Kristina Uz si pojazdila Ripley-ho? Zaujmalo by ma, a mozno aj viacerych, kedze jazdis dva zdanlivo papierovo podobne biky, kde tkvie hlavny rozdiel medzi tymito nizkozdvihovymi trail-downcountry bikmy a nadopovanymi xc-downcountry bikmy? Tabulkovo podobne zdvihy, geo tiez velmi blizka, ale predpokladam ze uplne iny charakter jazdy.
Je to v celku ako takom, ze ruka v ruke zdvihy, mohutnost, atd., sila brzd... ze aj centak zdvihu spravi v konecnom dosledku iny bike, alebo by sa to dalo specifikovat na jednotlive diely ktore robia ten rozdiel, ze trebars hlavnu zasluhu ma masivnejsi ram, system pruzenia, vacsi chod teleskopky, tuhsie kolesa-hrubsie plaste... a ten samotny zdvih, vdaka tomu ze geo- minimalne hlavovy uhol je rovnaky ten rozdiel az tak nerobi.
Jaiub Papierové zdanie podobnosti "suchých" čísiel je v mojom prípade ovplyvnené setupom a zameraním týchto dvoch bajkov. Síce hlavové uhly by mohli byť rovnaké (66,5°), ale ja už od začiatku jazdím Epic s Flip Chipom v "high" pozícii, t.j. hlavový uhol je zväčšený na 67°a sedlový teda zmenšený na 74,3°. Epic mám postavený s agresívnejším "XCO race" posedom do kopcov a teda riadidlá (700mm) čo najnižšie voči sedlu (momentálne cca mínus 5 - 6cm). Reach E***** je udávaný pre Low pozíciu 406mm (v pozícii high bude IMHO cca 400mm) a predstavec 70mm. Ripleyová má riadidlá (740mm) cca o 1cm vyššie ako sedlo, reach 450mm a predstavec dĺžku 35mm. Sedlo mám na Ibise cca o 1cm viac vpredu voči BB ako na E*****. Teda úplne rozdielny setup na oboch bajkoch pre úplne rozdielne zamerania. Posed na Ripley je vzpriamenejší. . Odhadujem že Epic bude mať o 55mm kratší rázvor (wheelbase) vďaka high flip chip pozícii. To je poznať hlavne pri vyšších rýchlostiach kedy je dlhší bajk stabilnejší.
Taktiež charakteristika odpruženia je iná. Vidla Fox F34 so zdvihom 130mm a tlmením Grip2 mám nastavenú trochu inak ako F34 SC so zdvihom 120mm na E*****. Zadné odpruženie je kapitola sama o sebe. Epic poskytuje 110mm, ale mám v ňom najväčší "volume spacer", aby bol pri šliapaní čo najviac progresívny, poskytoval čo najväčšiu oporu a nemusela som ho tak často úplne uzamykať. DW link na Ibis poskytuje síce iba 120mm zdvih, ale jeho priebeh a celkový prejav je oveľa krajší a "maslovejší" ako jednočap u E*****. Paradoxne poskytuje pri šliapaní väčšiu oporu ako Epic a tak sa na Ripley dajú jazdiť aj celodenné výjazdy. Plne otvorený tlmič na DW linku však krásne žehlí nerovnosti a necítiť na ňom tuhnutie pri brzdení ani kickback na pedáloch.
Veľký pocitový rozdiel je potom už len v samotnej hmotnosti. Epic mám postavený na 8.82kg vs Ripley 11.83kg. Teraz po lete a v zime mi práve začína čas, kedy Epic rozoberiem a zazimujem. Budem si užívať trailové jazdy na Ripleyovej.
Viem si však predstaviť mať postavenú Ripleyovú aj ako maratónsky full. Kľudne aj so 130mm vidlou. Musela by som prerobiť posed a agresívne znížiť riadidlá, vymeniť "pár" komponentov za ľahšie, aby sa bajk dostal aspoň na hranicu 10kg. Potom by aj Ripley mohla byť veľmi efektívna maratónska raketa. https://geometrygeeks.bike/compare/specialized-epic-evo-2021-s,ibis-ripley-v4-2019-medium/
Dakujem za vycerpavajucu odpoved Takze by sa to dalo zhrnut skor k charakteru samotneho ramu, priebehu pruzenia, nastavenia posedu, ako k samotnym komponentom?
