"budget" bike doskladany. v podstate prehadzane HTcko co som jazdil na tento LUX ram, plus drobnosti dokupene. polep pojde biely a casom kupim boost vidlu a vymenim ju, bo mam novu boost sadu kolies z ktorej tam mam len zadne. nie je to podla mojho gusta, ale vzhladom ne financie som to riesil takto teleskopka tiez neskor. bol som dnes kusok otestovat a je to parada, oproti HT je to neskutocne pohodlne a to som sa bal fulla ako cert vody
Dakujem za vycerpavajucu odpoved Takze by sa to dalo zhrnut skor k charakteru samotneho ramu, priebehu pruzenia, nastavenia posedu, ako k samotnym komponentom?
Presne to mam na mysli, ci trebars pri uvolnenejsom posede a “hrubsich” komponentoch na skor xc-ckovom dc biku sa da porovnatelne jazdit a “blbnut” aj s centi mensim zdvihom obdobne to, co na rovnako vybavenom, charakterovo viac trail-dc biku a nebude ten maly rozdiel zdvihu uz takou prekazkou. Alebo naopak, ci pri light komponentoch na biku typu ripley nebude prekazkou pri xc style jazdy ten viac uvolneny a funny charakter ramu, jeho o dost vyssia hmotnost... Co skor.
Charakter bajku IMHO robí hlavne rám. Aspoň v tomto prípade plnohodnotný trail bajk z Epic Evo nebude nikdy. Ani keď ho "ohodíš" heavy-duty komponentami. Ale zábavu na flow trailoch, a XCO tratiach si s ním užiješ. Mám na ňom na niektorých pomalších a točivejších flow pasážach z kopca rýchlejšie času ako na Ripley. Setup so zdvihmi 120/110mm s tuhšou vidlou F34SC je cítiť oproti fullom so zdvihmi 100/100mm a vidlicou s 32mm nohami.
Nový Ripley je však už iná "šálka kávy". Rám je pocitovo oveľa tuhší. Neviem presne ako to opísať, ale spovedala by som, že v rozbitom teréne a pri skokoch sa tak Ripleyová nerozvibruje ako ultralajt Epic Evo. A ten "vychválený" DW link naozaj funguje a je neporovnateľne lepší v porovnaní s jednočapom hoci na oboch bajkoch používam totožný tlmič.
V minulosti som vlastnila Ripley V2. Mala som ju postavenú na 120mm vidlici ako maratónsky full. Absolvovala som na ňom aj Salzku "strecke C". Vedela by som si aj terajšiu verziu V4 predstaviť ako taký BC (British Columbia) maratónsky full. V Kanade sú také bajky na maratónoch dosť bežné. V Mont Sainte Anne sme s kamarátom na HTčkach vypadali ako z inej planéty Tam boli takto Heavy duty fully medzi hobíkmi pomerne hodne zastúpené.
Kristina Myslim, ze high pozicia flip chipu ma uplne opacny vplyv na reach ako pises. Ved tym pridas 5mm a medzi tlmic a vahadlo (alebo ako sa to vola). Tazko presne spocitat ako sa tych 5mm rozlozi medzi vzdialenosti od stredu dozadu a dopredu, ale odhadol by som ze to reach o nejake 3-4mm predlzi a naopak stack sa o cosi znizi (kedze sa vlastne cely predny trojuholnik nakloni vodorovnejsie). Rovnako wheelbase sa asi mierne predlzi.
Inak a citis realne rozdiel pri slapani ked si pridala velky token do tlmica? Ja mam sidluxe a mam pocit, ze pri slapani v stojke sa dost zabara a to uz ho mam nafukany vyrazne nad tabulkove hodnoty.
Áno, máš pravdu. Flip v pozícii High predĺži reach cca o tých tvojich odhadovaných 3-4mm. Poplietla som si to z tým keď som menila geo na ráme Dema Raven excentrickými vložkami úchytov tlmiča.
Avšak mýliš sa v hodnote wheelbase. Tá sa naozaj skráti v pozícii High. Hlavový uhol bude totiž strmší a osa predného kolesa sa teda priblíži k ose zadného kolesa.
Áno, ten token ti tam pomôže. Zmenšíš vzduchovú komoru, čím zvýšiš progresivitu zdvihu. T.j. čím viac do zdvihu tým väčšiu silu na stlačenie musíš vyvinúť. Toto vyšším tlakom nedosiahneš. Tlmič ti totiž automaticky tlak s pozitívnej komory dorovnáva s negatívnou.
Áno, máš pravdu. Flip v pozícii High predĺži reach cca o tých tvojich odhadovaných 3-4mm. Poplietla som si to z tým keď som menila geo na ráme Dema Raven excentrickými vložkami úchytov tlmiča.
Avšak mýliš sa v hodnote wheelbase. Tá sa naozaj skráti v pozícii High. Hlavový uhol bude totiž strmší a osa predného kolesa sa teda priblíži k ose zadného kolesa.
Áno, ten token ti tam pomôže. Zmenšíš vzduchovú komoru, čím zvýšiš progresivitu zdvihu. T.j. čím viac do zdvihu tým väčšiu silu na stlačenie musíš vyvinúť. Toto vyšším tlakom nedosiahneš. Tlmič ti totiž automaticky tlak s pozitívnej komory dorovnáva s negatívnou.
Ani s tou wheelbase nemas pravdu, pretoze pri manipulacii s flipchipom je os otacania predneho a zadneho trojuholnika v stredovom zlozeni. Aby sa otacanim predneho trojuholnika zacal skracovat wheelbase, tak by musel by nakloneny tak velmi, ze by bol stack < reach. Presnu hodnotu od ktoreho uhla by sa wheelbase zacal skracovat sa mi nechce pocitat ale ak by bol hlavovy uhol 90 stupnov, tak sa zacal skracovat ak od hodnoty 45 stupnov (stack = reach). Pri 66,5 stupna by to naklonenie muselo byt este vyraznejsie.
