Kategórie
Bike-techServis vidlíc, tlmičov a teleskopických sedloviek # údržba # vidlica # tlmič # oprava # poradenstvo # náhradné diely # technické otázky # servisovanie
mam otazku, kolko vas priemerne stoji servis vasho (vzduchoveho) Fox tlmica a kde si ho davate servisovat? Ja ho musim zaslat priamo do Slovkolexu pretoze potrebujem vymenit jeden diel aby som si ho mohol servisovat neskor sam, ale ta cena ma celkom dviha zo stolicky (108 Euro).. Hadam to bude jednorazova investicia.
resp. ak by mal niekto doma pokazenu/zlomenu dhx 5, odkupil by som ju na nahradne diely
posledný komentár: 17. 8. 2025 o 12:31
savings RockShox Super Deluxe Ultimate Flight Attendant RC2T tlmič, 185x55 mm
709 €
savings
MOC 1 049 €
savings RockShox Vivid Ultimate RC2T Standard tlmič, 230 x 65 mm
579 €
savings
MOC 909 €
-9% RockShox SIDLuxe Ultimate RL 3P Standard tlmič pre Specialized Epic Evo, 190x45 mm
455 €
-9%
MOC 569 €
Akcia -21% RockShox Vivid Ultimate RC2T Standard tlmič, 230 x 62.5 mm
589 €
-21%
MOC 919 €
-30% RockShox Deluxe Ultimate RCT Trunnion tlmič, 205 x 60 mm, OEM
329 €
-30%
MOC 469 €
Akcia savings RockShox základný servisný kit pre vidlice Domain
32,99 €
savings
MOC 52,99 €
savings RockShox servisný kit pre tlmiče DELUXE, 200 hod/1 rok
47,99 €
savings
MOC 83,99 €
RockShox Service Kit Basic pre tlmiče Vivid Air B1 Air Can (2014-2015)
27,99 €
MOC 33,99 €
Akcia -31% RockShox Pike/Pike DJ Solo Air A1 servisný kit, 200 hod/1 rok
50,99 €
-31%
MOC 91,99 €
Ak vyuzivas len 90% su 2 tokeny moc... Vyber 1 token aj z vidlice aj z tlmaku.. Nastav sag 20%V a 30%T a LSC cca do stredu. Ak nebudes vyuzivat zdvih vo vidlici tak vyber aj posledny. Dalsim problemom moze byt pomaly rebound - vidilica sa aj pri 30% sagu moze pri mensich nerovnostiach stale viac zanarat a potom prestava papat nerovnosti. Poskusaj, ale vzdy sa snaz menit len jednu vec aby si sa vedel pripadne vratit s5. Ist do tak velkeho sagu mi pride blbost.
mam podobnu skusenost s chargrom, pri prejazde cez korene a mensie sutre to kope pomerne dost.. bez ohladu na to ako dobre je vidla servisovana..
problem s chargrom 2.1 je totiz jeho mid valve/check valve na rebound pieste.. pri kompresii prilis vela oleja preteka cez LSR okruh a mid valve je prilis tuhy.. kompresia je potom velmi silno zavisla od nastaveneho LSR.. na mtbr.com su aj grafy kde vidiet tu zavislost.. problem je to specialne pre tazsich jazdcov, ktori fukaju vyssi tlak, tym padom potrebuju pomalsi rebound => nizsia citlivost..
ciastocne sa to da kompenzovat prave nizsim tlakom v kombinacii s viacerymi tokenmi a s viac LSC a HSC.. nizsi tlak ti umozni nastavit rychlejsi rebound a tym aj citlivost bude lepsia.. nevyhodou je vsak prave spominany stred zdvihu, ktory utrpi.. a ak sa to prilis prezenie s tokenmi, tak clovek moze narazit na "progression wall" co sa opat prejavi ako necitlivost, najma v druhej polovici zdvihu..
najlepsie riesenie je asi tuning mid valvu, ale pokial mi je zname, robi to len jeden typek (dougal) zo shockcraftu a to je novy zeland a lacne to teda tiez nie je..
Ani jedna nie je lepšia alebo horšia od tej druhejn ale potrebujú iný tlak, aby som dosiahol sag niečo medzi 20%-25%a. A tá s C1 shaftom je bez tokenov v strede zdvihu na mna makká a musím tam mať kus nižší tlak ako v tej B1 na sag 20%. Tá s B1 shaftom má celkom dobrý stred zdvihu aj bez tokenov ale treba tam o niečo väčší tlak (cca 15-20Psi už presne neviem). B1 shaft mi príde lepší a citlivejší na jemné nerovnosti ale C1 je zas nejako lepší pri vyšších rýchlostiach ale teda s jedným alebo dvoma tokenmi. Inak rebound sa mi velmi dobre nastavuje na schodoch pri pomalšej jazde samo jamo - pekne sa to dá odhadnúť kedy je rýchla alebo zas pomalá, ani jedno nie je príjemné
Ešte posledná vec kamoš čo má 105kg tak tomu air shaft C1 vobec nevyhovoval a strašne na to frflal, že starý air shaft bol lepší, mne s 90kg nejako nerobí problém ani C1 - práve kvoli tomu reboundu, ktorý nemusí byť v extrémnych hodnotách - niekto to už spomínal vyššie.
