Slavomirsk Ale veď áno, časový úsek odkedy sa opravuje most - tvoria sa kolóny - je obmedzená rýchlosť - zahusťuje sa premávka - vodiči sú nepozorní.....
ludia hlavne nedávajú pozor to je asi najväčší problém na cestách...
fakt netuším prečo? keď dnešné autá majú infotainment.... telefón pripájam ešte v podzemnej garáži a prepínanie hudby/ podcastov, prijímanie hovorov / volanie riešim cez volant, dokonca ešte aj smsdky mi to vie prečítať... inak povedané nemám jediný dôvod chytať za jazdy telefón do rúk.....
nechcem moc mudrovat ale to ze niekto drzi telefon v ruke nieje taky problem ako to ze sa nesustredi na to co sa deje okolo neho - na to vsetko co popisujes, nemusis drzat tel v ruke, ale si schopny popri tom sustredit si na jazdu, vnimat dostatocne okolie a reagovat?
necumis do tel ale nieco ti cita SMS a tvoja hlava musi vnimat ten text a rozmysla nad nim namiesto toho aby registrovala co sa deje okolo teba - ze pred tebou ide kamion asi o 50km/h menej ako ides ty. reakcie spomalene lebo rozmyslas nad textom spravy a zrazu uz brzdit nestaci - musel by si vyhodit kotvu.
ludia hlavne nedávajú pozor to je asi najväčší problém na cestách...
väčšina nehôd je spôsobená z nepozornosti....telefón v paprči v mestách aj na dialniciach je mám taký pocit čím ďalej tým bežnejšia vec....
fakt netuším prečo? keď dnešné autá majú infotainment.... telefón pripájam ešte v podzemnej garáži a prepínanie hudby/ podcastov, prijímanie hovorov / volanie riešim cez volant, dokonca ešte aj smsdky mi to vie prečítať... inak povedané nemám jediný dôvod chytať za jazdy telefón do rúk.....
záchranárska ulička je na slovenských cestách asi nadávka... vždy stojím/ pomaly sa posúvam v kolóne skoro jediný natlačený na zvodidlá....
začínam mať silný pocit že by sme mali spraviť vodičák pre všetkých bez rozdielu na dobu určitú ako ho majú kamionisti (každých pár rokov povinné preskúšanie...)
a polícia by mohla začať viac riešiť skôr takéto priestupky a nie len rýchlosť.... lebo rýchlosť sama o sebe nebezpečná nieje a práveže vodič idúci rýchlo na zväčša naplno venuje ceste.....(aspoň ja osobne nemám problém s rýchlo jazdiacimi šoférmi, oveľa väčší rešpekt mám práve z telefonistov, mamičiek obsluhujúcich ratolesti za jazdy a podobne...)
To beries velmi optimisticky ze vacsina ludi ma v dnesnej dobe v aute infotainment.
To beries velmi optimisticky ze vacsina ludi ma v dnesnej dobe v aute infotainment.
Ja som mal napisany dlhy prispevok k tomu ale nakoniec som to zmazal lebo by to zas smerovalo do flejmu. Samozrejme vsevedko ma najlepsi infotejment lebo to potrebuje a ocakava ze to musi mat kazdy.
Či ten problém neni v tom aké sú cesty a plechovky bezpečne?
Všade už su bezpecne znížené rychlosti plechovky zo všelijakými asistentmi aj kde aku lamu presvedčia že vie "šoférovať " tak aky problem si zavolať?
nechcem moc mudrovat ale to ze niekto drzi telefon v ruke nieje taky problem ako to ze sa nesustredi na to co sa deje okolo neho - na to vsetko co popisujes, nemusis drzat tel v ruke, ale si schopny popri tom sustredit si na jazdu, vnimat dostatocne okolie a reagovat?
necumis do tel ale nieco ti cita SMS a tvoja hlava musi vnimat ten text a rozmysla nad nim namiesto toho aby registrovala co sa deje okolo teba - ze pred tebou ide kamion asi o 50km/h menej ako ides ty. reakcie spomalene lebo rozmyslas nad textom spravy a zrazu uz brzdit nestaci - musel by si vyhodit kotvu.
Neviem ako ty ale ja popri jazde bezne pocuvam podcasty ktore ma zaujimaju a vnimam co sa v nich hovori a rovnako vnimam aj kam smerujem a co sa deje okolo mna to iste plati ked pocuvam prichadzajucu smsku…
scarinko tebe ocividne zase usla pointa prispevku ale to je uplne bezne, nic si z toho nerob uz sme si zvykli
Tak ja ti to skusim vysvetlit ako pre jednoduchsich
Auta ktore v meste a na dialnici clovek stretava s vodicmi ktori cumia do telefonov su v drvivej vacsine nove auta (2018+ Rocnik)
To su rocniky kde uz aj dacia davala infotainment v zaklade
Ps: hlavna pointa je este v tom ze proste mobil v paprci nema byt… ale v tom mojom prispevku islo prave o to ze navyse sa jedna o vodicov ktori ho fakt drzat v paprci nemusia kedze maju auta ktore maju vsetko potrebne….
