Toto je úplná sila. Je iba marec a MTB so vzduchovou vidlicou je problém zohnať - hlinikáč za 900 - 1000 EUR skoro nemožné. Všade mi povedia to isté. Zháňal som manželke a dcére - výsledok = obe majú pánske bicykle. Čo to tu bude v máji potom?
Bola tu otazka na sklady. Netreba sa pozerat na mensich vyrobcov ako su znackove bicykle, ale pozerat sa na segment cyklistiky ako celok. Su napriklad vyrobcovia, co predavaju bicykle radovo v 10k z jedneho typu a farby.
Globalny cyklo trh bol objemovo na urovni 60mld dolarov, z toho 12mld pripada na USA a Canadu + Mexiko, Prave z USA som zachytil prve clanky o tom, ze bicykle sa nedari vyrobcom predavat a plnia sa im sklady.
Ale cital som dalsie 3 clanky/rozhovory, tentoraz uz z EU, kde popisuju tu istu situaciu, ktora tu pomaly nastava.
V skratke to vysvetlil dobre vyrobny riaditel Olpranu v rozhovore.
Importeri/vyrobcovia/predajcovia predali v roku 2019 X bicyklov. Ale v roku 2020 uz 2x tolko a tak objednali na dalsi rok 2021 4x tolko, pretoze trh rastol. Toto spravili vsetci lenze do toho hodil kosu Covid, ktory zbrzdil vyrobu v Azii + vyrazne zdrazeli vstupy (hlavne lodne kontajnery), logistika viazla,do toho rekordne objednavkya zrazu sa zacali zjavovat teeminy dodania 2 roky (osobny zazitok z obchodu, ked som chcel kupit duse na horsky).
A teraz prisiel rok 2022, Covid uz tolko dopravu nebrzdi a vyrobcovia zacali dodavat oneskorene objednane diely lenze trh sa medzitym stabilizoval a rok 2022 je porovnatelny s rokom 2021 a k ziadnemu skokovemu narastu ako v rokoch 2020 a 2021 uz nedoslo.
Analytici si predpokladaju rast trh v roku 2023, ale s bicyklami je to ako s autami...nedaju sa vyrabat donekonecna a ludia si nekupuju bicykle na 1-2 roky, ale kludne na 5-10 rokov, cize trh sa nasytil a zrazu su tu plne sklady niecoho, co si nakupil za XY penazi, ale nevies to predat s marzou + samozrejme ten narast cien...skupina ludi, co je ochotna dat za bike tolko eur co za mensie nove auto je pomerne mala. Skupina ludi, co si moze dovolit kupit priemerny bike za 1000 eur je sice vacsia, ale stale relativne mala.
A tak predajca/distributor moze skusit ist bud na 0, ale to predat pod nakupnu cenu, pretoze na sklade v tom mas len utopene peniaze, ktore nezarabaju.
Keby neebolo energetickej krizy + dvojcifernej inflacie tak bicykle pojdu dole v desiatkach percent medzirocne, takto ak bude v roku 2023 v priemere cena nizsia do 10% budeme asi radi.
Pouzite zdroje: Internet + cca 4h casu venovavemu citaniu serioznych analyz trhov, reportov, rozhovorov, ci sprav z bulvarnych medii, kde sa obcas taketo clanky mihnu.
flegko “medzitym stabilizoval a rok 2022 je porovnatelny s rokom 2021 a k ziadnemu skokovemu narastu ako v rokoch 2020 a 2021 uz nedoslo.“
Toto nie je pravda. Rok 2022 nie je porovnatelny s rokom 2021 a nie je porovnatelny ani s predkovidovym obdobim. Rok 2022 v cyklobiznise je skoro az katastrofa.
jedným z faktorov poklesu predaja je IMHO aj skutočnosť, že veľa ľudí utratili peniaze na dovolenky a zážitkové skupinové akcie čo v covidovom období nemohli.
to sa mi moc nezda. možno s covidovím boomom sa to porovnat neda ale bicyklový priemysel by mal byt relatívne v pohode tento rok. To potom buduci rok sa bude ako hodnotit ked tento bol zlý.
