Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Nic, kúpiť niečo spoľahlivé, ďalšie búrané na dvor, zakonzervovať podvozky a modliť sa l,že nebude nejaká totálka na aute.
Nám dnes oznámili,že od 2025 budú firemky povinne elektromobily. Reálne v zime sa stavbyvedúci na stavbu dostane, späť už nie a nabíjať na firme budeme mi poctivci, riaditeľ s dochádzkou 11.00 má smolu:D
To bude cim dalej tym beznejsie v zahranicnych firmach.
U nas dali ciel na 2025 aby bolo 80% aut elektrickych.
Napr Hilti je jednou z prvych takychto firiem, nove auta uz dostavaju ID.4 a to tam su ludia, co najazdia stovky km denne.
Nie tak jednoznačne.
Kalifornia prijala legislatívu o ukončení predaja spalovacích áut v roku 2035 už pred polrokom, EÚ teraz, Veľká Británia to prijala minulý rok (spalováky do 2030, hybridy do 2035, potom iba baterkové), Čína aj Kanada pripravujú prijatie konca predaja spalovákov v roku 2040 (Quebec to minulý rok prijal pre rok 2035, ale zjednotí sa so zvyškom CND na 2040).
Naratív, že EU v tomto robí hujerovčinu, nie je pravdivý.
Nemecko už teraz má na baterkové autá horší energetický mix, ako autá, čo priamo z výfuku vypúšťajú.
Fíha! A to sa ako dá, že by elektromobily v krajine, kde je časť elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov, mali "horší energetický mix" ako spalovacie motory?
šak než to cez cely svet dopravia na "eko" lodiach tie komponenty na baterky atď tak spravia väčšiu eko stopu ako spalovák nejakého dôchodcu.. zatiaľ je hlavná eko výhoda elektroaut asi len to že to nedymí v mieste používania ale niekde inde, kde sa to dá možno lepšie poriešiť ... ono ani tie obnoviteľné zdroje typu solár a veter nie sú také ružové... tiež to má svoje životnosti a tie obrovské vrtule sa nedali nejak recyklovať len to rezali a zakopali pod zem... ak to zas neboli nejaké fakey
Fíha! A to sa ako dá, že by elektromobily v krajine, kde je časť elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov, mali "horší energetický mix" ako spalovacie motory?
Nuž germansky súdruh vedomý si toho že," neporučí vĕtru dešti ", tu akosi prirodzenú nestabilitu obnoviteľných zdrojov,šiel kompenzovať plynovými elektrarnami, krmenymi ruZkym zeleným plynom /ďalší benefit mal byť jeho prepredaj do zvyšku Európy/, no "ďaďa vova" mu do toho hodil vydly,a aj ten plynovod sa pokazil🤨, a jadro je fujky-fujky,tak teraz zachraňuje svet ,tak ňák postaru, prevavadzkou uholnych elektrární...
Ale svetlé zajtrajška budú,aj keby na chleba nebolo!😀.
Či?
V roku 2022 bolo 48.3% elektrickej energie vyrobených z obnoviteľných zdrojov (42.7% v 2021), takže skrátka fyzikálne nie je možné, aby mali "baterkové autá horší energetický mix, ako autá, čo priamo z výfuku vypúšťajú."
Fíha! A to sa ako dá, že by elektromobily v krajine, kde je časť elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov, mali "horší energetický mix" ako spalovacie motory?
Nemecko vyplo zatiaľ skoro všetky jadrové elektrárne, nahradilo ich plynovými. Ale ako vieme, plyn došiel, tak sa ide na uhlie. Plus cca 10% elektrickej energie dovážajú z Poľska, kde sú nejak z 90% , možno viac len tepelné elektrárne. Aby získali Nemci uhlie, dovážajú ho z Austrálie loďou. Jedna taká zaoceánska loď vyflusne len za 1 cestu z Austrálie do Nemecka viac bordelu, ako všetky nemecké autá za rok. Nemecký energetický mix momentálne na 1kWh vyprodukuje niečo cez 400g CO2. Poliaci sú na tom extrémne "dobre" s nejakými cca 650-700g C02 za 1kWh.
