Kategórie
Bike-techAké kotúčové brzdy na MTB? # MTB # skúsenosti # poradenstvo # rady # jazda do kopca # technika jazdy # technické otázky
chcel by som od Vas radu,ake su dobre kotucove brzdy.Berme to teraz z hladiska kvality,co by ste si dali na svoj bike aby to poriadne brzdilo.Presnejsie mali by to byt nejake hydrauliky.Momentalne mam Tektro Auriga Comp a nezda sa mi ze by brzdy ucinok bol nejaky ohromujuci.Chcel by som nieco co ide uplne lahucko a nieco v takom style ze tuknem a stojim.Prosim poradte.Linky su vitane.
Dakujem
savings Shimano SLX BR-M7100 hydr. zadná brzda, Post Mount, 1700 mm had. + plat. G03S
74,99 €
savings
MOC 135 €
savings Shimano Deore XT BR-M8100 hydr. predná brzda, Post Mount, had. 1 000 mm + platničky G05A
89,99 €
savings
MOC 155 €
-15% Shimano XTR BL-M9200/BR-M9200 hydr. zadná brzda, Post Mount, had. 1 700 mm + platničky
246 €
-15%
MOC 289 €
savings Shimano XTR M9120 hydr. zadná brzda, 4-piest, Post Mount, had. 1700 mm + platn. N30A
217 €
savings
MOC 315 €
-17% Shimano BL-MT200/BR-MT200 hydr. zadná brzda, pravá, Post Mount, had. 1 400 mm (OEM)
23,99 €
-17%
MOC 28,99 €
savings Shimano Deore BL-M6100/BR-M6100 hydr. predná brzda, Post Mount, had. 1 000 mm + platničky G05S
60,99 €
savings
MOC 104 €
-14% Shimano brzda hydr. MT501 BLMT501/BRM500 predná čierna Post Mount 1000mm had.+plat. BO1S
64,99 €
-14%
MOC 75,95 €
-5% MAGURA MT Sport hydraulická brzda, páčka 2-finger, predná/zadná
51,99 €
-5%
MOC 61,99 €
-8% Shimano Deore BL-M6100/BR-M6100 hydr. predná brzda, Post Mount, had. 1 000 mm + platničky G05S, OEM
53,99 €
-8%
MOC 64,90 €
-11% Shimano Deore XT BR-M8120 hydr. zadná brzda, Post Mount, had. 1700 mm + plat. N03A
129 €
-11%
MOC 215 €
-12% Shimano Deore M6100 hydr. zadná brzda, Post Mount, had. 1 700 mm + plat. G05S
65,99 €
-12%
MOC 109 €
savings Shimano Deore XT BR-M8120 hydr. predná brzda, Post Mount, had. 1 000 mm + plat. N03A
129 €
savings
MOC 205 €
-29% SRAM Level T hydr. predná brzda, Post Mount, had. 950 mm + platničky
74,99 €
-29%
MOC 106 €
-14% Shimano BL-MT200/BR-MT200 hydr. zadná brzda, pravá, had. 1 600 mm, OEM
24,99 €
-14%
MOC 28,99 €
savings Shimano SM-BH90-SSR hydraulická hadica, 1 700mm, cestná
22,99 €
savings
MOC 39,99 €
savings Shimano zadný adaptér pre brzd. kotúč, 160 mm, Flat Mount
9,19 €
savings
MOC 15,99 €
savings Shimano Center Lock matica s vnútorným uťahovaním
6,49 €
savings
MOC 12,99 €
Akcia -16% Campagnolo osová skrutka brzdovej čeľuste Veloce 18,5mm
4,29 €
-16%
MOC 5,39 €
Ale zas nie je to ostrý nástup Saintov alebo Zee.
Tiez si trufnem povedat ze 28mm GP 4000sII maju lepsiu prilnavost na suchom hladkom asfalte, ako MTB plaste zo stuplami. Ale to bude dost kus od kusu.
Pruzenie ma ten vplyv, ze v momente zabrzdenia sa ti vidla zacne zanarat a tu energiu zacne pohlcovat, ktora by inak sla inam. Ale pisal som o tom, ze sa chces prehodit cez rajdy
Prilnavost bude asi lepsia, ale su uzke,valivy odpor a smykove trenie tam bude isto mensie. Inak by sa na hradzi jazdili len miniony
Skor opacne, ci nie? Valivy odpor predsa posobi proti pohybu. Velky valivy odpor ta zastavi aj bez brzdenia.
Valivy odpor je odpor plasta ktory kladie pri odvalovani sa bez ohladu na axialne zatazenie.
