Čertisko:
...tak ako bolo spomenuté - pozor na pretrénovanie.

Hlavne na začiatku. Cesťák je stvorenie veľmi svižké, vymyslené pre vysoké rýchlosti, a to hlavne zo začiatku veľmi láka.

Treba sa však najprv vyjazdiť - to znamená zvyknúť si na posed, sedlo, prevody, brzdy. Tiež netreba zabudnúť, že sedieť na
cesťáku = mať pod zadkom tvrdšiu mašinu, ako si zvyknutý na MTB. Ja keď presadnem z fulla na žiletku, tak ju chvíľu volám kostitras

a to má karbónové nohy, teda čo to spracuje.

Treba sa zžiť aj s tenkými gumami, sú rýchle a úplne inak priliehajú k asfaltu. Tiež s priemerom kolies, sú väčšie ako "klasické" MTB (24 vs. 26), aj tam si treba frekvenciu šliapania vedieť prispôsobiť. A sám musíš pri jazdení zistiť, čomu na asfalte sa treba vyhnúť - lebo je iné minimálnu jamku prebehnúť s dvojkami a odpružením, a iné je do nej fľasnúť s galuskou. Galuska sa tiež úplne inak správa na "obrázkoch" na ceste - také čiary alebo zebra za mokra niekedy dajú zabrať.

Sám sa naučíš, čo si na tom môžeš dovoliť. Ja bežne jazdím aj šotolinové alebo mierne lesné úseky, ale tiež to nešlo na prvý šup. A - sakra pozor na koľajnice a priecestia!

No lepšie sa to snáď už ani nedá vyjadriť!
Z vlastej skúsenosti môžem potvrdiť, že keď sadnem na cesťák, hneď ma to láka k vysokým rýchlostiam, preto si stále musím opakovať "len sa nepretrénovať, len sa nepretrénovať"!
Vyjazdiť sa - teda zvyknúť si na posed, sedlo, prevody,
brzdy väčšinou ani nestihnem, lebo nakoľko sa snažím striedať cestu a MTB, ďalší výjazd sa už zase "vyjazdievam" na MTB, potom cesta, MTB... takže vlastne už niekoľko rokov ani nejazdím, len sa vyjazdievam! (preto asi chodím na výjazdy, a nie na tréningy)
Ja keď presadnem z fulla na žiletku, tak ju kostitras nevolám, lebo jazda na nej po asfalte mi príde menej natriasajúca ako na fulle po kameňoch a koreňoch. Dokonca ani ked do minimálnej jamky fľasnem galuskou! A to nemám ani jednu nohu karbónovú (Ahoj, jmenuju se Terry. Nemáš náhodou ještě jednu?

), ale oceľ vpredu aj vzadu.
Nedá sa inak, ako len súhlasiť s tým, že tenké gumy sú rýchle a úplne inak priliehajú k asfaltu ako tie MTB! Je to prekvapivé, ale je to skutočne tak, tiež so sa s tým musel zžiť. Teda skôr s tým, že MTB gumy tak priliehajú, že s tými sa na tých "obrázkoch" na ceste naozaj nemôže nič stať, aj keď je mokro, šmýkanie je výhradne výsadou tenkých gúm! Na zebre je to diskutabilné, závisí to od toho či idem v smere aut alebo chodcov, ako chodec by som sa na prechode mal cítiť bezpečne! Či už mám MTB alebo tie "tenké". Ale ako píše Zani: "Sám sa každý naučí, čo si na tom môže dovoliť."
Čo sa mne osobne zatiaľ ešte za tie roky čo jazdím nepodarilo, je prispôsobiť frekvenciu šliapania priemeru kolesa. Skúšam, a nič! Ale možno je to len tým, že na MTB som nikdy nejazdil 24“ a na ceste 26“.
K tým koľajniciam a priecestiam asi len toľko – treba hlavne dávať pozor aby nešiel vlak! (prípadne električka). Ako iné možné nebezpečenstvá treba spomenúť zamotané chlpy do reťaze, preto si „žiletkári“ pravidelne holia nohy, a veľký pozor na krížom cez cestu prebehujúcich psov a mačky! Na fulle je to menej cítiť, ale po prvých troch sa s tým človek tiež zžije.
cErtisk0: Inak ostatné je asi ako pri MTB, čo si jazdil doteraz!
Sorry, ale fakt mi nedalo na to nereagovať!