Môže sa ti to nezdať no ja žijem v realite a žijem z bicyklov.
Ďalší faktor je, že trh sa naozaj presýtil za 2 kovidové roky. To nebol rast lebo viac ludí každým rokom si obľúbi cyklistiku. Hlavná skupina zákazníkov čo živí cykloobchody čiže bežná rodina používajúc bicykle na občasné jednoduché presúvačky, v lepšom prípade menšie cyklovýlety nakúpila v tej šialenej krivke 2020 a teraz väčšina nič nepotrebuje a vrátila sa k životu dovolenkárov a kaviarenských povalačov.
A ďalší faktor. Maloobchod sa začal prepadávať už v apríli aj vďaka neistote zo zdražovania, vojny .....
Trosku ta pooopravim...rast bol aj preto, ze celosvetovo cyklistika stupa na oblube....staci si pozriet celosvetovy objem, kde je kontinualny narast uz niekolko rokov po sebe. Akurat cez Covid to stupalo exponencialne, kym pred Covidom linearne.
Myslim, ze buduci rok budu hitom bajky pohanajuce dynamo....zaslapem si doma a este vyrobim trosku elektriky na ohrev vody.
Aby ľudia nebicyklovali vkuse ako v jednej epizóde Black Mirror.
Čo som čítal, tak otázka plných skladov že závisí aj celkovej ceny produktu. Sviatočný cyklisti, čo pozerajú bicykle do cenovky cca 500-600€ si ich kúpili počas boomu a vydržia im najbližších 10 rokov. Skupinka pokročilejších cyklistov, čo jazdia pravidelne ale nechcú za to dávať obrovské sumy (cena biku medzi 700-1500€) si tiež svoje nájdete. Ľudia čo sú ochotný dať 3000+€ tých veľa nebolo a ani nebude, tam sa toho veľa nezmemilo.
Čo môže zamávať predajmi
1) covid situácia. Ak bude zakázané cestovať do zahraničia a ľudia budú sedieť na zadku doma, predpoklad je trocha vyšší rast. Pokiaľ budú opatrenia ako teraz cez leto, rast bude nižší, ľudia budú míňať viac na zážitky.
2) energetická kríza nie je je až tak horúca. Ceny elektriny vytlačilo hore Nemecko a dosť umelo, zvyšok sa uvidí. V momente, kedy sa rozhodnú vypnúť svoje posledné zvyšné atómky, čo produkujú nejak cca 3-5% energie, tak to ceny vytlačí ešte hore. Menšie štáty nemajú šancu konkurovať Nemecku. Nedávno bol o tom dobrý článok ako funguje burza s elektrinou.
3) trh s jazdenými bicyklami. Pokiaľ opatrenia zostanú slabé, veľká časť ľudí sa môže rozhodnúť predať svoj pomerne nový bicykel.
Na problémy so zaplnením systémom sa upozorňovalo už dávno. Panické nakupovanie tomu vôbec nepomohlo, len to umelo nafúklo bublinu. Najmenšie problémy budú mať firmy, čo skokovo nezvýšili svoje výrobné kapacity, ale ostali zhruba tam, kde boli pred 2019.
Tak tak, ludia si to predstavuju jak Hurvinek valku...
Nepochybujem ze zvysenie v jednotkach %,niekedy v nizkych 10-tok% je mozne zlepsenim/optimalizaciou vyrobnych procesov, najatim "pomocnej" nespecializovanej prac sily na kratku dobu, ovsem hocco viac jak to je slusne povedane naivne ocakavat.
