arrow_leftedm napísal:
preco? len ste mi ti absolutne nekriticki obdivovatelia sv. valla a budovania cyklochodnikov co netusia o realite nic lebo citaju len sme a dennik N mierne smiesni. dockajme do volieb, potom sa tu k tomu mozeme vratit, myslim ze bude rad ak to skonci cele zahranim do autu v style skutok sa nestal.
(...)
na mhd asi neostane ale neva, sak vlastne podporujeme cyklodpravu.


V tejto debate zaznieva, že Vallo nejako výrazne buduje cyklotrasy a aj vďaka tomu má obdivovateľov. Ale práve budovanie cyklotrás je jednou z vecí, kde si súčasný primátor objektívne zaslúži kritiku, keďže tu výrazne zaostáva za svojím volebným sľubom (ktorý mu zabezpečil 36.5% hlasov v roku 2016 a 60.2% v 2022):
Bezpečnejšiu cyklodopravu prinesú nové oddelené cyklotrasy (25 km do roku 2022, ďalších 50 km do roku 2026)

Valla možno oprávnene kritizovať za cyklotrasy, ale nie za to, že ich robí veľa, ale naopak málo, voči tomu, čo sľuboval. :)
01.04.2025 - 10:43:46
06
arrow_leftJano1987 napísal:
PS: Ak si pozrieš staršie diskusie k Vajankého, všetky moje prispevky boli, že celé to nie je postavené podľa normy, ak sa bavíme o technickej stránke veci


Celé to nie je podľa normy? Alebo len čiastočne niektoré veci? Aj by som sa spätne pozrel, ale príspevkov máš veľa a dlhých, ťažko hľadať, keď neviem presne čo. Nevedel by si buď odkázať na konkrétne z nich, alebo stručne zopakovať čo konktrétne a ktorú normu porušuje? (Ideálne napríklad vo formáte: na mieste X je šírka A a podľa normy N má byť B - nech sa to dá overiť.)
01.04.2025 - 10:47:12
02
arrow_leftJezus napísal:
Dieta moze chodit do najblizsej skolky / skoly v pesej dostupnosti alebo do takej, co je 2-3 zastavky MHD. To iste aj kruzky. Nie je nutne, aby rodic denne vozil dieta autom na druhy koniec mesta. A o strednej skole sa hadam bavit netreba, to su mladi ludia s OP, ti su schopni sami cestovat MHD aj cez pol mesta ked si vyberu strednu co nie je pri ich dome. Verim, ze postupne sa rozmyslanie ludi zmeni tymto smerom a nebudu stracat cas v tych kolonach kedze to nie je nutne.


Ja len doplním, že OP je až v 15 rokoch. Dcéra mi už ako 11 ročná chodila na osemročné gymnázium do inej mestskej časti. A úplne bez problémov zvládla. Teoreticky by som ju mohol voziť aj autom, ale tým smerom sú neskutočné zápchy, takže na to nemám ani chuť, ani čas. A je tam aj bus pruh, takže to má rýchlejšie, než autom. Ale občas (ak idem neskoro) ju zveziem na bicykli, to je ešte rýchlejšie :D

