Lokalizácia
Formulár sa odosiela
k tomu predstavcu... pravdu má podľa mňa turbi, predstavec je v stúpaniach nepodstatný, najviac záleži na posede. ak máš správny posed, tak rukami v podstate len koriguješ smer (teoreticky sa nemusíš držať).


no mne sa vidi, ze ked ide skutocne do extremu tak sa rukami drzim volantu riadne, aby som ten spravny posed na bicykli vobec "udrzal" a neskidlo ma + sa zapieram nohami o cele telo/najme chrbat/, takze sa drzat potrebujem.
alebo jazdim uplne neucinne mozno. neviem :)

a ked som videl ako celopruziaci (napr. muffin na trance:) stupaju hore zjazdovkou na jahodnej, nemam o stupavost fulla ziadne starosti

k vidle: mam taku co sa da nastavit bud 100 alebo 80mm /na HT.../
stale som to vozil na 100 a nastavenie na 80 som pokladal za hlupost lebo som nikdy nepocitil potrebu. ale tento rok na garde som to v stupaniach ocenil a bol za 2 cm zmenej geometrie a vacsej tuhosti vdacny sudruhom konstrukterom.
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 21:28:44
00
no mne sa vidi, ze ked ide skutocne do extremu tak sa rukami drzim volantu riadne, aby som ten spravny posed na bicykli vobec "udrzal" a neskidlo ma + sa zapieram nohami o cele telo/najme chrbat/, takze sa drzat potrebujem.

to je niečo iné. držať sa potrebuješ, ale sklon a dĺžka predstavca ti v tomto moc nepomôžu. presne ako si napísal, držíš sa preto, aby si udržal správnu polohu a nezošmykol sa z bajku. ale ruky sú pri tom skrčené a plecia uvoľnené a nie natiahnuté na polmetrovom predstavci.
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 21:45:14
00
doplním kiriho ... je to Magura Laurin 130 FCR - systém Flightcontrol Remote


Kujém. Za nič na svete som si nevedel spomenúť jak sa tá papľuha dvojmostová menuje :lol:
Turbi: dúfam že roman sa vyjadrí fundovane k Talasu a zmene zdvihu za jazdy, smerom nadol to je jasné, no problemo, no naspäť to riešim tiež otočením a chvíľkovým frajerením na zadnom. Predpokladám že vidle to neublíži :roll: no pri mojom fúkaní na minimum (50 psov) sa vidla pri zmene zdvihu vysúva ako v lete sánky dolu kopcom. :D
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 21:54:18
00

Kujém. Za nič na svete som si nevedel spomenúť jak sa tá papľuha dvojmostová menuje :lol:
Turbi: dúfam že roman sa vyjadrí fundovane k Talasu a zmene zdvihu za jazdy, smerom nadol to je jasné, no problemo, no naspäť to riešim tiež otočením a chvíľkovým frajerením na zadnom. Predpokladám že vidle to neublíži :roll: no pri mojom fúkaní na minimum (50 psov) sa vidla pri zmene zdvihu vysúva ako v lete sánky dolu kopcom. :D


kiri ty si mi prisiel do rany presne tvoj stroj (pripadne este AM 6.0) su moji dalsi kandidati. Ako si spokojny, kolko ho mas, co jazdis ? Ako prebiehala kupa, kolko si cakal ?
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 22:24:03
00
ROpa: kup fulla a nebudes mat problem...uz aj enrico zvazuje kupu po nedelnom výjazde
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 22:36:10
00
Jo musím sa rozpísať...
1/ Spokojný som maximálne
1a/ SRAM mi vyhovuje :D
1b/ Po ~3000km som ani raz nemusel nič štelovať (prasa na brzde nepočítam, to je minúta)

2/ Mám niekoľko výhrad (alebo čo sa pokazilo):
2a/ Veľká a viacmenej aj stredná píla je už v značne zodratá :evil: (malá takmer nepoužitá)
2b/ Brzdové platničky na Formulách idú akosi skoro do kytek (1500km pôvodné, terajšie (BBB) majú nabehané cca rovnako a ešte držia, takže vydržia viacej :D )
2c/ Predný náboj musel dostať nové guličky, počas výjazdu sa mi povolil kónus a kým som prišiel domov guličky neboli guľaté.
2d/ Pomaly by som mal docentrovať zadné koleso :roll:

Čo sa týka čo jazdím, možno sklamem, ale u mňa nejaké AM či EN teda nie je. Nie že by som sa tomu úplne vyhýbal, no drvivá väčšina je klasické XC (a aj cesta samozrejme, kondícia nepríde sama, však). Nemám ambície (aspoň zatiaľ) sa naháňať na maratónoch, no občas sa vyberiem (Fatranský, Súľov) a do fulla pod 120mm zdvihu som nechcel ísť. Prvoradá bola špičková vidlica a 120mm zadnej stavby. Keďže na Spectral neboli financie vyhralo AMko, aj za cenu vyššej hmotnosti.

