Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Nie vsetko je tak, moje kotuce vobec niesu poistene skrutkou (mam matice a skrutky su na naboji) teplom sa kotuc roztiahne, preto sa nemoze na kuzel zakusnut. Drzi to tam iba hrdza a bordel comu staci to klepnutie kladivom. Da sa tomu pomoct ked sa na dosadaciu plochu kotuca nanesie medena pasta a aj na plohu medzi dosticku a piest. Nie kazdy servis to tak robi. Je to ako v pneuservisoch, ja som v ziadnom nevidel dotahovanie momentovym klucom ale pneu. utahovakom na 4 az 6 uderov kde kazdy uder meni moment utiahnutia a ani netusia kolko uderov je 90Nm a kolko je 120Nm.
Ta malicka skrutka je tam uplne nepodstatna a povedal by som, ze len ulahcuje montaz strmena. Kolkokrat sa strhne, ci zlomi pri uvolnovani, ked je dotiahnuta "na trest šmerci"...dotiahne sa maticami/skrutkami kolesa. No a tie napr. u nas dotahujeme razovym utahovakom, ale takpovediac "na jeden tuk", cize skrutka chyti zavit, zatoci sa dostatocne dovnutra a tym to konci. Nase pistole maju dve az tri urovne sily (na Nm sa nepytajte...) a na dotiahnutie pouzivame vzdy najnizsiu a potom sa dotahuje momentovym klucom. Ziaden velky servis, ale treba to urobit tak, aby sa tie skrutky fakt dali aj uvolnit v pripade defektu alebo aj dalsieho prezuvania...Ked ti to v servise nespravia, vypytaj si to.
Robio priznaky, ktore si popisal su spravne, menil som 3 cerpadla po sebe (ale boli v tom aj ine muchy) prvy priznak, zle starty - musel som viac krat otocit klucikom pre natlakovanie zostavy, toto moze trvat podla mna 1-2 mesiace pred total KO, hucanie som myslim nepozoroval. Menili sme vzdy len cerpadlo, vyzeralo to tak ako to na obrazku, filter bol ku tomu, alebo som dokupoval, ked som chcel vacsi. My sme kvoli 7 barom davali americke walbro. Na Tvojom mieste by som dal presne take, ako ma ist, umiestnenie v tom drziaku s plavakom a hadickami je tak vypasovane, ze pootocenie celeho cerpadla ani o pol cm nebolo mozne ani u nas. + do nadrze nejde len kadejaka hadica, ale nieco odolne co nemas bezne doma v policke. Teda obycajny clovek doma v policke
Pre preklenutie doby, kym malo dorazit walbro som asi na 2-3 mesiace dal nieco polske za 20€ a ku koncu sichty uz vydavalo kadejaky kolisavy zvuk a starty boli loteria
Hele Tesaku ved pisem ze nechcem menit samotne cerpadielko v tej zostave, ano, je lacnejsie a da sa vymenit, je toho plny youtube, ale nestoji mi to za to usetrit za material 40euro ale riskovat ze tam nieco nebude pasovat, ze tam nieco zlomim alebo hadicky nenapasujem spravne, je to cele plastove a stare, dana zostava je drahsia ano, ale je to plug & play, plus otec tankuje vzdy len tie najvacsie sracky do nadrze za 10euro a v tej zostave je aj filter, ktory tiez nebude na skodu ked sa vymeni, (palivovy filter pod autom sa uz vymenil) Bol s tym vo vistuku v servise a povedal mu ze to je cerpadlo zle, hucat moze, je to normalne ked sa vyderu klzne loziska a zacne to stracat tlak(nemam tlakomer ktorym by som odmeral tlak pri motore). Len dnes uz clovek ani nevie ci kupit bosch, miele, pride mi to ako loteria. A servisak povedal ze to ma byt zostava na 3bar system, a ten bosch nema ziadny popis.
dakujem
ano, tie trojhrncove fabie boli 3 aj 4 barove.... zavolaj do intercars, tam ti to najdu... alebo mi daj ECV do SS a vybavim ti to s najvacsou moznou zlavou........... a vymeny samotneho cerpadla sa neboj..... aj po tych rokoch to ide
Dosť to závisí od jazdného štýlu. mám rád kľukaté cesty 2-3 trieda, nikde nič a idem brzda plyn,
( diaľničnú známku nemám, diaľnice a R nemám rád )
platničky max 30k, kotúče max 60-70k, je to spotrebák
letné gumy tak 40k, zimné viac
a to som už starší a dosť som sa ukľudnil
doštičky som dával za 15k, a kotúče za 30k
ešte v 90-rokoch kamarát doniesol chevrolet beretta, auto slušne široké, sedelo na tú dobu nenormálne.
z KE do SNV a naspäť som odpálil brzdy úplne, doteraz sa za to hanbím, ale aj tak to stálo za to copyrightupload.wikimedia.org upload.wikimedia.org
Jedna pani pred rokom a pol nejazdila vôbec pod svoje možnosti a okrem jej auta rozbila ďalšie tri.
