Ano, nehovoriac o after sales podpore, dobe dodania, ale aj dobe vyroby !!! nahradnych dielov po ukonceni vyroby modelu.
Cinske modely zvyknu mat zaroven kratsi zivotny cyklus s cim suvisi rychlejsi pokles zostatkovej hodnoty, v nasich koncinach obzvlast (je malo takych bohatych slovakov, co by si mohli dovolit kupovat jazdene cinske auta

).
A este som chcel ku udajnej "predrazenej" europskej konkurencii. Ma to uroven protizapadnej propagangy.
Co znamena predrazene europske auta? Zaraba na nich vyrobca 20 %, ci 50%?
Realne je marzovost do tych 10 %, no mnohe europske nepremiove automobilky ju maju nizsiu aj 2-3 %, nehovoriac o tom, ako musia neustale konsolidovat, spajat sa a pod aby prezili.
Cize narativ o tom ako sa europske firmy na tom nabaluju ze predavaju drahe auta nie je spravny.
Spcialne BEV predavaju casto EU vyrobcovia bez zisku, alebo aj so stratou. Cinske su lacnejsie kvoli dotaciam ale napr aj pracovnemu casu a podmienkam. Chcete v EU robit 6 dni v tyzdni po 10-12hod denne (ako je v Cine zvykom) bez navysenia platov?