Kategórie
Bike-techAké kotúčové brzdy na MTB? # MTB # skúsenosti # poradenstvo # rady # jazda do kopca # technika jazdy # technické otázky
chcel by som od Vas radu,ake su dobre kotucove brzdy.Berme to teraz z hladiska kvality,co by ste si dali na svoj bike aby to poriadne brzdilo.Presnejsie mali by to byt nejake hydrauliky.Momentalne mam Tektro Auriga Comp a nezda sa mi ze by brzdy ucinok bol nejaky ohromujuci.Chcel by som nieco co ide uplne lahucko a nieco v takom style ze tuknem a stojim.Prosim poradte.Linky su vitane.
Dakujem
-29% Shimano Altus BL-MT201 hydr. predná brzda, Post Mount, had. 1000 mm + plat. B05S
23,99 €
-29%
MOC 42,99 €
-17% Shimano BL-MT200/BR-MT200 hydr. zadná brzda, pravá, Post Mount, had. 1 400 mm (OEM)
23,99 €
-17%
MOC 28,99 €
-14% Shimano brzda hydr. MT501 BLMT501/BRM500 predná čierna Post Mount 1000mm had.+plat. BO1S
64,99 €
-14%
MOC 75,95 €
-9% Shimano SLX M7100 hydr. predná brzda, Post Mount, 1000 mm had. + platničky G03S
69,99 €
-9%
MOC 125 €
-11% Shimano Deore XT BR-M8120 hydr. zadná brzda, Post Mount, had. 1700 mm + plat. N03A
129 €
-11%
MOC 215 €
Výpredaj savings Shimano Deore XT BR-M8120 hydr. zadná brzda, Post Mount, had. 1700 mm, OEM
149 €
savings
MOC 215 €
-31% MAGURA MT5 hydr. brzda, pravá, 4-piest, Post Mount, had. 2 000 mm, OEM
54,90 €
-31%
MOC 79,90 €
savings Shimano Altus BR-MT200/BL-MT201 hydr. zadná brzda, Post Mount, had. 1700 mm + platničky B01S
23,99 €
savings
MOC 39,99 €
-21% MAGURA MT5 hydr. brzda, ľavá, 4-piest, Post Mount, had. 1 000 mm + adaptér, OEM
54,90 €
-21%
MOC 69,90 €
Výpredaj -31% Shimano BR-MT200 hydr. zadná brzda, Post Mount, had. 1 450 mm, OEM
33,99 €
-31%
MOC 48,99 €
savings Shimano zadný adaptér pre brzd. kotúč, 160 mm, Flat Mount
9,19 €
savings
MOC 15,99 €
-15% Shimano hadička hydraulická 1000mm biela M975/775/615/485/396/355/315
9,39 €
-15%
MOC 11 €
savings Shimano Post Mount SM-MA adaptér, predný/zadný, pre kotúč 180 mm
7,09 €
savings
MOC 13,99 €
neviem sa rozhodnut pre brzdy.
...
Ja by som siel do tych 4 piestov. Skusal som oboje a tie m520 mali vacsiu silu.
Cca pol roka dozadu som uvazoval o 4 pieste dopredu (len vymenit prasa) ale po studovani na tuto temu som sa rozhodol pre vacsi kotuc a ten narast sily je velmi vyrazny. Az tak, ze neuvazujem o vymene prasata.
Magura MT7 4 piest brzdna sila 99.3 Nm
Shimano Deore 2 piest 69.9 Nm
Moving up from 180 mm to 200 mm rotor not only results in an average 18%
zdroj https://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/
Z tohto pohladu by malo byt v navode, nedavajte Maguru a nie nedavajte 203 kotuc
Nechce sa mi nad tym travit vela casu, v podstate aj 4 piest aj vacsi kotuc zvacsia brzdnu silu, otazne je o kolko a zaroven je tam vela premennych (typ brzd, paka, atd). No ked som to davnejsie studoval, vyslo mi, ze v mojom pripade je lepsie dat vacsi kotuc ako len vymenit strmen za 4 piest a zatial som fakt spokojny.
