niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
whaat? cina elektroauta dotuje. aj preto boli uvalene cla ak nevedeli/nechceli preukazat vysku dotacie.
cize ak sa mala cinska tlaciaren rozhodne ze preda 10 milionov vytlackov o tom co sa udialo na namesti nebeskeho pokoja tak moze poslat objednat kontajner?:) pochybujem
cize ak sa mala cinska tlaciaren rozhodne ze preda 10 milionov vytlackov o tom co sa udialo na namesti nebeskeho pokoja tak moze poslat objednat kontajner?:) pochybujem
Všade vo svete rastú predaje čínskych elektromobilov dvojcifernými číslami a nezmenia to ani clá EÚ. Pretože ľudia vedia, čo je to kvalitný a lacný elektromobil a nepotrebujú kupovať predražené európske výrobky.
https://www.autoviny.sk/novinky/2759608/stare-auto-ma-mensiu-uhlikovu-stopu-ako-tesla
Mrzi ma ako je u nas rozsireny obdiv Ciny bez zapojenia kritickeho myslenia vo vztahu ku sirsim suvislostiam, ci uz hospodarskym, ale aj moralnym.
Slovakovi je zjavne takmer vsetko jedno, ked je cena nizsia
Ludom zjavne nevadia veci ako:
- podpora totalitneho komunistickeho rezimu
- ze v Cine nemaju ludia slobodu (slova, vierovyznanie), rezim prenasleduje vlastnych obcanov
- dlhodobe systematicke porusovanie dusevneho vlastnictva (aj preto ten velmi rychly pokrok)
- v mnohych sferach bezbrehe poskodzovanie prirody
- oslabovanie konkurencieschopnosti vlastneho statu/regionu
Cinske modely zvyknu mat zaroven kratsi zivotny cyklus s cim suvisi rychlejsi pokles zostatkovej hodnoty, v nasich koncinach obzvlast (je malo takych bohatych slovakov, co by si mohli dovolit kupovat jazdene cinske auta
A este som chcel ku udajnej "predrazenej" europskej konkurencii. Ma to uroven protizapadnej propagangy.
Co znamena predrazene europske auta? Zaraba na nich vyrobca 20 %, ci 50%?
Realne je marzovost do tych 10 %, no mnohe europske nepremiove automobilky ju maju nizsiu aj 2-3 %, nehovoriac o tom, ako musia neustale konsolidovat, spajat sa a pod aby prezili.
Cize narativ o tom ako sa europske firmy na tom nabaluju ze predavaju drahe auta nie je spravny.
Spcialne BEV predavaju casto EU vyrobcovia bez zisku, alebo aj so stratou. Cinske su lacnejsie kvoli dotaciam ale napr aj pracovnemu casu a podmienkam. Chcete v EU robit 6 dni v tyzdni po 10-12hod denne (ako je v Cine zvykom) bez navysenia platov?
https://www.autoviny.sk/novinky/2759608/stare-auto-ma-mensiu-uhlikovu-stopu-ako-tesla
Keďže majitelia elektromobilov viac jazdia, tak zaplatia viac na daniach. Majitelia spaľovacích áut sú tak len príživníci na systéme, keďže vypúšťajú na km násobne viac škodlivín.
Pripomenulo mi to jeden smutnosmiesny vtip-
Vytiahol som svoj iPhone a povedal: "To je pekné, ale..." "Pozri sa, čo deti v tvojom veku robia v Číne!"
Podme sa bavit o ilegalnej detskej praci, o neludskych podmienkach s obrovskymi nadcasmi, kde ludia vyskakuju z okien (vid foxconn)
Z principu nebudem dotovat cinske kktiny a drahe velke veci uz vobec.
Toto, co si napisal je blbost.
Ked tankujes benzin, tak platis spotrebnu dan 0.51 eur/liter + este 23% DPH. Ked nabijas elektro doma tak spotrebnu dan neplatis. DPH je 19%. A navyse takto tankujes este statom dotovanu elektrinu.
Dalsie zvyhodnenia BEV teraz neuvadzam.
Ale kdeže, takíto ľudia maju len ten pravý Slovenský
Cinske modely zvyknu mat zaroven kratsi zivotny cyklus s cim suvisi rychlejsi pokles zostatkovej hodnoty, v nasich koncinach obzvlast (je malo takych bohatych slovakov, co by si mohli dovolit kupovat jazdene cinske auta
A este som chcel ku udajnej "predrazenej" europskej konkurencii. Ma to uroven protizapadnej propagangy.
Co znamena predrazene europske auta? Zaraba na nich vyrobca 20 %, ci 50%?
Realne je marzovost do tych 10 %, no mnohe europske nepremiove automobilky ju maju nizsiu aj 2-3 %, nehovoriac o tom, ako musia neustale konsolidovat, spajat sa a pod aby prezili.
Cize narativ o tom ako sa europske firmy na tom nabaluju ze predavaju drahe auta nie je spravny.
Spcialne BEV predavaju casto EU vyrobcovia bez zisku, alebo aj so stratou. Cinske su lacnejsie kvoli dotaciam ale napr aj pracovnemu casu a podmienkam. Chcete v EU robit 6 dni v tyzdni po 10-12hod denne (ako je v Cine zvykom) bez navysenia platov?
Nie nemaju, ale uvedomuju si rozdiel medzi vyrobkom čínskej firmy a výrobkom vyrobeným v Číne.
https://www.topspeed.sk/novinky/nekupujte-si-elektromobil-aj-tak-ho-nebudete-mat-kde-nabijat-naznacuje-zatial-tajna-studia/26348