Často sa v debate spomína, že jazda autom je časovo efektívnejším riešením oproti použitiu MHD alebo bicykla, aj kvôli rozvážaniu detí. Ale podľa mňa dopracovanie sa do stavu, že je deti potrebné neustále rozvážať, je nevážením si svojho času. (Určite je fajn ísť niekedy s nimi, ale ak je odvoz rodičmi jediná možnosť, ako sa vedia niekde dostať, tak je niečo zle.)
01.04.2025 - 11:04:30
03
arrow_leftJano1987 napísal:
Predpokladám, že si čítal aj zvyšok. Mňa zaujalo, že hlasovalo len 56 500 voličov z 1,391 milióna a za bolo 66%, čo je 37 290 osôb, čo predstavuje 2,68% To mi nepríde zrovna ako väčšina. Tak isto, nikde neexistuje žiaden projekt, proste nič. To je jedna stránka veci. Druhá, že VHD v Paríži je už teraz katastrofálna a ľudia sa vo veľkom sťažujú, že sa čoraz horšie dostávajú do práce. Nedostatok šoférov, riedi sa interval na linkách, nedostatok údržbárov, plošná 30 spôsobila, že priemerný pracujúci cestuje do roboty o 20 minút dlhšie VHD. Samotné vedenie dopravného podniku priznáva, že nedokáže zohnať personál na riadenie autobusov. Priemerný vek šoférov v 2023 dosahoval 51 rokov, do 10 rokov sa im má odísť do dôchodku cca 23% šoférov a tým pádom budú musieť aj redukovať výkony, odhad je cca 25% výkonov, ale už teraz je časť liniek preplnená kapacitne sa nestíha a mesto si s tým nevie rady. Aby sme boli férový, nejde len o Paríž, ale týka sa to všetkých miest. Paríž má cca 2,5 milióna obyvateľov, celá aglomerácia má 12,5 milióna obyvateľov. V roku 2021 spomínali, že v celej aglomerácii klesla prepravná kapacita VHD o 8% za posledných 10 rokov, ale počet cestujúcich stúpol o 12%. Vzhľadom na to, že silná generácia šoférov bude v dohľadnej dobe odchádzať do dôchodku, je to problém. Parížska aglomerácia má rozlohu 18 941km2 (predstavte si územie tvorené kruhom o polomere 77,8km) Pre predstavu, Bratislavský, Trnavský, Trenčiansky a Nitriansky kraj majú dohromady rozlohu 17 044km2. Podľa prieskumov, cca 25-31% ľudí v tej aglomerácii cestuje do práce na vzdialenosť väčšiu ako 20km. V celej EU+GB+Nórsko v roku 2023 bol nedostatok 520 tisíc profesionálnych šoférov, v 2028 ich má byť 750 tisíc. Len pre info, na Slovenku chýba 16 600 vodičov ku dnešnému dňu a Slovenský priemer je 47 rokov. Ešte pred 3 rokmi nám chýbalo len 6000 vodičov. Na čo upozorňujú odborníci všade, či Londýn (za 10 rokov poklesla prepravná plánovaná kapacita o 7% z dôvodu nedostatku šoférov. Každý rok Londýn nevypraví cca 5-7% plánovaných spojov v dôsledku nedostatku personálu. Paríž je na tom podobne).

A neni nahodou povolanie sofer jedno z tych, ktore do buducna mozu byt nahradene umelou inteligenciou? Ak je pravda, ze je taky zasadny nedostatok soferov, o to vacsia by mala byt motivacia statov v tejto oblasti inovovat. Tam, kde niekto vidi problem, moze niekto sikovny vidiet prilezitost.
01.04.2025 - 11:39:00
00
arrow_leftJano1987 napísal:
Jezus máš pravdu, električka tam v kolóne nestojí. Ale zmenou preferencií na križovatkách, aby cyklisti mali dlhšie zelenú, tak električky dlhšie čakajú a svoju zelenú. A potom tam máš takú drobnosť, že časť ľudí musí chodiť aj autobusmi, lebo električka nejde všade.

arrow_leftscarinko napísal:
Kde caka elektricka koli cyklistom?
Na safku stojim kolko krat aj 5 minut a prejdu 2 elektricky a aj auta niekolko krat.
Elektricka tam ma prioritu pred vsetkymi.


