ja mam s hope problem vzdy na jar - po zime. je vela kvapaliny v systeme (nataha vlhkost) - musim odpustit :-D alebo idealne rovno vymenit. ale menim tiez tak raz za 2-3 roky - hlavne zadna byva problem - tam v zime ide vela snehu, vody co tam zamrzne a potom sa topi
17.07.2025 - 11:57:56
00
arrow_leftIxnay napísal:
otazka je, a to nechcem rypat len sa normalne pytam, ze co tym dosiahnes ze ho vymenis?
Budu lepsie brzdit?

Podla mna nie..

Možno budú brzdiť lepšie, ale rozhodne by nemali brzdiť horšie.
Za seba môžem povedať, že zo strmeňov ide taká špina, že som presvedčený, že ponechať ju tam dlhodobo, určite brzdám neprospeje.
17.07.2025 - 12:01:25
01
Akoze, urcite spinavy olej nieje idealny a narusuje jeho vlastnosti.

Len je otazka, ako rychlo sa ten olej realne zaspini. Ono mozno by si zistil ze uz po prvej dlhsej jazde uz je spinavy.
Pripadne si vypustil stary olej z obehu a natlacil novy. Lenze bordel v prasati a vo vnutri hadic spatne zaspini olej. (toto som si realne vsimol)

Moja skusenost s MT-200 kou vzadu a MT-420 vpredu bola taka ze som s tym olejom nic nerobil za 4 roky a vsetko fungovalo ako malo, iste bol to len HT, nejazdil som s nim na Holiach ale zazil si aj zopar bikepackov s 20-35kg nalozou po Karpatoch a aj po Inovci a nebol problem. Jazdim aj zime a v srackach. Tych platni som na tych brzdach zodral slusny pocet. Vpredu ten 4piest drzal priblizne 5000K km a vzadu som zvykol menit asi po 3,000km, celkovo cez 26,000 km a pokial si dobre pamatam v zadnej brzde ktora tam bola po cely cas som nikdy nemenil kvapalinu :lol:

Ale zas beriem argument ze ak su tie brzdy vyuzivane drsnejsie, tak neni naskodu to menit pravidelne, a spojit to pripadne aj vycistenim prasata. Nech sa piesty pekne vysuvaju.

Ale pre bezneho cloveka co za 5 rokov najazdi 3000km niekde po asfalte je podla mna uuuplne zbytocne aby sa toho chytal, pokial tie brzdy brzdia ako maju.
17.07.2025 - 12:47:40
00
Ak to chápem správne, tak platničky ti vydržia 5000 a 3000 km, hej?
Lebo napríklad ja na full-e som predný kotúč Shimano XT menil po 2800 km/69000 vm, ďalší SramHS2 po 2500 km/61000vm, a to už boli jazdené aj po limite. Platničky vpredu tak 1100-1400 km....
Holt 90+ kg živej váhy a veľa brzdenia (slabý zjazdár som) robia svoje....
Keď preplachneš systém čistým olejom, tak možno 95% špiny odstraniš, podľa mňa to je lepšie ako keby tam ostalo 100 % špiny
17.07.2025 - 13:10:52
00
rozdiel je aj zaciatocnik vs. skuseny jazdec na co sa casto zabuda. zaciatocnik je schopny uvarit brzdy na briezku na ktorom by si par krat pohladil kutuce platnickami. aj damam treba castejsie kontrolovat brzdy.
17.07.2025 - 13:40:16
03
arrow_leftbladerunner napísal:
Ak to chápem správne, tak platničky ti vydržia 5000 a 3000 km, hej?
Lebo napríklad ja na full-e som predný kotúč Shimano XT menil po 2800 km/69000 vm, ďalší SramHS2 po 2500 km/61000vm, a to už boli jazdené aj po limite. Platničky vpredu tak 1100-1400 km....
Holt 90+ kg živej váhy a veľa brzdenia (slabý zjazdár som) robia svoje....
Keď preplachneš systém čistým olejom, tak možno 95% špiny odstraniš, podľa mňa to je lepšie ako keby tam ostalo 100 % špiny


Ja mam btw 80kg+

Vydrzali :) ale tak bol to Hartail na ktorom som zacinal a jazdil som na nom zo zaciatku uplne vsetko, hoci zazil vselico. Primarne to bol asfalt, cykloturistika po kopcoch, gravelovanie, a XC traily ( kde zvacsa len pribrzdujes zadnou)

Pre zaujimavost spomeniem gravel, kde som vymenil zadne platne po 6000km a predne som po 8300km este stale nezodral :lol: samozrejme povodna kvapalina, nabehal som s tym aj dost vyskovych ale tak na asfalte sa nebrzdi :P

Na Orbei coz je 140tkovy full som uz jazdil agresivnejsie a tam ta zivotnost platni bola tiez kratsia, tipoval by som za zadna max 2000km ale zas stale som nejazdil ciste zjazdy, vela cykloturistiky atd.

