Caute. Vopred sa ospravedlnujem ak tu tato tema uz existuje... uz dlhsie zvazujem vymenit svoju mechaniku XX1 za AXS no chcel by som od Vas co ju vlastnite par skusenosti/dokazov ze sa to za tych 800e fakt vyplati... Lebo mat iba o jeden bowden menej za 800e to sa mi fakt nechce... V com je to AXS tak brutalne? Dikes
linkglide nieje zamenitelne s klasickymi shimano sadami
napr.
"Prehadzovačka DEORE XT RD-M8130 je určená pre 11-rýchlostné radiace systémy.
Upozornenie: Je kompatibilná len s kazetou a radením LINKGLIDE."
cize je dost realne ze to bude radit dost blbo alebo vobec. ak netrepem tak retaz je sirsia, kazeta ma hrubsie pastorky a tym vacsie rozostupy medzi nimi, preto ma prehadzovacka iny tah lanka.
V com je lepsi ten rocker? Neviem, pytam sa. Zatial som jazdil len normalnu kolisku co bola v sete, a podla mna to nie je otras, vyhovuje mi to. Radim na nej iba palcom, hore aj dole.
Zhodou okolnosti som mal moznost teraz na pozicanom biku niekolko vyjazdov jazdit ten rocker. No pravdupovediac mal som dost problem si na to zvyknut, neustale som sa mylil a radil opacne. Prve tri vyjazdy, aj celkom dlhe, som musel vzdy premyslat ked som chcel preradit. A napriklad raz pri vychadzani z polnej cesty na normalnu frekventovanu cestu som zacal radit uplne opacnym smerom a ja ze co s tym je, preco sa nehybem z miesta, padla mi retaz?
Mam dojem ze az piaty vyjazd som si na to navykol tak, ze som uz o tom ani nerozmyslal.
Proste ked vyse roka pouzivam takmer kazdy druhy den tu kolisku, tak som si na nu zvykol, a zrazu mi tato zmena robila velky problem.
No a teraz sa zas tesim na opacne zvykanie znovu na kolisku teda ak mi vratia bike...
Ale sak to je na par klikov. Za 10 sekund je to zmenene. V pohodke. Mne ta povodna koliska vobec nesla do ruky. Prislo mi to ako jeden velky gombik. Holt mam velke ruky 😄
Máte niekto skúsenosť s Rock Shox Sid Flight Attendant bez použitia Sram Transmission komponentov? Chápem to správne, že pre funkčnosť automatického módu je potrebný "iba" wattmeter resp. snímač kadencie, ale nie je potrebná prehadzovačka Transmission?
Máte niekto skúsenosť s Rock Shox Sid Flight Attendant bez použitia Sram Transmission komponentov? Chápem to správne, že pre funkčnosť automatického módu je potrebný "iba" wattmeter resp. snímač kadencie, ale nie je potrebná prehadzovačka Transmission?
For the Flight Attendant system to function properly, you will need a Flight Attendant fork, Flight Attendant shock, and an AXS pedal sensor or power meter. You can also add optional components for better system connectivity—the more AXS-enabled parts you add to the system, the more accurate Flight Attendant will be.
Ďakujem. To som sa dočítala na webe. Navyše som si vypočula tento podcast. https://open.spotify.com/episode/65oUPo4IjUJOLnvIUFw5Jw?si=phJ_AZKhT3GE4mn4QhEbOQ
Chcela som však vedieť či má niekto z miestnych užívateľov osobnú skúsenosť. Chápem však, že málokto tu na fóre stavia "high end" bajky. Skôr tu vidím kupované kompletné top modely. Tie sú však osadené komplet výbavou Sram Transmission. Ale povedala som si, že "kto sa nepýta, nič sa nedozvie"
Zatiaľ sa mi javí, že je možné použiť "iba" vidlu. Potom však je možnosť ju ovládať manuálne bezdrátovo. alebo automatika funguje podobne ako "brain". Z wattmetrom je už automatika citlivejšia a dokáže sa "učiť" (asi podľa otáčok). V podcaste nechcel technik Sram preradiť, ktoré konkrétne metriky sa na automatiku využívajú v komunikácii medzi odpružením
its original form, it’s assumed (but not confirmed by the company) that Flight Attendant used impacts, incline, and cadence (from a pedal sensor or power meter) to decide which damper setting was best. Now, with this new release, and only when combined with an SRAM/Quarq powermeter, Flight Attendant has increased the system capability with what SRAM is calling “Adaptive Ride Dynamics.”
Instead of simply using cadence to know when you’re pedalling, Flight Attendant can now be set to continually analyse your power output, set power zones (and adapt them over time), and use that as further data for deciding which compression setting is right for the moment. There’s no AI here, but rather an algorithm bases the suspension setting with power zones as a further input metric. Low power efforts are treated to more open suspension, while efforts well beyond your average ty*****lly cause the suspension to firm up or lockout.
RockShox SID Flight Attendant power zone indicators.
The fork can show you your power zones when combined with a Quarq/SRAM power meter.
SRAM is tight-lipped over what exactly is informing Flight Attendant in doing what it does. “The competitive landscape around Flight Attendant is challenging, and the developments are fast-paced. Because of this we are not providing specific information around what data we are using,” answered Chris Mandell from SRAM’s mountain bike division.