Na Šafárikovom námestí je dynamická preferencia električiek (príde električka a naskočí jej voľno) mimo rannej a poobednej špičky. V špičkách je tam pevný signálny plán, teda jednotlivé smery idú cyklicky za sebou. Tým sa samozrejme môže stať, že električky čakajú dlhšie, ak netrafia do správnej fázy.
Táto úprava bola však spravená ani nie tak kvôli cyklistom, ale kvôli autám a autobusom v priečnom smere. Pred touto úpravou sa tu čakalo aj takmer 2 minúty na zelenú, čo malo vplyv aj na meškania autobusov MHD. (Takéto nepravidelné zdržania autobusov tam boli aj pred zriadením cyklopruhov.)
Na porovnanie sa treba prejsť na Rybné námestie, kde je je cyklistický (a peší) priechod cez električkovú trať a súbežnú cestu, ale nemá žiadnu preferenciu. Kvôli čo najväčšej priepustnosti pre autá je tu väčšinu času voľno pre cestu a električku, aj v časoch, keď žiadne autá nejdú. A chodci a cyklisti čakajú. Alebo prebiehajú, keďže často je to úplne bez rizika.
01.04.2025 - 11:53:14
02
blackpyros ešte stále nemáme autonómne vlaky, lebo železnice nevedia zabezpečiť bezpečnosť a to je oveľa jednoduchšie na železnici ako na ceste.

tr3mp možno niečo spravili dobre, trocha hyperbolizacie, ale hlavné dôvody ostávajú (a vypísal som ich)
1/ nedodržanie šírkových parametrov, kde podľa normy je minimálna šírka pruhu keď tam má jazdiť autobus, či nákladné auto 3m. Ak tam je na strane prekážka, napríklad obrubník, tak od prekážky má byť 0,5m bezpečnostný odstup. Takže si môžeš zobrať meter ak mi neveríš a môžeš si ísť odmerať, či sú tam tie minimálne šírky a odstupy, čo tam majú byť.
2/ ak sú 2 pruhy vedľa seba, ich šírka musí byť rovnaká. Nemôžeš spraviť jeden pruh užší ako druhý. Teda môžeš, ale musíš tam umiestniť značku, že ten pruh je zúžený
3/ to že TP117 zrušila povinnosti mať vodiace prúžky pri krajnici (na čo ma upozornil istý člen fóra) neznamená, že potrebný bezpečný odstup od prekážky netreba dodržať. Treba, ale nemusíš tam maľovať tú čiaru
- to sú tie hlavné dôvody
- ďalšie veci čo som vytýkal:
4/ chýbajúce zvislé značenie cyklotrasy (tá modrá kruhová značka s bielym bicyklom, presné číslo neviem z hlavy), keďže podľa zákona 8/2009 pokiaľ to tam nie je, cyklista nemá povinnosť využiť cyklotrasu, môže si jazdiť aj v pruhoch pre autá.
5/ v čase vzniku tam napríklad nebolo potrebné označenie ostrovčeka pri priechode pre chodcov pred Slovenský národným múzeom, bolo to doplnené až oveľa neskôr.
6/ označenie tých protitankových obrubnikov, kde si nevedel, kde začínajú a končia, keďže ich mesto schovalo so bielej čiary pri cestách, čo sa pripájali/odpájali z hlavnej trasy. Tie oranžové tyčky pribudli až oveľa neskôr.

Ak chceš ešte viac vecí, prosím, pošli mi dokumentáciu skutočného vyhotovenia (buď neexistuje, alebo ju nikto nechce dať z ruky z dôvodov, že proste by sa zistilo, že to nespĺňa parametre, ktoré to má spĺňať. Vyber si čo sa ti hodí) a pošli mi to a ja ti do toho zaznačím všetky miesta konkrétne.