Komplet popis s priebehom objednávky je tu a ďalšie veci ohľadom objednávky sú aj tu (doporučujem prečítať celú tému)

P.S. Nekupuj Canyon, je to strašná masofka :lol:
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 23:00:01
00
martin za tvrdením ze na stupavosť ma sklon a dlžka predstavca vplyv si stojim
Zobraziť komentár 30.07.2008 - 07:27:36
00
Samozrejme ze na to ma vplyv aj predstavec a jeho sklon, kedze to ovplyvnuje aj posed a tazisko. Kto tvrdi nieco ine, ten asi v zivote nesiel do poriadneho kopca.
Zobraziť komentár 30.07.2008 - 08:38:00
00
poriadne kopce sa jazdia smerom dolu ;) trvám na tom, že na jazdu do kopca predstavec vplyv nemá.
Zobraziť komentár 30.07.2008 - 08:42:09
00
Ahá ! Tak to pretoze som otocil predstavec s +10° uhlom opacne som sa na poslednom vyjazde 3x vy-oné :lol:
Zobraziť komentár 30.07.2008 - 08:43:12
00
Aby tu nevznikli fámy len spätne doplním že je posed dôležitý. Čiže predstavec aj sedlo na to vplyv samozrejme majú.
Jezus písal si že zdvih 130mm a viac je už kritický. Nemusí to byť pravda, som toho príkladom 140/130 aj keď je pravda že hobík cestu hore kopcom prežíva ináč ako človek čo šlape smrtelne vážne.
Ja nemením zdvih kvôli kopcu vôbec, iba v prípade maratónu. Pri zmene zdvihu na 100/130 je ale naozaj cítiť že posed sa citelne hore kopcom zlepší. /lepšie zaťažené predné koleso/
Zobraziť komentár 30.07.2008 - 08:49:23
00
Ako je to s Talasom s menením zdvihu za jazdy? Za jazdy som to ani neskúšal bo sa mi to akosi nepozdáva. /Mám pocit ako keby v tom mohlo niečo prdnúť. Ty ako sratchka by si o tom prdení niečo mohol vedieť.

smerom dole je to jasné ....
smerom hore otočíš a odlahčíš koleso. Ide to aj za jazdy, len treba mierne nadvihnúť koleso a niekedy aj 3x aby sa vysunula na plný zdvih. Spravidla ale stačia 2 a niekedy sa podarí aj na jeden krát (občas)
Pozoroval som úkaz, ked pri oťočení páčky zo 100 a 140 sa jej nechcelo ísť na plný zdvih a išlo to ako v lete na saniach (díky Kiri). Toto je dané prekrývaním otvorov, kde sa zablokuje prepúšťanie cez dve komory .. preto to chodí pomalšie.
Rýchlejšie sa vracia ked je nastavený zdvih postupne 100 - 120, 120 - 140. Z konštrukčného hladiska vplyv zmeny zdvihu počas jazdy nemá najmenší vplyv.
V skratke .... sú to tenkostenné trubky (priemer cca 6mm) ktoré sa pohybujú v sebe (navzájom utesnené) s presne vyiskrenými (vyvrtanými) otvormi (odhadom 0,2-0,5mm) ktoré sa pri natáčanií páčky presne prekrývajú a prepúšťajú vzduch medzi komorami. Nad týmto mechanizmom je ešte tretia komora, ktorá robí protiváhu, aby bolo možné vrátiť vidlu na plný zdvih pri odlahčení a upravuje progresivitu. Vdaka tejto komore sa odtrh a progresivita Talasa pri rôznom nastavení, mení iba nepatrne.

v strede ... spodná časť s mosadzným závitom v podstate celé ako negatívna komora až po čieru tesniacu manžetu. Modrý je negatívny doraz (elastomer)
vrch .... ihla sa zasúva do spodnej šasti a všetko medzi čiernymi krúžkami je pozitívna komora. Od čierneho krúžku až po vrch (pravá al strana) je tretia komora.
spodok ... ihla ktorá mení zdvih ... srdce celého systému.

:idea: vyzerá to jednoducho, ale bez špeciálnych prípravkov sa nikto nepokúšajte rozobrerať !!! Tretia komora má vysoký tlak a hrozí bum :roll:

Prílohy:

CIMG0267_3.jpg
CIMG0267_3.jpg 33.89 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 30.07.2008 - 08:51:39
00
O.K. Takže môžme veselo meniť zdvih za jazdy a poprípade bunnyhopovať aby sa čo najskôr zvýšil zdvih. hehe
Zobraziť komentár 30.07.2008 - 08:56:03
00
lepšie zaťažené predné koleso znamená horšie zaťažené zadné => trakcia sa zhorší a hrozí preklzovanie. podstatný je posed, ale ako hovorím, zbytočne budeš mať natiahnuté ruky, rovnako sa vieš posadiť aj so skrčenými. dlhý predstavec ti síce mierne pomôže posunúť ťažisko (je to trošku pohodlnejšie), ale je to draho zaplatené horšou ovládateľnosťou bajku v technických pasážach.
Zobraziť komentár 30.07.2008 - 08:57:31
00
poriadne kopce sa jazdia smerom dolu ;) trvám na tom, že na jazdu do kopca predstavec vplyv nemá.

mám opačný názor ... má. Ono to má vplyv ako celok pri správnom posede.
Ja mám tiež otočený predstavec a vyhovuje mi to práve pri prudkých výšlapoch. (HAC5 ukázal 32%, zatial max)
Zobraziť komentár 30.07.2008 - 08:58:37
00
keyboard_arrow_up