otázka ako to potom funguje s nosičom na bike, ja keď dám nosič na guľu tak mi pri cúvani vždy pipa asistent, lebo detekuje predmet a zasunutý konektor ho nevypne
Njn asi necitala vystrahu nad cuvacimi asistentami. Nikdy sa na ne vylucne nespoliehaj. Je to inak sranda lebo kamarat co musi mat vzdy najnovsie a najlepsie auto ma teraz doma aj blbu novu feldu a ta ti nedovoli nacuvat do prekazky proste ta vypne nepohnes sa ak senzor zachyti prekazku. Uz sa tesim na autonomne auta, aj yv ? Zlate casy, ked si poslal von zenu, aby ti ukazala ci mozes.
Ja som takto dnes učil syna vystupovať z auta, stáli sme v kolóne do školy a vpravo od nás je cyklopruh, na chodníku zbadal kamaráta.
Že či môže vystúpiť ? A už sa aj ponáhľal otvoriť dvere, tak som ho musel pribrzdiť, nech sa obzrie za seba. Hlavne vzadu je to také čudné, nemá späťák a musí sa obzrieť cez plece za seba na cyklistov a tam má práve stĺpik. Ale dal si to vysvetliť.
Ja ak už obieham kolónu zprava, tak idem krokom. Neviem, čo sa môže stať. Či už niekto otvorí dvere, chodec prebiehajúci cez cestu medzi autá alebo bude problém na samotnej ceste, otvorený kanál a podobne.
treba ich ucit a kazdeho treba ucit, ze ak nemam vyhlad, tak pootvorim dvere na 5-10cm a pockam nejakych 5 sek, zatial co sa snazim zepsit vyhlad. Cyklista by to mal zbadat a spravne zareagovat.
Budem zase za hejtera, ale veľa cyklistov ignoruje červenú, či STOPku, nejaké pootvorené dvere riešiť nebudú... Prípadne idú štýlom, že zákon mi to dovoľuje, tak zvyšok nech sa stará a ide bez ohľadu na následky. Nie raz som videl, ako si to valia cyklisti v plnej rýchlosti medzi autá, či po pravej strane obiehajú kolónu.
Tak isto ako sa osoba vystupujúca z auta mohla nepozrieť a otvoriť dvere, tak isto sa mohla pozrieť a žiaľ cyklista bol v tom momente v slepom uhle, alebo spravil cyklista niečo, čo sa nečaká. Možno ho zakrývalo auto za ním. Alebo v noci klasika cyklista v čiernom a bez svetiel. Tak isto cyklista sa mohol v tom momente zmeniť z chodca na cyklistu a zoskočil z chodníka, mohol ísť v strede cesty a na poslednú chvíľu to dať doprava, mohol si nevšimnúť, že auto bolo na blikačkách a mohlo ho trknúť, že niečo sa deje, tak pozor, auto mohlo blikať doprava a vtedy cyklista nemôže obiehať zprava (veľa ľudí o tom netuší, pamätajú si len to, že môžu obiehať zprava, zvyšok nejak nedočítali), nemusel sa venovať riadeniu (mobil v rukách cyklistu nie je zrovna rarita, prípadne veľa ľudí ťuká do cyklopočítača, či mobilu na riaditkách, alebo tam niečo sleduje), alkohol, či iné omamné látky. Veľa ľudí by malo nosiť okuliare a nenosí, tiež to na to mohlo mať vplyv, či arogancia, som cyklista a mám na to právo tak idem a je jedno, čo sa deje. Možností je dosť čo sa mohlo stať.
hm, dnes na semafore v pruhu 2 auta, zastavil som vpravo za tym druhym ... na zelenu sme sa pohli, obe auta bez smeroviek, prve slo rovno, druhe si to stocilo doprava ... karbon a kožu mi zachranilo to, ze kym nie som za krizovatkou, neobieham sprava ziadne auto pred sebou (rozumej - nespolieham sa na to ze pojde rovno ked nedava smerovku )
Ja jazdím aj min 1 meter od zaparkovaných áut, ktoré stoja na chodniku alebo na ceste. Ak je to dodávka tak aj 1,5 m. A tento rok som už takto dvakrát minul tesne predomnou otvorené dvere vodiča. Môžem srať, že na užšej ceste idem takto v strede jazdného pruhu. Prednejšie mi je moje zdravie a život. Nazvite si to neohľaduplnosť ja to mám za predvídavosť. Stále ma majú možnosť vozidlá predchádzať v ľavom pruhu.