Zipsik,dovolim si nesuhlasit a dat za pravdu Gustovi. Aj ked nedrzis mobil alebo nieco ine vyrusujuce (tablet,navigacia, cigareta) v ruke, aj 'len' sustredene pocuvanie niecoho zamestnava tvoj mozog.
Určite na to existuje kopec studii, vyskumov a dokazov. Nejdem hladat, kazdy sa zariadi podla seba.
/A áno, cim su auta viac vybavene vselijakymi pomocnikmi,o to viac to zvadza sofera sa nevenovat riadeniu/
pravda pravda...ja napríklad nemám rád ani keď mi moja stará začne v aute o niečom rozprávať lebo potom nad tým začnem rozmýšľať a už sa mi stalo že idem do križovatky a neviem aká bola pred ňou značka!!! takže starej už vravím: ticho! povieš mi to doma
ja to vidim na kolegovi - je jedno ci ma telefon v ruke, alebo jedneho casu pouzival aj hadsfree - problem nastal vzdy ked sa zacal pocas jazdy zamyslat nad tym co mu dotycny hovori a co mu ma odpovedat. nemusel ani telefonovat - staci ked sa zacne nad niecim pocas jazdy zamyslat - to ho musim navigovat kde odbocit, kam ideme, po prazdnej ceste kde nieje problem ist stovkou ideme max 60km/h a podobne. jednoducho v danej chvili nevie kde je a co sa deje okolo neho - len podvedome vedie motorove vozidlo nevie kam.
problem je ze ludia uz za volantom sedia az moc castoa travia tam vela casu - tak tam zacinaju robit vsetko mozne len sa nevenovat riadeniu a sustredeniu na jazdu a svoje okolie. je jedno ci niekto telefonuje, pocuva podcasty, pozera film, cita noviny a pod. ulety - vyledok je vzdy rovnaky - a casto si to ta osoba neuvedomuje az kym sa nieco nestane.
Ked som dochadzal autom do ZA co je cca 20km mal som zapnuteho "autopilota" skoro vzdy. Pamatal som si prvych par km a potom cca posledny km...neviem ani ako som presiel tu cestu. Je to sila co dokaze ludske telo.
V aute treba rozlisovat co je dolezite a co nie. O pracovnych veciach sa vacsinou v aute nebavim, lebo nad tym musim rozmyslat Na dialnici sa to este ako tak da - zapnuty adaptivny tempomat, udrziavanie v jazdnych pruhoch a redsia premavka. Ked je sofer pri zmysloch, upozornenia, co mu auto dava, musi vnimat. Samozrejme, ked treba rozmyslat, da sa to vo velmi obmedzenej miere. V meste to je podstatne narocnejsie, aspon pre mna, ale vacsinou sa snazim upozornit druhu stranu, ze sa blizim napriklad na nejaku krizovatku, tak tych zopar sekund vydrzia alebo poviem, ze pockaj, idem na krizovatku, musim pozerat okolo seba. Navigacia ani hudba mi vobec nevadi
Ten "poslanec" za SaS bol moj kamarat. Bohvie, co sa stalo, to uz je jedno...bol to sikovny chlapec. Riesil pravo v oblasti dani, vydal zhruba mesiac pred nehodou svoju knihu.
Dnes, trasa BB - ZV, odbočka na Sielnicu... Išiel som za kamiónom, ktorý pokračoval rovno, takže som cez neho prd videl... Cca v 90 km/h som spoza neho odbočil doprava na odpájací pruh a v tom momente som skoro zrušil policajtov, čo tam v strede pruhu niekoho odstavili a riešili... Vynikajúce miesto na taký úkon a pud sebazáchovy na bode nula...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
fakt netuším prečo? keď dnešné autá majú infotainment.... telefón pripájam ešte v podzemnej garáži a prepínanie hudby/ podcastov, prijímanie hovorov / volanie riešim cez volant, dokonca ešte aj smsdky mi to vie prečítať... inak povedané nemám jediný dôvod chytať za jazdy telefón do rúk.....
nechcem moc mudrovat ale to ze niekto drzi telefon v ruke nieje taky problem ako to ze sa nesustredi na to co sa deje okolo neho - na to vsetko co popisujes, nemusis drzat tel v ruke, ale si schopny popri tom sustredit si na jazdu, vnimat dostatocne okolie a reagovat?