Teraz keď bude raz Luki predávať, dostane o pár stoviek menej.
😉
Taku pani som videl, ako jazdila v nasej skupine na polygone v Centre bezpecnej jazdy na Slovakiaringu. Tej sa nepodarilo zvladnut ani jedno stanovisko... Skratka, kto na to nema, tak na to nema.
@sesulak ex snúbenica zrovnala na ibize cupre odtrhovu latu aj na 4 úrovni. ( pre vysvetlenie 4 sa používa na nákladné autá.) Ano mala šialené gumy a vedela no inštruktor bol s nej na prášky. V celkovom skóre mala lepšie hodnotenie ako ja
Na vysvetlenie...
Ochranny stit,ten plech na ochranu zadneho kotuca byva vymenitelny az po demontazi naboja kolesa,kde je podmienkou vymena loziska,a to je ina zabavka na pracu na ulici na zdvidaku z vybavy vozidla.
Co sa tyka upevnenia brzdovych kotucov na naboji,tam som sa nestretol s kuzelom obvykle je radialne centrovany na valcovom osadeni naboja a pevnostne upnuty kolesovimi skrutkami.V prípade pouzitia skrutiek byva fixnuty jednou M6 -M8 skrutkou,ak su skrutky nalisovane v naboji a koleso sa dotahuje maticou bez dalsieho fixnutia.
Co sa tyka prihrdzavenia kotuca o naboj da sa tomu zabranit pastou,kedze Cu pastu ako bolo spominane vyrobcovia kotucov pouzivaju ako zamienku na neuznanie reklamacie(netusim preco),vhodna je keramicka napr od Wurth Bremsen-schutz HT.
Ak niekto chce zrusit zaruku pre medenu pastu, staci ju ocistit cisticom na brzdy. Z ocelovej plochy ktora je len dosadacia a nieje tam ziadne trenie tam neostane ziadna stopa. Nektore firmy ale kotuce striekaju takou hlinikovou farbou proti korozii. Tam netreba davat medenu pastu, treba to vsak pred nahodenim dat dole z plochy pre dosticky lebo sa to tam pri brzdeni zapecie a dost dlho to potom piska. Moj syn ich ma nahodene na mazde ale ked som take chcel pre swift alebo navaru, nevedel som to nikde objednat.
Je tu niekto, kto vie meniť olej v DSG prevodovke? Mám sa toho báť? Olej v motore si mením sám, je to trocha pakáreň, keďže je filter pod motorom. Premýšľam, že by som mohol zvládnuť aj výmenu toho prevodovkového, keď sa vyhecujem .
zalezi aky typ ale je to trocha zlozitejsie ako pri mot. oleji, pretoze treba dodrzat presne mnozstvo pri urcitej teplote prevodovky ked je auto vo vodorovine( na zdvihaku ) Popozeraj si na YT videa, je toho plno a odhadni ci to zvladnes.
Aby si mal predstavu ako na to, toto ti pomoze.https://www.michal-imre.sk/news/vymena-oleja-v-automatickej-prevodovke-bmw-e46/
Filter sa neda kupit ku kazdemu modelu, vdedy ho treba vyplachnut v tech. benzine. Je to take plechove sitko. Ak nemas odsavacku a plnicku, da sa kupit za cca 40,- EUR. Tesnenie pod vanu treba pokazde nove a skrutky vane dotahovat na striedacku 7,5Nm. Nezabudni, ze kontrola hladiny sa robi pri zohriatom oleji (treba trochu pojazdit a preradit vsetky prevody, odvzdusni sa to same) a nastartovanom motore. Nie vsetky auta sa plnia zospodu, napr swift sa plni cez hrdlo kontrolky hladiny. Navara ziadnu kontrolku nema a plni sa zdola plnickou az olej nepreteka cez kontrolny otvor.
Najdolezitejsie je dat tam olej spravnej specifikacie inak sa to moze pokazit.