Clearly, when power data is available, it’s a key metric. Forces and impacts at the wheel are clearly another metric. And incline seems to be another. SRAM has even teased that syncing the system to an AXS drivetrain may be a further factor. However, they have ruled out a Reverb AXS dropper seatpost being a factor, as this product “only knows if the valve is open or closed, it does not know what position it is in.”
podľa mna tak ci tak ak chce človek využiť plný potenciál tej elektroniky, tak ideálne je mať všetko co pomôže čo najviac dát ponúknuť pre tu riadiacu jednotku odpruženia, no na druhej strane podľa mna to využije profi závodný pretekar, amatérsky pretekár to bude mať pre image 😁😁 a predbehne ho niekto s klasickym manuálnym odpruženim 😃
ja by som si to rad vyskusal kolko sil mi to usetri na dlhsom vyjazde. momentalne som strasne nadseny z karbonovych kolies - nejazdim xco no po 173km a 4k vyskovych som prisiel domov celkom v pohode a sam som bol prekvapeny s akou pohodou taham zaverecne strminy.
A to sa kupuje len pre umiestnenie? Radost z jazdy, pripadne techniky uz neplati?
keďže to je model SID, je to závodný model, najlepšie to pracuje s powermetrom a senzorom pedalovania, takže primarne je to z môjho pohľadu pretekárska záležitost.
Na radosť z jazdy a techniky stačí dobre nastavene odpruženie bez milisekundoveho analyzovania nárazov keďže tam ušetrené waty a sekundy idu bokom, .. len moj subjektívny názor
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
napr.
"Prehadzovačka DEORE XT RD-M8130 je určená pre 11-rýchlostné radiace systémy.
Upozornenie: Je kompatibilná len s kazetou a radením LINKGLIDE."
cize je dost realne ze to bude radit dost blbo alebo vobec. ak netrepem tak retaz je sirsia, kazeta ma hrubsie pastorky a tym vacsie rozostupy medzi nimi, preto ma prehadzovacka iny tah lanka.
Zhodou okolnosti som mal moznost teraz na pozicanom biku niekolko vyjazdov jazdit ten rocker. No pravdupovediac mal som dost problem si na to zvyknut, neustale som sa mylil a radil opacne. Prve tri vyjazdy, aj celkom dlhe, som musel vzdy premyslat ked som chcel preradit. A napriklad raz pri vychadzani z polnej cesty na normalnu frekventovanu cestu som zacal radit uplne opacnym smerom a ja ze co s tym je, preco sa nehybem z miesta, padla mi retaz?
Mam dojem ze az piaty vyjazd som si na to navykol tak, ze som uz o tom ani nerozmyslal.
Proste ked vyse roka pouzivam takmer kazdy druhy den tu kolisku, tak som si na nu zvykol, a zrazu mi tato zmena robila velky problem.
No a teraz sa zas tesim na opacne zvykanie znovu na kolisku
Nevedel som o tom. A aj tak - predsa ti to tam nebudem menit, ked to nie je moj bike a mam ho len na par dni
For the Flight Attendant system to function properly, you will need a Flight Attendant fork, Flight Attendant shock, and an AXS pedal sensor or power meter. You can also add optional components for better system connectivity—the more AXS-enabled parts you add to the system, the more accurate Flight Attendant will be.
Chcela som však vedieť či má niekto z miestnych užívateľov osobnú skúsenosť. Chápem však, že málokto tu na fóre stavia "high end" bajky. Skôr tu vidím kupované kompletné top modely. Tie sú však osadené komplet výbavou Sram Transmission. Ale povedala som si, že "kto sa nepýta, nič sa nedozvie"
Zatiaľ sa mi javí, že je možné použiť "iba" vidlu. Potom však je možnosť ju ovládať manuálne bezdrátovo. alebo automatika funguje podobne ako "brain". Z wattmetrom je už automatika citlivejšia a dokáže sa "učiť" (asi podľa otáčok). V podcaste nechcel technik Sram preradiť, ktoré konkrétne metriky sa na automatiku využívajú v komunikácii medzi odpružením
its original form, it’s assumed (but not confirmed by the company) that Flight Attendant used impacts, incline, and cadence (from a pedal sensor or power meter) to decide which damper setting was best. Now, with this new release, and only when combined with an SRAM/Quarq powermeter, Flight Attendant has increased the system capability with what SRAM is calling “Adaptive Ride Dynamics.”
Instead of simply using cadence to know when you’re pedalling, Flight Attendant can now be set to continually analyse your power output, set power zones (and adapt them over time), and use that as further data for deciding which compression setting is right for the moment. There’s no AI here, but rather an algorithm bases the suspension setting with power zones as a further input metric. Low power efforts are treated to more open suspension, while efforts well beyond your average ty*****lly cause the suspension to firm up or lockout.
RockShox SID Flight Attendant power zone indicators.
The fork can show you your power zones when combined with a Quarq/SRAM power meter.
SRAM is tight-lipped over what exactly is informing Flight Attendant in doing what it does. “The competitive landscape around Flight Attendant is challenging, and the developments are fast-paced. Because of this we are not providing specific information around what data we are using,” answered Chris Mandell from SRAM’s mountain bike division.
Clearly, when power data is available, it’s a key metric. Forces and impacts at the wheel are clearly another metric. And incline seems to be another. SRAM has even teased that syncing the system to an AXS drivetrain may be a further factor. However, they have ruled out a Reverb AXS dropper seatpost being a factor, as this product “only knows if the valve is open or closed, it does not know what position it is in.”
keďže to je model SID, je to závodný model, najlepšie to pracuje s powermetrom a senzorom pedalovania, takže primarne je to z môjho pohľadu pretekárska záležitost.
Na radosť z jazdy a techniky stačí dobre nastavene odpruženie bez milisekundoveho analyzovania nárazov