Presne to mam na mysli, ci trebars pri uvolnenejsom posede a “hrubsich” komponentoch na skor xc-ckovom dc biku sa da porovnatelne jazdit a “blbnut” aj s centi mensim zdvihom obdobne to, co na rovnako vybavenom, charakterovo viac trail-dc biku a nebude ten maly rozdiel zdvihu uz takou prekazkou. Alebo naopak, ci pri light komponentoch na biku typu ripley nebude prekazkou pri xc style jazdy ten viac uvolneny a funny charakter ramu, jeho o dost vyssia hmotnost... Co skor.
Kristina Myslim, ze high pozicia flip chipu ma uplne opacny vplyv na reach ako pises. Ved tym pridas 5mm a medzi tlmic a vahadlo (alebo ako sa to vola). Tazko presne spocitat ako sa tych 5mm rozlozi medzi vzdialenosti od stredu dozadu a dopredu, ale odhadol by som ze to reach o nejake 3-4mm predlzi a naopak stack sa o cosi znizi (kedze sa vlastne cely predny trojuholnik nakloni vodorovnejsie). Rovnako wheelbase sa asi mierne predlzi.
Inak a citis realne rozdiel pri slapani ked si pridala velky token do tlmica? Ja mam sidluxe a mam pocit, ze pri slapani v stojke sa dost zabara a to uz ho mam nafukany vyrazne nad tabulkove hodnoty.
Tak ja som to nemyslel tak ze tam nahadzem najlsahsie komponenty ale skor prejavom a vlasttnostami. Ja mam len stale averziu voci FS koli servisu. To ze ripley stoji 5ku uz je zase dalsia vec ?
Servisu sa neboj, neni to nic strasne, kity kupis a napr. vymena oleja a tesneni je otazka par minut. A vobec to netreba robit kazdych 100h -150h (a to jazdim cely rok) .
No hlavne foxy su pomerne drahe na servis. Servis pyta min 120 za najmensi servis. Kamos co jazdi neurona stale riesi nejake pukanie. Jedno vyriesi a dalsie zacne. Mrte capov, lozisk, atd. Nuz nieco za nieco.
Vsak ale najmensi servis si urobis ako pisem doma sam za 20 minut, prachovky stali cca 35 euro, olej kupis a mas ho na x pouziti. To iste tlmic, zaklad servis je super easy.
No hlavne foxy su pomerne drahe na servis. Servis pyta min 120 za najmensi servis. Kamos co jazdi neurona stale riesi nejake pukanie. Jedno vyriesi a dalsie zacne. Mrte capov, lozisk, atd. Nuz nieco za nieco.
Blbosť 120 si pýtajú za kompletku veľký servis tlmiča ci vidlice... Malý servis si spravý doma človek sám za pár minút... Jazdím už 3 ti full a otravné pukanie som riešil dokopy pár krat, nikdy to nemali na svedomí samotné čapy...
Tak ja som to nemyslel tak ze tam nahadzem najlsahsie komponenty ale skor prejavom a vlasttnostami. Ja mam len stale averziu voci FS koli servisu. To ze ripley stoji 5ku uz je zase dalsia vec ?
5 uz zrejma nestoji ani zaklad,ked berieme Carbon, 9 uz taky slusnejsi v x01 kite a taky ako spominas s najlahsimi komponentami uz je v cene auticka?
Boli casy,onehda😀a este rocik predtym predavala M kovy ramik za top cenu 2.25k€,takmer mi pristal v garazi.Nevadi splnil som si sen neskor hoci len hlinikovym Ripmom.
Momentalne tradeinn.com 3,5k ram, ale to uz je dnes "normalne" ?, yeti 4,4k (na kashime), special cca 5k, revel 4-4,7k, santa cca 4k.
Vo februari yeti sb115 na b24 v akcii ram 3300 (model 21), model 22 bol za 4k, teraz uz stoji 22ka 4,4k
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Je to v celku ako takom, ze ruka v ruke zdvihy, mohutnost, atd., sila brzd... ze aj centak zdvihu spravi v konecnom dosledku iny bike, alebo by sa to dalo specifikovat na jednotlive diely ktore robia ten rozdiel, ze trebars hlavnu zasluhu ma masivnejsi ram, system pruzenia, vacsi chod teleskopky, tuhsie kolesa-hrubsie plaste... a ten samotny zdvih, vdaka tomu ze geo- minimalne hlavovy uhol je rovnaky ten rozdiel az tak nerobi.
