Legendární kazítko posunula na nevídanou úroveň polská společnost Newag. Jedná se o výrobce vlakových souprav Impuls 45WE, který se nedokázal smířit s tím, že vlaky vyrobil, ale na jejich údržbu si provozovatel vlaků vysoutěžil jinou firmu. Ta postupovala dle rozsáhlého manuálu výrobce: vlak rozebrala, nechala opravit díly a složila zpět. K velkému překvapení zúčastněných se ale vlak už nerozjel. Počítač tvrdil, že je vše v pořádku a vlak je připravený k jízdě, nicméně invertory nedodávaly do motorů napětí a nikdo netušil, proč.
Protože postupně přestávaly jezdit i další vlaky a nakonec už jich bylo nepojízdných šest z jedenácti, všimla si problému i média. Výrobce vlaků odmítal pomoci, a tak nakonec v zoufalství někdo ze servisní firmy zkusil vygooglit polské hackery a našel skupinu Dragon Sector, která byla požádána, aby se na problém podívala.
Po měsících analýz a reversního inženýrství tato skupina odhalila hned několik mechanismů znemožňujících vlakům pohyb. Pokud vlak strávil více než deset dnů na konkrétních GPS souřadnicích, které shodou okolností všechny směřovaly na dílny konkurence, pak se už nedal do pohybu. Podobně po výměně jedné z komponent, pokud došlo ke změně sériového čísla, bylo nutné v kabině strojvedoucího zmáčknout správnou kombinaci tlačítek. Pokud se tak nestalo, vlak se opět odmítal rozjet.
Že se jednalo o nedokumentovanou vlastnost, je nasnadě. V jednom případě pak byla porucha vlaku naplánovaná v souvislosti s jeho plánovanou údržbou na 21. listopadu 2021. K tomuto datu měl vlak začít vykazovat fiktivní vadu kompresoru. Shodou okolností se však tato podmínka k uvedenému datu nenaplnila, a protože programátor udělal chybu, aktivovala se o rok později, ačkoliv vlak v opravě nebyl. Zajímavé překvapení čekalo v jednom z vlaků i na hardwarové úrovni, kde bylo nalezeno zařízení, které pravděpodobně umožňovalo vzdálenou komunikaci s vlakem.
planned obsolescence
typek vycital memory chip z tlaciarne za nova.
casom prestala ist.
tak prehral naspat memory chip zo zalohy a tlaciaren zrazu funguje dalej... mimochodom atramentovy epson.
to s tymi tlaciarnami mam ja osobnu skusenost. Epson tam dava realne 4urvitka, po nieco viac ako dvoch rokoch mi to urobila zatial kazda. Hlasi doplnit atrament, doplnis a zrazu hlaska navstivne servis, tlaciaren nefunguje. Tak som googlil a nasiel soft ktory vie toto zresetovat resp. vypnut. Tlaciaren som po troch resetoch a cca 6 rokoch vyhodil do elektro srotu, uz netlacila ako kedysi. to iste mi urobil dalsi Epson, lebo som spokojny s kvalitou tlace fotiek, tak som zas len zresetoval softom a zas ide dalej
Epsony su praveze dobre, teda tie cez 100 eur, fotky tlacia lepsie ako Canony v tej cene a ked je tankova tak tlacis fotky skoro zdarma, len za cenu papiera a nejaky centik za atrament. A resetnut to kazde dva roky je ok
Renesanční obraz zobrazující nahé ženy vyvolal u části středoškoláků z francouzského města Issou západně od Paříže tak divokou reakci, že tamní učitelé v pondělí z obav o svou bezpečnost odmítli nastoupit do práce.
„Kolegyně během hodiny ukázala obraz ze 17. století, který zobrazuje nahé ženy. Někteří studenti odvrátili zrak, cítili se uraženi, řekli, že byli šokováni,“ řekla Vénétitayová.
