Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Ja som tiez par aut pojazdil. Benzin, benzin/lpg, diesel, diesel. A mne tiez celkom vyhovuje maly diesel.
Kazdy vyrobca riesi spotrebu, ale fakt k 1.6 alebo 1.5 dieslu v prevadzkovych nakladoch v sucasnosti velmi neni co porovnat (mozno LPG). Najma, ak pojdu ceny paliva hore. A ony pojdu.
A ked je tam adblue, tak aj z pohladu cisteho vzduchu je to ok. Dokonca lepsie ako vela priamovstrekovych benzinov bez DPF filtra.
Ked kupis novy diesel 1.6, tak na tvoje jazdenie je to asi to najlepsie.
1.6tka diesel v Kia/Hyundai je asi najspoľahlivejší malý diesel, ktorý sa dá aktuálne kúpiť. V práci máme štyri Ceedy SW, 1g 2g aj poslednú aktuálnu 3generáciu. Najstarší atakuje pol milióna km a nikdy nebol žiaden problém. Do 450tisíc len predpísaný servis a spotrebák, potom sa menilo turbo a spojka. Okolo 300tisíc myslím, že sa menili žhaviče.
Vďaka za rady. Tiež ma to ťahá ostať pri nafte. Nájazd nad 1000km na plnú nádrž je fajn. a tiež pri dnešnej cene palív ( aj keď obyčajnú naftu som už pár rokov nenatankoval ). Momentálne mám starú 308SW r.2010 1.6HDi 80kw. a spotreba 4,6-4,7 tak snáď aj tie novšie motory sú na tom stále podobne. Už mám na ňom takmer 200 000 najazdených a riešil som len povinné veci ako rozvody, brzdy, olej každých 10 000 a filtre. Preto ma to viac ťahá do 308 lebo sa mi aj viac páči a mám dobrú skúsenosť no zároveň na kiu viem dostať lepšiu cenu a tiež má dobré ohlasy. Uvidím teda ešte ktoré s nich vyberiem no zrejme ešte ostanem verný nafte.
1,5 BlueHDi je koncepcne dobry motor, ale muchy zial ma. Problemy moze robit cerpadlo AdBlue, vstrekovac AdBlue, sonda NOx, alebo hlucna vodna pumpa. Ak robi problemy cerpadlo, tak tam vyrobca preplaca cenu materialu na opravu aj po zaruke ak boli dodrzane servisne prehliadky v autorizaku (zakaznik plati len pracu). Ak robi problemy vstrekovac alebo sonda NOx, tak v ramci zaruky by to malo byt kryte, po zaruke uz asi na vlastne naklady. Ak robi problemy hlucna vodna pumpa, tak napr. Citroen uz oficialne vydal TSB a meni vodnu pumpu aj rozvodovy remen, Peugeot ale este take TSB nevydal pokial viem. Cerpadlo AdBlue aj vodna pumpa uz boli modifikovane, tzn. pri kupe noveho auta teraz by uz problemy byt nemali. Ale zdoraznujem to slovicko "nemali".
1,2 PureTech je problematicky motor, nakolko ma rozvodovy remen v oleji a pri studenom starte sa dost riedi olej benzinom a ten benzin v oleji potom postupne poskodzuje ten rozvodovy remen, cize remen sa musi priebezne kontrolovat (vidno nanho cez otvor pre nalievanie oleja) a v pripade zacinajuceho popraskania sa musi menit, lebo ak sa to neodsleduje / nevymeni vcas, tak sa remen zacne rozpadat. Pri väcsom poskodeni potom ciastocky remena zanesu sitko olejoveho cerpadla a klesne tlak mazania, pripadne jemnejsie ciastocky sa dostanu v ramci okruhu vsade, cize mozu zaniest dokonca aj podtlakovu vyvevu a nastane problem s poklesom brzdneho vykonu. Bola na to aj zvolavacka, aj modifikovali remen a skratili interval na vymenu remena na cca polovicny cas (aktualne asi okolo 100k km / 5-6 rokov myslim), ale principialne ked sa nejaka pryz maca v zmesi oleja a benzinu, tak to asi dlhodobo idealne nebude. Nehovoriac ze aj mazanie asi nebude dokonale ak je benzinu v oleji privela, cize z dlhodobejsieho hladiska moze byt aj problem zvyseneho opotrebenia motora. Cize 1,2 PureTech pri pouziti len na dlhe trasy je relativne OK, ale na jazdenie kratkych tras po meste je to casovana bomba a urcite nebrat. Naviac moze robit problem aj palivove cerpadlo a vtedy sa tiez do oleja dostava benzin v zvysenej miere pokial si dobre spominam, cize treba priebezne kontrolovat hladinu oleja.
