niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: Predvčerom o 21:27
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: Predvčerom o 21:27
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Elektroauta sa casom presadia.
Len by to malo byt tak ako vzdy, ze sa presadia tym, ze su lepsie, spolahlivejsie, lacnejsie, ...
Teda same. Musia presvedcit kupujucich.
Tak ako sa presadili napr. na ukor pevnych liniek, mobily a neskor smartfony.
Nie tym, ze budeme hadzat spalovakom polena pod auta a vynasat EV do nebies.
Do polemiky.
skynet vydrz aspon 2 minuty
https://youtu.be/B7RzlPffTNQ?t=2094
Odporucam pozriet cele od 9:45 by ste mali prehlad, ze ani EV nie su take dokonale.
napr. este 18:25 je zaujimave
Precitajte si aj komentare pod tym videom. Nielen nejake primitivne hejty, ako vo vlakne elektrohejteri, ale prispevky od ludi co maju s EV podobne skusenosti ako ten pan.
---
Co sa tyka "ropakov" ako ich tu niekto nazval.
Staci si vygooglit co vsetko mame z ropy.
Ako som uz predtym pisal je tu aj Petrochemia, tam sa spracovava "odpad" co zostane po spracovani v rafinerii.
Az budeme vediet nahradit vsetky vyrobky z ropy niecim inym a bude to ekonomicky prijatelne, podme do toho.
Takze nejde len po znizenie zivotnej urovne "ropakov" ale o znizenie zivotnej urovne vsetkych.
Podobne je to aj o cistej obnovitelnej zelenej energii.
Kto zachranoval Rakusko pred totalnym blackoutom v januari 21?
Ich vodne a veterne elektrarne to akosi nedavali.
Preco si Nemci vypli vsetky jadrove elektrarne? Fakt experti.
Investujme do technologii na uskladnenie tej zelenej energie a potom odstavujme.
Vodikove auta su momentalne absolutna utopia.
To mozme tu el. energiu na vyrobu vodiku pomocou dnesnej elektrosyntezy rovno dat do tych elektroaut.
Aky je ten pomer? 5:1 ? Cize na 1 vodikove auto by som nabil 5 elektroaut.
Vsak aj tak v tych vodikovych autach sa pomocou palivovych clankov opat ten vodit "premiena" na elektriku co pohana vodikove auto.
Take opat to chce prielom v technologii elektrosyntezy.
---
cokupit
Polozil som normalne otazky, pretoze som mal pocit, ze dotycny nadseny prispievatel ma osobne skusenosti.
Tak ako sa mna niekto opyta na elektrobike, tam mu dokazem dat realne odpovede zo skusenosti,
Nie papierove PR.
Chlapci ma na teba upozonovali, ze ty si na fore znamy ako "myslitel",
ktory vsetko vie, vsade bol, vsetkemu rozumie a rozdava tu svoje mudra.
Proste aktivista.
Vidim, ze mali pravdu.
Video si idem pozrieť.
Všetko z ropy podľa mňa ešte dlho vedieť nebudeme nahradiť. Pri osobnej doprave ide hlavne o (ne)efektivitu a emisie tam kde žijeme. A to veľmi výrazne EV zlepšia. Preto som zástanca EV.
ale teda ja sa veľmi nevyznám, som v tomto len konzument a som trochu konzervatívny
Teda same. Musia presvedcit kupujucich."
Kto povedal ze by to tak malo byt? Ty? Nemalo a nebude. Pekne prehltni a tym je to vybavene.
"Staci si vygooglit co vsetko mame z ropy.
Az budeme vediet nahradit vsetky vyrobky z ropy niecim inym a bude to ekonomicky prijatelne, podme do toho."
Za A strawman. Tema je elektromobilita a nie "vsetky vyrobky z ropy".
Za B opat preco az potom, lebo si ty povedal? Svoje predstavy o tom, co by ako malo byt si nechaj pre seba a realizuj tam kde mozes=v kruhu rodiny. Svet sa neriadi tym, co si nahodny obcan mysli, ze "by sa malo". Ak bude to co tvrdis davat aktualne zmysel, bude sa tym svet riadit. Problem je, ze to davalo zmysel pred desiatkami rokov a dnes uz sa svet posunul niekam dalej...