Edit: a nie, nerátam emisie tej nákladnej lode do toho energetického mixu.
Jano1987, prosím nešír tu dezinformácie.
V roku 2022 bolo 48.3% elektriky vyrobených z obnoviteľných zdrojov, takže skrátka nie je fyzikálne možné, aby elektrická energia, ktoru sa dobíjali baterky, mala "horší energetický mix" ako energia, produkovaná spalovacími motormi auta.
Nehovoriac o čisto logickej danosti, že ak považujeme energiu zo spaľováka za 100% špinavú, tak zrejme asi nemôže byť niečo "špinavšie" ako 100%, že áno. To len tak na okraj.
Mimochodom, Nemecko bolo v roku 2022 čistým exportérom elektrickej energie (t.j. exportovalo jej viac ako jej vyrobilo).
Ja len dodavam:
- Emisie všetkych automobilov tvoria 8% z celkovej produkcie emisii na svete - ich (kvazi) obmedzenie nepomoze nicomu - ich produkcia sa presuva na vyrobu el. clankov a vyrobu elektriny, takze v konecnom sucte o nebude menej (je mozne ze aj o nieco viac).
- Prakticky zivot s elektromobilmi je dobre odsledovat v Norsku. Dlhe roky celosvetovo viedli v pocte predajov az do januara tohoto roku kedy sa prestali poskytovat velkoryse dotacie. Predaj sa prepadol o zavratnych 96 (ci 98% - uz neviem presne cislo..). Treba si vyhladat ako sa nabija elektromobil medzi 16:00 a 18:00 napriklad v takom Oslo.
- Kazde bezne auto po odjazdeni u prveho majitela bolo vcelku dobre predajne dalsiemu a dalsiemu majitelovi na nasledne pouzivanie. Recyklacia ako vysita, kedy sa uz vyrobena vec pouziva az do skoncenia zivotnosti. Toto u elektromobilov nebude z tak mozne, pretoze zo skoncenou zivotnostou baterii skonci aj zivotnost auta (nikto nebude ochotny investovat znacne prostriedky na novu bateriu do stareho auta). Prikladom moze byt parizsky dvor znamej firmy ktora uviedla lacny maly mestsky elektromobil pred par rokmi... vsetci sa z toho isli zblaznit, vdaka dotaciam statu to vsetci kupovali, jazdili po meste vo velkom s dobrym pocitom ekologickosti... len baterie zacali odchadzat, nove baterky drahe ako slak a tak sa tento dvor zacal plnit tisicami nepouzitelnych elektrovozidielok ktore sa stavaju enormnym eko - problemom pretoze nikto nevie co s takym poctom. Recyklacia sam o sebe draha, Dalsie vyuzitie nulove... :/
Ja osobne nie som uplne proti elektropohonu v autach... len malo sa na to ist inou cestou. ako zdroj pouzit mensiu baterku a k tomu nejaky alternativny a hlavne autonomny zdroj energie. Nieco na sposob palivovych clankov. V tejto dobe sa vyvija kopec zaujimavych ci alternativnych motorov, ktore by vedeli vyrabat emnergiu... Experimentuje sa s Wankelom, kde jedna firma dokazala dost zasadnymi zmenami radikalne zlepsit efektivitu a zivotnost, ktovie ci by nebola moznost ist cestou malej plynovej turbiny ak by ju vedeli nastavit na malu spotrebu a minimalne emisie. Ale koniec uvaham .. eurohujerovci si to aj tak nasmeruju kam chcu.. :/
Nie tak jednoznačne.
Kalifornia prijala legislatívu o ukončení predaja spalovacích áut v roku 2035 už pred polrokom, EÚ teraz, Veľká Británia to prijala minulý rok (spalováky do 2030, hybridy do 2035, potom iba baterkové), Čína aj Kanada pripravujú prijatie konca predaja spalovákov v roku 2040 (Quebec to minulý rok prijal pre rok 2035, ale zjednotí sa so zvyškom CND na 2040).
Naratív, že EU v tomto robí hujerovčinu, nie je pravdivý.
Toto nariadenie je iba pre EU, nikde som nepísal že zvyšok sveta to nerieši...