necumis do tel ale nieco ti cita SMS a tvoja hlava musi vnimat ten text a rozmysla nad nim namiesto toho aby registrovala co sa deje okolo teba - ze pred tebou ide kamion asi o 50km/h menej ako ides ty. reakcie spomalene lebo rozmyslas nad textom spravy a zrazu uz brzdit nestaci - musel by si vyhodit kotvu.
väčšina nehôd je spôsobená z nepozornosti....telefón v paprči v mestách aj na dialniciach je mám taký pocit čím ďalej tým bežnejšia vec....
fakt netuším prečo? keď dnešné autá majú infotainment.... telefón pripájam ešte v podzemnej garáži a prepínanie hudby/ podcastov, prijímanie hovorov / volanie riešim cez volant, dokonca ešte aj smsdky mi to vie prečítať... inak povedané nemám jediný dôvod chytať za jazdy telefón do rúk.....
záchranárska ulička je na slovenských cestách asi nadávka... vždy stojím/ pomaly sa posúvam v kolóne skoro jediný natlačený na zvodidlá....
začínam mať silný pocit že by sme mali spraviť vodičák pre všetkých bez rozdielu na dobu určitú ako ho majú kamionisti (každých pár rokov povinné preskúšanie...)
a polícia by mohla začať viac riešiť skôr takéto priestupky a nie len rýchlosť.... lebo rýchlosť sama o sebe nebezpečná nieje a práveže vodič idúci rýchlo na zväčša naplno venuje ceste.....(aspoň ja osobne nemám problém s rýchlo jazdiacimi šoférmi, oveľa väčší rešpekt mám práve z telefonistov, mamičiek obsluhujúcich ratolesti za jazdy a podobne...)
To beries velmi optimisticky ze vacsina ludi ma v dnesnej dobe v aute infotainment.
Ja som mal napisany dlhy prispevok k tomu ale nakoniec som to zmazal lebo by to zas smerovalo do flejmu. Samozrejme vsevedko ma najlepsi infotejment lebo to potrebuje a ocakava ze to musi mat kazdy.
Myslim ze svoj komentar smerujes zlym smerom
Ano, minuly rok sa otom hovorilo celkom vela.
https://e.dennikn.sk/2276673/rozbiehaju-sa-najvacsie-opravy-ciest-v-dejinach-co-bude-s-tou-vasou/
Všade už su bezpecne znížené rychlosti plechovky zo všelijakými asistentmi aj kde aku lamu presvedčia že vie "šoférovať " tak aky problem si zavolať?
necumis do tel ale nieco ti cita SMS a tvoja hlava musi vnimat ten text a rozmysla nad nim namiesto toho aby registrovala co sa deje okolo teba - ze pred tebou ide kamion asi o 50km/h menej ako ides ty. reakcie spomalene lebo rozmyslas nad textom spravy a zrazu uz brzdit nestaci - musel by si vyhodit kotvu.
Neviem ako ty ale ja popri jazde bezne pocuvam podcasty ktore ma zaujimaju a vnimam co sa v nich hovori a rovnako vnimam aj kam smerujem a co sa deje okolo mna
scarinko tebe ocividne zase usla pointa prispevku ale to je uplne bezne, nic si z toho nerob uz sme si zvykli
Tak ja ti to skusim vysvetlit ako pre jednoduchsich
Auta ktore v meste a na dialnici clovek stretava s vodicmi ktori cumia do telefonov su v drvivej vacsine nove auta (2018+ Rocnik)
To su rocniky kde uz aj dacia davala infotainment v zaklade
Ps: hlavna pointa je este v tom ze proste mobil v paprci nema byt… ale v tom mojom prispevku islo prave o to ze navyse sa jedna o vodicov ktori ho fakt drzat v paprci nemusia kedze maju auta ktore maju vsetko potrebne….
Určite na to existuje kopec studii, vyskumov a dokazov. Nejdem hladat, kazdy sa zariadi podla seba.
/A áno, cim su auta viac vybavene vselijakymi pomocnikmi,o to viac to zvadza sofera sa nevenovat riadeniu/
Edit:oprava preklepov
problem je ze ludia uz za volantom sedia az moc castoa travia tam vela casu - tak tam zacinaju robit vsetko mozne len sa nevenovat riadeniu a sustredeniu na jazdu a svoje okolie. je jedno ci niekto telefonuje, pocuva podcasty, pozera film, cita noviny a pod. ulety - vyledok je vzdy rovnaky - a casto si to ta osoba neuvedomuje az kym sa nieco nestane.
Ten "poslanec" za SaS bol moj kamarat. Bohvie, co sa stalo, to uz je jedno...bol to sikovny chlapec. Riesil pravo v oblasti dani, vydal zhruba mesiac pred nehodou svoju knihu.