niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
V marci bol medziročný pokles u batériových elektromobilov v celej EÚ 11,3 %. Znížili sa dotácie a tak klesol aj dopyt.
Mobility Sweden (industrial organization for manufacturers and importers of cars, trucks, and buses): "The market is no longer growing, and the share of electric cars in the market is actually decreasing,"
Napriek tomu je to v EU bieda aj za cely 1Q,ked klesli ceny k 20%, su nove modely a vysledok je +7%.
Najma ked cely trh v EU stupol o cca 5%, cize podiel EV na trhu ostava takmer bezo zmeny.
V nemecku dotacie defakto pokracuju v povodnej vyske do 8000 eur tusim, akurat ich cele platia vyrobcovia.
Tento trend je pre automobilky velmi nestastny kvoli flotilovym emisiam a pre znacky co maju separatne zavody na EV aj z pohladu udrziavania stabilnej vyroby.
Ale vo vseobecnosti posledne mesiace sa trapia aj spalovaky, aj tam su mnohokrat rekordne zlavy, aby sa to ako-tak udrziavalo.
Teraz je super cas na kupu noveho auta.
Za marec 2024 bol medziročný pokles BEV v EÚ 11,3 %.
Q1 2024 vs Q1 2023:
+21% Global
+7% EU & EFTA & UK
+31% China
+13% US & Canada
+21% RoW
https://rhomotion.com/news/q1-2024-over-3-million-electric-vehicles-sold-globally/
neviem na akej planete ty žiješ
- pokracujucim dotaciam, v DE vela znaciek plati nadalej doterajsiu dotaciu zo svojho vrecka
1, kde zlavy? je to normalny trhový mechanizmus zvyšuje sa objem sa klesaju naklady + konkurenčný boj ceny padaju ako pri každej novej technologii, roky hovoríme že ceny EV pojdu postupne pod ceny dinožrutov
2, žiadne dotacie nepokračuju, platilo to iba pre Tesly a VW do konca decembra 2023, tato ***** je iba v tvojej hlave skus to ozdrojovat aspon
Audi CEO Döllner: "Všetci budeme jazdiť na elektrinu. To je cesta, to je technologicky jasné. Nikto v tradičnom automobilovom priemysle na to nie je pripravený, ale stane sa to, a stane sa to rýchlejšie, ako si myslia všetci automobiloví CEO"
Myslím si, že švédsky automobilový zväz vie lepšie, čo sa deje na trhu vo Švédsku.
Mobility Sweden: "The market is no longer growing, and the share of electric cars in the market is actually decreasing,"
Nehovorim o repozicioningu/preceneni, ale o dodatocnych velkych zlavach, specialne na velke sklady
Ad2 povodna dotacia bola 4500 €, napr VW daval az do konca marca cca 8000 € enviromentalny bonus namiesto skoncenej dotacie, obdobne to malo vela znaciek (napr MB, Stellantis), ked som to pozeral.
Aktualne je tento envirobonus uz len cca 3600 u VW (zaroven zaviedli ale dalsie kombinovatelne akcie).
V marci tvorili 35 percent nových registrácií elektromobily a celkovo počas prvého štvrťroka predstavoval podiel elektromobilov 31 percent."
- mobilitysweden
https://mobilitysweden.se/statistik/Nyregistreringar_per_manad_1/nyregistreringar-2024/svag-personbilsmarknad-under-arets-forsta-kvartal
jasne nič o tom neviem, už 3 rok po sede tu snívate o nejakom poklese a ked pridu čisla tak ste ticho a tak stale dookola
https://youtube.com/clip/UgkxoxWD_pkp_zsJF6ZR_7gyl76RwMnIM2Um?si=Z7DOV0zAyMPoR_o-
“We are losing momentum,” said Mattias Bergman, chief executive officer of auto industry group Mobility Sweden, where sales slumped by nearly a fifth during the first quarter. “The market is no longer growing, and the share of electric cars in the market is actually decreasing.”
To je organizácia, ktorá je autorom tvojho grafu o predajoch vo Švédsku.
a to aj napriek tym mafianskym odborarskym praktikam ktore blokovali Tesle lode
https://www.teslarati.com/tesla-model-y-sweden-most-registered-car-march-2024/
Takže dáta zverejnené touto organizáciou sú dobré, ale keď sa k nim vyjadrí ich CEO, tak to už je spiatočnícke tvrdenie?
Teba zaujíma Tesla. Mňa celý trh v EÚ. Pokiaľ možno bez dotácií.
Voľný trh vyzerá trochu inak. Bez dotácií a regulácií.