chcem sa opýtať ake plášte by ste mi odporučili na Meridu TFS 300 s ktorou jazdim XC, 60% cesta a 40% lahsi teren? viac -menej tvrdý a suchy povrch, a nech to ma cim nizsi valivý odpor aby som to mohol vypeckovat na asfalte aj bez prilisneho tlacenia na pedal. dik
Ked tie Dubnital sa mi strasne nepacia
A podla testov co som cital, tak su aj relativne uzke. TIe Vitttoria sa mi pacia ze aj realne maju tych 2.4 a v testoch na valivy odpor vychadzaju super. Teraz nehovorim o BRR ale o typkovi co to testuje dost dosledne vonku v realnych podmienkach. Jasne vzdy tam bude nejaka premenlivost vonkajsich podmienok ale nik to nerobi presnejsie ako on.
Ja mam uz pol roka vpredu/vzadu ten novy mezcal 2.4. Plaste su to fakt rychle, fukam na 1.1-1.3. Na tvrdom a suchom podklade drzia skvelo ale v blate je to zle. Ale pojdem do nich znova (zadny uz musim menit), ocenujem hlavne tu rychlost. A este je tichy na asfalte, velmi slabe bzucanie akurat.
jeden koment na dubnital stredove stuple pre maly odpor, radsej nizke ako napr scorpion xcrc, dubnital ich dali nahusto a su vyssie.
skor mi prijde ze konkurent by bol scorpion xc-h
rorschach a ako su na tom po rozbitom terene co sa tyka pohodlia/tlmenia?
Ja mam teraz od nova na biku Specialized Fast Trak/Air Trak 2.35 Flexlite. Stopu vedu lepsie ako Pirelli XC RC co som mal predtym, a po hladkych povrchoch tiez odvaluju rychlejsie. Ale maju relativne maly objem a na korenoch ci kamenistych cestach dost poskakuju. Keby ich Specialized zacali konecne predavat v tej 2.5 verzii ako ich jazdia na svetakoch, tak by boli super. Ale vzhladom na nizku vahu sa trochu obavam odolnosti voci defektom.
Uvazujem ci pockat kym bude dostupna ta nova verzi Pirelli s vierou ze budu naozaj rychlejsie, alebo skusit tu Vittoriu.
Tak tam si ich pochvalujem, okolo tlaku 1.1 (80 kg mam) je to na nich vyborne. Ta guma ja fakt dost makka. Mna zas taha ten Dubnital ale nazory su nan zatial dost rozporuplne, nie som presvedceny. Takze znova dam Mezcala. Ale hovorim, ze v blate dost lietaju.
lubo_j mám Dubnital (budúci týždeň výjde von aj test). Čo sa týka šírky, tak na 30 mm ráfiku po obutí a nafúkaní na 1.6 bar mali 59,5 mm. Teraz po troch týždňoch jazdenia majú o 1 mm viac, resp. predný presne 60 mm.
Tito tu hovoria, ze Dubnital je podla nich skor Gravel guma, ze trakcia pri zatacani je "scary", v porovnani s Peyotte: https://www.youtube.com/watch?v=tZ2ap870T5E&t=964s
Moze to by sposobene tym gulatejsim tvarom Dubnitalu.
Hmmm...pre mňa je to zatiaľ jeden spoľahlivý, rýchly plášť. Jazdím XC terén, hardtail, čo je do istej miery terén, vhodný aj pre gravel Zvyšok je v pohodlí a rýchlosti ....
AdMich takmer kazdy xc plast od renomovanej znacky je spolahlivy a rychly…
Vsetky sa ale budu mierne lisit, ziadny nebude mat vymaxovane vsetky atributy.
Vedel by si to aj porovnat s niecim co si jazdil predtym?
Dalsia vec je aj ako jazdis… ak jazdis na pohodu tak na limit plasta narazis len pri nepozornosti. Jazdis niekedy aj tak, ze sa snazis ist zjazdy co najrychlejsie?
Poviem priklad. Ked jazdim na pohodu, tak sa mi nestalo ze by ma na Pirelli XC RC smyklo. Ale na pretekoch ked idem co najrychlejsie zjazd co nepoznam, alebo aj na trailoch bomby tak viem ze treba brzdit citlivo lebo lahko ide do smyku.
Napr. taky Fast Trak odpusti o dost viac a v konencnom dosledku som na tych Pirelli v zjazdoch pomalsi, lebo urobim ovela viac chyb.
Jazdil som:
Schwalbe Racing Ralph/Ray (2.25”)
TUFO XC11 (2.25”)
Maxxis Ikon (2.20)
X-King (2.30)
A potom kopec plášťov mimo XC zamerania. Preteky však nejazdím. Tak neber to, že ťa prehováram. Ono ich síce recenzujem pre MTBIKER, no stále je to len subjektívny názor. Zo spomenutých plášťov mi prídu najrýchlejšie na suchu (les, polňačky, asfalt) no a hlavne najľahšie.
