Majú novelizovaný zákon, stalo sa to počas toho, ako sa zaviedol aj ten odstup.
No ani toto vysvetlenie nie je jednoznačné v tej nepovinnosti. To ledaže skrýva veľmi veľa výkladov prečo nepoužiť cyklocestu, cyklopruh. Skôr by som to prirovnal k našej výnimke, kedy sa nemusí použiť ak nie je zjazdná.
Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít v daném místě a směru, ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích.
JOLI videl som jeden rozhovor nejakej televízie na YouTube na tú tému. Podľa právnikov a Polície ČR čo sa k tomu vyjadrili, tak že cyklista ak by mal tvoriť prekážku v doprave, tak by mal ísť po cyklotrase. Problém je ten, že nie je definícia tej prekážky. Keďže rozdiel v rýchlostiach je jasný, takže cyklistu nemôžu pokutovať za úmyselne pomalú jazdu, že by mohol zdržiavať premávku. Je prekážkou, ak auto musí za ním spomaliť, aby ho mohlo bezpečne predbehnúť podľa zákona? Alebo za ním musí byť kolóna aspoň 30 vozidiel? A cyklista ako taký je účastník cestnej premávky, takže ho môžu brať ako prekážku. Takže fakticky cyklista môže jazdiť po ceste, aj keď by mal vedľa cyklodiaľnicu, lebo proste ho nie je definovaná tá podmienka, že kedy je prekážkou.
Jaroh deklarovala a nie raz. Pravidelne zaznieva, že autá do miest nepatria, tie patria cyklistom a chodcom. V tomto poradí. Volajú po vylúčení áut z celých ulíc, či centier miest.
To poradie nie je vždy rovnaké, líši sa od hustoty a funkcií osídlenia. V centrách a obytných zónach napríklad iste treba ako píšeš prioritizovať nemotorovú (t.j. pešiu a cyklodopravu) pred motorizovanou., keďže ide o dopravu na krátke vzdialenosti. V málo hustých či priemyslených a pod. zónach pešia doprava nemá až také opodstatnenie, keďže vzdialenosti a charakter ciest sú iné, ako v centrách, ale prioritná by mala byť MHD a cyklo... a tak podobne.
Takže lepšie je písať, že pri využívaní priestoru a financií má byť systémovo prioritizovaná hromadná a nemotorová doprava pred individuálnou automobilovou dopravou.
A nie "na úkor chodcov a cyklistov", ale "v prospech".
Na to som tiež myslel, ale ani tam kde nie je veľa chodcov, tak by mali byť vždy na prvom mieste. Proste vždy sa pozerať na dopravu a riešenie dopravnej situácie v centre miest, turistických oblastí, obytnej zóny, priemyslu, či obchodných centier pravidlom: chodec-cyklista-motorista (teraz neriešim hromadnú ale individuálnu dopravu). V podstate to aj znamená, že v priemyselnej zóne kde je nižšia hustota chodcov, tak nemá byť dovolené zaberať napr. tých zopár chodníkov autami alebo v hustej obytnej zóne auta okupovať všetok verejný priestor, vrátane zelene a chodníkov. Proste individuálna motorizovaná doprava má byť zohľadnená posledná.
Chceš mať auto? Tak v prvom rade sa rozhodni či ho naozaj potrebuješ, a ak áno, či ho máš kde legálne odložiť a to neznamená že máš právo na parkovanie na chodníku pri vchode. Proste aj parkovanie domy sa rátajú. A nemôže byť problém aj keby bol od neho vzdialenosť 1km. Ja by som si chcel kúpiť auto, skôr také víkendové (ale možno by prevzalo aj úlohu hlavného) len nemám ho momentálne kde parkovať tak kúpa asi bude možná až keď si zabezpečím garáž (kľudne aj na opačnej strane mesta) alebo postavím rodinný dom (ale to asi nebude nikdy, mám problém udržať vo funkčnosti aj malý byt ak nechcem bývať v chlieve ). Isto nebudem zaberať 2 parkovacie miesta pri bytovke, hoc miesto by sa našlo ale mne vyhovuje že keď už využijem auto, tak vždy pri bytovke máme x miest voľných.
Volajú po vylúčení áut z celých ulíc, či centier miest.
.
To je v poriadku. Či chceš, aby sa na pešie zóny vrátili autá? Nechceš viac peších zón?
Navyše, ani Cyklokoalícia nevolá po absolútnom vylúčení áut, ale po ich regulácii - niekde veľmi prísnej, niekde iba malej. Závisí to od funkcie ulice, charakteru a hustoty osídlenia a plno ďalších parametrov.
Jaroh kde hovorím o pešej zóne? Spomínali napríklad, že automobily by nemali vstúpiť do celého Starého mesta v BA. Je Staré mesto nebodaj nejaká malá oblasť?