Tolko hodinka geometrie
Ale dakujem, vyskusam v ramci posezonneho servisu zvysit progresivitu tlmica.
prosim ta nemas odvazeny samotny ram? aka je to velkost? silno o nom uvazujem ale Imro v recenzii spominal vahu az 12kg s eightpins teleskopom aj ked on ma XL.
no toho som sa bal, ta vaha ostatnych obyc ramov bude vyssia a ako som sa docital tak ani ta zadna stavba nie je rovnaka a nepruzi tak resp skoro vobec ako PRO/UC verzia
asi teda bude musiet byt vyradeny z hladacika
Tak ja ten môj Advanced mám odvážený na 9,9 kg... Ale možno máme v servise zlú váhu (aj keď doteraz vážila dobre), alebo zlé oči... Každopádne som teraz značne zneistený, takže pri najbližšej príležitosti dáme radšej druhý pokus a uvidíme...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
dopyt trhu
To by bol drahy lapac prachu
doplnil som vahu
Presne to mam na mysli, ci trebars pri uvolnenejsom posede a “hrubsich” komponentoch na skor xc-ckovom dc biku sa da porovnatelne jazdit a “blbnut” aj s centi mensim zdvihom obdobne to, co na rovnako vybavenom, charakterovo viac trail-dc biku a nebude ten maly rozdiel zdvihu uz takou prekazkou. Alebo naopak, ci pri light komponentoch na biku typu ripley nebude prekazkou pri xc style jazdy ten viac uvolneny a funny charakter ramu, jeho o dost vyssia hmotnost... Co skor.
Charakter bajku IMHO robí hlavne rám. Aspoň v tomto prípade plnohodnotný trail bajk z Epic Evo nebude nikdy. Ani keď ho "ohodíš" heavy-duty komponentami. Ale zábavu na flow trailoch, a XCO tratiach si s ním užiješ. Mám na ňom na niektorých pomalších a točivejších flow pasážach z kopca rýchlejšie času ako na Ripley. Setup so zdvihmi 120/110mm s tuhšou vidlou F34SC je cítiť oproti fullom so zdvihmi 100/100mm a vidlicou s 32mm nohami.
Nový Ripley je však už iná "šálka kávy". Rám je pocitovo oveľa tuhší. Neviem presne ako to opísať, ale spovedala by som, že v rozbitom teréne a pri skokoch sa tak Ripleyová nerozvibruje ako ultralajt Epic Evo. A ten "vychválený" DW link naozaj funguje a je neporovnateľne lepší v porovnaní s jednočapom hoci na oboch bajkoch používam totožný tlmič.
V minulosti som vlastnila Ripley V2. Mala som ju postavenú na 120mm vidlici ako maratónsky full. Absolvovala som na ňom aj Salzku "strecke C". Vedela by som si aj terajšiu verziu V4 predstaviť ako taký BC (British Columbia) maratónsky full. V Kanade sú také bajky na maratónoch dosť bežné. V Mont Sainte Anne sme s kamarátom na HTčkach vypadali ako z inej planéty
Inak a citis realne rozdiel pri slapani ked si pridala velky token do tlmica? Ja mam sidluxe a mam pocit, ze pri slapani v stojke sa dost zabara a to uz ho mam nafukany vyrazne nad tabulkove hodnoty.
Áno, máš pravdu. Flip v pozícii High predĺži reach cca o tých tvojich odhadovaných 3-4mm. Poplietla som si to z tým keď som menila geo na ráme Dema Raven excentrickými vložkami úchytov tlmiča.
Avšak mýliš sa v hodnote wheelbase. Tá sa naozaj skráti v pozícii High. Hlavový uhol bude totiž strmší a osa predného kolesa sa teda priblíži k ose zadného kolesa.
Áno, ten token ti tam pomôže. Zmenšíš vzduchovú komoru, čím zvýšiš progresivitu zdvihu. T.j. čím viac do zdvihu tým väčšiu silu na stlačenie musíš vyvinúť. Toto vyšším tlakom nedosiahneš. Tlmič ti totiž automaticky tlak s pozitívnej komory dorovnáva s negatívnou.
juchu, konecne je prec ta nechutna modra
Avšak mýliš sa v hodnote wheelbase. Tá sa naozaj skráti v pozícii High. Hlavový uhol bude totiž strmší a osa predného kolesa sa teda priblíži k ose zadného kolesa.
Áno, ten token ti tam pomôže. Zmenšíš vzduchovú komoru, čím zvýšiš progresivitu zdvihu. T.j. čím viac do zdvihu tým väčšiu silu na stlačenie musíš vyvinúť. Toto vyšším tlakom nedosiahneš. Tlmič ti totiž automaticky tlak s pozitívnej komory dorovnáva s negatívnou.
Ani s tou wheelbase nemas pravdu, pretoze pri manipulacii s flipchipom je os otacania predneho a zadneho trojuholnika v stredovom zlozeni. Aby sa otacanim predneho trojuholnika zacal skracovat wheelbase, tak by musel by nakloneny tak velmi, ze by bol stack < reach. Presnu hodnotu od ktoreho uhla by sa wheelbase zacal skracovat sa mi nechce pocitat ale ak by bol hlavovy uhol 90 stupnov, tak sa zacal skracovat ak od hodnoty 45 stupnov (stack = reach). Pri 66,5 stupna by to naklonenie muselo byt este vyraznejsie.
Tolko hodinka geometrie
Ale dakujem, vyskusam v ramci posezonneho servisu zvysit progresivitu tlmica.
asi teda bude musiet byt vyradeny z hladacika