Lokalizácia
Formulár sa odosiela
mne stačilo aj 48/16 :D
Zobraziť komentár 19.01.2010 - 21:03:15
00
takze chcem bicykel vhodny aj na zavodenie, nie len na rekreacne jazdenie a samozrejme, ze aj prisposobeny do kopcov. takze chcem vediet, podla coho mam vyberat tu "kazetu", lebo to je asi individualne, ako tak pozeram. a nemam ani potuchy, co by bolo pre mna vhodne, ked to vidim len napisane na fore v cisielkach. predpokladam, ze to su pocty zubov na jednotlivych ozubakoch :$ :)

ja aj ked jazdim sam, tak zavodim, sice len sam so sebou, ale snazim sa zo seba dostat maximum. tym padom by sa zisla aj nejaka rada ohladne treningu, nejaky rozvrh, ako trenovat (max.vykon, vydrz, etc etc).
Zobraziť komentár 19.01.2010 - 21:20:08
00
a ten link ktorý som ti posielal si si prečtudoval? http://www.kpo.cz/fyziologie/fyziologie.htm

Jazdiť na každom tréningu čo to dá je veeeľmi zle, cyklistika je vystrvalostný šport, a preto musíš trénovať vytrvalosť a nie tempo. Čiže lahšie prevody, aby bola kadencia okolo 90 otáčok za minútu a tepy neboli príliš vysoko a zvládal si to udýchať nosom. Treba si ten link prečítať, knihu čo si si objednal je super, ten istý autor ako v linku, kde si sa už dostal?
Zobraziť komentár 19.01.2010 - 22:23:01
00
asi tak...ak sa nechces hned na zaciatku pretrenovat
Zobraziť komentár 19.01.2010 - 22:51:27
00
Ad:cica

S absenciou kopcov v BA to nie je až také zlé. :) Môže sa vybehať od Červeného mosta na Biely kríž, od Rotundy na Kamzík, a keď mu to nebude stačiť, môže sa presunúť kúsok k susedom a vybehnúť si Braunsberg. :makeup: Myslím, že na počiatočné vyjazdenie a zžitie sa s cesťákom mu to bude bohate stačiť. :y: :)
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 08:13:18
00
Čertisko:

...tak ako bolo spomenuté - pozor na pretrénovanie. :nod: Hlavne na začiatku. Cesťák je stvorenie veľmi svižké, vymyslené pre vysoké rýchlosti, a to hlavne zo začiatku veľmi láka. ;) Treba sa však najprv vyjazdiť - to znamená zvyknúť si na posed, sedlo, prevody, brzdy. Tiež netreba zabudnúť, že sedieť na cesťáku = mať pod zadkom tvrdšiu mašinu, ako si zvyknutý na MTB. Ja keď presadnem z fulla na žiletku, tak ju chvíľu volám kostitras :lol: a to má karbónové nohy, teda čo to spracuje. 8) Treba sa zžiť aj s tenkými gumami, sú rýchle a úplne inak priliehajú k asfaltu. Tiež s priemerom kolies, sú väčšie ako "klasické" MTB (24 vs. 26), aj tam si treba frekvenciu šliapania vedieť prispôsobiť. A sám musíš pri jazdení zistiť, čomu na asfalte sa treba vyhnúť - lebo je iné minimálnu jamku prebehnúť s dvojkami a odpružením, a iné je do nej fľasnúť s galuskou. Galuska sa tiež úplne inak správa na "obrázkoch" na ceste - také čiary alebo zebra za mokra niekedy dajú zabrať. :nod: Sám sa naučíš, čo si na tom môžeš dovoliť. Ja bežne jazdím aj šotolinové alebo mierne lesné úseky, ale tiež to nešlo na prvý šup. A - sakra pozor na koľajnice a priecestia! :geek:
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 08:25:42
00
Na stránke KUPKOLO je uvedené, že za zaslanie balíka účtujú poštovné + 200 Kč čo sa mi zá dosť, Kniha 249.-Kč + 200.- Kč = 449.- Kč = 522Sk.- :worried:
Bolo by sa dohodnúť a objednať spolu toho viacej ( či už knihu alebo niečo iné )
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 17:12:51
00
Ad:cica

S absenciou kopcov v BA to nie je až také zlé. :) Môže sa vybehať od Červeného mosta na Biely kríž, od Rotundy na Kamzík, a keď mu to nebude stačiť, môže sa presunúť kúsok k susedom a vybehnúť si Braunsberg. :makeup: Myslím, že na počiatočné vyjazdenie a zžitie sa s cesťákom mu to bude bohate stačiť. :y: :)

No a na ktorý z týchto "kopcov" :lol: mu nebude stačiť na silničke 39x21 ? |(
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 17:53:17
00
Na stránke KUPKOLO je uvedené, že za zaslanie balíka účtujú poštovné + 200 Kč čo sa mi zá dosť, Kniha 249.-Kč + 200.- Kč = 449.- Kč = 522Sk.- :worried:
Bolo by sa dohodnúť a objednať spolu toho viacej ( či už knihu alebo niečo iné )