https://r2-bike.com/ANDREANI-GROUP-Suspension-Fork-Tuning-Kit-Proimpact-Enduro
Ale nemám s tým skúsenosť, ale v princípe to vyzerá funkčne, niektoré vidlice majú dokonca originál tokeny na takomto princípe, ale toto je predsa trochu iné.
Okrem týchto vecí treba na vidlici urobiť aj dôkladný servis. Vzduchové vidlice sú veľmi citlivé na základný servis a premazanie, možno skúsiť hlavné guferá vymeniť za iné so zníženým trením.
Ja osobne som citlivosť vyriešil prechodom na pružinu. Spolu s tým nastávajú nové problémy a to skôr ako vidlicu znecitlivieť v určitých prevádzkových podmienkach, ale našťastie patróna GRIP2 ponúka hodne možností nastavenia.
Toto ma vcelku zaujalo, nemá dakto skúsenosť?
Po rovinkach ked je rychlost vyssia je to tiez ovela lepsie napriklad na rozbitej panelovej ceste.
Mam 85kg sag okolo 25-30% psi 85 aj ked RS odporuca 100, lsc aj hsc zatial uplne otvorene, rebound 6 od najpomalsieho bez tokenov, prvy x mi ta vidla isla takmer na doraz necelych 10mm zostalo. Zatial nafukam 90 psi alebo postelujem hsc a ked ju najblizsie rozoberiem skusim dat naspat starsiu pruzinu b1 co by mohlo pomoct pri nizsich rychlostiach do kopca aj ked to mi az tak nevadi a c1 aspon medzi komorami bez problemov vyrovnava tlak, ale dam naspat aspon jeden token.
Mne ta vymena dost pomohla, neviem ci som mal ten povodny charger 2 nejaky pokazeny, ale isiel tak od nova a pisu v diskusiach ze to je vlastnost a trochu pomoze prehodit podlozky v shim stacku. Nemal som s cim porovnat ak nepocitam 100mm strunovu vidlu na hardtaile ktory som mal.
Ked pouzijes B1 airshaft tak odporucam pouzit o 10mm vacsi zdvih. B1 je trocha citlivejsia na male nerovnosti kedze ma vacsiu negativku. C1 je lepsia ak vela skaces a jazdis palby.
https://www.vorsprungsuspension.com/collections/all/products/luftkappe-air-piston-kit?variant=41430799876247
To uz radsej tu strunu:
https://www.vorsprungsuspension.com/collections/all/products/smashpot-fork-coil-conversion-system-2021
lenze ta stoji s clom a shipingom cca 563 $.
Po rovinkach ked je rychlost vyssia je to tiez ovela lepsie napriklad na rozbitej panelovej ceste.
Mam 85kg sag okolo 25-30% psi 85 aj ked RS odporuca 100, lsc aj hsc zatial uplne otvorene, rebound 6 od najpomalsieho bez tokenov, prvy x mi ta vidla isla takmer na doraz necelych 10mm zostalo. Zatial nafukam 90 psi alebo postelujem hsc a ked ju najblizsie rozoberiem skusim dat naspat starsiu pruzinu b1 co by mohlo pomoct pri nizsich rychlostiach do kopca aj ked to mi az tak nevadi a c1 aspon medzi komorami bez problemov vyrovnava tlak, ale dam naspat aspon jeden token.
Mne ta vymena dost pomohla, neviem ci som mal ten povodny charger 2 nejaky pokazeny, ale isiel tak od nova a pisu v diskusiach ze to je vlastnost a trochu pomoze prehodit podlozky v shim stacku. Nemal som s cim porovnat ak nepocitam 100mm strunovu vidlu na hardtaile ktory som mal.
Ked si uz tak odovareny s 2.1 tak neviem co by si napisal na Charger 3 spolu s ButterCaps
Vorsprung pružinový kit je už iný level. Vzduch je len také trápenie. Teda ak nejazdíš len rýchle uhladené flow traily. Tam je vzduch lepší asi. Ja mám strunu len vyslovene na divoké kamenné traily. Ten cely kit s pruzinou stojí okolo 400 EUR
Objednávať musíš tu
https://www.mrc-trading.de/Vorsprung-Smashpot-Coil-Conversion-System-fuer-RockShox/VS-13-07-6-A01