Teraz na Endurku coz je 170mm/160mm full a tazka mrcha jazdim uz dost podobny vyskovy priemer ako to co pises ty na (460km /14000vm) , strme veci a agresivne brzdenie, tak som zvedavy ako budu drzat platne tam.


Takze to ze ti vydrzali platne 1100-1400km je pre mna pochopitelne ale to ze si menil kotuce po 2800km a po 2500km je pre mna sok.

Na Orbei som inak menil nedavno zadny kotuc po tom co sa na nom zacali objavovat takze ostruzliny a suchali o platne, tazko povedat kolko mal nabehane pretoze mam viacero setov kolies ale moj odhad je ze prezil aspon 7000km a skoncil na 1.2mm :)

Ale tak plati to co pise Gusto je rozdiel ako clovek brzdi, kde jazdi, v akom pocasi a kolko vazi...tych premennych je vela.
17.07.2025 - 17:09:59
01
SRAM Guide T - unik kvapaliny z páčky. Všimol som si, že pri stlačení páčky mi uniká trochu brzdovej kvapaliny cez takú malú dierku čo je na tele páčky. Na priloženej fotke je vidieť ako po stlačení odtiaľ vychádzajú bublinky (keďže je v okolí naleptaná farba, predpokladám že je to skutočne brzdová kvapalina). Chcel som nahrať aj video, ale pri nahrávaní prílohy dostanem na *.mp4 aj *.webm hlášku že prípona nie je podporovaná.
Vie mi niekto povedať v čom môže byť problém?

Prílohy:

SRAM_packa.jpg
SRAM_packa.jpg 126.6 KiB thumb_up0thumb_down

21.07.2025 - 09:58:40
00
Ahoj, pravdepodobne tam mas poškodenú takú gumenú membránu
21.07.2025 - 15:49:38
01
upload.wikimedia.org
www.worldwidecyclery.com

Buď je membrána pretrhnutá, alebo môže byť odtlačená/ vyskočená z jej miesta. Možno ju stačí len vytiahnuť a prezrieť. Stalo sa to aj mne na 105 r 7020. Keď som tlačil olej do strmeňa tak rezervoár už bol asi plný a prebytočná kvapalina vytiekla tadiaľ. Membrána nevydržala ten tlak, ktorý bol väčší ako normálne keď sa pri stlačení piestu uzavrie prívod a potom už piest tlačí len do strmeňa.
21.07.2025 - 16:48:36
02
nejde mi resetovať prasiatko na SLX, nejaké tipy a triky?
21.07.2025 - 20:23:48
00
otvaral si rezervoar na packe?
22.07.2025 - 07:15:29
12
Nerozoberal som to, nemám žiadne skúsenosti so servisom Sram bŕzd. Čo som sa pýtal v servise tak mi povedali že sa to neoplatí robiť, oprava by stála ako nová páčka. A keď mám kupovať obe páčky (o niečo menej sa tento problém prejavuje aj na druhej) tak to už môžem rovno prejsť na Shimano (tiež si to myslím).
Keď budem mať viac času tak skúsim dať ten kryt dole aby som videl ako to pod ním vyzerá.
23.07.2025 - 06:21:42
00
Ak je z nejakeho dovodu v systeme viac kvapaliny, tak prebytok sa vie vytlacit von. Napr. ked odvzdusnis brzdy na starych dostickach a potom pri vymene dosticiek zatlacis piesty, tak prebytok kvapaliny v systeme si najde cestu von, presne cez tie dierky nad membranou. Alebo ak sa pri montazi dostala kvapalina nad mebranu, tak proste vytiekla. Treba to dobre dosucha ocistit, napr. odmastnovacom na brzdy a odsledovat, ci sa to deje aj nadalej.
23.07.2025 - 07:58:44
02
Na tom bicykli sa minimálne rok a pol (možno aj dva) nič nerobilo s brzdami (žiadna výmena platničiek ani kotúčov, žiadne odvzdušnenie), a až teraz po výjazde som si všimol že páčky sú mokré a farba naleptaná. Keďže brzdová kvapalina je hygroskopická tak je možnosť že absorbovala toľko vlhkosti že to príliš zvýšilo jej objem. Ale skorej by som to videl na nejaký problém s membránou keďže vždy keď stlačím páčku tak odtiaľ vychádzajú bublinky. (Ak mi niekto poradí ako sem uploadnúť video tak ho pridám.)
23.07.2025 - 08:28:57
00
musis video nahrat niekam (napr. YT) a sem dat link
23.07.2025 - 12:42:59
01
keyboard_arrow_up