Len doplním, Čína do 2035 chce len hybridy, elektro a pod.. čiže všetko okrem čisto spalovakpv... To mi príde rozumnejsie
asi ako hateovanie ako asistenti obmedzujú výkon a keď som sa opýtal aký, tak odpoveď som nedostal
lebo netuší, nevie a len pindanie ako je zle niečo čo ani neskúsil nezažil a nevie ako funguje
myslím že to bolo myslené ako obmedzenie rýchlosti na základe čítania značiek.. mám to aj ja (ale trvalo vypnuté ) ale v princípe to funguje tak že auto si číta značky a keď prečíta 70 tak ti viac ako 70 nepôjde (jedine plný plyn na až podlahu ako núdzový stav to prebije). Prečo je to u mňa nepoužitelné (Toyota proace city verso - aka berlingo, rifter atď.) je že systém nevie vyhodnotiť napr. prechod križovatkou, takže mi obmedzenie rýchlosti neukončí a nepustí ma cez tých 70 až po ďalšiu značku označujúcu rýchlosť. Rovnako na dialnici pri prácach kde chodí to údržbové autíčko a koniec nie je označený lebo sa hýbu, systém ma nazad na 130 nepustí
Pokial je to úsek riadne označený koncom (B31b) je všetko OK.
To je ešte 12 rokov vývoja. Komentovať dnešný stav je irelevantné.
vieme si pozrieť vývoj posledných 12 rokov (zrovna po Fukušime) kam sme sa posunuli, vieme si pozrieť projekty vo výstavbe, či v reálnom štádiu prípravy.. fakt ma zaujíma kde pramení tvoj optimizmus
Nevadi, ked kupim v 34tom dizel alebo benzin tak mi 20 rokov vydrzi a potom uz budem I tak stary na soferovanie. Lebo nikde som nepostrehol zeby zakazali predaj ropnych produktov
otázka je či budeš mať do neho čo tankovať a čo to bude stáť ak začnú ubúdať spalováky nebude udržatelné ani držať dnešnú sieť čerpačiek na každom rohu
Nie som optimista. V roku 2035 sa budeme mať o kus horšie ako teraz, nemám žiadne ilúzie.
A nie som ani zástancom toho, že elektromobily spasia svet. Sú iba súčasťou riešenia - ak vôbec ešte nejaké riešenie existuje.
Len skrátka je smiešne písať v roku 2023 o nevýhodách elektromobilov v roku 2035.
Ja len dodavam:
- Emisie všetkych automobilov tvoria 8% z celkovej produkcie emisii na svete - ich (kvazi) obmedzenie nepomoze nicomu - ich produkcia sa presuva na vyrobu el. clankov a vyrobu elektriny, takze v konecnom sucte o nebude menej (je mozne ze aj o nieco viac).
- Prakticky zivot s elektromobilmi je dobre odsledovat v Norsku. Dlhe roky celosvetovo viedli v pocte predajov az do januara tohoto roku kedy sa prestali poskytovat velkoryse dotacie. Predaj sa prepadol o zavratnych 96 (ci 98% - uz neviem presne cislo..). Treba si vyhladat ako sa nabija elektromobil medzi 16:00 a 18:00 napriklad v takom Oslo.
