Kategórie
Bike-techBezdušové systémy - MTB # MTB # plášte # bezdušové plášte # poradenstvo # kompatibilita # defekt # tmel # technické otázky
zaujimaju ma hlavne vyhody a nevyhody UST vs DT swiss riesenia (ale kludne tu rozoberajte aj ine)
takze, ak vsetko dobre chapem...
UST = UST rafik + UST plast + UST ventil
DT = DT rafik + DT tubelesskit + normalny plast*
chapem dobre?
* - k tomu dt tubeless kitu pisu ze len UST plaste ale niekde som tu cital ze aj normalne.. nedefektuje to potom velmi?
+ v DT kite je nejaky maglajz co plast pri defekte lepi, je nieco podobne aj pri UST alebo to tam netreba kvoli hrubke plastov? (a aku uspesnost ma ten maglajz ?
discuss...
posledný komentár: 29. 4. 2013 o 7:41
posledný komentár: 31. 5. 2012 o 21:13
Akcia -22% Stan’s NoTubes bezdušová páska do ráfika, 54.86 m
od 44,99 €
-22%
MOC 57,99 €
Weldtite MTB CONVERSION tesniaca páska na bezduš. ráfiky, 24 mm x 10 m
11,29 €
MOC 11,99 €
-9% Schwalbe Nobby Nic 27.5x2.40" Evolution ADDIX Soft Super Trail plášť, TLE, kevlar
59 €
-9%
MOC 76,99 €
savings Schwalbe RACING RALPH 27.5x2.25" TLR plášť, kevlar
24,99 €
savings
MOC 44,99 €
Výpredaj -10% Goodyear Newton MTR 27.5x2.6" Dynamic:Trail² plášť, TR, kevlar
52,99 €
-10%
MOC 59,99 €
Výpredaj -22% Pirelli Scorpion™ E-MTB R 27.5x2.8" HyperWALL plášť, TLR, kevlar
61,99 €
-22%
MOC 88,99 €
savings Maxxis Minion DHR II 27.5x2.40" WT 3C MaxxGrip EXO plášť, TR, kevlar
54,90 €
savings
MOC 78,99 €
savings Maxxis Minion DHF 27.5x2.30" EXO 3C MaxxTerra plášť, TR, kevlar
42,99 €
savings
MOC 78,99 €
Výpredaj -26% Pirelli Scorpion™ E-MTB M HyperWALL 27.5x2.6 plášť, TLR, kevlar
58,99 €
-26%
MOC 88,99 €
Akcia -26% Pirelli Scorpion™ E-MTB R 27.5x2.6 HyperWALL TLR plášť, kevlar
58,99 €
-26%
MOC 88,99 €
savings Maxxis Minion DHF 27.5x2.50" WT DH 3C MaxxGrip plášť, TR, kevlar
53,99 €
savings
MOC 94,99 €
savings Schwalbe Smart Sam 27.5x2.10" Performance plášť, drôt
18,39 €
savings
MOC 30,99 €
savings Maxxis Dissector 27.5x2.40" WT DH 3C MaxxGrip plášť, TR, kevlar
56,90 €
savings
MOC 94,99 €
-15% Schwalbe Hans Dampf 27.5x2.35" EVO ADDIX Soft Super Gravity plášť, TLE, kevlar
68,99 €
-15%
MOC 80,99 €
savings Maxxis Minion DHF 27.5x2.50" DH 3C MaxxGrip plášť, drôt
47,90 €
savings
MOC 76,99 €
-15% Schwalbe Hans Dampf 27.5x2.35" EVO ADDIX Soft Super Trail plášť, TLE, kevlar
55 €
-15%
MOC 76,99 €
-6% Maxxis Ikon 27.5x2.35" EXO 3C Maxx Speed plášť, TR, kevlar
41,99 €
-6%
MOC 74,99 €
Marketing, oblbovanie, bohuzial (testovat mozno testovali UST plast, ktory ma hrubsie boky) .. takto to v praxi nefunguje pre obycajne TL (tenke boky, len patku maju pre UST). Takze len vybrat, vycistit, podlepit. Ostatne, kazdy komplikovanejsi defekt na plasti by sa takto mal riesit, mlieko je len docasne riesenie. Ak teda nechces vozit v plasti postupne viac tmelu, ako vaha celej duse
Zdenal, je mi lúto, že sa ti to nepodarilo. Ak máš pásku správne nalepenú, ventil dobre spravený aj nový plášť a ešte aj kompresorom si fúkal, tak fakt netuším čo by mohol byť problém. Mne postačila obyčajná pumpa. Napadá ma len, že či plášť nemá veľkú vôlu na ráfe, alebo ako to popísať, dal sa ti ľahko nahodiť na ráf, alebo si ho musel tam riadne naťahovať? Plášte Schwalbe akoby mali vačší vnútorný priemer, tie som celkom poľahky rukami vždy nahodil na ráf, ale tieto Specialized, zakaždým som sa namordoval aj s pakou ich dostať do ráfu. Tiež ma mohlo už pred rokmi napadnúť namydliť ráf a bok plášťa a tak to ide uplne ľahko, dalšiu vec som sa naučil
Ito, dik za vysvetlenie. Nezdalo sa mi, že by to mohla byť pravda.
