Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_lefttriki napísal:
nechápem tú obrovskú rýchlosť pri pristávaní bez podvozku.


Pri pristávaní má lietadlo štandardne vysunuté maximálne klapky a slats, čo umožňuje letieť 130 uzlov. V clean konfigurácii je minimálna rýchlosť 220 uzlov (407km/h) a presne to sme videli na videu.

Nepochopiteľné je aj to, prečo zosadli až na konci dráhy. (Na fotke som vyznačil, kde približne sadol na dráhu, správne to má byť tam, kde je šípka). Smer pristávania bol na juh.

Nelogické je použitie masívneho zemného valu za dráhou, na ktorom sú antény lokalizátora, na ňom sa lietadlo rozbilo.

Podľa správ piloti prerušili prvé pristátie a pri stúpaní narazil vták do pravého motora, to však stále nevysvetľuje, prečo nemali spustený podvozok (na tomto type sa dá vysunúť aj manuálne bez hydrauliky) a prečo boli bez klapiek, toto spravidla výpadok motora nespôsobuje. Bez podvozku sa ani nedajú zapnúť thrust reversers, lebo tie sú blokované, kým čidlá na podvozku nesignalizujú, že lietadlo je na dráhe.

Na objasnenie týchto záhad si budeme musieť počkať, až zverejnia informácie z čiernych skriniek.

Prílohy:

Screenshot 2024-12-29 at 18.48.25.png
Screenshot 2024-12-29 at 18.48.25.png 266.01 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 29.12.2024 - 19:02:38
21
táto rýchlosť na začiatku dráhy by bola v poriadku a dokázali by bezpečne zastaviť.Tu na konci by pravdepodobne nezastavili ani s vysunutým podvozkom.
Zobraziť komentár 29.12.2024 - 23:52:26
00
Nemali lietadlo v pristávacej konfigurácii, preto vysoká rýchlosť a zrejme v dôsledku toho neodhadli priblíženie k začiatku dráhy, zaleteli oveľa ďalej a už to bolo nezvratné....
Zobraziť komentár 30.12.2024 - 00:07:34
00
ked citam, ako nestandardne bolo to lietadlo nakonfigurovane, tak mi z toho vychadza len to, ze piloti to absolutne nezvladli. Nerad by som ich krivo obvinoval, ale je tam tolko protichodnych nastaveni lietadla, ze to absolutne nedava zmysel. Z tejto nehody budu mat vysetrovatelia asi hlavu v smutku, ked to budu riesit. Fakt som zvedavy na ich zavery.
Zobraziť komentár 30.12.2024 - 09:13:14
00
lietadlo pristávalo na rwy01 a pravdepodobne bolo pripravené na pristatie - alt 450ft a 138kts čo sú normal čísla. potom začalo stúpať a zrýchlovať.
Zobraziť komentár 30.12.2024 - 11:07:56
00
Priblíženie a pristátie bolo na dráhu 01 ktoré prerušili a pristávali v "protismere" po vetre na dráhu 19. Evidentne mu nefungovala hydraulika a preto nemal vysunuté klapky a podvozok a mal vysokú rýchlosť. Ak piloti neboli z SNS tak mali na to dôvod a nerobil by som z nich idiotov.
Zobraziť komentár 31.12.2024 - 01:06:37
00
ale podvozok sa da vytiahnut manualne, resp. gravitaciou. Toto je pre mna najvacsia zahada, ze preco bez podvozku. Ak im to rozbilo hydrauliku a nemohli vysunut klapky, tak museli pristavat rychlejsie a ak k tomu este aj po vetre, tak je to dvakrat pruser. Na druhej strane, to lietadlo dosadlo v jednom kuse. Ak nieco odstavi vsetky okruhy hydrualiky, tak to musi byt riadna rana a ponicene lietadlo.
Zobraziť komentár 31.12.2024 - 07:28:50
00
Viacero vecí tu nedáva zmysel. Možno posádka spanikárila a v strese zahodila za hlavu všetko, čo sa učila v pilotnej škole a v opakujúcom sa tréningu v simulátore. Možno stratili oba motory a dôvod, prečo nevysunuli klapky a podvozok, spočíval v snahe doletieť bez ťahu čo najďalej, ale napokon to zle odhadli a sadli bohužiaľ až na konci dráhy. Niektorí nadšenci letectva si pri tom spomenú na "Gimli glider" incident, kedy pristávali bez kvapky paliva a v poslednej chvíli boli príliš vysoko, tak pilot po pamäti použil techniku sideslip, čo sa používa na vetroňoch, aby bez nabratia privysokej rýchlosti vystihol začiatok dráhy.

Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Po zverejnení detailov si možno povieme, aha, už je to jasné a naopak, možno si budeme trhať vlasy nad nezmyselnosťou konania.
Zobraziť komentár 31.12.2024 - 09:25:20
10
v jednom videu je jasne vidieť ešte počas letu nasatie vtáka do motora,ale len do jedného.
Zobraziť komentár 31.12.2024 - 10:03:55
00
nepristavali po vetre: RKJB 290100Z 21002KT 9999 FEW045 06/M02 Q1028 NOSIG= , vietor bol zanedbateľný.
ano na videu, je vidieť poruchu na 2. motore, ale ked video skončilo mohla ďalšia vtakovina trafiť prvý motor. možno preto take rýchle rozhodnutie pristať hned na 19.
Zobraziť komentár 31.12.2024 - 10:51:46
00
Pali65 sklz je velmi účinný na skrátenie pristátia len je rozdiel ho robiť s malou mašinou a Boingom. A pilot to musí vedieť.
Ja ked som ho zažil prvýkrát tak mi vôbec nebolo všetko jedno. Vtedy ero neletí, ale padá bokom a musí sa to zrovnať v ten správny moment. Našťastie naši piloti v tom boli majstri.
Zobraziť komentár 31.12.2024 - 12:08:16
01
predbežný rozbor
https://www.youtube.com/watch?v=uHRh-hVb7-A
Zobraziť komentár 31.12.2024 - 15:42:21
00
"Mohu s jistotou říci, že vinu za to, že při této katastrofě zemřeli ázerbájdžánští občané, nesou představitelé Ruské federace," prohlásil prezident Ázerbajdžánu Ilham Alijev během setkání s příbuznými obětí a přeživších letecké havárie v Aktau.
"Pokusy ruských státních orgánů ututlat incident a obhajovat směšné verze v nás vyvolávají překvapení, lítost a zároveň rozhořčení," dodal.
(Azertag)

https://x.com/Posledniskaut/status/1876273619958972838
Zobraziť komentár 06.01.2025 - 16:24:21
02
Zlá správa, chýbajú záznamy posledných 4 minút letu v Muane, tak sa asi nedozvieme, prečo sa to odohralo práve takto.

https://www.theguardian.com/world/2025/jan/11/black-boxes-on-crashed-south-korean-jet-cut-out-before-impact-inquiry-finds
Zobraziť komentár 11.01.2025 - 13:18:23
00
ak im vypadli cierne skrinky, tak to asi len bird strike nebude. Vysetrovania leteckych nehod trvaju mesiace, ale uz po par dnoch/tyzdnoch sa javi urcity dovod ako pravdepodobny. Tu zatial nic. Ak im prestali nahravat cierne skrinky, tak im muselo vypadnut komplet elektricke napajanie. Ale preco potom nepouzili APU? Podla kontrolovaneho pristavania im mozno isla aj hydraulika, ale preco nevysunuli kapky? Mozno im teda vypadla aj komplet hydraulika. Lenze podvozok sa da vysunut aj mechanicky, resp. gravitaciou. Ked uz teda vypadne komplet vsetko, aspon ten podvozok by mal ist dole. Ale pristavali na bruchu. Toto je urcite riadne zapeklite vysetrovanie. A bez CVR a FDR to bude asi fakt tazke.
Zobraziť komentár 11.01.2025 - 18:10:17
00
keyboard_arrow_up