Lokalizácia
Formulár sa odosiela
ako pisu chalani namydlit isto by som tam nenamotaval dalsiu pasku
Zobraziť komentár 15.05.2016 - 20:35:46
00
arrow_leftdrifter_00 napísal:
Čo som videl ako TL systémy testovali, prepichol plášť klincom alebo šrovbovákom a jazdil ďalej.

Marketing, oblbovanie, bohuzial (testovat mozno testovali UST plast, ktory ma hrubsie boky) .. takto to v praxi nefunguje pre obycajne TL (tenke boky, len patku maju pre UST). Takze len vybrat, vycistit, podlepit. Ostatne, kazdy komplikovanejsi defekt na plasti by sa takto mal riesit, mlieko je len docasne riesenie. Ak teda nechces vozit v plasti postupne viac tmelu, ako vaha celej duse :lol:
Zobraziť komentár 15.05.2016 - 20:44:24
00
Vyskúšam to v stredu dam vedieť ci sa to podarilo, dnes večer ked som siel na biku domov tak sa mi nevydržala ani predná, hmm neviem čo sa stalo. Dakujem za kazdu radu.
Zobraziť komentár 15.05.2016 - 21:01:15
00
Ak je v prednom problem s paskou tak mozes skusit duct tape, mne drzi lepsie jak originalna paska.
Zobraziť komentár 15.05.2016 - 22:05:08
00
Tak som aj urobil. Zo starej duše som vystrihol elipsu 2x1cm, otvoril plášť na tej jednej strane, riadne som očistil to miesto wd40 a nalepil som to tam. Po niekoľkých hodinách som dolial tmel, zavrel plášť a nafúkal. Hned aj chytil, uplne bez problemov. Večer som ešte stihol trochu pojazdiť len po okolí, myslím, že sa mi ide trochu s vačšou ľahkosťou ako predtým. Najbližšie dni asi ukážu či mi to vydrží a potom na nejakom vačšom výjazde uvidím rozdiel.
Zdenal, je mi lúto, že sa ti to nepodarilo. Ak máš pásku správne nalepenú, ventil dobre spravený aj nový plášť a ešte aj kompresorom si fúkal, tak fakt netuším čo by mohol byť problém. Mne postačila obyčajná pumpa. Napadá ma len, že či plášť nemá veľkú vôlu na ráfe, alebo ako to popísať, dal sa ti ľahko nahodiť na ráf, alebo si ho musel tam riadne naťahovať? Plášte Schwalbe akoby mali vačší vnútorný priemer, tie som celkom poľahky rukami vždy nahodil na ráf, ale tieto Specialized, zakaždým som sa namordoval aj s pakou ich dostať do ráfu. Tiež ma mohlo už pred rokmi napadnúť namydliť ráf a bok plášťa a tak to ide uplne ľahko, dalšiu vec som sa naučil ;) To ma tak napadlo, že ak máš plášť na ráfe dosť na voľno, tak ani kompresorom to nechytí. Aké máš ráfy? Každá značka to má inak. Keď som mal moje predošlé kolesá nové, mal som ich TL, ráfy WTB TCS - robené pre TL, pamatam sa raz v teréne sa mi normálne otvoril plášť ked som doskočil, množstvo vzduchu vyfuklo a vyšplechlo aj tmelu. Musel som dofukovať. Tento Notubes je asi lepší.
Ito, dik za vysvetlenie. Nezdalo sa mi, že by to mohla byť pravda.

Prílohy:

IMG_7153.jpg
IMG_7153.jpg 681.85 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 16.05.2016 - 08:47:33
03
Ráfy mám DT Swis spline 1900, páska je tam originál. Na prednom mi to chytilo ok, ale teraz splasol. Na zadnom sa mi nepodarilo nahodit plašť aj možno kôli tomu že bol nový a ta pätka nie úplne vyrovnaná. Plašť je continental TLR.
Zobraziť komentár 16.05.2016 - 11:27:51
00
Teda nafúknuť, nie nahodiť.
Zobraziť komentár 16.05.2016 - 11:28:49
00
Ako som povedal urob si husté tekuté mydlo n/ nie jarovú vodu / a natri okraje aj aj. Daj mlieko/selant a nabombuj na 4-5 atm. Pohrkaj, potoč a počkaj cca 2hod a strč do nejakého lavoru či ti prepušťa vzduch a kde. Ak nie sfukni po požadované hodnoty pri jazdení. Alebo choď hneď jazdiť.
Zobraziť komentár 16.05.2016 - 11:39:19
00
Ahojte, má niekto z vás skúsenosti s bezdušovým použitím obyčajnej pneumatiky s drôtenou pätkou?

Zdá sa mi totiž zbytočné používať drahé TLR pneumatiky na bežné jazdenie, tak po prečítaní mnohých článkov a prezretí viacerých videí som sa rozhodol pre tzv. ghetto bezdušáky, pri ktorých sa namiesto žltej pásky a/alebo gumenej tesniacej vložky použije rozstrihnutá 20" duša čo by podľa viacerých zdrojov malo fungovať s akýmikoľvek ráfikmi aj pneumatikami. Návod sa dá nájsť napríklad aj v tomto článku.