- Kazde bezne auto po odjazdeni u prveho majitela bolo vcelku dobre predajne dalsiemu a dalsiemu majitelovi na nasledne pouzivanie. Recyklacia ako vysita, kedy sa uz vyrobena vec pouziva az do skoncenia zivotnosti. Toto u elektromobilov nebude z tak mozne, pretoze zo skoncenou zivotnostou baterii skonci aj zivotnost auta (nikto nebude ochotny investovat znacne prostriedky na novu bateriu do stareho auta). Prikladom moze byt parizsky dvor znamej firmy ktora uviedla lacny maly mestsky elektromobil pred par rokmi... vsetci sa z toho isli zblaznit, vdaka dotaciam statu to vsetci kupovali, jazdili po meste vo velkom s dobrym pocitom ekologickosti... len baterie zacali odchadzat, nove baterky drahe ako slak a tak sa tento dvor zacal plnit tisicami nepouzitelnych elektrovozidielok ktore sa stavaju enormnym eko - problemom pretoze nikto nevie co s takym poctom. Recyklacia sam o sebe draha, Dalsie vyuzitie nulove... :/
Ja osobne nie som uplne proti elektropohonu v autach... len malo sa na to ist inou cestou. ako zdroj pouzit mensiu baterku a k tomu nejaky alternativny a hlavne autonomny zdroj energie. Nieco na sposob palivovych clankov. V tejto dobe sa vyvija kopec zaujimavych ci alternativnych motorov, ktore by vedeli vyrabat emnergiu... Experimentuje sa s Wankelom, kde jedna firma dokazala dost zasadnymi zmenami radikalne zlepsit efektivitu a zivotnost, ktovie ci by nebola moznost ist cestou malej plynovej turbiny ak by ju vedeli nastavit na malu spotrebu a minimalne emisie. Ale koniec uvaham .. eurohujerovci si to aj tak nasmeruju kam chcu.. :/
Nie som slepy fanusik elektromobilov, a nie som vobec nakloneny sposobu ich pretlacania, no ked mam byt objektivny, niektore veci nie su az tak zle ako pises:
- su krajiny, ktore maju naozaj velky podiel eneltriny z obnovitelnych zdrojov, tusim aj Nemecko pocas leta ma cez 50% zo slnka a vetra (ale v zime to moze klesnut aj na 10%). Cize teoreticky aj prevadzka moze byt uspornejsia, vacsi problem vidim v narocnosti surovin na vyrobu
- opatovny predaj sa zatial nejavi ako problem, uvidime ked to bude vo vacsom. Baterie nefunguju tak, ze sa pokazi, tak sa cela kupuje nova. Bateria sa sklada zo stoviek clankov, v servise sa diagnostikuju pripadne chybne, alebo tie s velkym poklesom a menia sa len tie. Cize nemalo by to byt, ze sa kupuje cela nova bateria za 20.000 €. Tie FR startupove auta su ciastocne hoax, boli to auta z car sharingu vyradane ak sa nemylim.
- pokles predaja v Norsku sa neda hodnotit podla 1 mesiaca. Je to uplne logicke, ze ak konci akakolvek podpora, tesne pred koncom rastie predaj , kazdy to chce vyuzit a dalsie mesiace je nasledne nizsi. Nemyslim, ze v Norsku kvoli danovym a inym vyhodam dojde ku narastu predaja spalovacich aut, viacere znacky tam uz spalovaky ani neponukaju, napr ani taky Hyundai
Jaroh ale ty nemôžeš pozerať len čisto na to, čo vyrobili. Nemcom 2-3 mesiace dobre fúkal vietor, tak mali dostatok elektriny. Problém je, keď prestanete fúkať. Vtedy im padá sieť a keď padne im, tak celej Európe. Takže vtedy rýchlo musia z Česka a Poľska posielať elektrinu. Ver tomu, že nikoho to neteší. Potrebuješ mať stabilné dodávky. Na Českej televízii o tom bola reportáž, že keď Nemcom dobre fúka, tak v Česku a Poľsku sú nútení vypínať elektrárne, lebo Nemci tlačia ich elektrinu do siete. A potom to musia pracne zapínať. Tu neplatí, že Nemecko je čistým exportérom, len preto, že za celý rok skončilo v pluse.
Jano1987, mne to naozaj nemusíš vysvetlovať. Reagoval som na tvoje tvrdenie, že energia pre autá z fosílnych palív je dnes čistejšia ako energia z elektriky. To je skrátka hlúposť. Ak je 48% guličiek bielych, tak nemôžeš vravieť, že 100% guličiek je černejších, ako čierne. Len pritom pripomínam, že v Nemecku sú aj iné oboviteľné zdroje, ako on-shore vrtuľky (solár 11%, hydro 3%, biomasa 8% a off-shore vrtuľky nejakých cca 5%) a že ak má nedostatok energie, tak nedováža iba z Poľska, ale aj z iných krajín a tam je tiež vždy nejaká časť z oboviteľných zdrojov. A mimochodom, aj v samotnom Poľku, ktoré tu všetci zatracujete, sa nejakých 15% elektriky vyrába z obnoviteľných zdrojov, takže ajkd nemecko zoberie elektriku z Poľska, tak nie je 100% fosílna.