Tak by sa malo budovať každé mesto. Chodec má byť preferovaný za každých okolností, má mať v ceste čo najmenej prekážok a obmedzení v pohybe po priestore. Druhý v poradí je individuálna cyklodoprava a úplne posledná je individuálna motorizovaná doprava - tá by v mestách mala mať najviac obmedzení a prekážok na úkor chodcov a cyklistov.
Ano, pekne na papiery. A teraz niekto vymenujte zamestnania, kde ti na vykon prace budu tolerovat ze chodis na stretnutia peso, na biku aleob mhd. Vo vsetkych zamestnaniach kde som robil som mal sluzobne auto. Nie lebo majitel sa mi chcel zavdacit, ale pre to ze chcel odomna, aby som za 8 hodin navstivil vsetko medzi 4 -16 adresami po meste. Dost cast zo sebou nosil vybavenie vsetkeho mozneho druhu alebo tovar.
Chcete zbavit mesto aut a premavky vseobcne, som za, dajte vsetkym homeoffice a home shooling ako cez covid. Ved sa ukazalo, ze to viac ci menej ide. Nahrade kurierske firmy s dodavkami dronmi a bude 99% probmeu vyrieseneho. Alebo aspon nariadte zaciatok prace a skoly podla nejakeho kluca v priebehu par hodin nie vsade na raz. Aby nevznikali spicky.
Ale nie, lahsie je rozdelit jeden balik ludi na skupinky, chodcov, cyklistov, mhd, auto... a potom prehazdovat vydavky z jednej skupiny na druhu a spat. Tak sa da uliat zo statneho rozpoctu na zakazkach totiz najviac, a je to aj pekna kampan v style rozdeluj a panuj. Ked sa budu hadat medzi sebou, nebudu sa predsa divat vlade na prsty. Investovat do toho aby pocet presuvajucich sa ludi bol mensi, bez ohladu na skupinu v ktorej su, o tom ani pocut.
Kenai nikto nechce zbaviť mesto premávky všeobecne ale nech tí (ak to vyžaduje aj tvoja práca) čo fakt musia ísť autom aby mali tiež voľnejší priestor, aby nestáli v zápche spolu s kačenkou, ktorá ide na SUV do salónika, ktorý ma po ceste aj električkou. Alebo keby išla peši, ušetrí aj na fitku…
Ano, len kolko je takych ? A ja ta kacenka ide autom do fitka lebo cestou ide nakupit vylozit deti na kruzok a cestou spat ich zasa nalozit. Alebo ide autom lebo ked pride z roboty ma tak hodinu na to fitko a nemoze si dovolit ist 40 min tam a 40 spat. Alebo byva 40min autom od najblizsieho fitka ako moja zena. Uprimne neverim, ze pri tom ako sa uzasne jazdi napr po BA sa tam niekto vyberie ked nemusi a ma inu moznost. Mozno tak po 22:00 skor asi nie.
Neriesme nasledok, riesme r*****nu. Odstranme potrebu presuvat sa a nebude jestvovat problem ani pre chodcov ani cyklistov ci motoristov. Vsetci budu mat viac miesta, bude menej smogu, nebuide treba tolko asfaltu v meste, vacsia produktivita prace ked clovek nestravi 2 hod denne neplatenym casom za volantom, lebo dochadza z roboty a spat.... Nebude treba tolko penazi utopit v aute, ludia si budu moct dovolit nevlastni auto, alebo aspon nebudu musiet mat na kazdeho pracujuceho clena rodiny jedno....
njn ale co potom taka dan z PHM, cestna dan, a cely car industry na ktorom stoji nasa ekonomika.... A je jasne preco sa nadalej budu ludia rozostvavat do taborov a nic sa skutocne nevyriesi.
Mna zaraza hustota premavky v BA pocas obeda (medzi 11-13:00). Nebodaj sa im zunovalo menucko v blizkosti firmy alebo nieco vybavuju, pripadne idu na biznis obed? Vela ludi zo satelitov tiez cestuje cez vikend, lebo v satelitoch nemaju poriadne obchody, kaviarne, kulturu, proste prd a zahradu o nieco vacsiu
Ja tiež chodím na nákupy. Aj v MT som chodil na nákupy 2km do Tesca, peši bez využitia MHD. Aj doma chodím peši. Dokonca aj keď sa vraciam autom domov tak odparkujem, vybalím sa a až neskôr idem peši. A to sme malé mestečko bez MHD. V BA sa pohybujem bikom alebo električkou alebo aj peši (lebo som rád, že niekde zaparkujem, keď idem k bratovi).
Ale chápem, v zápachach sú plné auta ešte nad technickú normu plné chorých ľudí a detí, kufor plný nákupz, ktoré treba rozvážať 24hod po celom meste. Proste ani v BA nenájdeš auto zaplnené len vodičom a v kufri vzduch.