Aká knižka? Cyklistika? od Vojtechovského? Objednaj si ju z http://www.grada.sk/katalog/kniha/cyklistika_5701/ poštovné bude o dosť lacnejšie keďže majú pobočku aj v BA.
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 18:28:52
00
mam taky pocit ze o tom uplne zbytocne spekulujete. prvu sezonu mozes kludne jazdit na kompakte alebo na klasike, je to jedno. takisto aj kazeta - v kopcoch bude potit krv tak ci tak..
dolezite v cyklistike je sadnut na bajk a mlatit nohami a nie do klavesnice..
a treba mlatit hodne, strasne, strasne moc aby si sa aspon udrzal v normalnom amaterskom zavode v pelotone. mozes mat aj kolnago s lakom od ferrari a ked nevladzes nikto si ani nevsimne co mas za raketu..
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 18:57:22
00
Na stránke KUPKOLO je uvedené, že za zaslanie balíka účtujú poštovné + 200 Kč čo sa mi zá dosť, Kniha 249.-Kč + 200.- Kč = 449.- Kč = 522Sk.- :worried:
Bolo by sa dohodnúť a objednať spolu toho viacej ( či už knihu alebo niečo iné )


kup si ju na martinus.sk
je tam najlacnejsia a mozes si ju prevziat osobne v blave
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 20:00:26
00
Čertisko:

...tak ako bolo spomenuté - pozor na pretrénovanie. :nod: Hlavne na začiatku. Cesťák je stvorenie veľmi svižké, vymyslené pre vysoké rýchlosti, a to hlavne zo začiatku veľmi láka. ;) Treba sa však najprv vyjazdiť - to znamená zvyknúť si na posed, sedlo, prevody, brzdy. Tiež netreba zabudnúť, že sedieť na cesťáku = mať pod zadkom tvrdšiu mašinu, ako si zvyknutý na MTB. Ja keď presadnem z fulla na žiletku, tak ju chvíľu volám kostitras :lol: a to má karbónové nohy, teda čo to spracuje. 8) Treba sa zžiť aj s tenkými gumami, sú rýchle a úplne inak priliehajú k asfaltu. Tiež s priemerom kolies, sú väčšie ako "klasické" MTB (24 vs. 26), aj tam si treba frekvenciu šliapania vedieť prispôsobiť. A sám musíš pri jazdení zistiť, čomu na asfalte sa treba vyhnúť - lebo je iné minimálnu jamku prebehnúť s dvojkami a odpružením, a iné je do nej fľasnúť s galuskou. Galuska sa tiež úplne inak správa na "obrázkoch" na ceste - také čiary alebo zebra za mokra niekedy dajú zabrať. :nod: Sám sa naučíš, čo si na tom môžeš dovoliť. Ja bežne jazdím aj šotolinové alebo mierne lesné úseky, ale tiež to nešlo na prvý šup. A - sakra pozor na koľajnice a priecestia! :geek:

No lepšie sa to snáď už ani nedá vyjadriť! :bow:
Z vlastej skúsenosti môžem potvrdiť, že keď sadnem na cesťák, hneď ma to láka k vysokým rýchlostiam, preto si stále musím opakovať "len sa nepretrénovať, len sa nepretrénovať"!
Vyjazdiť sa - teda zvyknúť si na posed, sedlo, prevody, brzdy väčšinou ani nestihnem, lebo nakoľko sa snažím striedať cestu a MTB, ďalší výjazd sa už zase "vyjazdievam" na MTB, potom cesta, MTB... takže vlastne už niekoľko rokov ani nejazdím, len sa vyjazdievam! (preto asi chodím na výjazdy, a nie na tréningy)
Ja keď presadnem z fulla na žiletku, tak ju kostitras nevolám, lebo jazda na nej po asfalte mi príde menej natriasajúca ako na fulle po kameňoch a koreňoch. Dokonca ani ked do minimálnej jamky fľasnem galuskou! A to nemám ani jednu nohu karbónovú (Ahoj, jmenuju se Terry. Nemáš náhodou ještě jednu? :lol: ), ale oceľ vpredu aj vzadu.
Nedá sa inak, ako len súhlasiť s tým, že tenké gumy sú rýchle a úplne inak priliehajú k asfaltu ako tie MTB! Je to prekvapivé, ale je to skutočne tak, tiež so sa s tým musel zžiť. Teda skôr s tým, že MTB gumy tak priliehajú, že s tými sa na tých "obrázkoch" na ceste naozaj nemôže nič stať, aj keď je mokro, šmýkanie je výhradne výsadou tenkých gúm! Na zebre je to diskutabilné, závisí to od toho či idem v smere aut alebo chodcov, ako chodec by som sa na prechode mal cítiť bezpečne! Či už mám MTB alebo tie "tenké". Ale ako píše Zani: "Sám sa každý naučí, čo si na tom môže dovoliť."
Čo sa mne osobne zatiaľ ešte za tie roky čo jazdím nepodarilo, je prispôsobiť frekvenciu šliapania priemeru kolesa. Skúšam, a nič! Ale možno je to len tým, že na MTB som nikdy nejazdil 24“ a na ceste 26“.
K tým koľajniciam a priecestiam asi len toľko – treba hlavne dávať pozor aby nešiel vlak! (prípadne električka). Ako iné možné nebezpečenstvá treba spomenúť zamotané chlpy do reťaze, preto si „žiletkári“ pravidelne holia nohy, a veľký pozor na krížom cez cestu prebehujúcich psov a mačky! Na fulle je to menej cítiť, ale po prvých troch sa s tým človek tiež zžije.