Tým nateraz končím, mám dnes inú robotu ako presviedčať petrolheads. Svoje som si povedal, čaute a pekný deň.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Nám dnes oznámili,že od 2025 budú firemky povinne elektromobily. Reálne v zime sa stavbyvedúci na stavbu dostane, späť už nie a nabíjať na firme budeme mi poctivci, riaditeľ s dochádzkou 11.00 má smolu:D
To bude cim dalej tym beznejsie v zahranicnych firmach.
U nas dali ciel na 2025 aby bolo 80% aut elektrickych.
Napr Hilti je jednou z prvych takychto firiem, nove auta uz dostavaju ID.4 a to tam su ludia, co najazdia stovky km denne.
Jasne že iba EU...
Nie tak jednoznačne.
Kalifornia prijala legislatívu o ukončení predaja spalovacích áut v roku 2035 už pred polrokom, EÚ teraz, Veľká Británia to prijala minulý rok (spalováky do 2030, hybridy do 2035, potom iba baterkové), Čína aj Kanada pripravujú prijatie konca predaja spalovákov v roku 2040 (Quebec to minulý rok prijal pre rok 2035, ale zjednotí sa so zvyškom CND na 2040).
Naratív, že EU v tomto robí hujerovčinu, nie je pravdivý.
Fíha! A to sa ako dá, že by elektromobily v krajine, kde je časť elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov, mali "horší energetický mix" ako spalovacie motory?
Nuž germansky súdruh vedomý si toho že," neporučí vĕtru dešti ", tu akosi prirodzenú nestabilitu obnoviteľných zdrojov,šiel kompenzovať plynovými elektrarnami, krmenymi ruZkym zeleným plynom /ďalší benefit mal byť jeho prepredaj do zvyšku Európy/, no "ďaďa vova" mu do toho hodil vydly,a aj ten plynovod sa pokazil🤨, a jadro je fujky-fujky,tak teraz zachraňuje svet ,tak ňák postaru, prevavadzkou uholnych elektrární...
Ale svetlé zajtrajška budú,aj keby na chleba nebolo!😀.
Či?
Nemecko vyplo zatiaľ skoro všetky jadrové elektrárne, nahradilo ich plynovými. Ale ako vieme, plyn došiel, tak sa ide na uhlie. Plus cca 10% elektrickej energie dovážajú z Poľska, kde sú nejak z 90% , možno viac len tepelné elektrárne. Aby získali Nemci uhlie, dovážajú ho z Austrálie loďou. Jedna taká zaoceánska loď vyflusne len za 1 cestu z Austrálie do Nemecka viac bordelu, ako všetky nemecké autá za rok. Nemecký energetický mix momentálne na 1kWh vyprodukuje niečo cez 400g CO2. Poliaci sú na tom extrémne "dobre" s nejakými cca 650-700g C02 za 1kWh.
Edit: a nie, nerátam emisie tej nákladnej lode do toho energetického mixu.
V roku 2022 bolo 48.3% elektriky vyrobených z obnoviteľných zdrojov, takže skrátka nie je fyzikálne možné, aby elektrická energia, ktoru sa dobíjali baterky, mala "horší energetický mix" ako energia, produkovaná spalovacími motormi auta.
Nehovoriac o čisto logickej danosti, že ak považujeme energiu zo spaľováka za 100% špinavú, tak zrejme asi nemôže byť niečo "špinavšie" ako 100%, že áno. To len tak na okraj.
Mimochodom, Nemecko bolo v roku 2022 čistým exportérom elektrickej energie (t.j. exportovalo jej viac ako jej vyrobilo).
- Emisie všetkych automobilov tvoria 8% z celkovej produkcie emisii na svete - ich (kvazi) obmedzenie nepomoze nicomu - ich produkcia sa presuva na vyrobu el. clankov a vyrobu elektriny, takze v konecnom sucte o nebude menej (je mozne ze aj o nieco viac).
