http://www.dirt-bike-secrets.com/mountain-bike-suspension.html
https://www.bikerumor.com/2014/07/24/suspension-setup-series-1-set-your-sag-properly/
Takže laicky povedané sag je hodnota, o ktorú sa ti zanorí vidlica a tlmič keď sedíš nepohnute na bajku v pozícii akej jazdíš. Je rovnaká pre každého (zjednodušene povedané aby ma niekto nechytal za slovíčka). Povedzme, že pre vidlicu máš odporúčaný sag 20% čo sú pri zdvihu vidlice 100mm rovné 2cm. U tlmiča to bude pravdepodobne odporúčaná hodnota 25% čo je 1/4 z celkového chodu piestu tlmiča. Aby si dosiahol hodnoty sagu musíš nafúkať vidlicu a tlmič na potrebný tlak. Najskôr si zistíš aké máš hodnoty teraz. Na vidlici aj tlmiči máš také gumičky. Rukou ich zasuň úplne nadoraz k stieracím tesneniam. Opatrne nasadni na bajk tak aby sa pri nasadaní nezhúpol, ale aby sa vidla aj tlmič ponorili iba pod tvojou váhou. Najlepšie sa to robí pri stene a na nasadnutie použi nejaký schodík. Opatrne zosadni a zmeraj vzdialenosť o koľko sa posunuli gumičky na vidlici a tlmiči. To je ten sag. Keď sa na vidlici posunula vyššie o viac ako 2 cm tak musíš dofúkať vidlicu. Rovnako aj na tlmiči ak je gumička ďalej ako v jednej štvrtine chodu piestu tlmiča musíš dofúknuť. Keď menej musíš znížiť tlak. Takto sa s tlakom budeš "hrať" až pokiaľ nedosiahneš požadované zanorenie vidlice pri nasadnutí. To je ten sag.
Až potom nastavuješ odskok (rebound) alebo ak máš možnosť aj kompresiu odpruženia podľa požiadaviek.