PS: Heroin mal skvele vysledky a deti, ktorym bol predpisovany upokojoval vynikajuco. A potom sa zistilo, ake ma negativa... zakazali ho aj ked ho ludia milovali. To iste freony, to iste ddt, to iste ortut, to iste ropacke auta. Vola sa to pokrok a vzdelavanie.
ale teda ja sa veľmi nevyznám, som v tomto len konzument a som trochu konzervatívny
nový civic je tak riešiený spalovací motor vyraba elektrinu a auto funguje na elektromotoroch, problem je že to má stale spotrebu 4-6l. Pričom Evčko v prepočte na benzín sa zmestí do 1,5-2l. Spalovací motor ma za idealnych podmienok tj otačky/teplota/zátaž v peaku učinnosti okolo 40% (teoretická, skor platí pre stacionárne motory), pričom elektromotor ma učinnost cez 95% stabilne.
Medzi petrochemiou a transportom su ale 2 drobne rozdiely. Prvy: https://www.statista.com/statistics/307194/top-oil-consuming-sectors-worldwide/
A druhy je ten ze vela vyrobkov jaksi nejdeme hned spalovat, ale maju nejaky uzitocny zivot, a vela z nich sa da recyklovqt, vsakze. Navyse, ked petrochemia (napr plasty) budu drahsie lebo nebudu brane len ako odpadna produkcia, mozno konecne nimi prestaneme plytvat, vsakze.
H2: pravdaze, a preto, ludia ako ministri, nemaju rozhodovat kam konkretne sa budu davat kese. Maju nastavit mechanizmy, aby sa taketo rozhodnutia vyberali transparentne a co najviac "objektivne". Pozdravujem riska a jeho vodikove vlaky
Jasne, tvoj prispevok bol uplne uprimny, bez nadvaznost na predosle prispevky inych, v ktorych si ludia prizemne robili srandu/urazali trionqa, ze co ty mozes vediet ked teslu nemas. A ty si vobec nededukoval z jeho reakcii ze ju nema. Daj tu o cervenej ciapocke radsej
Píšeš tu o aktivistoch a sám sem posielaš vymyslené informácie a hoaxy ako ten o tom, že za blackout môžu obnoviteľné zdroje.
Pritom v sústavách, kde je väčší pomer vyrobenej elektriny z obnoviteľných zdrojov je menej incidentov ako v tých, ktoré sú prevádzkované s väčším podielom fosílnych elektrární.
A ten prípadný blackout nezachraňovali ani fosílne ani jadrové elektrárne, ale odpojenie niektorých odberateľov, ktorí sú na to pripravení a majú to v zmluve o pripojení.
https://oenergetice.cz/prenos-elektriny/entso-e-zaverecne-zprave-potvrdilo-ze-incident-letosniho-8-ledna-nezpusobily-obnovitelne-zdroje
pretoze pri civicu tie straty spalovaku ratas tomu autu a pri EVcku ich ratas iba v elektrarni ty trotl
Pekneho, ba si dovolim tvrdit ze vacsieho ako co trionq-a oznacujes, trotla si zo seba spravil. Schvalne, ze ci na to prides sam a aka bude tvoja dalsia reakcia?
BEV sa vyvijaju a clovek nema vsetky najnovsie info. Mne BEV zatial nevyhovuje, kvoli tomu kam a ako jazdim, ze byvam v byte a aj kvoli cenovke. Pre mna teraz akceptovatelna cena za nove auto je cca 30k EUR. Ked sa elektromobily nizsej strednej triedy posunu k tejto hranici (alebo spalovaky vylezu vyssie) tak aj viac kupcov ako ja bude kupovat elektromobily.
Elektromobily vyzaduju v celom cykle (well-to-wheel) vyrazne menej energie ako spalovaky (bavime sa orientacne o 1/3-1/2 pri nabijani z normalneho gridu). A v idealnom pripade ich nabijas doma zo solaru na streche a v tom pripade mas priame emisie 0, co so spalovakom nedosiahnes.
Elektromobily maju aj svoje nedostatky. Na tie poukazujem - aj preto, ze sa mozno dozviem, ze ten moj nazor uz neplati, lebo je to uz inak. Vsetko sa vyvija velmi rychlo.
Nedostatocna kapacita baterii - uz teraz su elektro s realnym dojazdom 500 km.
Nemoznost recyklacie - uz neplati.
Vela skodlivin pri vyrobe baterii - LiFepo baterie.
Vysoke ceny - ceny BEV klesaju, fosilne auta rastu.
Pomale nabijanie - zrychlilo sa.
Vsetko za par rokov, co to sledujem.
