niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
v článku: Počas celej cesty sa teploty pohybovali pod bodom mrazu, na začiatku jazdy padal mrznúci dážď a vozidlá stáli v kolóne asi hodinu.
este prave po dialnici sa to da predstavit, ale aj to su 3-4hod nonstop v aute
Len tak pre info, ak si dohladas kedy kde kto ako podla tohto obrazku hailoval, tak Hillary a Bush su CGI, Obama len rozhadzoval rukami pri prejave no a dezorientovany Elon vyslovene hailoval ako podla navodu. Aj keby v prvych dvoh pripadoch nemam pravdu, kazdy clovek na planete moze byt takto zachyteny pri obycajnom mavani, takze toto je perfektny priklad ako vytrhnut vec z kontextu a obhajovat neobhajitelne. Muska mame natoceneho, ako vyslovene udrel do hrude a vzpriamil vystretu pravicu nad uroven oci a to 2x za sebou. Ked to spojis s jeho "aktivitami" a "nazormi" v Nemecku za posledne mesiace, (sympatie s krajne pravicovou stranou s prepojeniami na neonacistov, rozpravanie o rasovej predispozicii ku kriminalite atd) je to asi taka nahoda ako kotlebove 1488 seky...
zaujimave že dlhoročné danové uľavy, investične stimuly pre Slovenske automobilky nevadili
a teraz realita- nie len že posledny rok dva nie su dotacie v EU ale zaroven EV naplnaju kasu vdaka clám. Napr. na Model 3 aktuálne platí zakladné 10% CLO za dovoz z Číny a dalsích 8,5% za to že je to EV z číny. Na niektorých výrobcov je to aj 40%, vratane tych europskych dovažane z Číny.
Tak ked chces trhovy system tak by si mal prostestovat aj proti tymto vydieračským Clám..
POLESTAR 3 - Forbruk: 18,9 kWt/100 km – 8,7 prosent positivt avvik fra WLTP.
TESLA MODEL 3 - Forbruk: 14,0 kWt/100 km – 12,0 prosent negativt avvik fra WLTP.
Spotreba u Tesly dobra, to je nepopieratelne, ale problem s datami u Tesly velky - podla testu mala realny dojazd nizsi o 23,6 % ako deklarovany WLTP dojazd a pritom zaroven mala nizsiu! realnu spotrebu na 100 km ako deklarovanu WLTP spotrebu. To si absolutne protireci. Akoby WLTP dojazd urcili podla uplne inych kriterii ako WLTP spotrebu. A dalsia ceresnicka z testu je, ze pri prejdenej vzdialenosti 300 km uz Tesla indikovala prejdenu vzdialenost 314 km. To je neskutocne skreslenie.
Debata ako vzdy zbytocna, kedze by som najprv musel vysvetlovat co znamena slovo "zdroj"...
Aj pri "srotovnom" si pisal taketo ch.u.j.o.viny na tie internety?
este prave po dialnici sa to da predstavit, ale aj to su 3-4hod nonstop v aute
Ja mavam dost casto okolo 500 km denne. Tak zhruba raz za mesiac. Ak chodim na skialp alebo turistiku/bike na stredne Slovensko, tak parkujem pod lesom mimo nabijacky - a aj tak by som nemohol dojst to po par hodinach odpojit. Z trasy mam tak 400 km po dialniciach kde chcem ist rychlo.
Viem si predstavit sa cestou naspat zastavit na kavu a nejake lahke jedlo na pol/tristvrte hodky - cize dobit sa da. Akurat to s tou vecerou nebude lacnejsie ako spalovak a ani rychlejsie.
Ale ja sa nestazujem ani netvrdim, ze elektroauta su zle, len hovorim, ze 500+ km denne nie je nic take nezvycajne.
Viem si predstavit sa cestou naspat zastavit na kavu a nejake lahke jedlo na pol/tristvrte hodky - cize dobit sa da. Akurat to s tou vecerou nebude lacnejsie ako spalovak a ani rychlejsie.
Ale ja sa nestazujem ani netvrdim, ze elektroauta su zle, len hovorim, ze 500+ km denne nie je nic take nezvycajne.
Len pre korektnosť: zrejme si myslel 500+ km za deň, nie 500+ km denne.
ale pri dnesnych modernych autach co sleduju premavku pred tebou, vedla teba, za tebou a sleduju aj teba, brzdia, zastavuju a aj zrychluju, tak mi naozaj nedojde nijak tazke ani nebezpecne davat na jeden zatah 4-5h trip. Keby si to mal ist š120 tak si zbity jak pes. V dnesnom aute strednej - vyssej strednej triedy uplne na klud.
Spaľovacie autá za 70 000 € dotujú elektromobily za 100 000 €. A to mali byť elektromobily spásnou technológiou.
a teraz realita- nie len že posledny rok dva nie su dotacie v EU ale zaroven EV naplnaju kasu vdaka clám. Napr. na Model 3 aktuálne platí zakladné 10% CLO za dovoz z Číny a dalsích 8,5% za to že je to EV z číny. Na niektorých výrobcov je to aj 40%, vratane tych europskych dovažane z Číny.
Tak ked chces trhovy system tak by si mal prostestovat aj proti tymto vydieračským Clám..
Veď nech sa predávajú fosílne palivá za trhovú cenu. Potom by sa aj elektromobilisti spamätali a zistili by z čoho sa vyrába oceľ, plasty, kto im preváža tie ich elektromobily.
Áno, predstav si. Prečo by mal byť podporovaný len automobilový priemysel a nie napríklad chemický?
To zjavne majitelia elektromobilov závislí na dotáciách nevedia pochopiť.
Myslis, ze auta za 100 000 treba dotovat?
To zjavne majitelia elektromobilov závislí na dotáciách nevedia pochopiť.
Trepes nezmysly. Chemický priemysel je tiež dotovaný vo viacerých fázach. Napr. aj poľnohospodárske hnojivá cez PPA. Kopec komponentov petrochemickeho priemyslu končí koniec-koncov aj v autách, ano aj v EV. Tieto tvoje demagógie a domienkologie sú ale mimo tému elektromobility.
Tesla vraj zavadza taky jemny redizajn interieru
https://x.com/ManiatiGeorge/status/1882157945330495953
https://www.saintjavelin.com/products/tesla-owner-sticker
Tak netvrď, že človeka, čo si kúpi spaľovacie auto za 70 000 € dotuje majiteľ elektromobilu za 40 000 €. Alebo aspoň uveď nejaký zdroj.
To, že dotujú automobilky výrobu elektromobilov priznávajú samotné automobilky.
Zaujímavé, že pred výrobou elektromobilov boli automobilky ziskové a teraz zatvárajú jeden závod za druhým. Teda aspoň v Európe, kde túto stratovú výrobu nedotujú štáty ako v Číne.