Viete mi poradit nieco o nosicoch ? Sposob uchytenie, zamky, nosnost, vyrobca ... Na co si davat pozor pri kupe ? Aka cena je primrana za prijatelnu kvalitu ?[/b]
Ak uvazujes o 3-4 bikoch tak nosic na zadne dvere vyrad. Vacsina aut zniesie na zadnych dverach 2 biky, vyrazna mensina 3 ale len niekolko modelov 4. Tak to bolo ked som to pred rokmi riesil. Napr. Nissa Pathfinder zniesol len 3. Na tvoju KIU odhadujem max 2.
Tak, na zadne dvere mam, prilezitosrne pouzivam (lebo nemam gulu a relativne vysoka strecha ma aj tak nestandardne nizke povolene zatazenie, 35kg ak sa nemylim),pre mma ok aj so znamymi nevyhodami, v pohode ale max 3 som viezol,tetrisovo.
A chce sa ti s tým furt naťahovať ? Nosič na strechu dáš na jar, na jeseň zloziz.
tak ono ide aj o to, ako často sa to bude prepravovať... mňa napr. na mojom bývalom mitsu lanceri neskutočne nosiče na streche srali (lebo som si nedal gulu a potom už 400 € za gulu a 400 e za nosič bolo veľa), proste špatilo to vzhľad sedanu na streche, ale praktické to bolo, to hej, som vyšší človek, takže nakladanie, vykladanie uplne v pohode...
teraz na ceedku SW som guľu dal, lebo bajky prevážam len z času na čas, takže tých pár krát do roka, mi to až tak nevadí, ale je pravda že vozím 2, maximálne 3 kusy... a plus sem tam vozík sa zíde, keď treba dačo previezť na chalupu...
ten nosič na dvere, to asi ani neuvažuj, to mi príde skôr ako taká núdzovka, že keď to nejde inak, ale na nejaké pravidelné nosenie asi nie... to je ťažko, každý má inú potrebu, praktickosť, atď.
madbugie priznám sa, že vzhľad je asi to posledné, čo by si pri vození bicyklov reišil, ale šak ok .
Strešné nosiče majú ešte ďalšie výhody:
- na dovolenke či skrátla viacdňovom pobyte nemusíš riešiť, kam s nosičom, keď práve nepotrebuješ voziť bicykle;
- a aj doma je rozdiel skladovať tri či štyri nosiče na strechu, to núdzovo hodiš aj pod postele a pod... alebo jeden na guľu, ten je aj v zloženom stave neohrabaným kusom nábytku;
- v daždi dostávajú bicykle na guli gigantické dávky špiny (prach, blátičko, voda, soľ = brusná a rozožierajúca zmes) oproti tým na streche... v cestovke som najazdil veľa veľa kilometrov v daždi s bicyklami aj na streche aj na guli naraz, rozdiel bol viditeľný na prvý pohľad, nechcem vedieť, ako sa to podpísalo na ložiskách, klzných plochách a pod,;
- s bicyklami na streche sa predsa len lepšie parkuje.
Ale iste, ako som písal vyššie, podmienkou je, že tie bicykle dokážeš na strechu zdvihnúť a manipulovať s nimi.
Nižšie miesta nevadia, aj na vysokom SUV si o kus nižší ako nákladné auto a 99% ciest je stavaných pre nákladné autá.
Hej, na vjazdy do garáži a pod. treba pamätať, ale je to jednoduchšie ako odhadovať cúvanie s nosičom na guli.
U mňa nosič na strechu bol aj na to, že keď sa mi niečo stane na biku, žena iba sadne a príde po mňa, niekedy aj s deťmi. Takže netreba rozoberať bike, len ho dám hore a ja nasadnem. Aj svokra som už tak bol z výjazdu zobrať keď ho začalo bolieť koleno
Som sa rozhodol, že zoberiem nosič na strechu. Bude to pre mňa lepšie aj z hľadiska odkladania nosičov v zime. A využijem potom priečníky aj na box/lyže... Bajk keď idem sám, dám aj tak do auta.
Vedeli by ste mi poradiť konkrétne priečniky a nosič. Voziť budem bajky od 24 palcov po 29. Nemusí to byť nutne Thule. Nejaká zlatá stredná cesta...