Profesionálny názor mňa, aj všetkých kolegov cestárov ohľadom TP117 je to, že to je neskutočný nedorobený alibistický paškvil, ktorý nemal ani vzniknúť.
01.04.2025 - 13:39:24
00
arrow_leftTomas11 napísal:
Človeče, ak to skutočne vnímaš takto, tak si s prepáčením na tak nízkej úrovni, že akákoľvek diskusia s tebou je zbytočná.


je mi uplne u prdele ako ma vidis.
01.04.2025 - 21:24:37
00
:party: \o/
Mesto popri Devínskej ceste plánuje vybudovať bezpečnú cyklotrasu, oddelenú od vozovky drevo-oceľovým zvodidlom alebo pásom zelene. Bude priemerne tri metre široká, teda 1,5 metra pre každý smer.

su tam aj mapky:
https://bratislava.sme.sk/c/23475388/devin-cyklotrasa-devinska.html
09.04.2025 - 20:26:54
02
No, nakreslit na mapu ciaru popri ceste vie kazdy, s realizaciou uz taky optimisticky nie som, ale potesi aspon fakt, ze trasa vedie cely cas popri jednej strane cesty a nikde ju nekrizuje, ci to tak aj bude realizovatelne, je otazne, nakolko su useky, kde na to podla mna nebude miesto - skoro cely usek D a F.
09.04.2025 - 20:43:38
00
Ja si teda neviem predstavit ako popri plnohodnotnej ceste bude zeleny pas a potom 3m cyklocesta … nuz ale …ani C mi nepride moc realne
09.04.2025 - 20:54:12
00
Jeden z komentarov, s ktorým sa stotožňujem (nie, nie je moj):

doteraz sa to nijako nedalo, Zrazu sa bude dat?! Co sa zmenilo?
09.04.2025 - 22:39:14
00
Tiež po Bratislave jazdím cca 20 rokov, smer Devín, Devínska sa párkrát vyberiem , mám tam kamarátov. Cyklocesta sa riešila za tú dobu každý rok, len pruhy sa vyznačili, vždy to stroskotalo na Sihoti . Jeden z tých "nekonečných" príbehov. Ak by sa konečne podarilo niečo vyriešiť, potešilo by.
10.04.2025 - 09:13:53
01
arrow_leftblackpyros napísal:
No, nakreslit na mapu ciaru popri ceste vie kazdy, s realizaciou uz taky optimisticky nie som, ale potesi aspon fakt, ze trasa vedie cely cas popri jednej strane cesty a nikde ju nekrizuje, ci to tak aj bude realizovatelne, je otazne, nakolko su useky, kde na to podla mna nebude miesto - skoro cely usek D a F.


keby to nevyslo, tak aspon keby konecne opravili tie krajnice :facepalm: ved ony su tak strasne rozbite ze aj na fulle ma tam hrka :D (to preto lebo mam vsetko dost natvrdo, aj odpruzenie aj gumy)

A akurat mi kolega bezec vravel, ze tam dnes videl vytlky jak svet a ze si tam nedelu bezci dolamu nohy :facepalm:
10.04.2025 - 10:12:19
02
arrow_leftMarli napísal:
Jeden z komentarov, s ktorým sa stotožňujem (nie, nie je moj):

doteraz sa to nijako nedalo, Zrazu sa bude dat?! Co sa zmenilo?

Co sa zmenilo? No asi prisiel nejaky blbec z toho vtipu: "Nikdy nehovor, ze sa nieco neda lebo pride nejaky blbec, ktory o tom nevie a spravi to." No veru ale az take lahke to asi nebude...
10.04.2025 - 10:17:35
01
arrow_leftCykloturista napísal:
Tiež po Bratislave jazdím cca 20 rokov, smer Devín, Devínska sa párkrát vyberiem , mám tam kamarátov. Cyklocesta sa riešila za tú dobu každý rok, len pruhy sa vyznačili, vždy to stroskotalo na Sihoti . Jeden z tých "nekonečných" príbehov. Ak by sa konečne podarilo niečo vyriešiť, potešilo by.


Vzdy ked si vravim aku na h...o z hladiska kvality a bezpecia mame trasu z Race do centra, hned si spomeniem, ze sme to mohli mat aj horsie, ako Devincania a Devinskonovovestania..
Novu cyklocestu im prajem a snad po tych dlhych rokoch uz dojde k jej realizacii.
10.04.2025 - 10:23:57
02
keyboard_arrow_up