Lokalizácia
Formulár sa odosiela
certisko aj ja sa pridak k filozofovaniu
ked vymyslali compact tak jeden z hlavnych argumentov bolo, ze sa lepsie vyuzivali a naskladali stredne - najcastejsie pouzivane prevody. Ak kupis campu 11 kolo tak asi aj tento argument padne.
Otazne je ake preteky chces jazdit a kde. ale uplne najlepsie je ked budes mat dve kazety a podla potreby prehodis.
Compact ma ale vyhodu v jemnejsich krokoch v pomeroch pri lahkych prevodoch, ak budes na pretekoch v exponovanych terenoch tak to vie pomoct usetrit sily aj v extremnych kopcoch.
Na druhu stranu pri 90% casu na biku je jedno ako mas vyskladane prevody tak sa zamysli uz len ako a kedy sa dostanes do zvysnych 10% a rozhodni sa podla toho.
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 21:57:28
00
a nejake dobre trasy na jazdu cestakom v okoli ba ? ja poznam asi len hradzu smer cunovo az do gabcikova a potom opacny smer cez berg do rakuska.
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 21:58:18
00
na hradzu a do okolia Rakuska nepotrebuješ prevody stači ti jeden vyskušané :lol:
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 22:02:35
00
1. ako casto mat takyto trening ? je dobre si to delit a davat jeden den vytrvalost po hradzi a dalsi kopce ?

V tvojom veku furt. V mojom len keď sa mi chce a je pekne.
2. v priemere aspon kolko kilakov jazdite cez den, pochvalte sa, komu sa chce :D

Ak fúka dobrý vietor, tak zvyčajne na Oprátku, tak pokecať s kamošmi, dať si radlera alebo kofolu a domov. Ak sa mi nechce zastaviť, tak do Vojky alebo Dunakility. Ak fúka zo západu tak hainburské kolečko (BA-Wolfstahl-Hainburg-Prellenkirchen-Edelstahl-Berg-BA), dá sa natiahnuť na Carnuntum-Rohrau. Ak fúka od severu, tak Záhorie (Devín-DNV-Stupava a ďalej podľa chuti) alebo Baba. Ak mám chuť na kopce, tak Kocmunda (buď od Patrónky, alebo z Rače, dá sa natiahnuť cez Kačín, alebo ešte cez Neštich do Jura a či cez Košiariská do Lozorna), len je tam miestami dosť rozbitá cesta. Takže, ak som sám, tak 40-60, max. 80, ak sme partia (a neodtrhnú ma cestou tam...), tak aj cez 100.
3. ako sa dostanem do tej kadencie cca 90 ot./min ? dobrym computerom ? a tep ?
Zvyčajne tréningom. Dlhodobým. Slabším pomôže dokúpiť si snímač kadencie k dobrému computeru, lepším urobiť si tabuľku v Exceli, kde si spočítaš rýchlosť pri 90-95 otáčkach na všetkých používaných prevodoch. Túto tabuľku sa buď naučíš, alebo si urobíš ťahák na riadidlá. No a na hrádzi sa budeš snažiť pri danom prevode otáčky tak, aby si udržoval optimálnu rýchlosť. Hľadaj - už som to tu niekoľkokrát rozoberal.
Keď budeš mať dostatočne natrénovanú vytrvalosť, tak pri 90-95 otáčkach budeš mať najnižší pulz. To je medicínsky dokázané už dávno. Samozrejme, pokiaľ patríš medzi väčšinu normálnych. Pod nenormálnymi myslím tých, čo sa vymykajú priemeru. A tých 90-95 sťahov svalstva za minútu je podľa dochtorov optimálne.
4. este by ste mi mohli napisat, ake su nejake zavratne rozdiely medzi jednotlivymi typmi radenia zn. shimano, ako je tiagra, ultegra, 105 a tak. a napriklad rozdiely medzi shimano, campagnolo, sram. preco jedni maju racej to, druhi to ? toto ma dost zaujima.
Neviem. Ale možno Shimano na nižších sadách má ešte stále 9-kolečko a Campa na najvyšších má už 11 pastorkov. Shimano na najvyššej sade skúša elektronické radenie.
Ale viem, že na taliansky rám sa nehodí sada Shimano... Preto mám Campu.
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 22:18:34
00
tuším už začína dochádzať aj na moje slová :lol:

objemy - dlhšie trvajúci tréning/viac kilometrov v nižšej intenzite, to by si mal jazdiť do marca/apríla, žiadne kopce, žiadne špurty, len naberať vytrvalosť