Ja som mal atera giro af+. No len kedze som ho vozil stale na aute, tak mi vadil taky menej spratny dizajn a vzdy ked som videl na inych autach predsa len okulahodiacejsi thule, tak som ho predal a kupil proride 598. Tak zvaz aj tuto stranku ak si zakladas aj na takychto veciach Mimo toho ale super nosic, tym ze ma dve ramena miesto jedneho ako proride tak omnoho pevnejsie upnuty bike, citelne. Na druhu stranu nemam pocit zeby to pri thule niecomu vadilo, aj ked sa bike viac chveje. Taktiez je thule trochu menej hlucny. V blizkej dobe ma caka dokupenie druheho, mozno aj tretieho kusu. Keby vsak nevozim ten nosic celorocne (teda pokial nezacne snezit) ale len podla potreby parkrat v roku nahadzujem, tak nemam ziadny problem s tymi atera. Cena a pevnejsie upnutie by ma presvedcili.
Priecniky rozhodne nejake aero, tam sa jedna hlavne o hluk. Najma ked mrzne sa pekne ozyvaju aj aero thule wingbar.
je uplne jedno či na strechu, na okno, na guľu, na zámok, Thule, zabezpečnie je asi tak na 5 sekúnd, stačí fyzická sila, nič viac... tie zámky sú tam skôr na to, aby sa to neotvorilo a nevypadlo...
je to plastové a z ľahkých trubiek... trošku väčšia páka a niekde to proste povolí... takisto zámky sú z blata, stačí šrobovák... je to len mechanické zaistenie proti samovoľnému otvoreniu, si myslím...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Nie, ťažné som mal len kvôli bajkom...
tak ono ide aj o to, ako často sa to bude prepravovať... mňa napr. na mojom bývalom mitsu lanceri neskutočne nosiče na streche srali (lebo som si nedal gulu a potom už 400 € za gulu a 400 e za nosič bolo veľa), proste špatilo to vzhľad sedanu na streche, ale praktické to bolo, to hej, som vyšší človek, takže nakladanie, vykladanie uplne v pohode...
teraz na ceedku SW som guľu dal, lebo bajky prevážam len z času na čas, takže tých pár krát do roka, mi to až tak nevadí, ale je pravda že vozím 2, maximálne 3 kusy... a plus sem tam vozík sa zíde, keď treba dačo previezť na chalupu...
ten nosič na dvere, to asi ani neuvažuj, to mi príde skôr ako taká núdzovka, že keď to nejde inak, ale na nejaké pravidelné nosenie asi nie... to je ťažko, každý má inú potrebu, praktickosť, atď.
Strešné nosiče majú ešte ďalšie výhody:
- na dovolenke či skrátla viacdňovom pobyte nemusíš riešiť, kam s nosičom, keď práve nepotrebuješ voziť bicykle;
- a aj doma je rozdiel skladovať tri či štyri nosiče na strechu, to núdzovo hodiš aj pod postele a pod... alebo jeden na guľu, ten je aj v zloženom stave neohrabaným kusom nábytku;
- v daždi dostávajú bicykle na guli gigantické dávky špiny (prach, blátičko, voda, soľ = brusná a rozožierajúca zmes) oproti tým na streche... v cestovke som najazdil veľa veľa kilometrov v daždi s bicyklami aj na streche aj na guli naraz, rozdiel bol viditeľný na prvý pohľad, nechcem vedieť, ako sa to podpísalo na ložiskách, klzných plochách a pod,;
- s bicyklami na streche sa predsa len lepšie parkuje.
Ale iste, ako som písal vyššie, podmienkou je, že tie bicykle dokážeš na strechu zdvihnúť a manipulovať s nimi.
Hej, na vjazdy do garáži a pod. treba pamätať, ale je to jednoduchšie ako odhadovať cúvanie s nosičom na guli.
Vedeli by ste mi poradiť konkrétne priečniky a nosič. Voziť budem bajky od 24 palcov po 29. Nemusí to byť nutne Thule. Nejaká zlatá stredná cesta...
Priecniky rozhodne nejake aero, tam sa jedna hlavne o hluk. Najma ked mrzne sa pekne ozyvaju aj aero thule wingbar.
je uplne jedno či na strechu, na okno, na guľu, na zámok, Thule, zabezpečnie je asi tak na 5 sekúnd, stačí fyzická sila, nič viac... tie zámky sú tam skôr na to, aby sa to neotvorilo a nevypadlo...
je to plastové a z ľahkých trubiek... trošku väčšia páka a niekde to proste povolí... takisto zámky sú z blata, stačí šrobovák... je to len mechanické zaistenie proti samovoľnému otvoreniu, si myslím...
https://www.youtube.com/watch?v=WB4ThUOTT0s