Zobral som teda najlacnejšiu drôtenú pneumatiku od Schwalbe, na TLR ráfik od DT som natiahol rozstrihnutú dušu, nasadil pneumatiku, poriadne namydlil pätky, začal som pumpovať jak besný, ale nebol tam ani náznak, že by sa to mohlo chytiť. Už na pocit boli tie pätky v ráfiku dosť voľné.

Potom som skúsil rovnaký postup s kevlarovou Conti X-King RS, tam to bolo o niečo lepšie, na x-tý pokus sa čiastočne nafúkla, no "nezaškočila," takže tlak veľmi rýchlo klesal.

Má podľa vás význam ešte špekulovať s kompresorom, alebo kašlať na to a hodiť tam rovno nejaké normálne TLR pneumatiky?
Zobraziť komentár 16.05.2016 - 19:23:27
00
Ja by som skusil ešte kompresor. To že je to drot si myslím nie je vada. Tušim zihadlo 5 to už robil na drot. No ale problem môže byť aj ten že ta duša ti to nechce pustiť do tej petky aby zaskočilo. Skus ho dať na 4-5 atm. Keď nie skus pasku. A nakoniec keˇd sa ti to všetko podarí môže ti pušťať plašť lebo nie je TLR. :(
Nevadi ostane ti skusenosť a kupiš si TLR plašte. :)


Naposledy upravil fofo050 dňa 17.05.2016 - 00:10:12, celkovo upravené 3 krát.

Zobraziť komentár 16.05.2016 - 19:38:37
00
dneska sa mi podarili konvertovať kolesa na bezduse , nafukoval som bez ventilu s hadičkou napojenou na ofukovačku , pätky pekne skočili nalial som tmel poriadne pretriasol poprevracal , keď som kontroloval únik vzduchu pod vodou nikde nič neunikalo ale iba s pod matky ventilu prepuštal tmel , taktiež tmel frka keď pohrkám s kolesom s ventilom dole ale bubliny nie , je možne že sa dostal tmel do vnútra rafika a pomaly vyteká alebo tlak vzduch vytláča von iba tmel ? aj teraz mi vyteká tmel malim pramienkom von .
Zobraziť komentár 16.05.2016 - 21:27:15
00
arrow_leftfofo050 napísal:
Ja by som skusil ešte kompresor. To že je to drot si myslím nie je vada. Tušim Žihadloť to už robil na drot. No ale problem môže byť aj ten že ta duša ti to nechce pustiť do tej petky aby zaskočilo. Skus ho dať na 4-5 atm. Keď nie skus pasku. A nakoniec keˇd sa ti to všetko podarí môže ti pušťať plašť lebo nie je TLR. :(
Nevadi ostane ti skusenosť a kupiš si TLR plašte. :)


Skúsil som tam dať len tak z haluze iba lepiacu pásku (žiadnu špeciálnu bezdušovú, len obyčajnú priemyselnú, zhodou okolností však tiež žltú) a s kevlarovou Conti X-King RS sa mi to podarilo nafúknuť na prvý pokus, no zistil som, že tá pneumatika je plná dier a bolo by ju treba utesniť ešte pred prvým nahustením. Potom som vyskúšal to isté s drôtenou Schwalbe, no tam to už nefungovalo. Skúsim zajtra ten kompresor, možno to pomôže.
Zobraziť komentár 16.05.2016 - 23:03:33
00
Skusal niekto prerabku pre dieta na 20" bajku ? (http://forums.mtbr.com/families-riding-kids/anyone-setup-20-tubeless-their-kid-794568.html) .. mohlo by to byt zaujimave.
Zobraziť komentár 17.05.2016 - 08:45:20
00
Neskusal som, myslienka mi napadla. A potom som si uvedomil ako casto mu lepim defekty. Myslim ze na tych 20" bikoch uz ma maly nieco okolo 1000km a defekt este nemal. Od jari do jesene na nom jazdi aspon 2 dni v tyzdni do skoly, co je sice kusok, ale 2 km denne plus nejake dalsie jazdy a nazbiera sa to.
Dalsa vec je, ze bezny 20"uz ma prehadzovacku, takze opravit defekt nieje az taky problem. Zato na 16 a menej palcovych to byva hlboky zazitok.
Zobraziť komentár 17.05.2016 - 08:57:54
01
arrow_leftfofo050 napísal:
Ja by som skusil ešte kompresor. To že je to drot si myslím nie je vada. Tušim zihadlo 5 to už robil na drot. No ale problem môže byť aj ten že ta duša ti to nechce pustiť do tej petky aby zaskočilo. Skus ho dať na 4-5 atm. Keď nie skus pasku. A nakoniec keˇd sa ti to všetko podarí môže ti pušťať plašť lebo nie je TLR. :(
Nevadi ostane ti skusenosť a kupiš si TLR plašte. :)

ano mam bnahodený aj drotenný plašť , ale maxxis, ktorý ma dosť gumy aj na pätke aj na bočnici..
ale mám origos TLR rafik aj pasku. tak to drží dobre už 2hu sezonu , ani to nejak nesfukuje nahodenie bolo jednoduche hned sa chytil, PS jednu stranu som nal už zaskočenú ked somplast najprv nafukal s dušou. potom vybral, dolial tmel položil na placato a nafukom obyč pumpou.
Zobraziť komentár 17.05.2016 - 08:59:40
00
keyboard_arrow_up