- Prakticky zivot s elektromobilmi je dobre odsledovat v Norsku. Dlhe roky celosvetovo viedli v pocte predajov az do januara tohoto roku kedy sa prestali poskytovat velkoryse dotacie. Predaj sa prepadol o zavratnych 96 (ci 98% - uz neviem presne cislo..). Treba si vyhladat ako sa nabija elektromobil medzi 16:00 a 18:00 napriklad v takom Oslo.
- Kazde bezne auto po odjazdeni u prveho majitela bolo vcelku dobre predajne dalsiemu a dalsiemu majitelovi na nasledne pouzivanie. Recyklacia ako vysita, kedy sa uz vyrobena vec pouziva az do skoncenia zivotnosti. Toto u elektromobilov nebude z tak mozne, pretoze zo skoncenou zivotnostou baterii skonci aj zivotnost auta (nikto nebude ochotny investovat znacne prostriedky na novu bateriu do stareho auta). Prikladom moze byt parizsky dvor znamej firmy ktora uviedla lacny maly mestsky elektromobil pred par rokmi... vsetci sa z toho isli zblaznit, vdaka dotaciam statu to vsetci kupovali, jazdili po meste vo velkom s dobrym pocitom ekologickosti... len baterie zacali odchadzat, nove baterky drahe ako slak a tak sa tento dvor zacal plnit tisicami nepouzitelnych elektrovozidielok ktore sa stavaju enormnym eko - problemom pretoze nikto nevie co s takym poctom. Recyklacia sam o sebe draha, Dalsie vyuzitie nulove... :/
Ja osobne nie som uplne proti elektropohonu v autach... len malo sa na to ist inou cestou. ako zdroj pouzit mensiu baterku a k tomu nejaky alternativny a hlavne autonomny zdroj energie. Nieco na sposob palivovych clankov. V tejto dobe sa vyvija kopec zaujimavych ci alternativnych motorov, ktore by vedeli vyrabat emnergiu... Experimentuje sa s Wankelom, kde jedna firma dokazala dost zasadnymi zmenami radikalne zlepsit efektivitu a zivotnost, ktovie ci by nebola moznost ist cestou malej plynovej turbiny ak by ju vedeli nastavit na malu spotrebu a minimalne emisie. Ale koniec uvaham .. eurohujerovci si to aj tak nasmeruju kam chcu.. :/
Kalifornia prijala legislatívu o ukončení predaja spalovacích áut v roku 2035 už pred polrokom, EÚ teraz, Veľká Británia to prijala minulý rok (spalováky do 2030, hybridy do 2035, potom iba baterkové), Čína aj Kanada pripravujú prijatie konca predaja spalovákov v roku 2040 (Quebec to minulý rok prijal pre rok 2035, ale zjednotí sa so zvyškom CND na 2040).
Naratív, že EU v tomto robí hujerovčinu, nie je pravdivý.
Toto nariadenie je iba pre EU, nikde som nepísal že zvyšok sveta to nerieši...
Len doplním, Čína do 2035 chce len hybridy, elektro a pod.. čiže všetko okrem čisto spalovakpv... To mi príde rozumnejsie
lebo netuší, nevie a len pindanie ako je zle niečo čo ani neskúsil nezažil a nevie ako funguje
myslím že to bolo myslené ako obmedzenie rýchlosti na základe čítania značiek.. mám to aj ja (ale trvalo vypnuté
Pokial je to úsek riadne označený koncom (B31b) je všetko OK.
vieme si pozrieť vývoj posledných 12 rokov (zrovna po Fukušime) kam sme sa posunuli, vieme si pozrieť projekty vo výstavbe, či v reálnom štádiu prípravy.. fakt ma zaujíma kde pramení tvoj optimizmus
otázka je či budeš mať do neho čo tankovať a čo to bude stáť
Nie som optimista. V roku 2035 sa budeme mať o kus horšie ako teraz, nemám žiadne ilúzie.
A nie som ani zástancom toho, že elektromobily spasia svet. Sú iba súčasťou riešenia - ak vôbec ešte nejaké riešenie existuje.
Len skrátka je smiešne písať v roku 2023 o nevýhodách elektromobilov v roku 2035.