A este im robila problem aj manualna prevodovka - hucala pri urcitych rychlostiach. Niekomu len jemne, niekomu vyraznejsie. Aj tam bola nejaka modifikacia a nove prevodovky by uz problem mat nemali.
Cize pri PSA je to co sa tyka motorov problematicke a je dobre zvazit predlzenu zaruku. Motor na jazdenie po meste vlastne v ponuke nemaju ked to trochu prezeniem, kedze diesel potrebuje obcas regenerovat filter (a to je pri kratkych trasach v meste nerealizovatelne) a ten ich benzin je do mesta uplne nevhodny...
P.S. Druha vec je, ake problemy maju aktualne verzie motorov od inych vyrobcov, lebo problemy maju pomaly snad vsetky, len tie insiderske info treba tahat z dobrych zdrojov. V kazdom pripade by som bol velmi opatrny pri akomkolvek priamovstrekovom benzine, lebo sa zda, ze je to najproblematickejsia kategoria motorov. Nakoniec asi jediny spolahlivy motor bude Dacia s tym jej neznicitelnym bezproblemovym turbotrojvalcom s retazovym rozvodom a nepriamym vstrekom s tovarenskym LPG.
pri tom 1,2 PureTech by okrem kontroly remena nepomohla aj vcasnejsia vymena oleja? ja napr. v 1,4t-gdi menim olej z dovodu jazdy na kratke trasy kazdych 7k km (kazdy polrok)
dnes mi akurát menia rozvodový remeň v 1,2 puretech áno skacovali interval výmeny remeňa na každých 100k KM a celé rozvody každých 200k KM. aktuálne tam mám za 3,5 roka 117,200km a remeň je zatiaľ OK, olej mením každých 25k km na benzín ale v podstate len štartujem (+ jazda 500m-1km) potom auto prepína na LPG.
pri tom 1,2 PureTech by okrem kontroly remena nepomohla aj vcasnejsia vymena oleja? ja napr. v 1,4t-gdi menim olej z dovodu jazdy na kratke trasy kazdych 7k km (kazdy polrok)
Ano, to je takmer jedine co sa da spravit.
Najdolezitejsie je, aby to auto aspon na tyzdennej baze absolvovalo dlhsiu trasu kde sa dostatocne prehreje cela olejova napln. Vtedy sa tie lahsie benzinove frakcie dokazu z oleja ciastocne odparit. Ale tie tazsie sa uplne neodparia, kedze olej v motore nedosahuje take teploty. Takze kto takyto motor ma, tak najlepsie co moze urobit z pohladu zivotnosti remena aj motora je:
- pravidelne dostatocne zahriatie oleja dlhsou jazdou (v zime to odhadujem na minimalne 30-40 km suvislej jazdy)
- vcasna vymena oleja (pri iba dlhych trasach niekde na urovni 10-12k km, pri iba mestskej prevadzke asi niekde na urovni tych 6-7k km)
čo sa mňa týka tak naozaj len dlhé trasy. jazdu pod 30km som mal naposledy snáď niekedy pol roka dozadu Ale tak či tak ten 1,2 benzín teda určite nezoberiem. Viac ma láka tá 1,5 blueHDi. DPFko mám aj teraz a ešte za 200 000 km sním nebol žiaden problém. pravidelne regenerujem. Ak by som sa predsalen odhodlal ísť do benzínu tak radšej pôjdem asi do kie kde ma láka to T-Gdičko.