Väčšina jednosmeriek sú úzke ulice, kde máš po oboch stranách odparkované autá a žiadny priestor aby si mohol cyklistu predísť s bezpečným odstupom aj keby lízal spätné zrkadlá odparkovaných vozidieľ po svojej pravej strane. Takže ďalej to myslím nemusím rozvádzať.
treba ich ucit a kazdeho treba ucit, ze ak nemam vyhlad, tak pootvorim dvere na 5-10cm a pockam nejakych 5 sek, zatial co sa snazim zepsit vyhlad. Cyklista by to mal zbadat a spravne zareagovat.
Keď vystupovať z auta, tak tým "holandským" chvatom, že teda otváraš dvere protiľahlou rukou. To Ťa donúti otočiť trupom a tak si rozšíriť periférne videnie aj dozadu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://www.facebook.com/KRPZBA/posts/pfbid02hW7v6ETKo4TyLmp3XBYqd7VkgxVKuLQ3evDQwvr3Z3DUwPEWQjT3f2QSyTgeVAdgl?__xts__%5B0%5D=68.ARCurWU3vbtAnRjbOg3_mC_O4mLTA_-l2Qlw45Ay2V7BGxzsKcVtRiYYcc246rOq9XMZrjMXtD65FZN82nkPi8trsho3gsb-pA2mc5UD6PT6urZCFeeiaBCIgL97RtzM4Wd4xZPMV1HwuOZNnsYEHPR4ZIHjGp61OmAHhYzdBmeaKwDxbvfL-8PmIAny0w9B2Ff6ba-paqDLgi6NRgAGAtFcTj-Pk7cAYib1G3eoPQGN4FVx9o2XX53l4LnJz4HnT2wPtiYPRzR142sifoocxwn3XAJReavI1UYYNLYb7FPWzspFPDf_lg&__tn__=-R
Že či môže vystúpiť ? A už sa aj ponáhľal otvoriť dvere, tak som ho musel pribrzdiť, nech sa obzrie za seba. Hlavne vzadu je to také čudné, nemá späťák a musí sa obzrieť cez plece za seba na cyklistov a tam má práve stĺpik. Ale dal si to vysvetliť.
Ja ak už obieham kolónu zprava, tak idem krokom. Neviem, čo sa môže stať. Či už niekto otvorí dvere, chodec prebiehajúci cez cestu medzi autá alebo bude problém na samotnej ceste, otvorený kanál a podobne.
Tak isto ako sa osoba vystupujúca z auta mohla nepozrieť a otvoriť dvere, tak isto sa mohla pozrieť a žiaľ cyklista bol v tom momente v slepom uhle, alebo spravil cyklista niečo, čo sa nečaká. Možno ho zakrývalo auto za ním. Alebo v noci klasika cyklista v čiernom a bez svetiel. Tak isto cyklista sa mohol v tom momente zmeniť z chodca na cyklistu a zoskočil z chodníka, mohol ísť v strede cesty a na poslednú chvíľu to dať doprava, mohol si nevšimnúť, že auto bolo na blikačkách a mohlo ho trknúť, že niečo sa deje, tak pozor, auto mohlo blikať doprava a vtedy cyklista nemôže obiehať zprava (veľa ľudí o tom netuší, pamätajú si len to, že môžu obiehať zprava, zvyšok nejak nedočítali), nemusel sa venovať riadeniu (mobil v rukách cyklistu nie je zrovna rarita, prípadne veľa ľudí ťuká do cyklopočítača, či mobilu na riaditkách, alebo tam niečo sleduje), alkohol, či iné omamné látky. Veľa ľudí by malo nosiť okuliare a nenosí, tiež to na to mohlo mať vplyv, či arogancia, som cyklista a mám na to právo tak idem a je jedno, čo sa deje. Možností je dosť čo sa mohlo stať.
Väčšina jednosmeriek sú úzke ulice, kde máš po oboch stranách odparkované autá a žiadny priestor aby si mohol cyklistu predísť s bezpečným odstupom aj keby lízal spätné zrkadlá odparkovaných vozidieľ po svojej pravej strane. Takže ďalej to myslím nemusím rozvádzať.
Keď vystupovať z auta, tak tým "holandským" chvatom, že teda otváraš dvere protiľahlou rukou. To Ťa donúti otočiť trupom a tak si rozšíriť periférne videnie aj dozadu.