Jaiub Papierové zdanie podobnosti "suchých" čísiel je v mojom prípade ovplyvnené setupom a zameraním týchto dvoch bajkov. Síce hlavové uhly by mohli byť rovnaké (66,5°), ale ja už od začiatku jazdím Epic s Flip Chipom v "high" pozícii, t.j. hlavový uhol je zväčšený na 67°a sedlový teda zmenšený na 74,3°. Epic mám postavený s agresívnejším "XCO race" posedom do kopcov a teda riadidlá (700mm) čo najnižšie voči sedlu (momentálne cca mínus 5 - 6cm). Reach E***** je udávaný pre Low pozíciu 406mm (v pozícii high bude IMHO cca 400mm) a predstavec 70mm. Ripleyová má riadidlá (740mm) cca o 1cm vyššie ako sedlo, reach 450mm a predstavec dĺžku 35mm. Sedlo mám na Ibise cca o 1cm viac vpredu voči BB ako na E*****. Teda úplne rozdielny setup na oboch bajkoch pre úplne rozdielne zamerania. Posed na Ripley je vzpriamenejší. . Odhadujem že Epic bude mať o 55mm kratší rázvor (wheelbase) vďaka high flip chip pozícii. To je poznať hlavne pri vyšších rýchlostiach kedy je dlhší bajk stabilnejší.
Taktiež charakteristika odpruženia je iná. Vidla Fox F34 so zdvihom 130mm a tlmením Grip2 mám nastavenú trochu inak ako F34 SC so zdvihom 120mm na E*****. Zadné odpruženie je kapitola sama o sebe. Epic poskytuje 110mm, ale mám v ňom najväčší "volume spacer", aby bol pri šliapaní čo najviac progresívny, poskytoval čo najväčšiu oporu a nemusela som ho tak často úplne uzamykať. DW link na Ibis poskytuje síce iba 120mm zdvih, ale jeho priebeh a celkový prejav je oveľa krajší a "maslovejší" ako jednočap u E*****. Paradoxne poskytuje pri šliapaní väčšiu oporu ako Epic a tak sa na Ripley dajú jazdiť aj celodenné výjazdy. Plne otvorený tlmič na DW linku však krásne žehlí nerovnosti a necítiť na ňom tuhnutie pri brzdení ani kickback na pedáloch.
Veľký pocitový rozdiel je potom už len v samotnej hmotnosti. Epic mám postavený na 8.82kg vs Ripley 11.83kg. Teraz po lete a v zime mi práve začína čas, kedy Epic rozoberiem a zazimujem. Budem si užívať trailové jazdy na Ripleyovej.
Viem si však predstaviť mať postavenú Ripleyovú aj ako maratónsky full. Kľudne aj so 130mm vidlou. Musela by som prerobiť posed a agresívne znížiť riadidlá, vymeniť "pár" komponentov za ľahšie, aby sa bajk dostal aspoň na hranicu 10kg. Potom by aj Ripley mohla byť veľmi efektívna maratónska raketa.
https://geometrygeeks.bike/compare/specialized-epic-evo-2021-s,ibis-ripley-v4-2019-medium/
Presne to mam na mysli, ci trebars pri uvolnenejsom posede a “hrubsich” komponentoch na skor xc-ckovom dc biku sa da porovnatelne jazdit a “blbnut” aj s centi mensim zdvihom obdobne to, co na rovnako vybavenom, charakterovo viac trail-dc biku a nebude ten maly rozdiel zdvihu uz takou prekazkou. Alebo naopak, ci pri light komponentoch na biku typu ripley nebude prekazkou pri xc style jazdy ten viac uvolneny a funny charakter ramu, jeho o dost vyssia hmotnost... Co skor.
Inak a citis realne rozdiel pri slapani ked si pridala velky token do tlmica? Ja mam sidluxe a mam pocit, ze pri slapani v stojke sa dost zabara a to uz ho mam nafukany vyrazne nad tabulkove hodnoty.
Ked som zo Zesty a neskor z 5010 vedel spravit velmi slusne xc chrtitko tak z ripley to tiez urcite nie je problem.
Blbosť 120 si pýtajú za kompletku veľký servis tlmiča ci vidlice... Malý servis si spravý doma človek sám za pár minút... Jazdím už 3 ti full a otravné pukanie som riešil dokopy pár krat, nikdy to nemali na svedomí samotné čapy...
Nevrav, fakt?
5 uz zrejma nestoji ani zaklad,ked berieme Carbon, 9 uz taky slusnejsi v x01 kite a taky ako spominas s najlahsimi komponentami uz je v cene auticka?
aktualny kurz uz nie je taky ako v decembri ale to je irelevantne
http://www.werk.bike/?fbclid=IwAR24HRgxOpoyhSgMl3SNvMpylz-jKUGt7mSc1gCX7nSy_hw_IWF2d1vKFLY
Vo februari yeti sb115 na b24 v akcii ram 3300 (model 21), model 22 bol za 4k, teraz uz stoji 22ka 4,4k