Tu v ČR ani nie. Keď som kupovala svojho Golfa 7 Variant tak som sa išla pozrieť aj do showroomu vedľa kde mali škodovky. Úplne rovnaký model Oktávky Kombi s rovnakým motorom a výbave bol drahší od Golfa o 50tis Kč (cca 2.000Eur).
Pre mňa to nebolo smutné. Som rada, že som si nemusela ospravedlňovať výber Golfa, ktorý sa mi páči viac. Takto to bolo jednoduché, Oktávka bola o dosť drahšia a ja som si mohla vybrať čo sa mi viac páči. Česi sú v tomto dosť veľký nacionalisti a tak by mnohí volili Oktávku.
čo sa mňa týka tak naozaj len dlhé trasy. jazdu pod 30km som mal naposledy snáď niekedy pol roka dozadu Ale tak či tak ten 1,2 benzín teda určite nezoberiem. Viac ma láka tá 1,5 blueHDi. DPFko mám aj teraz a ešte za 200 000 km sním nebol žiaden problém. pravidelne regenerujem. Ak by som sa predsalen odhodlal ísť do benzínu tak radšej pôjdem asi do kie kde ma láka to T-Gdičko.
Peugeot 308 som testoval len ako hatchback ale uprimne, zdal sa mi "uzky" a to vobec nie som vysoky. Kia Ceed bude o nieco pohodlnejsia a Kia Xceed by bola podla mna najpohodlnejsia (ale ako spotreba diesel oproti inym dieslovym autam podobnej kategorie, to neviem )
Co sa tyka benzinovej Kie, tak ja mam 1.4 TGDI Kia Xceed a beham vacsinou po meste (80%), ale spotreba je taka co ja viem... 8,4l/100 km a viem si predstavit aj lepsie. Ale 1.5 TGDI je na tom urcite lepsie co sa tyka spotreby
A co sa tyka prevodoviek, automatickej DCT by som sa nebal, obcas si robi trosku co chce najma pri prudkej akceleracii a za studena ale vobec nemam pocit, ze by nefungovala. Skor by som sa vyhol paskvilu typu inteligentna manualna prevodovka (iMT) ale uvaz sam.
Co sa tyka hluku od podvozku, podla mna Kie (Ceed, Xceed) su o nieco hlucnejsie ako trebars niektore ine znacky a modely (ako trebars VW T-Roc), co je najviac vadit hlavne na dialnici. Mozno by som bral 16" pneu max. a ak stale hluk od podvozku, tak uvazovat o vymene pneu za tiche.
Ako je na tom hluk diesloveho motora neviem, ale benzinova Kia Xceed ma motor uplne tichucky najma po zohriati (za studena trochu tlmeny rachot).
Ale celkovo za tu cenu je to podla mna velmi fajn auto (o par tisic lacnejsie ako konkurencia). Mozno sa da najst aj lepsie ale nemam s inymi moc skusenosti. A navyse mozno ak vychytas skladovku za dobru cenu trebars v Cechach, tak je to aj velmi vyhodne, ale je s tym spojena byrokraticka tortura (napis mi spravu ak mas zaujem o detaily )
zapojím sa do diskusie a môžem potvrdiť, že 1.5 Tgdi s KIA proceed dosahujem v priemere 6,1l. Na diaľnici tak v rýchlosti 110km/h bola spotreba 5,7l. Auto je ešte v "zábehu" a spotreba by ešte mala o niečo málo klesnúť. Skúsenosti iných majiteľov s týmto motorom majú spotrebu naozaj nižšiu.