Díky! Je to škoda superb 6sp dsg. Teraz v lockdowne budem mať habadej času na to pozrieť. A baví ma učiť sa nové veci okolo auta. Na druhej strane, s výmenou meškám (až sa hanbím povedať koľko olej nadsluhuje ), tak možno autíčku doprajem komfort v teple u odborníka.
A ešte sa pochválim, nedávno som si kúpil OBDeleven vecičku na prekódovanie a nastavenie niektorých vecí v aute, funguje parádne, odporúčam. Ja to mám hlavne na resetnutie servisného intervalu (výmena oleja) na variabilný a mazanie problémov. Nedávno sa mi začal ozývať "cylinder 4 glow plug circuit fault", to možno tiež budem riešiť svojpomocne, ak to nebude komplikované.
lubor1 v tom clanku je pisane ze adaptacne hodnoty sa prisposobuju stylu jazdenia. Je to pravda? Lebo podla mojho researchu sa adaptacne hodnoty prisposobuju proporcne ku opotrebeniu prevodovky a nie stylu jazdy. Mne sa ZF prevodovka sprava dynamicky ale pochybujem ze to ma nieco spolocne s adaptacnymi hodnotami, bude to nieco nad tym. Citit to dost znacne, ked clovek jazdi sviznejsie cez mesto, tak prevodovka radi neskor, drzi motor v otackach atp, nepride mi ze to ma vplyv aj na mechatroniku ale nebol by som prekvapeny keby malo. Ved minule mi auto stiahlo same okno pri nastupovani ked vedla mna zaparkovalo blizko auto aby som nebuchol sklom do toho auta ( pri bezramovych dverach sklo vytrca viac ako plech), po nastupeni znova zavrelo. Kukam ze auto, co robis az potom mi to docvaklo.
Na vysvetlenie...
Ochranny stit,ten plech na ochranu zadneho kotuca byva vymenitelny az po demontazi naboja kolesa,kde je podmienkou vymena loziska,a to je ina zabavka na pracu na ulici na zdvidaku z vybavy vozidla.
Co sa tyka upevnenia brzdovych kotucov na naboji,tam som sa nestretol s kuzelom obvykle je radialne centrovany na valcovom osadeni naboja a pevnostne upnuty kolesovimi skrutkami.V prípade pouzitia skrutiek byva fixnuty jednou M6 -M8 skrutkou,ak su skrutky nalisovane v naboji a koleso sa dotahuje maticou bez dalsieho fixnutia.
Co sa tyka prihrdzavenia kotuca o naboj da sa tomu zabranit pastou,kedze Cu pastu ako bolo spominane vyrobcovia kotucov pouzivaju ako zamienku na neuznanie reklamacie(netusim preco),vhodna je keramicka napr od Wurth Bremsen-schutz HT.
Diky, zaujímavá diskusia. Ale ja na aute ni nebudem meniť na parkovisku, aj kolesá chodím prezúvať do pneuservisu kde to mám za 10 min hotové Inak mne kotúče mreli na prehrdzavenie (myslím, že to ten prehnitý plech len urýchľoval), neviem prečo nie sú nerezové ako na biku Za 4 roky čo mám auto tak som ich už menil vzadu 2x a vpredu 1x (vpredu v strede praskli na starobu a prebrzdenie). Vzadu rýchlo hrzaveli, naposledy keď som bol pre kľúčnu kosť out, tak za mesiac státia auta zahrdzaveli o platničky tak, že som im musel pomôcť kladivom aby som sa vôbec pohol...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ta malicka skrutka je tam uplne nepodstatna a povedal by som, ze len ulahcuje montaz strmena. Kolkokrat sa strhne, ci zlomi pri uvolnovani, ked je dotiahnuta "na trest šmerci"...dotiahne sa maticami/skrutkami kolesa. No a tie napr. u nas dotahujeme razovym utahovakom, ale takpovediac "na jeden tuk", cize skrutka chyti zavit, zatoci sa dostatocne dovnutra a tym to konci. Nase pistole maju dve az tri urovne sily (na Nm sa nepytajte...) a na dotiahnutie pouzivame vzdy najnizsiu a potom sa dotahuje momentovym klucom. Ziaden velky servis, ale treba to urobit tak, aby sa tie skrutky fakt dali aj uvolnit v pripade defektu alebo aj dalsieho prezuvania...Ked ti to v servise nespravia, vypytaj si to.
