Lokalizácia
Formulár sa odosiela
OK, chápem. Len skrátka napísať "vacsinou kraviny" a argumentovať iba dvomi zmenami, tak to mi udrelo do očí.

Mimochodom, treba si opakovať tisíckrát - netreba veriť ani novinárom, ani Šutajovi, ani Eštokovi.

Čo presne povedali trollovia Šutaj s Eštokom, to nevieme, neboli sme tam.

Noviny napísali, že "Návrh novely obsahuje aj zmienku o tom, že pod vplyvom omamných látok nemôžu byť ani spolujazdci, ktorí môžu ovplyvniť jazdu,"

V skutočnosti daný paragraf znie takto:
„(7) Na prepravovanú osobu, ktorá sa môže aktívne podieľať na jazde vozidla, najmä šliapaním, brzdením, ovplyvňovaním rovnováhy vozidla sa zákaz vyplývajúci pre vodiča z § 4 ods. 2 písm. c) a d) vzťahuje primerane.“.
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 05:52:13
01
ok, navrh zakona som necital (ani nemal dostupny, ďakujem), iba ten clanok

mas pravdu, nikdy never nikomu;) zo spomenutych

ten bod 7 sa imho vztahuje (najma) na beer bike bus, (no nemam tie § 4 ods. 2 písm. c) a d), ani nechcem;))

k argumentacnym faulom ci nepresnosťam: 'vacsinou kraviny' som napisal v spojeni 'podla napisaneho', a tie 2 priklady boli az v neskoršom prispevku, a su len priklady. Ano, 'vacsinou' z mojej strany bolo zbytočne, navyse

uzavrime to, ze uvidime, co z toho vylezie
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 06:17:06
00
arrow_leftJezus napísal:
Sandero 1,0 TCe 67 kW (92 hp) trapi GT3. :)
Ale samozrejme su jedinci co tvrdia, ze:
1. trojvalec nie je motor
2. Dacia nie je auto
3. auto s menej ako 150 kW je nepouzitelne


Mam cca 7-rocnu (cca 100K km) skusenost s 1.0L turbo trojvalcom za sebou (skoncene predcasnou vymenou rozvodov a po dalsom roku vymenou motora kvoli prasknutemu valcu). Po totalke (polovicka sa inspirovala dankovou aferou so semaforom), som to radsej vymenil som za 2.5L atmosferu. Po 7 rokoch zhodnotim, co bolo "lepsie".

Inak, co sa prevadzkovych vlastnosti tyka, bol som s tym trojhrncekom spokojny (plne nalozene na 2 tyzdnovu dovolenku pre 4 ludi na Korziku, v ramci dodrziavania maximalnych rychlosti, bola priemerka 6.5l/100 km). Dynamika tiez nebola zla, takze aj tu vladla spokojnost, skoda len tej spolahlivosti (a so spolahlivostou maju problem takmer vsetky mini-priamostrekove-oturbene motory napriec vyrobcami).
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 10:01:34
00
Naschval nepises s akym trojvalcom mas problemovu skusenost aby si vytvaral dojem, ze vsetky trojvalce su nespolahlive? TCe aj EA211 su velmi spolahlive motory. Podla opisanych problemov tipujem EcoBoost. Skus byt konkretny ked uz pises o nejakej negativnej skusenosti a nezahmlievaj / negeneralizuj.
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 10:10:34
04
A mňa by zaujímalo, za aký 2,5L atmo motor bol nahradený (tipujem za Subaru Outback)
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 10:37:44
00
Možno aj Mazda
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 10:46:30
00
arrow_leftJezus napísal:
Naschval nepises s akym trojvalcom mas problemovu skusenost aby si vytvaral dojem, ze vsetky trojvalce su nespolahlive? TCe aj EA211 su velmi spolahlive motory. Podla opisanych problemov tipujem EcoBoost. Skus byt konkretny ked uz pises o nejakej negativnej skusenosti a nezahmlievaj / negeneralizuj.