Za mňa teda spokojnosť.
zapojím sa do diskusie a môžem potvrdiť, že 1.5 Tgdi s KIA proceed dosahujem v priemere 6,1l. Na diaľnici tak v rýchlosti 110km/h bola spotreba 5,7l. Auto je ešte v "zábehu" a spotreba by ešte mala o niečo málo klesnúť. Skúsenosti iných majiteľov s týmto motorom majú spotrebu naozaj nižšiu.
Za mňa teda spokojnosť.
Vzdy ked citam (dokonca aj pri Xceede spotreby typu 6,7/6,1/6,nieco) tak rozmyslam kde robim chybu
Mozno chodim rychlejsie ako so starou Kiou alebo prudsie akcelerujem alebo je to proste len mestom, ale aj pri kludnej jazde v meste som sa nevedel dostat pod 8l. Rekord bol okresky za 6,9l tusim
Na Outbacku s 2.5 litrovou atmosferou palubny ukazuje 7.2, realna tankovaniami odmerana priemerna spotreba je 7.43, to je na awd s cvt a celkom vysoku hmotnost slusne si myslim. Brzda premavky niesom, ale ani nelietam 160…
Vzdy ked citam (dokonca aj pri Xceede spotreby typu 6,7/6,1/6,nieco) tak rozmyslam kde robim chybu
Mozno chodim rychlejsie ako so starou Kiou alebo prudsie akcelerujem alebo je to proste len mestom, ale aj pri kludnej jazde v meste som sa nevedel dostat pod 8l. Rekord bol okresky za 6,9l tusim
tlaky v pneu? xceed nie je nejaky nizky hatchback, takze ta spotreba nebude ako pri klasickom ceede ci proceede
Na Outbacku s 2.5 litrovou atmosferou palubny ukazuje 7.2, realna tankovaniami odmerana priemerna spotreba je 7.43, to je na awd s cvt a celkom vysoku hmotnost slusne si myslim. Brzda premavky niesom, ale ani nelietam 160…
Jj Outback na to ake je to vysoke a velke auto, zerie malo. Ja ho vobec nesetrim a priemerna byva okolo 8,0. Ale v podstate nonstop mam aktivny adaptivny tempomat Eyesight, tak moj skromny tip je, ze je to prepojene s prevodovkou a motorom a vie si regulovat vykon a otacky presne ako treba. Inak povedane, ovela lepsie ako keby som sa s plynovym pedalom hral ja.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Kazdy vyrobca riesi spotrebu, ale fakt k 1.6 alebo 1.5 dieslu v prevadzkovych nakladoch v sucasnosti velmi neni co porovnat (mozno LPG). Najma, ak pojdu ceny paliva hore. A ony pojdu.
A ked je tam adblue, tak aj z pohladu cisteho vzduchu je to ok. Dokonca lepsie ako vela priamovstrekovych benzinov bez DPF filtra.
Ked kupis novy diesel 1.6, tak na tvoje jazdenie je to asi to najlepsie.
1,5 BlueHDi je koncepcne dobry motor, ale muchy zial ma. Problemy moze robit cerpadlo AdBlue, vstrekovac AdBlue, sonda NOx, alebo hlucna vodna pumpa. Ak robi problemy cerpadlo, tak tam vyrobca preplaca cenu materialu na opravu aj po zaruke ak boli dodrzane servisne prehliadky v autorizaku (zakaznik plati len pracu). Ak robi problemy vstrekovac alebo sonda NOx, tak v ramci zaruky by to malo byt kryte, po zaruke uz asi na vlastne naklady. Ak robi problemy hlucna vodna pumpa, tak napr. Citroen uz oficialne vydal TSB a meni vodnu pumpu aj rozvodovy remen, Peugeot ale este take TSB nevydal pokial viem. Cerpadlo AdBlue aj vodna pumpa uz boli modifikovane, tzn. pri kupe noveho auta teraz by uz problemy byt nemali. Ale zdoraznujem to slovicko "nemali".