Kenai a o tom to je, keď bude v meste menej zbytočných presunov, dobravná štruktúra bude prispôsobená chodcom, tak aj chodci sa budú pri presunoch cítiť bezpečne a nebudú sa vyhovárať, že “ja by som aj tých 20min pešo do práce zvládol ale bojím sa že ma v ***** niekto zrazí”…
Jaroh kde hovorím o pešej zóne? Spomínali napríklad, že automobily by nemali vstúpiť do celého Starého mesta v BA. Je Staré mesto nebodaj nejaká malá oblasť?
Nie, nevymýšľaj si. Určite nespomínali, že automobily by nemali vstúpiť do celého Starého mesta v BA.
To uplne suhlasim, keby sa rodicia nebali viac ako tie deti. Na druhu stranu keby byval v tvojej bytovke viac krat trestany pedofil, asi by si mal iny nazor. Vela ludi = vela zleho, vela zleho na malej ploche = mesto. Jeden clovek zo 100 ma dusevnu poruchu, pusti potom deti niekam same. Kto je dobre informavany, boji sa aj o seba, nie to o deti.
Boja sa lebo je veľa aut. Je veľa aut lebo sa ľudia boja. Circulus vitiosus…
Neboja sa lebo vela aut, boja sa lebo je vela zlych ludi. Lebo sa kazdy stara len sam o seba. Bat sa lebo je vela aut je ako sa bat ze moje dieta je tak hlupe ze vbehne pod auto. Ak to je ten pripad, tak ho treba nalezite vycvicit. Ked to zvlada priemerny pes, dieta sa tiez nauci. Dochadzal som sam do ZS od 10 rokov, moja zena este skor a cez pol mesta z Dlhacov do Petrzalky. Deti mali v tedy trocha inu drezuru, len raz som vybehol na cestu bez toho, aby som sa dostatocne obzerl (aspon mame sa tak zdalo) a zrubala ma rovno tam na chodniku. Pametam si do dnes uz som viac nevybehol. Ked kamaratka dala synovi za to iste po zadku minuly rok tak ju zastavila nahodne iduca hliadka mestskych a obvinili ju za tyranie dietata.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Majú novelizovaný zákon, stalo sa to počas toho, ako sa zaviedol aj ten odstup.
No ani toto vysvetlenie nie je jednoznačné v tej nepovinnosti. To ledaže skrýva veľmi veľa výkladov prečo nepoužiť cyklocestu, cyklopruh. Skôr by som to prirovnal k našej výnimke, kedy sa nemusí použiť ak nie je zjazdná.
To poradie nie je vždy rovnaké, líši sa od hustoty a funkcií osídlenia. V centrách a obytných zónach napríklad iste treba ako píšeš prioritizovať nemotorovú (t.j. pešiu a cyklodopravu) pred motorizovanou., keďže ide o dopravu na krátke vzdialenosti. V málo hustých či priemyslených a pod. zónach pešia doprava nemá až také opodstatnenie, keďže vzdialenosti a charakter ciest sú iné, ako v centrách, ale prioritná by mala byť MHD a cyklo... a tak podobne.
Takže lepšie je písať, že pri využívaní priestoru a financií má byť systémovo prioritizovaná hromadná a nemotorová doprava pred individuálnou automobilovou dopravou.
A nie "na úkor chodcov a cyklistov", ale "v prospech".
Na to som tiež myslel, ale ani tam kde nie je veľa chodcov, tak by mali byť vždy na prvom mieste. Proste vždy sa pozerať na dopravu a riešenie dopravnej situácie v centre miest, turistických oblastí, obytnej zóny, priemyslu, či obchodných centier pravidlom: chodec-cyklista-motorista (teraz neriešim hromadnú ale individuálnu dopravu). V podstate to aj znamená, že v priemyselnej zóne kde je nižšia hustota chodcov, tak nemá byť dovolené zaberať napr. tých zopár chodníkov autami alebo v hustej obytnej zóne auta okupovať všetok verejný priestor, vrátane zelene a chodníkov. Proste individuálna motorizovaná doprava má byť zohľadnená posledná.
Chceš mať auto? Tak v prvom rade sa rozhodni či ho naozaj potrebuješ, a ak áno, či ho máš kde legálne odložiť a to neznamená že máš právo na parkovanie na chodníku pri vchode. Proste aj parkovanie domy sa rátajú. A nemôže byť problém aj keby bol od neho vzdialenosť 1km. Ja by som si chcel kúpiť auto, skôr také víkendové (ale možno by prevzalo aj úlohu hlavného) len nemám ho momentálne kde parkovať tak kúpa asi bude možná až keď si zabezpečím garáž (kľudne aj na opačnej strane mesta) alebo postavím rodinný dom (ale to asi nebude nikdy, mám problém udržať vo funkčnosti aj malý byt ak nechcem bývať v chlieve
na úkor / v prospech áno mám to dopletené
Od
na ktoré som pôvodne reagoval, si prešiel k
To je v poriadku. Či chceš, aby sa na pešie zóny vrátili autá? Nechceš viac peších zón?
