och.. tu mame silnu propagandu… kto chce kam. ak cina prevalcuje eu/us (podotykam za vacsinou z ukradnutych dat kedze malo vyvoja maju realne svojho) a nasledne zrusi dodacie tak sa zbadame. nebudeme mat kde pracovat a navyse si budeme musiet tie cinske krapy kupovat drahsie
25.02.2025 - 16:40:58
00
arrow_leftbicycletour napísal:
Pretože ľudia vedia, čo je to kvalitný a lacný elektromobil a nepotrebujú kupovať predražené európske výrobky.

Pripomenulo mi to jeden smutnosmiesny vtip-
7-ročný synovec mi s hrdosťou ukázal „telefón“, ktorý práve vyrobil zo šnúrky a dvoch plechoviek.
Vytiahol som svoj iPhone a povedal: "To je pekné, ale..." "Pozri sa, čo deti v tvojom veku robia v Číne!"

Podme sa bavit o ilegalnej detskej praci, o neludskych podmienkach s obrovskymi nadcasmi, kde ludia vyskakuju z okien (vid foxconn)
Z principu nebudem dotovat cinske kktiny a drahe velke veci uz vobec.
25.02.2025 - 17:09:36
00
Dufam,ze nemas iPhone :)
25.02.2025 - 18:39:50
00
arrow_leftbicycletour napísal:
Keďže majitelia elektromobilov viac jazdia, tak zaplatia viac na daniach. Majitelia spaľovacích áut sú tak len príživníci na systéme, keďže vypúšťajú na km násobne viac škodlivín.

Toto, co si napisal je blbost.

Ked tankujes benzin, tak platis spotrebnu dan 0.51 eur/liter + este 23% DPH. Ked nabijas elektro doma tak spotrebnu dan neplatis. DPH je 19%. A navyse takto tankujes este statom dotovanu elektrinu.

Dalsie zvyhodnenia BEV teraz neuvadzam.
25.02.2025 - 19:41:12
01
arrow_leftlto napísal:
Dufam,ze nemas iPhone :)

Ale kdeže, takíto ľudia maju len ten pravý Slovenský :)
25.02.2025 - 20:06:07
00
Ludia kriticky vnimajuci Cinu su prave na opacnej strane ako hej slovaci
25.02.2025 - 20:29:12
00
arrow_leftquasimoto napísal:
Ano, nehovoriac o after sales podpore, dobe dodania, ale aj dobe vyroby !!! nahradnych dielov po ukonceni vyroby modelu.
Cinske modely zvyknu mat zaroven kratsi zivotny cyklus s cim suvisi rychlejsi pokles zostatkovej hodnoty, v nasich koncinach obzvlast (je malo takych bohatych slovakov, co by si mohli dovolit kupovat jazdene cinske auta :) ).

A este som chcel ku udajnej "predrazenej" europskej konkurencii. Ma to uroven protizapadnej propagangy.
Co znamena predrazene europske auta? Zaraba na nich vyrobca 20 %, ci 50%?
Realne je marzovost do tych 10 %, no mnohe europske nepremiove automobilky ju maju nizsiu aj 2-3 %, nehovoriac o tom, ako musia neustale konsolidovat, spajat sa a pod aby prezili.
Cize narativ o tom ako sa europske firmy na tom nabaluju ze predavaju drahe auta nie je spravny.
Spcialne BEV predavaju casto EU vyrobcovia bez zisku, alebo aj so stratou. Cinske su lacnejsie kvoli dotaciam ale napr aj pracovnemu casu a podmienkam. Chcete v EU robit 6 dni v tyzdni po 10-12hod denne (ako je v Cine zvykom) bez navysenia platov?
a to najhlavnejsie si zabudol s iba tusim 5 dnami dovolenky
26.02.2025 - 07:57:11
00
arrow_leftblackman napísal:
Ale kdeže, takíto ľudia maju len ten pravý Slovenský :)