1,2 PureTech je problematicky motor, nakolko ma rozvodovy remen v oleji a pri studenom starte sa dost riedi olej benzinom a ten benzin v oleji potom postupne poskodzuje ten rozvodovy remen, cize remen sa musi priebezne kontrolovat (vidno nanho cez otvor pre nalievanie oleja) a v pripade zacinajuceho popraskania sa musi menit, lebo ak sa to neodsleduje / nevymeni vcas, tak sa remen zacne rozpadat. Pri väcsom poskodeni potom ciastocky remena zanesu sitko olejoveho cerpadla a klesne tlak mazania, pripadne jemnejsie ciastocky sa dostanu v ramci okruhu vsade, cize mozu zaniest dokonca aj podtlakovu vyvevu a nastane problem s poklesom brzdneho vykonu. Bola na to aj zvolavacka, aj modifikovali remen a skratili interval na vymenu remena na cca polovicny cas (aktualne asi okolo 100k km / 5-6 rokov myslim), ale principialne ked sa nejaka pryz maca v zmesi oleja a benzinu, tak to asi dlhodobo idealne nebude. Nehovoriac ze aj mazanie asi nebude dokonale ak je benzinu v oleji privela, cize z dlhodobejsieho hladiska moze byt aj problem zvyseneho opotrebenia motora. Cize 1,2 PureTech pri pouziti len na dlhe trasy je relativne OK, ale na jazdenie kratkych tras po meste je to casovana bomba a urcite nebrat. Naviac moze robit problem aj palivove cerpadlo a vtedy sa tiez do oleja dostava benzin v zvysenej miere pokial si dobre spominam, cize treba priebezne kontrolovat hladinu oleja.
A este im robila problem aj manualna prevodovka - hucala pri urcitych rychlostiach. Niekomu len jemne, niekomu vyraznejsie. Aj tam bola nejaka modifikacia a nove prevodovky by uz problem mat nemali.
Cize pri PSA je to co sa tyka motorov problematicke a je dobre zvazit predlzenu zaruku. Motor na jazdenie po meste vlastne v ponuke nemaju ked to trochu prezeniem, kedze diesel potrebuje obcas regenerovat filter (a to je pri kratkych trasach v meste nerealizovatelne) a ten ich benzin je do mesta uplne nevhodny...
P.S. Druha vec je, ake problemy maju aktualne verzie motorov od inych vyrobcov, lebo problemy maju pomaly snad vsetky, len tie insiderske info treba tahat z dobrych zdrojov. V kazdom pripade by som bol velmi opatrny pri akomkolvek priamovstrekovom benzine, lebo sa zda, ze je to najproblematickejsia kategoria motorov. Nakoniec asi jediny spolahlivy motor bude Dacia s tym jej neznicitelnym bezproblemovym turbotrojvalcom s retazovym rozvodom a nepriamym vstrekom s tovarenskym LPG.
Uvidíme v akom stave bol remeň čo tam bol doteraz
Ano, to je takmer jedine co sa da spravit.
Najdolezitejsie je, aby to auto aspon na tyzdennej baze absolvovalo dlhsiu trasu kde sa dostatocne prehreje cela olejova napln. Vtedy sa tie lahsie benzinove frakcie dokazu z oleja ciastocne odparit. Ale tie tazsie sa uplne neodparia, kedze olej v motore nedosahuje take teploty. Takze kto takyto motor ma, tak najlepsie co moze urobit z pohladu zivotnosti remena aj motora je:
- pravidelne dostatocne zahriatie oleja dlhsou jazdou (v zime to odhadujem na minimalne 30-40 km suvislej jazdy)
- vcasna vymena oleja (pri iba dlhych trasach niekde na urovni 10-12k km, pri iba mestskej prevadzke asi niekde na urovni tych 6-7k km)
a to je dost smutne
Edit: a voľba z rozumu
Peugeot 308 som testoval len ako hatchback ale uprimne, zdal sa mi "uzky" a to vobec nie som vysoky. Kia Ceed bude o nieco pohodlnejsia a Kia Xceed by bola podla mna najpohodlnejsia (ale ako spotreba diesel oproti inym dieslovym autam podobnej kategorie, to neviem
Co sa tyka benzinovej Kie, tak ja mam 1.4 TGDI Kia Xceed a beham vacsinou po meste (80%), ale spotreba je taka co ja viem... 8,4l/100 km a viem si predstavit aj lepsie. Ale 1.5 TGDI je na tom urcite lepsie co sa tyka spotreby
A co sa tyka prevodoviek, automatickej DCT by som sa nebal, obcas si robi trosku co chce najma pri prudkej akceleracii a za studena ale vobec nemam pocit, ze by nefungovala. Skor by som sa vyhol paskvilu typu inteligentna manualna prevodovka (iMT) ale uvaz sam.