V normalnej dobe "kazdy" siel po cene, a ak komponent zdrazel o inflaciu uz sa frflalo. No to nezdrazovanie muselo mat niekde povod - a najjednoduchsie je mat vytazene linky/fabriky (ak chceme udrzat rovnaku kvalitu). To ale znamena ze nemozu mat dlhodobo v zalohe 50+% extra kapacity
A stavanie novych fabrik - hej, to je taka bezpecna investicia postavit fabriku ktoru treba na pokrytie dopytu u ktoreho je obrovska sanca ze za 1-2-3 roky opadne. Ale ked si tunajsi myslia ze je to supa investicia tak shimano/sram mozno pristupia na vasu ppnuku ze zafinancujete novu fabriku s vybavenim a oni vam za poplatok daju licenciu na vyrobu
Hlavná skupina zákazníkov čo živí cykloobchody čiže bežná rodina používajúc bicykle na občasné jednoduché presúvačky, v lepšom prípade menšie cyklovýlety nakúpila v tej šialenej krivke 2020 a teraz väčšina nič nepotrebuje a vrátila sa k životu dovolenkárov a kaviarenských povalačov.
Zaujímavé, ja som si myslel že žijú z električiek a gravity bikov Ako, vidieť rodinku na bikoch je vcelku umenie, aspoň čo ja mám odsledované. Cykloinfraštruktúra 0b, benzín zamával s dopravou asi tak že je áut asi raz toľko všade (pocitovo) a keď už niekto vylezie na bike tak ho sejme nejaké SUV...Nadvakrát
Kovid to bola asi výnimka potvrdzujúca pravidlo, že Slovák si kúpi bicykel až ako poslednú vec čo ešte nemá - a predáva ju ako prvú keď chce vypratať pivnicu. Z koláča potenciálnych zákazníkov uberajú zdieľané biky a počítam že aj kolobežky.
No nechcel by som sa tým u nás živiť. Keď už tak Holandsko alebo severské štáty.
Dnes v sme je pisane ze maloobchod rastie napriek inflacii a vojne. Mozno cyklo priemysel az tak nie po covidovom boome. Stale este ludia proste kupuju.resp nahradzaju si tie covidove roky zrejme.
Slováci nakupujú viac ako vlani, a to aj napriek rekordne vysokej inflácii. Počas prvých siedmich mesiacov tohto roka vzrástli tržby obchodníkov v stálych cenách o 9,2 percenta.
Zvýšiť tržby sa podarilo takmer všetkým oblastiam maloobchodu, výnimkou boli internetové obchody, vyplýva to z analýzy Wood & Company.
Niekedy mam pocit, double, ze si v tej skole nedaval pozor. Vysvetlenie statistickeho rastu je priamo v clanku:
"Dôvodom vyšších tohtoročných tržieb je fakt, že kamenné obchody boli na rozdiel od minulého roka naplno otvorené, pripomína Sadovská. Vlani až do 19. apríla boli fyzické prevádzky zatvorené. Výnimkou boli iba predajne s potravinami, drogériou či lekárne. Predaj väčšiny tovarov sa tak uskutočňoval iba cez online kanály. Tohtoročné čísla podľa analytičky ukazujú, že e-commerce nedokáže úplne nahradiť existenciu fyzických prevádzok."
Turbi pisal ze maloobchod sa prepadaval uz v aprily ale mozno myslel cyklopriemysel. Ale vacsinu odvetví je aj tento rok realitvne v pohode. Kedze predtym som pisal na zaklade udajov o Hdp stale rastie,nezamestnanost konstatna a teraz aj cisla z maloobchodu. Rok 2021 leto uz bolo otvorene a tam doslova trzby vystrelili kedze ludia po tych lockdownoch si chceli uzit aj ked nie vsetci.viacero bolo obmedzovane potvrdenim o ockovani.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Globalny cyklo trh bol objemovo na urovni 60mld dolarov, z toho 12mld pripada na USA a Canadu + Mexiko, Prave z USA som zachytil prve clanky o tom, ze bicykle sa nedari vyrobcom predavat a plnia sa im sklady.
Ale cital som dalsie 3 clanky/rozhovory, tentoraz uz z EU, kde popisuju tu istu situaciu, ktora tu pomaly nastava.
V skratke to vysvetlil dobre vyrobny riaditel Olpranu v rozhovore.