PS: Na XC full, ako je Epic, a pre pretekanie, by som išiel o stupienok vyššie, ako Dubnital, čiže Trinotal. Ja sa považujem za turistu a v podstate zaradenie gravel, nie je veľmi ďaleko od reality
Nemám pocit ze by dubnital bol gravel guma. pocitov podrží viac ako xc rc. A aj hmotnosť je lepšia. A zdá sa mi čitateľnejsi ako fast track. Ale to sú asi každého osobne preferencie
Mate niekto skusenost s Vittoria Mezcal alebo Peyote v najnovsej XC Race verzii v sirke 2,4?
Zaujima ma:
- schopnost tlmit nerovnosti (korene, kamene, makadam...). Idealne porovnanie napr. s Pirelli, Wolfpack ci Specialized plastami.
- ako si poradia s obcasnym blatkom. Ziadne blatove vyjazdy, ale proste ak je na maratone sem tam rozmoceny podklad, tak ci to tie Peyotte zvladnu aspon tak ako ine semi-slicky (Pirelli XC RC, Aspen...)
Mam na HT vpredu novy Mezcal a vzadu Peyote s insertom. Presiel som s nimi doteraz cca 900 km. Teren asfalt, polne, lesne cesty, zvaznice, obcas korene, kamene... Su to rychle plaste, ktore dobre tlmili nerovnosti. Celkovo som spokojny aj ako drzia grip v zatackach. Co som rychlo zistil, ze dolu kopcom na suchom podklade ide Peyote pri brzdeni rychlo do smyku, spoliehal som sa teda viac na Mezcal vpredu.
Ak by bolo blato tak pri Peyote by som mal problemy s trakciou, hlavne do kopca by presmykovali.
Nad Peyoteom som rozmyslal aj ja. Mezcal dopredu a dozadu Peyote. Ale presne ako pises, ten dezen je na mna extremne hladky. Ale musi byt zas rychly, to na nom fakt vidno. Tie Mezcaly 2.4 su naozaj vyborne.
Ja by som idealne dopredu chcel nieco co ma sipkovity vzor a dozadu kludne semi slick. 2 roky na tych XC RC ma naucili, ze semi slicky v predu su u mna kontraproduktivne. To co usetrim v stupani nie je problem potom stratit v dvoch zakrutach.
Keby tieto Specialized Fast Trak/Air Trak co mam teraz boli objemnejsie a neodskakovali by tak na korenoch a volnych kamenoch, tak som s nimi nadmieru spokojny. Inak Air Trak 2.35 FlexLite ma hmotnost 585g, tolko k tej bezkonkurencnej hmotnosti Dubnitalu (myslim ze aj Wolfpack Speed 2.4 bude mat menej a to je teda poriadny balon). Ale vplyv hmotnosti na rychlost plasta vobec nie je taka dolezita ako sa tu na fore traduje. Zdaleka najdolezitejsia je konstrukcia a zmes. Vzor a hmotnost nema az taky vplyv. Schwalbe su jedny z najtazsich vzhladom na objem a pri tom testy valiveho odporu vychadzaju super.
nemáš ten fast trak starý? Ja mám vpredu aj vzadu obyčajný T5 2,35 a drží to fantasticky, nehučí gúľa sa to výborne (tlaky 1,6 a 1,8 - 96kg) aj to pekne tlmi, vzadu insert.... Ešte mám na dlhšie trasy Renegade na zadku a to tiež dobre drží na to že to je už skoro gravel guma.. Už som jazdil aj Ikon aj Ardent race aj Tufo XC14 a XC12 a tieto nové fast traky sa mi zdajú veľmi fajn...
Nie, uplne novy Fast Trak Flexlite: https://www.specialized.com/sk/sk/fast-trak-flex-lite-t5t7-tlr-xc-tire/p/1000233896?color=1000233901-1000233896
Ja nevravim, ze drzi zle alebo ze je pomaly. Prave naopak. Ale Specialized plaste netlmia tak dobre ako napr. Pirelli ci Wolfpack, co som jazdil predtym. (Fukam 19 psi vpredu a 21 vzadu pri 82kg. To je bezpecne minimum pre mojej vahe.)
Moze to byt tym ze na behuni su vyrazne hrubsie ako na bocnici, a tak sa deformacia rozklada menej rovnomerne. Rovnake to bolo aj na predoslej verzii. Zvykol som jazdit pred par rokmi vpredu Fast Trak T7 a vzadu T5.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A podla testov co som cital, tak su aj relativne uzke. TIe Vitttoria sa mi pacia ze aj realne maju tych 2.4 a v testoch na valivy odpor vychadzaju super. Teraz nehovorim o BRR ale o typkovi co to testuje dost dosledne vonku v realnych podmienkach. Jasne vzdy tam bude nejaka premenlivost vonkajsich podmienok ale nik to nerobi presnejsie ako on.