Naposledy upravil cicamica dňa 20.01.2010 - 22:37:59, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 20.01.2010 - 22:33:41
00
Minuly rok som vyriesil podobnu dilemu. Nebavilo ma stracat cas so starym MTB s ktorym som aj tak jazdil prevazne po ceste a kupil som cestny. Povodne som chcel cross nakolko som bol zaujaty voci baranom, ale nakoniec som sa nechal prehovorit a dnes vlastnim http://www.ghost-bikes.sk/detail/171/Race-6500-C a max. spokojnost. Na posed som si zvykol velmi rychlo a celkovo mozem povedat, ze sa na bike da velmi rychlo zbavit.
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 22:35:02
00
Jazdil som 53-39, kazeta 12-25. Priznám sa, 12-tku som založil raz alebo dvakrát - v zjazde. V skupine mi postačoval prevod maximálne 53x15. Ak sa priložilo viac, tak ma buď odtrhli lebo som to neutočil alebo na 53x14 som nevládal a odtrhli ma tiež.


Nejde len o ten maximálny prevod, ale o skladbu kazety. Ja mám oveľa radšej 11-23, pretože sú tam jemnejšie rozostupy ako pri 12-25, skôr si nájdem vhodný prevod, dlhšie sa dá ísť na malej, sú tam prevody ktoré na 12-25 nie sú. Ale možno som len príliš upišťaný ;-)
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 22:38:48
00
súhlas! :y:
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 22:47:15
00
Neviem. Ale možno Shimano na nižších sadách má ešte stále 9-kolečko a Campa na najvyšších má už 11 pastorkov. Shimano na najvyššej sade skúša elektronické radenie.
Ale viem, že na taliansky rám sa nehodí sada Shimano... Preto mám Campu.


shimano campa sram je skor o sympatii k znacke. kazdy ma svoje plus a minus.
Uroven sady je hlavne o peniazoch a potom ti z toho vyplynie zivotnost a vaha. ked je vsetko nove tak skoro ani nepoznas rozdiel ak nie si skuseny.

Skor si myslim ze vlastnosti cestaku udava najme ram potom dlho nic potom kolesa a potom ostatne. A samozrejme urcite vyvazenie. keby si mal na spickovom rame tiagru, tak preteky vyhras lebo vsetky ostatni by odpadli od hrozy;)
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 22:50:55
00
Ešte z môjho pohľadu jedna výhoda kompaktu - keď som mal 53-ku, tak pri krátkych stúpaniach (tak 200-300 m, trochu väčší nadjazd) som išiel z 53-ky na 39-nu a okamžite o jeden pastorok nižšie. Teraz pri 50-ke dám len o jeden pastorok vyššie. Čiže v niektorých prípadoch trochu rýchlejšia zmena prevodov.
Zobraziť komentár 20.01.2010 - 22:52:26
00
Ad: cica

Ty sa smeješ - ale vieš, ako by mne boli ako začiatočníkovi bodli také "prkotiny"? :devil:
Zobraziť komentár 21.01.2010 - 09:05:35
00
cErtisk0

Keby si chcel zoskakovať pred každým priecestím, to by si sa narobil!... :lol: Treba ich na začiatku pár prejsť pomaly, kolmo na koľaj - pozor, električkové sú niekedy zradnejšie ako vlakové, ľúbia sa šmyknúť. Mám odskúšané - stálo ma to deformované koleno a veeeeľa asfaltu v dlani. :makeup:

...napadla ma krásna pohodová akcia ako stvorená na cesťák - medzinárodný pelotón Cesta priateľstva. Väčšinou obsahuje dve až štyri priecestia. Minulý rok mal pelotón cez 2400 účastníkov. Pointa: NEDÁ SA ZOSKOČIŤ. :rofl:
Zobraziť komentár 21.01.2010 - 09:11:34
00
cica :D :D 24vs26 je kulové :rofl:


Samozrejme 8) ale spomenula som to preto, lebo pri lavírovaní medzi mojimi miláčkami som s tým mala trochu problém - nie a nie chytiť rytmus...

PS: certisko vravel, že je na ceste úplný začiatočník. Nevieš, ale možno práve táto "zanedbateľná maličkosť" mu bodne. :f: :bow:
Zobraziť komentár 21.01.2010 - 09:15:54
00
Zani ešte raz a pomaličky 24 vs 26 ty maš na horáku 24 a na silničke 26? ;)
Zobraziť komentár 21.01.2010 - 10:00:46
00
Ešte z môjho pohľadu jedna výhoda kompaktu - keď som mal 53-ku, tak pri krátkych stúpaniach (tak 200-300 m, trochu väčší nadjazd) som išiel z 53-ky na 39-nu a okamžite o jeden pastorok nižšie. Teraz pri 50-ke dám len o jeden pastorok vyššie. Čiže v niektorých prípadoch trochu rýchlejšia zmena prevodov.

Do 200-300m stúpania hádam nebudeš riešiť malú, to prejdeš ani nevieš ako :)
Zobraziť komentár 21.01.2010 - 10:59:52
00
keyboard_arrow_up