Kazdopadne ja by som tam nedaval 203 kotuc a ani nejake extra silne kotvy, ci uz 4 piest alebo 2. Ak nechces vela minat, pozrel by som Zee 640, ci starsie SLX (675) ci XT (785), tie najdes za dobru cenu (mozno aj nove niekde). A co sa tyka vykonu v labaku (tiez robil Enduromag), nie su to take kotvy, aby ti znicili E*****na. Kazdopadne budu ovela lepsie ako Tektro.
Nieco som pogooglil a tie m520 sa mi zacinaju pacit cim dalej viac. Pomer cena vykon maju asi naj na trhu a celkovo sa javia kvalitne. Vies mi napisat nejaku osobnu skusenost, co si mal predtym co mas teraz porovnat. Mal si k tomu original BL-M501 ci si menil len strmene ?
Na akych kotucoch si to jazdil ....
Dakujem.
Podla mojho subjektivneho nazoru bol brzdny vykon nasledovny
m675<m8000<m520
Tiez som bol z nich milo prekvapeny.
este zaujimavejsie:
Napr XT M785 vaha komplet 574g
BR-MT520 + MT501 komplet 608g
len 34g rozdiel, to je nic
a voci M8000 = 528g
80g co uz je celkom moc.
Ale kedvezmeme do uvahy ze rodiel medzi XT kotucom 180 a 203 je 30g na 2 kolesa je to 60g cize tam uz sotoji za zvzenie ci M8000 203mm, alebo MT520 a 180mm. S adaptermi to moze byt uz uplne za jedno. Ak vemzme do uvahy cenu, asi zaver jasny.
Lacnejsia brzda + lacnejsi kotuc vs drahsia brzda + drahsi kotuc a brzdna sila by mala byt porovnatelna.
Ano, organicke shimano.
Neviem ake auto mas ty Kenai, ale pokial viem tak tiez si na auto nemozes namontovat hocjake brzdy, lebo auto na to nemusi byt stavane. Ak chces na aute vymenit brzdy za iny "nekompatibilny"/silnejsi typ, tak pokial viem musis prechadzat homologizaciou. Nie je na tom imo nic divne - auto, tak isto ako bicykel, ma byt schopne zabrzdit na nejakej brzdnej drahe pre zamyslany druh vyuzitia, vahy, .....
Mozes skusit kontaktovat vyrobcu, mozno ti povedia na ake brzdne momenty je stavana vidla. Iste su tam dost velke rezervy, a ako hovoris, dolezity je celkovy moment - brzdna sila vyvijana prasatom na kotuc, ani paka od kotuca same o sebe "neznamenaju nic", dolezity je ich sucin, teda: M=r x F ("x" je vektorovy sucin, pre potreby tuna je to obycajne nasobenie). Ako si tam prihodil, rozdiely medzi jednotlivymi brzdami mozu byt dvojnasobne (~55Nm vs 115Nm, coz je pri 180mm kotuci 305N vs 637N od prasata).
Teda, ano, malo by byt vpodstate jedno ci zmenis prasa alebo kotuc (jedine "riziko" ked tak vidim na uchyte prasata kde navarky/zavity mozno su ine pre vacsie rozmery kotucov? a teda, s adapterom na vacsi kotuc mozu/budu tieto navarky viac namahane, lebo adapter znova vytvara dalsiu paku). Problem je, ked zacnes kombinovat - zvacsenie/zmenu kotuca a zmenu prasata. Tam sa uz relativne zmeny zacinaju nasobit, cize, napr. pri 2x silnejsom prasati a o 12.8% vacsom kotuci (180->203) bude zmena 225.6% (cize "extra" 12.8%). A myslimze tomuto sa vyrobcovia snazia zabranit pre na to nedostatocne pevne vidly.