mam otazku, kolko vas priemerne stoji servis vasho (vzduchoveho) Fox tlmica a kde si ho davate servisovat? Ja ho musim zaslat priamo do Slovkolexu pretoze potrebujem vymenit jeden diel aby som si ho mohol servisovat neskor sam, ale ta cena ma celkom dviha zo stolicky (108 Euro).. Hadam to bude jednorazova investicia.
resp. ak by mal niekto doma pokazenu/zlomenu dhx 5, odkupil by som ju na nahradne diely
posledný komentár: 17. 8. 2025 o 12:31
Neexistujú hlúpe otázky. Sú len hlúpe odpovede.
Mám vidlu aj tlmič na strune(coil) takže žiadne dofukovanie ani púšťanie tesnení a pod. Staral som sa zodpovedne = po kazdej jazde umyté + streknuté silikón sprejom.
Mám vidlu RS Lyrik R Coil 160cm - rok cca 2010/2011 (podla bajku) - žiadne nastavenie iba rebound na spodnej nohe vidly.
Tlmič Fox Van R 200x57 - takisto ziadne nastavenie iba Rebound. Tu som pred rokom vymenil iba opotrebene ulozenie tlmica.
Oboje nebolo nikdy servisované = nikdy nebolo treba. Vzdy iba umyté a streknuté silikónom. Tesnenia su ako nové - žiadne vôle, nepopraskané v 100% kondícii. Všetko funguje, nič netečie, neslzí...
Otázka je, či servisovať? Podotýkam že pocitovo vôbec nieje treba.
Alebo sa držať starého inštalatérskeho porekadla: "Neopravuj čo nieje pokazené?"
??
Detail tlmic a vidla, či cely bajk?
Mám vidlu aj tlmič na strune(coil) takže žiadne dofukovanie ani púšťanie tesnení a pod. Staral som sa zodpovedne = po kazdej jazde umyté + streknuté silikón sprejom.
Mám vidlu RS Lyrik R Coil 160cm - rok cca 2010/2011 (podla bajku) - žiadne nastavenie iba rebound na spodnej nohe vidly.
Tlmič Fox Van R 200x57 - takisto ziadne nastavenie iba Rebound. Tu som pred rokom vymenil iba opotrebene ulozenie tlmica.
Oboje nebolo nikdy servisované = nikdy nebolo treba. Vzdy iba umyté a streknuté silikónom. Tesnenia su ako nové - žiadne vôle, nepopraskané v 100% kondícii. Všetko funguje, nič netečie, neslzí...
Otázka je, či servisovať? Podotýkam že pocitovo vôbec nieje treba.
Alebo sa držať starého inštalatérskeho porekadla: "Neopravuj čo nieje pokazené?"
??
no ja by som určite vidlicu rozobral, tie mazacie kružky a olej budu ako blato
tlmenie s olejom nerozoberaj... len zhod vonkajšie nohy a očisti bordel pod guferami.
Čo sa týka konštrukcie vidlice to by som prirovnal skôr k motorke ako k bajku. Je to značne predimenzované rozumej pevné a odolné = iba struna a olej - bez nastavenia (okrem rebound) - a ako často sa servisuje vidlica na motorke = iba keď pustia guferá, unavý sa struna alebo je olej starý... Tak isto to vidím tu. Zatial nemám pocit že by bolo treba robiť, ale keď už to rozoberiem, tak určite spravím komplet servis aj s výmenou gufer a penových krúžkou + náplne.
Vo vnútri, napr. vidlice, je mnoho dynamických tesnení, kt.sa budú vždy opotrebovávať.
Na biku je všetko robené na váhu, čo nemusí zákonite znamenať nižšiu odolnosť, no určite nižšiu, ako podobné súčiastky alebo komponenty z ťažších, no odolnejsich materialov, ako napr.v automobilovom priemysle
Pripájam foto "2x main seals, 2x oil seals" - o žiadnom "oil foam ring" sa nikde nepíše..
Môže to tak byť, či sa mýlim..?? Môže byť vidla bez toho penového krúžku?