niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
porvnavajte rovnake auta rovnakej velkosti, čiže napr teslu 3 a rovnakej velkosti, menšie auto s naftakom 1,6kou o spotrebe 5,2l/100km
obe maju pri dialničnej130ke vyššiu spotrebu ako na okreske.
takže tesla 3 má teda pri 130-22kw x0,39cent 8,6eura ,nevieme v akej teplote či kuri ,klimuje, ide radio, nabíja telefony.
menšie naftove auto má tiež vyššiu spotrebu pri 130/ke teda 5,7lx1,6e=9.12eura na 100km
porovnával teslu s mojim starým fordakom, . vnutri velkostne cca rovnake, vonkajší rozmer tiež.
naftak mal hmotnosť 1,35t , tesla 3 má 2t...
ak ale teslu nabíjaš doma v RD, razom je cena 0,24centu a na 100km =5.28eura
rozdiel je ale v obstarávacej cene auta 20000vs 40000e
udaje v slovakistane nie inde v EU
význam to ma ako druhe auto na behanie po meste a okolo s nabíjaním doma v RD počas celej noci.
Čiže daj 4x4 auto, 4,7m dlhé, 500koní.
Napríklad síce o polovicu slabšie ale Octavia RS.
Dobrá poznámka.
Produkcia výrobkov má niekoľko fáz, s ktorými výrobcovia počítajú (véééľmi zjednodušujem, každá fáza má ešte podfázy): výskum - vývoj - prototyp - skorí prijímatelia (early adopters) - mass market (masový trh).
No a pri troche zovšeobecnenia sú elektromobily vo fáze skorých prijímateľov. To sú ľudia, ktorí sú v danej oblasti nadšencami, radi skúšajú nové veci, sú ochotní si za novinku aj priplatiť a vedia, že ešte môže mať muchy. Výrobca je v tejto fáze stále ešte hlboko v červených číslach, ale je to preňho cenná skupina, pretože získava skúsenosti, spätnú väzbu, ktorú potom uplatní pri prechode na mass market.
Takže hej, momentálne sú elektroautá viac pre technicky/logicky nadaných nadšencov (early adopters), ale práve oni pomáhajú tomu, že o niekoľko rokov už budú elektromobily dobrým produktom pre mass market.
Na toto ale netreba kupovat Teslu za 40k €, na jazdenie okolo komina staci aj Dacia Spring za polovicu.
Elektromobilita naozaj nestojí na dostupnosti a cene nabíjania na dlhých trasách. Aspoň tá u osobných áut.
Tieto spotreby su pri ustalenej 130kmh (podla GPS) uplne bezne aj podla testov.
Hovorim o autach strednej triedy, napr Tesla 3/Y, Enyaq, ID4/5...
Takisto u spalovakov nepocitam extremy ze su auta, co to daju za cca 5,2 litra, napr 2.0 TDI EVO 110kW v nie SUV verziach...
Dovolím si oponovať. V mojom okolí, vrátane mňa, poznám niekoľko ľudí, ktorí by si kúpili elektroauto, ale nemáme ho kde nabíjať. Verím, že takých ľudí je dosť na to, aby sa podiel BEV na flotile začať zvyšovať aj pri takých cenách, aké sú. Ale skrátka ak nemám kde pripojiť a zavesiť wallbox alebo nejaký jeho ekvivalent, tak zatiaľ je to iba plán.
V akom meste bývaš? Nie sú v okolí garáže?
Alebo Lidl, mestské nabíjačky?