Ano, jednalo sa o 1l EcoBoost. Generalizovat budem, pokial to bude priamy vstrek a rozvodovy remen "kupany" v oleji, co je design fail. EcoBoostu nepomohla ani vymena remena za retaz, co ale neznamena, ze ini vyrobcovia nezvladli implementaciu retaze lepsie.

arrow_leftbrtko napísal:
A mňa by zaujímalo, za aký 2,5L atmo motor bol nahradený (tipujem za Subaru Outback)

Ano, dobre si si tipol. Trosku ma mrzi ten priamy vstrek, ale auto pouzivam na kratke trasy minimalne, tak snad to z dlhodobeho hladiska nebude az taky problem (auta drzim, pokial sa da, +- 15 rokov).
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 11:10:58
00
Pokojne generalizuj, ale tym padom sa vedomym pisanim polopravd / zamlciavanim detailov radis k siritelom hoaxov. A kedze nerozumies motorom a znenavidel si vsetky trojvalce kvoli svojmu zlemu vyberu, tak pre Tvoju informaciu - TCe ma retazovy rozvod a nepriamy vstrek. Nemas za co.
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 11:27:13
07
môj trojhrnček v LPG má aktuálne na rováši už 240,000 km :) a prvá vec ktorá na ňom odišla bol minulý mesiac klimakompresor (230€ nový + 200€ robota a chladivo) :D

je to citroen, je to trojvalec, je to LPG.... a je to super na bežné vozenie :)
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 11:28:39
01
Ale treba dodat, ze Ty ho prevadzkujes na dlhsich trasach a vdaka tomu si nemal problemy. Pre ludi, ktori jazdia len kratke trasy po meste, nie je PureTech vhodny rovnako ako EcoBoost.
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 11:31:59
02
áno prevažná väčšina mojich trás je 75km+ :) inak, nie len dlhšie trasy... tomuto motoru (nepriamyvstrek s rozvodovým remeňom v oleji) veľmi pomáha práve LPG, oveľa nižšia kontaminácia oleja.... keď mi po 116k KM menili prvý krát rozovodový remeň napomínali ma že som extrémne prešvihol interval (100k KM a odporúča sa meniť po 60k km ) keď ho vybrali neverili že je v tak dobrom stave :D pri 200k KM otvárali aj olejovú vaňu aby skontrolovali sitko (ktoré sa rado drolinkami z remeňa upcháva) moja olejová vaňa a sitko boli úplne čisté.

chodí k nim ešteemed jedna C3 v LPG na servis a u nej to je rovnaké... ten motor je v podstate na hovno a ja s tým súhlasím (vzhľadom na to že je montovaný do mestských áut kde je predpoklad krátkych jázd) ale ak ho niekto používa v LPG a používa spôsobom ktorý nieje úplne bežný vzhľadom na typ auta v ktorom je... tak vie byť bezproblemový.

Taktiež si pamätám že mi niekto vravel že to nevydrží ani 100k KM a už vôbec nie s mojimi výmenami oleja až každých 20k Km... k tomu len toľko:
Olej, filtre a sviečky si mením sám na dvore každých 20k KM. Je to lacnejšie, a hlavne aj rýchlejšie ako zabiť čas cestou do / z servisu a čakaním 1-2 hoďky v servise.
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 11:40:26
22
Jezus, keby som znenavidel vsetky 3-hrncekove motory, tak nemam doma Yarisku. Jednoducho, v case, ked som kupoval Forda, tak info o dlhodobych skusenostiach s “motorom roka” niekolko krat po sebe nebolo vela.
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 13:26:37
00
arrow_leftJezus napísal:
Ale treba dodat, ze Ty ho prevadzkujes na dlhsich trasach a vdaka tomu si nemal problemy. Pre ludi, ktori jazdia len kratke trasy po meste, nie je PureTech vhodny rovnako ako EcoBoost.

A to by clovek povedal, ze prave maloobjemovy trojhrnec je do mesta a nie na dlhe cesty.
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 14:23:45
00
Každému motoru škodí, ak sa zapína na pár km 2x denne. A je jedno, či to je 16l W16 alebo 0,9l I3
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 14:28:24
00
Ale to mozes rovno povedat, ze kazdemu motoru skodi, ked sa startuje, cize idealne by bolo motor nestartovat vobec 🙂 (ja startujem v drvivej vacsine len cez vikend).
Zobraziť komentár 12.06.2025 - 14:44:18
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up