Co sa tyka hluku od podvozku, podla mna Kie (Ceed, Xceed) su o nieco hlucnejsie ako trebars niektore ine znacky a modely (ako trebars VW T-Roc), co je najviac vadit hlavne na dialnici. Mozno by som bral 16" pneu max. a ak stale hluk od podvozku, tak uvazovat o vymene pneu za tiche.
Ako je na tom hluk diesloveho motora neviem, ale benzinova Kia Xceed ma motor uplne tichucky najma po zohriati (za studena trochu tlmeny rachot).
Ale celkovo za tu cenu je to podla mna velmi fajn auto (o par tisic lacnejsie ako konkurencia). Mozno sa da najst aj lepsie ale nemam s inymi moc skusenosti. A navyse mozno ak vychytas skladovku za dobru cenu trebars v Cechach, tak je to aj velmi vyhodne, ale je s tym spojena byrokraticka tortura (napis mi spravu ak mas zaujem o detaily
zapojím sa do diskusie a môžem potvrdiť, že 1.5 Tgdi s KIA proceed dosahujem v priemere 6,1l. Na diaľnici tak v rýchlosti 110km/h bola spotreba 5,7l. Auto je ešte v "zábehu" a spotreba by ešte mala o niečo málo klesnúť. Skúsenosti iných majiteľov s týmto motorom majú spotrebu naozaj nižšiu.
Za mňa teda spokojnosť.
zapojím sa do diskusie a môžem potvrdiť, že 1.5 Tgdi s KIA proceed dosahujem v priemere 6,1l. Na diaľnici tak v rýchlosti 110km/h bola spotreba 5,7l. Auto je ešte v "zábehu" a spotreba by ešte mala o niečo málo klesnúť. Skúsenosti iných majiteľov s týmto motorom majú spotrebu naozaj nižšiu.
Za mňa teda spokojnosť.
Vzdy ked citam (dokonca aj pri Xceede spotreby typu 6,7/6,1/6,nieco) tak rozmyslam kde robim chybu
Mozno chodim rychlejsie ako so starou Kiou alebo prudsie akcelerujem alebo je to proste len mestom, ale aj pri kludnej jazde v meste som sa nevedel dostat pod 8l. Rekord bol okresky za 6,9l tusim
Mozno chodim rychlejsie ako so starou Kiou alebo prudsie akcelerujem alebo je to proste len mestom, ale aj pri kludnej jazde v meste som sa nevedel dostat pod 8l. Rekord bol okresky za 6,9l tusim
tlaky v pneu? xceed nie je nejaky nizky hatchback, takze ta spotreba nebude ako pri klasickom ceede ci proceede
Jj Outback na to ake je to vysoke a velke auto, zerie malo. Ja ho vobec nesetrim a priemerna byva okolo 8,0. Ale v podstate nonstop mam aktivny adaptivny tempomat Eyesight, tak moj skromny tip je, ze je to prepojene s prevodovkou a motorom a vie si regulovat vykon a otacky presne ako treba. Inak povedane, ovela lepsie ako keby som sa s plynovym pedalom hral ja.
V meste (BA) do 9, okresky tesne nad 6, dialnica 110 pod 7, dialnica 140 real okolo 8.