Navyše, ani Cyklokoalícia nevolá po absolútnom vylúčení áut, ale po ich regulácii - niekde veľmi prísnej, niekde iba malej. Závisí to od funkcie ulice, charakteru a hustoty osídlenia a plno ďalších parametrov.
Ano, pekne na papiery. A teraz niekto vymenujte zamestnania, kde ti na vykon prace budu tolerovat ze chodis na stretnutia peso, na biku aleob mhd. Vo vsetkych zamestnaniach kde som robil som mal sluzobne auto. Nie lebo majitel sa mi chcel zavdacit, ale pre to ze chcel odomna, aby som za 8 hodin navstivil vsetko medzi 4 -16 adresami po meste. Dost cast zo sebou nosil vybavenie vsetkeho mozneho druhu alebo tovar.
Chcete zbavit mesto aut a premavky vseobcne, som za, dajte vsetkym homeoffice a home shooling ako cez covid. Ved sa ukazalo, ze to viac ci menej ide. Nahrade kurierske firmy s dodavkami dronmi a bude 99% probmeu vyrieseneho. Alebo aspon nariadte zaciatok prace a skoly podla nejakeho kluca v priebehu par hodin nie vsade na raz. Aby nevznikali spicky.
Ale nie, lahsie je rozdelit jeden balik ludi na skupinky, chodcov, cyklistov, mhd, auto... a potom prehazdovat vydavky z jednej skupiny na druhu a spat. Tak sa da uliat zo statneho rozpoctu na zakazkach totiz najviac, a je to aj pekna kampan v style rozdeluj a panuj. Ked sa budu hadat medzi sebou, nebudu sa predsa divat vlade na prsty. Investovat do toho aby pocet presuvajucich sa ludi bol mensi, bez ohladu na skupinu v ktorej su, o tom ani pocut.
Neriesme nasledok, riesme r*****nu. Odstranme potrebu presuvat sa a nebude jestvovat problem ani pre chodcov ani cyklistov ci motoristov. Vsetci budu mat viac miesta, bude menej smogu, nebuide treba tolko asfaltu v meste, vacsia produktivita prace ked clovek nestravi 2 hod denne neplatenym casom za volantom, lebo dochadza z roboty a spat.... Nebude treba tolko penazi utopit v aute, ludia si budu moct dovolit nevlastni auto, alebo aspon nebudu musiet mat na kazdeho pracujuceho clena rodiny jedno....
njn ale co potom taka dan z PHM, cestna dan, a cely car industry na ktorom stoji nasa ekonomika.... A je jasne preco sa nadalej budu ludia rozostvavat do taborov a nic sa skutocne nevyriesi.
Ale chápem, v zápachach sú plné auta ešte nad technickú normu plné chorých ľudí a detí, kufor plný nákupz, ktoré treba rozvážať 24hod po celom meste. Proste ani v BA nenájdeš auto zaplnené len vodičom a v kufri vzduch.
Kenai a o tom to je, keď bude v meste menej zbytočných presunov, dobravná štruktúra bude prispôsobená chodcom, tak aj chodci sa budú pri presunoch cítiť bezpečne a nebudú sa vyhovárať, že “ja by som aj tých 20min pešo do práce zvládol ale bojím sa že ma v ***** niekto zrazí”…
Nie, nevymýšľaj si. Určite nespomínali, že automobily by nemali vstúpiť do celého Starého mesta v BA.
Neboja sa lebo vela aut, boja sa lebo je vela zlych ludi. Lebo sa kazdy stara len sam o seba. Bat sa lebo je vela aut je ako sa bat ze moje dieta je tak hlupe ze vbehne pod auto. Ak to je ten pripad, tak ho treba nalezite vycvicit. Ked to zvlada priemerny pes, dieta sa tiez nauci. Dochadzal som sam do ZS od 10 rokov, moja zena este skor a cez pol mesta z Dlhacov do Petrzalky. Deti mali v tedy trocha inu drezuru, len raz som vybehol na cestu bez toho, aby som sa dostatocne obzerl (aspon mame sa tak zdalo) a zrubala ma rovno tam na chodniku. Pametam si do dnes uz som viac nevybehol. Ked kamaratka dala synovi za to iste po zadku minuly rok tak ju zastavila nahodne iduca hliadka mestskych a obvinili ju za tyranie dietata.
Edit: preklep