Nie nemaju, ale uvedomuju si rozdiel medzi vyrobkom čínskej firmy a výrobkom vyrobeným v Číne.
26.02.2025 - 08:10:52
00
https://www.mojelektromobil.sk/protipoziarna-ochrana-elektromobily-slovensko-2025/
26.02.2025 - 09:04:15
00
no som zvedavy toho 7.3. ci daco oficialne vyleze :^)
https://www.topspeed.sk/novinky/nekupujte-si-elektromobil-aj-tak-ho-nebudete-mat-kde-nabijat-naznacuje-zatial-tajna-studia/26348
02.03.2025 - 13:15:07
00
Pri tych bizaroch co sa deju v dnesnom svete by som sa vobec necudoval, keby to tak skutocne bolo.
02.03.2025 - 13:45:40
00
no, to som zvedavy :)

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/39/meer-dan-de-helft-van-elektriciteitsproductie-komt-uit-hernieuwbare-bronnen

nejake historicke data: https://longreads.cbs.nl/trends17/economie/cijfers/energie/
a za 2024 su predbezne cisla 110 mld kWh: https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/84575NED?q=electriciteit%20verbruik
02.03.2025 - 14:17:15
00
Stano, tie cisla o celkovej vyrobe a spotrebe v krajine nesuvisia s problemom, ktory je v tom clanku popisany.

Treba povedat, ze clanok je bulvarny a prehana. Ale na ten problem - nedostatocnu kapacitu rozvodnej siete - upozornuju odbornici dlhodobo.
Snazime sa nahradit energiu z fosilnych paliv inymi zdojmi a ta ma byt distribuovana vo forme elektriny rozvodnou sietou. Ak fosilne paliva tvoria 2/3 z primarnej energie v EU, tak tuto musis nejako nahradit. Aktualna infrastruktura je dimenzovana na doterajsi mix zdrojov. Ak chces nahradit benzin elektrinou, musis preniest sietou viac na odberne miesto. Nie po celej krajine. Iba na konkretne odberne miesto a v konkretnom case. Ak nahradis na tom odbernom mieste kurenie plynom, tepelnym cerpadlom, musi ta siet prenasat este viac. A musi byt dimenzovana na to, ked taha cerpadlo, mas pustene spotrebice a nabijas auto.

Je normalne, ze tu rozvodnu siet bude treba masivne rozsirit a obnovit. A je tiez normalne, ze niekde vznikaju uz teraz kapacitne problemy. Ide len o to umanazovat presun z fosilu do elektriny.

No a ked si niekto da ciel, ze v EU budeme za 25 rokov uhlikovo neutralni (cize nahradime fosil niecim inym), tak musi povedat aj B - ze to bude investicne velmi drahe. A nie to tutlat, ako doteraz. Inak mu to zacne vybuchovat ako v tom clanku.
02.03.2025 - 19:56:07
02
Nie je to tutlané. Ako píšeš, o probléme sa vie, len skrátka zatiaľ to krajiny tlačia pred sebou. Vlády nerozmýšľajú 15-20 rokov vopred.

My sme sa naučili, že sa máme dobre, ale vďaka globálnemu otepľovaniu fakt spejeme k dosť dynamickému poklesu našej životnej úrovne a i keď ešte stále sme pred no-return-point, tak už iba tesne a je už v podstate jasné, že ho určite dosiahneme, pretože namiesto riešenia problému tu bojujeme, konzumujeme, scrolujeme sociálnymi sieťami, v topspeedoch generujeme záujmy o nové a nové autá, jeme pukance akoby sa nechumelilo....

Nepripravenosť distribučných sietí bude iba jedným z kamienkov mozaiky úpadku. Dobre už bolo.
02.03.2025 - 20:14:26
01
Pravda, v Dubaji pri 50° C už dobre bolo.
02.03.2025 - 20:31:50
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up