Napr. Pirelli XC RC vychadzaju uplne katastrofalne (zatial ma este spraveny len test na Gravel Cat1)
https://c10.patreonusercontent.com/4/patreon-media/p/post/131969960/249dfe0635b64998b915859081374297/eyJxIjoxMDAsIndlYnAiOjB9/1.jpg?token-hash=7lAJuvB0ehlp5968Rx0kc8aQsd92_kI__-Th6cNpgys%3D&token-time=1751932800
https://c10.patreonusercontent.com/4/patreon-media/p/post/131969960/55eca3fa2e014709abca56c4f648b0a8/eyJxIjoxMDAsIndlYnAiOjB9/1.jpg?token-hash=ujN7PFTRANDyXZ0roaHLCgAkrC7bdp6vurdb1bcskyQ%3D&token-time=1751932800
Odporucam sledovat:
https://www.instagram.com/flexfitbyjohn/
skor mi prijde ze konkurent by bol scorpion xc-h
Ja mam teraz od nova na biku Specialized Fast Trak/Air Trak 2.35 Flexlite. Stopu vedu lepsie ako Pirelli XC RC co som mal predtym, a po hladkych povrchoch tiez odvaluju rychlejsie. Ale maju relativne maly objem a na korenoch ci kamenistych cestach dost poskakuju. Keby ich Specialized zacali konecne predavat v tej 2.5 verzii ako ich jazdia na svetakoch, tak by boli super. Ale vzhladom na nizku vahu sa trochu obavam odolnosti voci defektom.
Uvazujem ci pockat kym bude dostupna ta nova verzi Pirelli s vierou ze budu naozaj rychlejsie, alebo skusit tu Vittoriu.
https://www.youtube.com/watch?v=tZ2ap870T5E&t=964s
Moze to by sposobene tym gulatejsim tvarom Dubnitalu.
Vsetky sa ale budu mierne lisit, ziadny nebude mat vymaxovane vsetky atributy.
Vedel by si to aj porovnat s niecim co si jazdil predtym?
Dalsia vec je aj ako jazdis… ak jazdis na pohodu tak na limit plasta narazis len pri nepozornosti. Jazdis niekedy aj tak, ze sa snazis ist zjazdy co najrychlejsie?
Poviem priklad. Ked jazdim na pohodu, tak sa mi nestalo ze by ma na Pirelli XC RC smyklo. Ale na pretekoch ked idem co najrychlejsie zjazd co nepoznam, alebo aj na trailoch bomby tak viem ze treba brzdit citlivo lebo lahko ide do smyku.
Napr. taky Fast Trak odpusti o dost viac a v konencnom dosledku som na tych Pirelli v zjazdoch pomalsi, lebo urobim ovela viac chyb.
Schwalbe Racing Ralph/Ray (2.25”)
TUFO XC11 (2.25”)
Maxxis Ikon (2.20)
X-King (2.30)
A potom kopec plášťov mimo XC zamerania. Preteky však nejazdím. Tak neber to, že ťa prehováram. Ono ich síce recenzujem pre MTBIKER, no stále je to len subjektívny názor. Zo spomenutých plášťov mi prídu najrýchlejšie na suchu (les, polňačky, asfalt) no a hlavne najľahšie.
PS: Na XC full, ako je Epic, a pre pretekanie, by som išiel o stupienok vyššie, ako Dubnital, čiže Trinotal. Ja sa považujem za turistu a v podstate zaradenie gravel, nie je veľmi ďaleko od reality
Zaujima ma:
- schopnost tlmit nerovnosti (korene, kamene, makadam...). Idealne porovnanie napr. s Pirelli, Wolfpack ci Specialized plastami.
- ako si poradia s obcasnym blatkom. Ziadne blatove vyjazdy, ale proste ak je na maratone sem tam rozmoceny podklad, tak ci to tie Peyotte zvladnu aspon tak ako ine semi-slicky (Pirelli XC RC, Aspen...)
Mam na HT vpredu novy Mezcal a vzadu Peyote s insertom. Presiel som s nimi doteraz cca 900 km. Teren asfalt, polne, lesne cesty, zvaznice, obcas korene, kamene... Su to rychle plaste, ktore dobre tlmili nerovnosti. Celkovo som spokojny aj ako drzia grip v zatackach. Co som rychlo zistil, ze dolu kopcom na suchom podklade ide Peyote pri brzdeni rychlo do smyku, spoliehal som sa teda viac na Mezcal vpredu.
Ak by bolo blato tak pri Peyote by som mal problemy s trakciou, hlavne do kopca by presmykovali.
Keby tieto Specialized Fast Trak/Air Trak co mam teraz boli objemnejsie a neodskakovali by tak na korenoch a volnych kamenoch, tak som s nimi nadmieru spokojny. Inak Air Trak 2.35 FlexLite ma hmotnost 585g, tolko k tej bezkonkurencnej hmotnosti Dubnitalu
Ja nevravim, ze drzi zle alebo ze je pomaly. Prave naopak. Ale Specialized plaste netlmia tak dobre ako napr. Pirelli ci Wolfpack, co som jazdil predtym. (Fukam 19 psi vpredu a 21 vzadu pri 82kg. To je bezpecne minimum pre mojej vahe.)
Moze to byt tym ze na behuni su vyrazne hrubsie ako na bocnici, a tak sa deformacia rozklada menej rovnomerne. Rovnake to bolo aj na predoslej verzii. Zvykol som jazdit pred par rokmi vpredu Fast Trak T7 a vzadu T5.