Někteří studenti podle ní později tvrdili, že se učitelka dopustila „rasistických komentářů“, což však Vénétitayová odmítla. Podle listu Le Journal du Dimanche studenti pedagožku vinili, že diskuzí o zmíněném obrazu provokovala muslimy ve třídě.
dosť rozdiel 30 minút chôdze a jazdy na bicykli, to taká štatistika jak za korunu nožik, už rovno mohli napísať 30 minút chôdze alebo 30 minút jazdy na bicykli alebo 30 minút jazdy na elektro bicykli, u nás to zrejme ťahajú tí čo chodia peši - na drevo do lesa s kárami, ...
e-bike u nás mali asi pomiešané spolu s bicyklovaním, možno tie štatistiky robil nejaký elektrikár alebo tie dáta robili zo snímok z družice a z takej výšky nebolo dobre rozoznat motory na bicykloch
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Protože postupně přestávaly jezdit i další vlaky a nakonec už jich bylo nepojízdných šest z jedenácti, všimla si problému i média. Výrobce vlaků odmítal pomoci, a tak nakonec v zoufalství někdo ze servisní firmy zkusil vygooglit polské hackery a našel skupinu Dragon Sector, která byla požádána, aby se na problém podívala.
Po měsících analýz a reversního inženýrství tato skupina odhalila hned několik mechanismů znemožňujících vlakům pohyb. Pokud vlak strávil více než deset dnů na konkrétních GPS souřadnicích, které shodou okolností všechny směřovaly na dílny konkurence, pak se už nedal do pohybu. Podobně po výměně jedné z komponent, pokud došlo ke změně sériového čísla, bylo nutné v kabině strojvedoucího zmáčknout správnou kombinaci tlačítek. Pokud se tak nestalo, vlak se opět odmítal rozjet.
Že se jednalo o nedokumentovanou vlastnost, je nasnadě. V jednom případě pak byla porucha vlaku naplánovaná v souvislosti s jeho plánovanou údržbou na 21. listopadu 2021. K tomuto datu měl vlak začít vykazovat fiktivní vadu kompresoru. Shodou okolností se však tato podmínka k uvedenému datu nenaplnila, a protože programátor udělal chybu, aktivovala se o rok později, ačkoliv vlak v opravě nebyl. Zajímavé překvapení čekalo v jednom z vlaků i na hardwarové úrovni, kde bylo nalezeno zařízení, které pravděpodobně umožňovalo vzdálenou komunikaci s vlakem.
https://www.root.cz/clanky/postrehy-z-bezpecnosti-vyrobce-vlaku-blokoval-opravy-umelymi-chybami/
typek vycital memory chip z tlaciarne za nova.
casom prestala ist.
tak prehral naspat memory chip zo zalohy a tlaciaren zrazu funguje dalej... mimochodom atramentovy epson.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-renesancni-nahotinka-vyvolala-ve-francouzske-skole-poprask-situaci-na-miste-resil-ministr-40453922
„Kolegyně během hodiny ukázala obraz ze 17. století, který zobrazuje nahé ženy. Někteří studenti odvrátili zrak, cítili se uraženi, řekli, že byli šokováni,“ řekla Vénétitayová.
Někteří studenti podle ní později tvrdili, že se učitelka dopustila „rasistických komentářů“, což však Vénétitayová odmítla. Podle listu Le Journal du Dimanche studenti pedagožku vinili, že diskuzí o zmíněném obrazu provokovala muslimy ve třídě.
https://index.sme.sk/c/23256134/vysoke-tatry-strbske-pleso-veza-snov-skoncila-v-konkurze.html
🔓 : https://dennikn.sk/3698981/co-treba-splnit-na-eutanaziu-v-holandsku-kolko-stoji-kto-a-ako-ju-vykonava-vysvetluje-bozena-moeton-schromova/?cst=223ee4fbd077dd1feed7f04d7d93578df9f5ce13cc61a0f728340ff24b847306
Celkom zaujímavé i v spojitosti so spomínanou obezitou, kardiovaskulárny systém je u nás kapitola sama o sebe, kvôli stravovaniu zrejme...
https://landgeist.com/2023/12/12/walking-or-cycling-30-minutes-per-day/
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down