Hej. Jasne. Nie je to kazdy den.
22.01.2025 - 21:17:14
00
sorry will, ale ten tvoj priklad bude odhadom hlboko pod 1% situacii - 500+km s odparkovanim mimo miesta s nabijackou....(niekde na zaciatku temy som tu linkoval svk ofiko statne publikacie s najazdmi) aj na ten spalovak mozes zacat riesit ze vlastne po 500-800km musis natankovat u podstatnej casti ice tak ci tak + vlastne este si musel ist nabrat plnu pred vyjazdom, kdezto bev si mnohi mozu dobit doma na zasuvke. Nehovoriac o tom, ze 250+km jednym smerom su 2+ hod, coz viem ze kopa ludi potiahne na 1 strechu, ale mat tam 1 prestavku na 10-15 min iste nieje na zahodenie aj vzhladom na bezpecnost v premavke - a ak to spravis, tak si uz poriesil svoj dojazd na bev.
22.01.2025 - 23:10:20
01
uprimne vobec mi to na 10-15 minut zastavit nevadi :D. Nezastavujem len ked idem sam. Ked veziem mladu tak stojime niekde kazde 2 hodiny. Kazdy kto ma zensku, vie preco :D

ale pri dnesnych modernych autach co sleduju premavku pred tebou, vedla teba, za tebou a sleduju aj teba, brzdia, zastavuju a aj zrychluju, tak mi naozaj nedojde nijak tazke ani nebezpecne davat na jeden zatah 4-5h trip. Keby si to mal ist š120 tak si zbity jak pes. V dnesnom aute strednej - vyssej strednej triedy uplne na klud.
22.01.2025 - 23:22:59
01
arrow_leftskorpion napísal:
a clovek, ktory si kupi spalovak za 70 000, moze dotovat elektromobil za 40 000?

Spaľovacie autá za 70 000 € dotujú elektromobily za 100 000 €. A to mali byť elektromobily spásnou technológiou.
22.01.2025 - 23:47:05
01
arrow_lefttrionq napísal:
zaujimave že dlhoročné danové uľavy, investične stimuly pre Slovenske automobilky nevadili :D btw bez dotacie by neexistovala ani nafta.

a teraz realita- nie len že posledny rok dva nie su dotacie v EU ale zaroven EV naplnaju kasu vdaka clám. Napr. na Model 3 aktuálne platí zakladné 10% CLO za dovoz z Číny a dalsích 8,5% za to že je to EV z číny. Na niektorých výrobcov je to aj 40%, vratane tych europskych dovažane z Číny.

Tak ked chces trhovy system tak by si mal prostestovat aj proti tymto vydieračským Clám..

Veď nech sa predávajú fosílne palivá za trhovú cenu. Potom by sa aj elektromobilisti spamätali a zistili by z čoho sa vyrába oceľ, plasty, kto im preváža tie ich elektromobily.
22.01.2025 - 23:51:04
01
arrow_leftblackman napísal:
Aj pri "srotovnom" si pisal taketo ch.u.j.o.viny na tie internety?

Áno, predstav si. Prečo by mal byť podporovaný len automobilový priemysel a nie napríklad chemický?
To zjavne majitelia elektromobilov závislí na dotáciách nevedia pochopiť.
22.01.2025 - 23:53:05
01
arrow_leftbicycletour napísal:
Spaľovacie autá za 70 000 € dotujú elektromobily za 100 000 €. A to mali byť elektromobily spásnou technológiou.

Myslis, ze auta za 100 000 treba dotovat?
23.01.2025 - 07:02:19
00
arrow_leftbicycletour napísal:
Áno, predstav si. Prečo by mal byť podporovaný len automobilový priemysel a nie napríklad chemický?
To zjavne majitelia elektromobilov závislí na dotáciách nevedia pochopiť.


Trepes nezmysly. Chemický priemysel je tiež dotovaný vo viacerých fázach. Napr. aj poľnohospodárske hnojivá cez PPA. Kopec komponentov petrochemickeho priemyslu končí koniec-koncov aj v autách, ano aj v EV. Tieto tvoje demagógie a domienkologie sú ale mimo tému elektromobility.


Naposledy upravil blackman dňa 23.01.2025 - 13:40:57, celkovo upravené 1 krát.

23.01.2025 - 09:00:12
04
arrow_lefttrionq napísal:
:hai:

Tesla vraj zavadza taky jemny redizajn interieru :)
https://x.com/ManiatiGeorge/status/1882157945330495953
23.01.2025 - 09:20:26
07
V kontexte mentalneho vyvoja führera je pripomenutie tejto nalepky velmi aktualne. :)

https://www.saintjavelin.com/products/tesla-owner-sticker
23.01.2025 - 11:38:50
02
arrow_leftskorpion napísal:
Myslis, ze auta za 100 000 treba dotovat?

Tak netvrď, že človeka, čo si kúpi spaľovacie auto za 70 000 € dotuje majiteľ elektromobilu za 40 000 €. Alebo aspoň uveď nejaký zdroj.
To, že dotujú automobilky výrobu elektromobilov priznávajú samotné automobilky.
Zaujímavé, že pred výrobou elektromobilov boli automobilky ziskové a teraz zatvárajú jeden závod za druhým. Teda aspoň v Európe, kde túto stratovú výrobu nedotujú štáty ako v Číne.


Naposledy upravil bicycletour dňa 23.01.2025 - 15:42:16, celkovo upravené 1 krát.

23.01.2025 - 15:32:50
00
arrow_leftblackman napísal:
Trepes nezmysly. Chemický priemysel je tiež dotovaný vo viacerých fázach. Napr. aj poľnohospodárske hnojivá cez PPA. Kopec komponentov petrochemickeho priemyslu končí koniec-koncov aj v autách, ano aj v EV. Tieto tvoje demagógie a domienkologie sú ale mimo tému elektromobility.

Tým som netvrdil, že má byť dotovaný aj chemický priemysel. Dotácie len krivia cenu.
A nie aby sa ešte dotovali bohatší ľudia, čo si môžu dovoliť kúpiť auto bez dotácie, pričom sa na to skladajú všetci daňoví poplatníci.
23.01.2025 - 15:38:35
00
Kriste ty uz sa zobud, tu mas cisla kolko bolo v minulosti vrazanych dotacii do ropy a automobiliek. Deje sa to odjakziva, len ty si sa zobudil az teraz.

https://www.reuters.com/article/business/factbox-us-states-woo-automakers-with-17-billion-in-subsidies-since-1976-idUSKBN1AK2BI/

https://medium.com/radical-urbanist/cars-gets-billions-in-hidden-subsidies-b3bf9e6bfafc
23.01.2025 - 16:09:33
00
cokupit

Veď nech sa zrušia dotácie do fosílnych palív a nech sa ukáže skutočná cena elektromobilov. To potom budú inak vyzerať predaje elektromobilov.
Alebo zaveďme na fosílne palivá dane ako v Nórsku, kde je to 78 % a môžeme veselo dotovať elektromobily.
23.01.2025 - 16:17:34
00
Preco by sa mali rusit, lebo ty si to tak prajes? Miliardy ludi si praju nieco ine nehovoriac o tom, ze sme tuto planetu zhumplovali tak, ze nemame ine moznosti, len sa snazit ju znovu ozelenit. Dotuje sa krizom krazom kazda oblast priemyslu, tak to vzdy bolo a vzdy bude. Volny trh nikdy nikde nebol a nebude, to je len teoreticky akademicky koncept, nieco ako racionalny clovek...
23.01.2025 - 17:31:40
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up