Nezastavam vsak zatial nazor, ze fosilne paliva na ceste uplne skoncia v kratkej dobe. Pri osobnej doprave a nakladnej doprave na kratsie useky ano. Pri nakladnej doprave na dlhe useky je doprava cez elektro vyrazne drahsia. Bud sa prejde na zeleznicu, alebo budu kamiony tankovat synteticke paliva.
Naposledy som poukazoval na to, ze pri masivnom prechode na elektromobily pride stat o prijmy z dane z paliv. A ze je okolo toho ticho. Jaroh mi napisal, ze konspirujem a ze je to vseobecne diskutovane. Tak som ho 2x bez hejtu poziadal o info, kde to je preberane. Nic. Dufam, ze teraz nieco pride.
K znizeniu zivotnej urovne - to nie je konspiracia, ale fakt. Fosilne paliva su extremne lacne (z kratkodobeho pohladu). Ich vyuzitie je optimalizovane a dotiahnute do dokonalosti. Tam uz nejde velmi kam.
Teraz potrebujeme investovat do zmien zakladnych technologii a nove technologie su vacsinou drahsie ako stare, optimalizovane. To neznamena nieco pekelne zle - len si to uvedomme a berme to ako fakt. A nezatajujme to.
Nepošlem ti žiadne konkrétne štúdie či články o tom, že o téme nahradenia výpadku spotrebných daní z palív nie je ticho. Nie je to moja téma, vnímam to len okrajovo, nevediem si databázu zdrojov ani nič také.
Ale som si istý, že ak máš angličtinu a google, tak ti to povyskakuje. Mne teraz trvalo asi tridsať sekúnd nájsť napríklad tieto veci:
https://www.fleeteurope.com/en/new-energies/europe/features/new-taxes-how-governments-might-replace-falling-fuel-duty
https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2022/698883/EPRS_BRI(2022)698883_EN.pdf
... ale nečítal som to, píšem toto len popri online calle, ktorý musím počúvať, tak neviem, či je to úplne k veci.
Plán islandské vlády počítá s tím, že do roku 2025 bude stejný poplatek zaveden také pro spalovací motory, ten ale nahradí daně z pohonných hmot.
https://elektrickevozy.cz/clanky/silnicni-dan-pro-elektromobily-island-cena
Edit: A zasa ma niekto predbehol. Nevadi.
1) vsak koniec fosilu sa ani neplanuje v kratkej dobe. Ak bude v eu koniec predaja 2035, tak potom este aspon 10r bude chodit po cestach VELA spalovakov. Cize sa bavime o 20+ rokoch. To ti je rychlo?
2) ake znizovanie zivotnej urovne? Pokial si nekupujes auto na to, aby si s nim najazdil par desiatok km rocne, tak elektrace uz dnes su lacnejsie ako benzinaky o 1000-ce eur lacnejsie.
1.58€/l dizel
1.76€/l 95
~0.2€/kWh
Auto ktore vlastnime(h. Kona), mame dajme tomu 20kWh/100km, rovnake v benzine by malo co som nasiel 7l
--> 100km je 4:12€ -- kazdych 10k€ rozdielu v cene prejazdis len na benzine do 125k km.
Pravdaze, dane a blabla, ale ako som pisal, len za posledny rok tato jazdenka klesla na cene o tisice eur
A inak k zníženiu životnej úrovne nepochybne príde - vlastne už prichádza, ale ešte nie tak veľmi u nás. Nie však kvôli autám či neautám, ale kvôli klimatickým zmenám. Za dverami je gigantická imigrácia (aj) do Európy z tropických oblastí, ktoré sa už dnes stávajú neobývateľné, v našej zemepisnej oblasti stále dlhšie obdobia horúčav nad 40°C (a blíži sa to aj k nám a nič proti tomu nerobíme), medzinárodné konflikty o priestor, energiu, vodu, polia .... proti tomu je nejaké čakanie na nabitie elekroauta alebo zníženie jeho dojazdu, keď mrzne (čo tu niektorí nazývajú "znížením životnej úrovne"), iba materskou škôlkou. A k tomu nezabudnime na naše interné problémy - totálne zanedbané vzdelávanie, pri ktorom už dnes zhruba tretina populácie nerozumie čítanému textu, určite nepovedie k zvýšeniu, ale naopak z úpadku životnej úrovne.
Som rád, že to už nezažijem, ale naše deti to začnú zažívať určite.