Prilnavost = grip je zasa funkcia smykoveho trenia, ked sa plast neodvaluje. Je sice pravda, ze plaste s lepsim gripm maju zvacsa vacsi valivydpor, ale to plati ak sa rozpravame o hladkych cestnych plastoch. Ako nahle mas na povrchu vystupky tak zmensuju stycnu plochu a zvacsuju valivy odpor. Grip klesa valivy odpor narasta. Grip mas vacsi, ked mas vacsiu stycnu plochu pri zachovani pritlaku na jednotku plochy.
vdaka
Ciastocne... to sa obuva pre znizenie valiveho odporu, nie pre grip. Nechces sa totiz borit niekolko desiatok cm do snehu. Ja som skor referoval ku gripu pre brzdenie. A tam plati cim viac sa boris tym vacie mnozstvo piesku/snehu tlacis pred sebou pri brzdeni. Cize mas lepsi brzdny grip.
priklad specialov do blata: https://www.continental-tires.com/bicycle/tires/mountainbike-tires/mud-king-protection robia sa len v 1.8"
a este sneh pre uplnost, tvrde ako ocel a uzke https://www.redbull.com/int-en/films/AP-1UDRUJAP92111
vdaka
nie, mozno tak za polovicu, ak vobec vyhovuju SRAM brzdy svojim prejavom..
Som naklonený za 4piest, len neviem prečo 2piesty "vyššej" rady sú drhahšie.
Ďakujem
-9% Shimano SLX M7100 hydr. predná brzda, Post Mount, 1000 mm had. + platničky G03S
69,99 € -9%
MOC 125 €Valivy odpor je odpor plasta ktory kladie pri odvalovani sa bez ohladu na axialne zatazenie.
Prilnavost = grip je zasa funkcia smykoveho trenia, ked sa plast neodvaluje. Je sice pravda, ze plaste s lepsim gripm maju zvacsa vacsi valivydpor, ale to plati ak sa rozpravame o hladkych cestnych plastoch. Ako nahle mas na povrchu vystupky tak zmensuju stycnu plochu a zvacsuju valivy odpor. Grip klesa valivy odpor narasta. Grip mas vacsi, ked mas vacsiu stycnu plochu pri zachovani pritlaku na jednotku plochy.
sorry za offtopic, ale ako to chapem ja:
valivy odpor - energia, ktora sa straca deformaciou pneumatiky - cim mensia deformacia, tym mensia strata, tym mensi valivy odpor
grip - prioritne staticke trenie - cim vacsie staticke trenie, tym lepsi grip
smykove trenie - ak uz prichadza k slovu, tak je zle - smykove trenie znamena, ze sa prekonal staticke trenie a prichadza ku klzaniu- smykove trenie je vsak vacsie ako valivy odpor, cize zastavis rychlejsie, ale nekontrolovane
inak moderna zmes dokaze menit vlastnosti podla rychlosti - cim nizsia rychlost, tym viac se deformuje (vyssi grip a valivy odpor) a cim vyssia rychlost, tym menej sa deformuje (nizsi grip a nizsi vylivy odpor)
offtopic off
co sa tyka sram brzd, tak mam skusenost len s code r a to bola parada... podla toho co som cital, tak guide maju pomalsi nastup brzdnej sily, cize teoreticky lepsiu modulaciu? to by mi malo vyhovovat viac, slx by na druhu stranu mali byt viac zivelne, agresivnejsie (viem ze je to 4 vs 2 piest).
dalsi parameter je cena, nove slx m7000 som nedavno videl na BD za cca 100 eur, za to nove porovnatelne sramy asi nekupim
(ale na biku mam eagla a stale ma to laka zjednotit do sramu
valivy odpor - energia, ktora sa straca deformaciou pneumatiky - cim mensia deformacia, tym mensia strata, tym mensi valivy odpor grip - prioritne staticke trenie - cim vacsie staticke trenie, tym lepsi grip
smykove trenie - ak uz prichadza k slovu, tak je zle - smykove trenie znamena, ze sa prekonal staticke trenie a prichadza ku klzaniu- smykove trenie je vsak vacsie ako valivy odpor,* cize zastavis rychlejsie, ale nekontrolovane
inak moderna zmes dokaze menit vlastnosti podla rychlosti - cim nizsia rychlost, tym viac se deformuje (vyssi grip a valivy odpor) a cim vyssia rychlost, tym menej sa deformuje (nizsi grip a nizsi vylivy odpor)
offtopic off
OT: *V zasade ANO, len nie valivy odpor, ale staticke trenie
Mudro, daj dole ten eagle, daj tam 2x10 shimno XT (aj tak ma lepsie radenie, vacsi rozsah, nizsiu cenu ako eagle) za to co usetris mozes kupit aj zee 4 piest