Importeri/vyrobcovia/predajcovia predali v roku 2019 X bicyklov. Ale v roku 2020 uz 2x tolko a tak objednali na dalsi rok 2021 4x tolko, pretoze trh rastol. Toto spravili vsetci lenze do toho hodil kosu Covid, ktory zbrzdil vyrobu v Azii + vyrazne zdrazeli vstupy (hlavne lodne kontajnery), logistika viazla,do toho rekordne objednavkya zrazu sa zacali zjavovat teeminy dodania 2 roky (osobny zazitok z obchodu, ked som chcel kupit duse na horsky).
A teraz prisiel rok 2022, Covid uz tolko dopravu nebrzdi a vyrobcovia zacali dodavat oneskorene objednane diely lenze trh sa medzitym stabilizoval a rok 2022 je porovnatelny s rokom 2021 a k ziadnemu skokovemu narastu ako v rokoch 2020 a 2021 uz nedoslo.
Analytici si predpokladaju rast trh v roku 2023, ale s bicyklami je to ako s autami...nedaju sa vyrabat donekonecna a ludia si nekupuju bicykle na 1-2 roky, ale kludne na 5-10 rokov, cize trh sa nasytil a zrazu su tu plne sklady niecoho, co si nakupil za XY penazi, ale nevies to predat s marzou + samozrejme ten narast cien...skupina ludi, co je ochotna dat za bike tolko eur co za mensie nove auto je pomerne mala. Skupina ludi, co si moze dovolit kupit priemerny bike za 1000 eur je sice vacsia, ale stale relativne mala.
A tak predajca/distributor moze skusit ist bud na 0, ale to predat pod nakupnu cenu, pretoze na sklade v tom mas len utopene peniaze, ktore nezarabaju.
Keby neebolo energetickej krizy + dvojcifernej inflacie tak bicykle pojdu dole v desiatkach percent medzirocne, takto ak bude v roku 2023 v priemere cena nizsia do 10% budeme asi radi.
Pouzite zdroje: Internet + cca 4h casu venovavemu citaniu serioznych analyz trhov, reportov, rozhovorov, ci sprav z bulvarnych medii, kde sa obcas taketo clanky mihnu.
zaciatkom leta som dostal kovid a nasledky som citil niekolko tyzdnov, tak som sa musel setrit
Toto nie je pravda. Rok 2022 nie je porovnatelny s rokom 2021 a nie je porovnatelny ani s predkovidovym obdobim. Rok 2022 v cyklobiznise je skoro az katastrofa.
Ďalší faktor je, že trh sa naozaj presýtil za 2 kovidové roky. To nebol rast lebo viac ludí každým rokom si obľúbi cyklistiku. Hlavná skupina zákazníkov čo živí cykloobchody čiže bežná rodina používajúc bicykle na občasné jednoduché presúvačky, v lepšom prípade menšie cyklovýlety nakúpila v tej šialenej krivke 2020 a teraz väčšina nič nepotrebuje a vrátila sa k životu dovolenkárov a kaviarenských povalačov.
A ďalší faktor. Maloobchod sa začal prepadávať už v apríli aj vďaka neistote zo zdražovania, vojny .....
Myslim, ze buduci rok budu hitom bajky pohanajuce dynamo....zaslapem si doma a este vyrobim trosku elektriky na ohrev vody.
Čo som čítal, tak otázka plných skladov že závisí aj celkovej ceny produktu. Sviatočný cyklisti, čo pozerajú bicykle do cenovky cca 500-600€ si ich kúpili počas boomu a vydržia im najbližších 10 rokov. Skupinka pokročilejších cyklistov, čo jazdia pravidelne ale nechcú za to dávať obrovské sumy (cena biku medzi 700-1500€) si tiež svoje nájdete. Ľudia čo sú ochotný dať 3000+€ tých veľa nebolo a ani nebude, tam sa toho veľa nezmemilo.