cErtisk0: Inak ostatné je asi ako pri MTB, čo si jazdil doteraz!

Sorry, ale fakt mi nedalo na to nereagovať! :$ :$ :$ :$ :$
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 20:15:32
00
cica :D :D 24vs26 je kulové :rofl:
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 20:29:57
00
Čo som sa tu všeličo nedočítal...
Ak sa sem dostal nejaký batôžkár, tak len oči pučí o čom sa tu píše... Veď on má prevod 3-8 a tu sa hádžu také cifry...

A terazky vážne.
Jazdil som 53-39, kazeta 12-25. Priznám sa, 12-tku som založil raz alebo dvakrát - v zjazde. V skupine mi postačoval prevod maximálne 53x15. Ak sa priložilo viac, tak ma buď odtrhli lebo som to neutočil alebo na 53x14 som nevládal a odtrhli ma tiež.
Z dôvodu veku, narastania hmotnosti a problémov s kolenom som prešiel na kompakt 50-34, kazeta ostala. Najväčší problém som mal so zvyknutím si na iné prevody. Rok som hľadal náhradu za prevody 39x19 (keď som sa vykmihával) a 53x17 (svižnejšia jazda v háku). Najťažší možný prevod 53x12 som založil opäť len niekoľkokrát, zvyčajne v klesaní alebo po vetre.
Na začiatku minuloročnej sezóny som musel vymeniť ošľahané pastorky so 17 a 19 zubami. Keďže neboli k dispozícii, menila sa celá kazeta. Dalo by sa povedať, že žiadna veľká zmena - na 11-25. A opäť som mal problém - chýbal mi 16 zubový pastorok... Niekedy bol prevod 50x17 ľahký a 50x15 už ťažký. Ale zvykol som si...
Najľahší prevod 39x25 som používal a určite aj budem používať častejšie ako najťažší. Hoci v okolí Bratislavy ani moc netreba. Na Biely kríž od Železnej studničky mi stačí 21 zubov, od Rače 23, aj to len v závere. Keby sa mi chcelo trochu spučiť, tak by stačila aj 21-ka.
Ale keď som bol na Monte Grappe pred dvomi rokmi, tak občas v dlhších 12-13%-ných lomeňákoch by sa zišlo uľaviť si na 27-ke.

Lenže - váhu si pozrite v podpise a na obrázku nie je moja dcéra, ale vnučka.
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 21:25:52
00
morelon: jasne, uz som si to prestudoval, nie raz dokonca. a z tej knizky som to vycital tiez, uz ju mam prestudovanu celu, ale dam si to este parkrat, nech sa mi to viac vryje do hlavy.
ved tam som si vsimol to delenie treningu na vykon, vydrz a pod, ta trojuholnikova schema.
dufam, ze ked som sa na mtb nepretrenoval (a to som jazdil vazne dost), tak na cestaku to bude podobne. a este otazka, co to je, ked niekto jazdi objemy ?

ved prave ja mam 3x8, takze som vazne zvedavy, podla coho, alebo ako si ja spravne vyberiem tie ozubaky :makeup:

coze, takze priecestie treba preskocit ? alebo zosadnut a pretlacit ? inak ako funguje upnutie tretier do pedalov ? nevypne sa mi to hockedy samo ? dufam, ze sa nebudem bat zapriet do pedalov na cestaku, tak ako na mtb a rozkyvat trosku ten bajk. :swear:

nejake otazocky
1. ako casto mat takyto trening ? je dobre si to delit a davat jeden den vytrvalost po hradzi a dalsi kopce ?
2. v priemere aspon kolko kilakov jazdite cez den, pochvalte sa, komu sa chce :D
3. ako sa dostanem do tej kadencie cca 90 ot./min ? dobrym computerom ? a tep ?
4. este by ste mi mohli napisat, ake su nejake zavratne rozdiely medzi jednotlivymi typmi radenia zn. shimano, ako je tiagra, ultegra, 105 a tak. a napriklad rozdiely medzi shimano, campagnolo, sram. preco jedni maju racej to, druhi to ? toto ma dost zaujima.

ď


Naposledy upravil cErtisk0 dňa 20.01.2010 - 22:18:27, celkovo upravené 2 krát.

Zobraziť komentár 20.01.2010 - 21:49:53
00
keyboard_arrow_up