Zdá sa mi totiž zbytočné používať drahé TLR pneumatiky na bežné jazdenie, tak po prečítaní mnohých článkov a prezretí viacerých videí som sa rozhodol pre tzv. ghetto bezdušáky, pri ktorých sa namiesto žltej pásky a/alebo gumenej tesniacej vložky použije rozstrihnutá 20" duša čo by podľa viacerých zdrojov malo fungovať s akýmikoľvek ráfikmi aj pneumatikami. Návod sa dá nájsť napríklad aj v tomto článku.
Zobral som teda najlacnejšiu drôtenú pneumatiku od Schwalbe, na TLR ráfik od DT som natiahol rozstrihnutú dušu, nasadil pneumatiku, poriadne namydlil pätky, začal som pumpovať jak besný, ale nebol tam ani náznak, že by sa to mohlo chytiť. Už na pocit boli tie pätky v ráfiku dosť voľné.
Potom som skúsil rovnaký postup s kevlarovou Conti X-King RS, tam to bolo o niečo lepšie, na x-tý pokus sa čiastočne nafúkla, no "nezaškočila," takže tlak veľmi rýchlo klesal.
Má podľa vás význam ešte špekulovať s kompresorom, alebo kašlať na to a hodiť tam rovno nejaké normálne TLR pneumatiky?
Nevadi ostane ti skusenosť a kupiš si TLR plašte.
Nevadi ostane ti skusenosť a kupiš si TLR plašte.
Skúsil som tam dať len tak z haluze iba lepiacu pásku (žiadnu špeciálnu bezdušovú, len obyčajnú priemyselnú, zhodou okolností však tiež žltú) a s kevlarovou Conti X-King RS sa mi to podarilo nafúknuť na prvý pokus, no zistil som, že tá pneumatika je plná dier a bolo by ju treba utesniť ešte pred prvým nahustením. Potom som vyskúšal to isté s drôtenou Schwalbe, no tam to už nefungovalo. Skúsim zajtra ten kompresor, možno to pomôže.
Dalsa vec je, ze bezny 20"uz ma prehadzovacku, takze opravit defekt nieje az taky problem. Zato na 16 a menej palcovych to byva hlboky zazitok.
Nevadi ostane ti skusenosť a kupiš si TLR plašte.
ano mam bnahodený aj drotenný plašť , ale maxxis, ktorý ma dosť gumy aj na pätke aj na bočnici..
ale mám origos TLR rafik aj pasku. tak to drží dobre už 2hu sezonu , ani to nejak nesfukuje nahodenie bolo jednoduche hned sa chytil, PS jednu stranu som nal už zaskočenú ked somplast najprv nafukal s dušou. potom vybral, dolial tmel položil na placato a nafukom obyč pumpou.
Pôvodná páska ak bola jazdená s dušou už môže byť poposúvaná, netesniaca, odlepená.