Čo môže zamávať predajmi
1) covid situácia. Ak bude zakázané cestovať do zahraničia a ľudia budú sedieť na zadku doma, predpoklad je trocha vyšší rast. Pokiaľ budú opatrenia ako teraz cez leto, rast bude nižší, ľudia budú míňať viac na zážitky.
2) energetická kríza nie je je až tak horúca. Ceny elektriny vytlačilo hore Nemecko a dosť umelo, zvyšok sa uvidí. V momente, kedy sa rozhodnú vypnúť svoje posledné zvyšné atómky, čo produkujú nejak cca 3-5% energie, tak to ceny vytlačí ešte hore. Menšie štáty nemajú šancu konkurovať Nemecku. Nedávno bol o tom dobrý článok ako funguje burza s elektrinou.
3) trh s jazdenými bicyklami. Pokiaľ opatrenia zostanú slabé, veľká časť ľudí sa môže rozhodnúť predať svoj pomerne nový bicykel.
Na problémy so zaplnením systémom sa upozorňovalo už dávno. Panické nakupovanie tomu vôbec nepomohlo, len to umelo nafúklo bublinu. Najmenšie problémy budú mať firmy, čo skokovo nezvýšili svoje výrobné kapacity, ale ostali zhruba tam, kde boli pred 2019.
Nepochybujem ze zvysenie v jednotkach %,niekedy v nizkych 10-tok% je mozne zlepsenim/optimalizaciou vyrobnych procesov, najatim "pomocnej" nespecializovanej prac sily na kratku dobu, ovsem hocco viac jak to je slusne povedane naivne ocakavat.
V normalnej dobe "kazdy" siel po cene, a ak komponent zdrazel o inflaciu uz sa frflalo. No to nezdrazovanie muselo mat niekde povod - a najjednoduchsie je mat vytazene linky/fabriky (ak chceme udrzat rovnaku kvalitu). To ale znamena ze nemozu mat dlhodobo v zalohe 50+% extra kapacity
A stavanie novych fabrik - hej, to je taka bezpecna investicia postavit fabriku ktoru treba na pokrytie dopytu u ktoreho je obrovska sanca ze za 1-2-3 roky opadne. Ale ked si tunajsi myslia ze je to supa investicia tak shimano/sram mozno pristupia na vasu ppnuku ze zafinancujete novu fabriku s vybavenim a oni vam za poplatok daju licenciu na vyrobu
no, tak trvalo to 1 rok
Zaujímavé, ja som si myslel že žijú z električiek a gravity bikov
Kovid to bola asi výnimka potvrdzujúca pravidlo, že Slovák si kúpi bicykel až ako poslednú vec čo ešte nemá - a predáva ju ako prvú keď chce vypratať pivnicu. Z koláča potenciálnych zákazníkov uberajú zdieľané biky a počítam že aj kolobežky.
No nechcel by som sa tým u nás živiť. Keď už tak Holandsko alebo severské štáty.
Rapidny pokles predpokladam zasiahol aj tu kategoriu bicyklov 3000eur a vyssie?
Dalsia kategoria ebike mi pride nedotknuta. Stale tazko zohnat nieco za normalne peniaze
Slováci nakupujú viac ako vlani, a to aj napriek rekordne vysokej inflácii. Počas prvých siedmich mesiacov tohto roka vzrástli tržby obchodníkov v stálych cenách o 9,2 percenta.
Zvýšiť tržby sa podarilo takmer všetkým oblastiam maloobchodu, výnimkou boli internetové obchody, vyplýva to z analýzy Wood & Company.
"Dôvodom vyšších tohtoročných tržieb je fakt, že kamenné obchody boli na rozdiel od minulého roka naplno otvorené, pripomína Sadovská. Vlani až do 19. apríla boli fyzické prevádzky zatvorené. Výnimkou boli iba predajne s potravinami, drogériou či lekárne. Predaj väčšiny tovarov sa tak uskutočňoval iba cez online kanály. Tohtoročné čísla podľa analytičky ukazujú, že e-commerce nedokáže úplne nahradiť existenciu fyzických prevádzok."