Pre preklenutie doby, kym malo dorazit walbro som asi na 2-3 mesiace dal nieco polske za 20€ a ku koncu sichty uz vydavalo kadejaky kolisavy zvuk a starty boli loteria
dakujem
ano, tie trojhrncove fabie boli 3 aj 4 barove.... zavolaj do intercars, tam ti to najdu... alebo mi daj ECV do SS a vybavim ti to s najvacsou moznou zlavou........... a vymeny samotneho cerpadla sa neboj..... aj po tych rokoch to ide
( diaľničnú známku nemám, diaľnice a R nemám rád )
platničky max 30k, kotúče max 60-70k, je to spotrebák
letné gumy tak 40k, zimné viac
doštičky som dával za 15k, a kotúče za 30k
ešte v 90-rokoch kamarát doniesol chevrolet beretta, auto slušne široké, sedelo na tú dobu nenormálne.
z KE do SNV a naspäť som odpálil brzdy úplne, doteraz sa za to hanbím, ale aj tak to stálo za to
Teraz keď bude raz Luki predávať, dostane o pár stoviek menej.
😉
Ochranny stit,ten plech na ochranu zadneho kotuca byva vymenitelny az po demontazi naboja kolesa,kde je podmienkou vymena loziska,a to je ina zabavka na pracu na ulici na zdvidaku z vybavy vozidla.
Co sa tyka upevnenia brzdovych kotucov na naboji,tam som sa nestretol s kuzelom obvykle je radialne centrovany na valcovom osadeni naboja a pevnostne upnuty kolesovimi skrutkami.V prípade pouzitia skrutiek byva fixnuty jednou M6 -M8 skrutkou,ak su skrutky nalisovane v naboji a koleso sa dotahuje maticou bez dalsieho fixnutia.
Co sa tyka prihrdzavenia kotuca o naboj da sa tomu zabranit pastou,kedze Cu pastu ako bolo spominane vyrobcovia kotucov pouzivaju ako zamienku na neuznanie reklamacie(netusim preco),vhodna je keramicka napr od Wurth Bremsen-schutz HT.
Filter sa neda kupit ku kazdemu modelu, vdedy ho treba vyplachnut v tech. benzine. Je to take plechove sitko. Ak nemas odsavacku a plnicku, da sa kupit za cca 40,- EUR. Tesnenie pod vanu treba pokazde nove a skrutky vane dotahovat na striedacku 7,5Nm. Nezabudni, ze kontrola hladiny sa robi pri zohriatom oleji (treba trochu pojazdit a preradit vsetky prevody, odvzdusni sa to same) a nastartovanom motore. Nie vsetky auta sa plnia zospodu, napr swift sa plni cez hrdlo kontrolky hladiny. Navara ziadnu kontrolku nema a plni sa zdola plnickou az olej nepreteka cez kontrolny otvor.
Najdolezitejsie je dat tam olej spravnej specifikacie inak sa to moze pokazit.
A ešte sa pochválim, nedávno som si kúpil OBDeleven vecičku na prekódovanie a nastavenie niektorých vecí v aute, funguje parádne, odporúčam. Ja to mám hlavne na resetnutie servisného intervalu (výmena oleja) na variabilný a mazanie problémov. Nedávno sa mi začal ozývať "cylinder 4 glow plug circuit fault", to možno tiež budem riešiť svojpomocne, ak to nebude komplikované.
Veselé vianoce!
Ochranny stit,ten plech na ochranu zadneho kotuca byva vymenitelny az po demontazi naboja kolesa,kde je podmienkou vymena loziska,a to je ina zabavka na pracu na ulici na zdvidaku z vybavy vozidla.
Co sa tyka upevnenia brzdovych kotucov na naboji,tam som sa nestretol s kuzelom obvykle je radialne centrovany na valcovom osadeni naboja a pevnostne upnuty kolesovimi skrutkami.V prípade pouzitia skrutiek byva fixnuty jednou M6 -M8 skrutkou,ak su skrutky nalisovane v naboji a koleso sa dotahuje maticou bez dalsieho fixnutia.
Co sa tyka prihrdzavenia kotuca o naboj da sa tomu zabranit pastou,kedze Cu pastu ako bolo spominane vyrobcovia kotucov pouzivaju ako zamienku na neuznanie reklamacie(netusim preco),vhodna je keramicka napr od Wurth Bremsen-schutz HT.
Diky, zaujímavá diskusia. Ale ja na aute ni nebudem meniť na parkovisku, aj kolesá chodím prezúvať do pneuservisu kde to mám za 10 min hotové