- Emisie všetkych automobilov tvoria 8% z celkovej produkcie emisii na svete - ich (kvazi) obmedzenie nepomoze nicomu - ich produkcia sa presuva na vyrobu el. clankov a vyrobu elektriny, takze v konecnom sucte o nebude menej (je mozne ze aj o nieco viac).
- Prakticky zivot s elektromobilmi je dobre odsledovat v Norsku. Dlhe roky celosvetovo viedli v pocte predajov az do januara tohoto roku kedy sa prestali poskytovat velkoryse dotacie. Predaj sa prepadol o zavratnych 96 (ci 98% - uz neviem presne cislo..). Treba si vyhladat ako sa nabija elektromobil medzi 16:00 a 18:00 napriklad v takom Oslo.
- Kazde bezne auto po odjazdeni u prveho majitela bolo vcelku dobre predajne dalsiemu a dalsiemu majitelovi na nasledne pouzivanie. Recyklacia ako vysita, kedy sa uz vyrobena vec pouziva az do skoncenia zivotnosti. Toto u elektromobilov nebude z tak mozne, pretoze zo skoncenou zivotnostou baterii skonci aj zivotnost auta (nikto nebude ochotny investovat znacne prostriedky na novu bateriu do stareho auta). Prikladom moze byt parizsky dvor znamej firmy ktora uviedla lacny maly mestsky elektromobil pred par rokmi... vsetci sa z toho isli zblaznit, vdaka dotaciam statu to vsetci kupovali, jazdili po meste vo velkom s dobrym pocitom ekologickosti... len baterie zacali odchadzat, nove baterky drahe ako slak a tak sa tento dvor zacal plnit tisicami nepouzitelnych elektrovozidielok ktore sa stavaju enormnym eko - problemom pretoze nikto nevie co s takym poctom. Recyklacia sam o sebe draha, Dalsie vyuzitie nulove... :/
Ja osobne nie som uplne proti elektropohonu v autach... len malo sa na to ist inou cestou. ako zdroj pouzit mensiu baterku a k tomu nejaky alternativny a hlavne autonomny zdroj energie. Nieco na sposob palivovych clankov. V tejto dobe sa vyvija kopec zaujimavych ci alternativnych motorov, ktore by vedeli vyrabat emnergiu... Experimentuje sa s Wankelom, kde jedna firma dokazala dost zasadnymi zmenami radikalne zlepsit efektivitu a zivotnost, ktovie ci by nebola moznost ist cestou malej plynovej turbiny ak by ju vedeli nastavit na malu spotrebu a minimalne emisie. Ale koniec uvaham .. eurohujerovci si to aj tak nasmeruju kam chcu.. :/
Nie som slepy fanusik elektromobilov, a nie som vobec nakloneny sposobu ich pretlacania, no ked mam byt objektivny, niektore veci nie su az tak zle ako pises:
- su krajiny, ktore maju naozaj velky podiel eneltriny z obnovitelnych zdrojov, tusim aj Nemecko pocas leta ma cez 50% zo slnka a vetra (ale v zime to moze klesnut aj na 10%). Cize teoreticky aj prevadzka moze byt uspornejsia, vacsi problem vidim v narocnosti surovin na vyrobu
- opatovny predaj sa zatial nejavi ako problem, uvidime ked to bude vo vacsom. Baterie nefunguju tak, ze sa pokazi, tak sa cela kupuje nova. Bateria sa sklada zo stoviek clankov, v servise sa diagnostikuju pripadne chybne, alebo tie s velkym poklesom a menia sa len tie. Cize nemalo by to byt, ze sa kupuje cela nova bateria za 20.000 €. Tie FR startupove auta su ciastocne hoax, boli to auta z car sharingu vyradane ak sa nemylim.
- pokles predaja v Norsku sa neda hodnotit podla 1 mesiaca. Je to uplne logicke, ze ak konci akakolvek podpora, tesne pred koncom rastie predaj , kazdy to chce vyuzit a dalsie mesiace je nasledne nizsi. Nemyslim, ze v Norsku kvoli danovym a inym vyhodam dojde ku narastu predaja spalovacich aut, viacere znacky tam uz spalovaky ani neponukaju, napr ani taky Hyundai
Tým nateraz končím, mám dnes inú robotu ako presviedčať petrolheads. Svoje som si povedal, čaute