Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Zas propaganda. Prečo ropak natankuje za podobné ceny na hociktorej pumpe aj bez nejakých vernostných systémov.
Ale to isté vo svete ev nabíjať bez vernostného programu je doslova zdieranie, výpalné ? Či dokonca ani vôbec nenabijes.
Nejak ten váš slobodný trh nefunguje.


Naposledy upravil peter120 dňa 27.12.2024 - 14:36:34, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 27.12.2024 - 14:14:35
01
Nie som fanda elektro ... ale skus nakupit v tescu bez karty, napr ... proste consumer data nepustia
Zobraziť komentár 27.12.2024 - 14:17:59
01
Jednu vec nepochopím:
Nákupné centrum Európa dnes, tisíce ľudí, stovky áut na parkoviskách, desiatky áut čakajú v šórach na vstupoch na parkovisko. Ešte pred vjazdom na parkovisko je myslím šesť. ak nie osem, flekov na nabíjanie elektromobilov (teda elektromobily sú zvýhodnené, nemusia sa trepať dovnútra parkoviska, ich standy sú ešte pred rampou).

Na dvoch z tých miestach stáli spalováky.
To ako tým ľuďom nie je ani trochu trápno?
Zobraziť komentár 27.12.2024 - 16:58:42
00
arrow_leftlapaloma napísal:
Nie som fanda elektro ... ale skus nakupit v tescu bez karty, napr ... proste consumer data nepustia

No proste tam nenakupuj😉
Zobraziť komentár 27.12.2024 - 17:04:41
00
a kde nemaju vernostne karty?
Zobraziť komentár 27.12.2024 - 18:10:59
00
arrow_leftpeter120 napísal:
Zas propaganda. Prečo ropak natankuje za podobné ceny na hociktorej pumpe aj bez nejakých vernostných systémov.
Ale to isté vo svete ev nabíjať bez vernostného programu je doslova zdieranie, výpalné ? Či dokonca ani vôbec nenabijes.
Nejak ten váš slobodný trh nefunguje.


Podobne ceny? Si sa "pomylil" alebo jazdis len okolo komina?
Ked idem par sto km a este dialnicami, kratim si cas porovnavanim cien a tie rozdiely su veru dost citelne, na dialniciach o desiatky centov vyssie. A to ani nespominam plyn, tam byva rozdiel este vacsi, nejaka zapadnuta jurki pumpa za 0,65€ a dialnica slovnaft pokojne aj cez 0,8. To su 20 az 30% rozdiely v cene. Samozrejme mozes povedat, ze aj v kvalite a lokalite, ale to iste su aj tie rychlonabijacky.

A hla, baterie nam riadne zlacnuju...

https://e.dennikn.sk/4378414/graf-roka-patrika-krizanskeho-z-pokracujuceho-zlacnovania-baterii-nebude-tazit-len-elektromobilita/
Zobraziť komentár 27.12.2024 - 18:56:11
00
Takže zrazu bude ekonomicky výhodné v jazdenej elektricke vymeniť batériu? To je ochrana prírody jak sa patrí.
Zobraziť komentár 27.12.2024 - 19:13:38
01
skvela uvaha. to vyplynulo toho clanku?
Zobraziť komentár 27.12.2024 - 19:22:11
00
arrow_leftfluider napísal:
Takže zrazu bude ekonomicky výhodné v jazdenej elektricke vymeniť batériu? To je ochrana prírody jak sa patrí.


O tom, do akej miery výmena bateriek v elektromobiloch naozaj bude zaťažovať životné prostredie, je ešte skoro hovoriť. Ale vo všeobecnosti sa zatiaľ predpokladá, že veľmi málo. Jednak už dnes je technologicky možné viac 95% z baterky recyklovať a znovu použiť. Zatiaľ to naráža na ekonomickú bariéru, recyklovaných bateriek je ešte málo na to, aby sa s nimi dal robiť biznis, ale to je logicky iba otázkou času.
No a jednak sa použité baterky dajú využiť na skladovanie vyrobenej elektriky, čo je stále ešte slabá stránka obnoviteľných zdrojov vďaka ich nepravidelnosti, takže môžme predpokladať ich masívne využívanie v tomto smere.
Tak či onak, z dlhodobého globálneho hľadiska budú baterky zaťažovať životné prostredie určite menej ako emisie skleníkových plynov a najmä nemajú a nebudú mať likvidačný vplyv na život.
Zobraziť komentár 27.12.2024 - 19:45:08
02
Batérie zlacňujú, nabíjanie je lacné a podiel elektromobilov v EÚ klesá. Takže Green Deal sa plní podľa očakávania.
Príloha:
4639.png
4639.png 71.31 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down



Samozrejme najlepšia a najefektívnejšia značka nezaostáva.
Príloha:
9463.png
9463.png 65.31 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 27.12.2024 - 20:07:16
01
Neklesa podiel elektromobilov na trhu, ale podiel na novonakupenych. To len aby sme si vyjasnili, co tie grafy ukazuju.

Jedni tvrdia, ze vsetko je biele a pocty elektromobilov budu exponencialne narastat a druhi zase pri prvom spomaleni tvrdia ze vsetko je stratene a ide sa naspat na fosilne paliva.

Ten trh sa vyvija. Svedkovia Elonovi, co mali peniaze uz nakupili. Nakupili aj dalsi ludia, pre ktorych davali elektromobily nejaky zmysel. Pocet kupujucich sa ciastocne vycerpal a preto je pokles v predajoch. Postupne bude technologia a infrastruktura vyspievat a elektromobily budu davat zmysel viac ludom. Predaj porastie. Tesla uz nebude tak vynimocna a bude jeden z modelov na trhu, takze jej podiel poklesne. Zase nieco normalne a ocakavane.

Len netreba vsetko vidiet ciernobielo. Tych problemov v elektromobilite je vela. Ale terajsi pokles nie. Ten je problem len pre nepripravenych a neznalych. A este pre chamtivych manazerov a investorov.
Zobraziť komentár 27.12.2024 - 22:11:52
04
A ked predstavi tesla modernizovany Y (juniperus) tak predaje zase raketovo stupnu. A tak dookola :)
Zobraziť komentár 27.12.2024 - 22:13:14
00
https://magazin.autobazar.eu/ako-bude-v-praxi-fungovat-spoplatnenie-kilometroveho-najazdu-a-ake-su-jeho-dovody-clanok8641.html
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 08:39:28
00
Zbytocne komplikovane s tym poctom km, aj ked spravodlive. Museli by byt este aj kontrolne mechanizmy na pocet km kedze na SK by to motivovalo zase k dalsim podvodom. Jednoduchsie je zavedenie jednotnej rocnej dane pre vsetky BEV bez ohladu na najazd, maximalne ju tak odlisit podla hmotnosti v TP. Napr. Dacia Spring by mohla mat menej ako polovicnu dan v porovnani s Enyaqom. Ale na takuto dan je na SK este dost casu. :)
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 09:53:02
01
Jaroh: takze pokial nevieme robit biznis, tak sa na recyklaciu vykasleme a zakopeme to do zeme. Ano, presne takto je to so vsetkym. Budeme chranit prostredie, ale len ak je z toho biznis. Rovnaky, ako je s povolenkami na co2. Co je paradny biznis. Pre vyvolenych :)

A co sa tyka toho, ci zatazovat alebo nie, tak nie, nie je skoro o tom hovorit. Totizto, ak niekto chce realne chranit zivotne prostredie, cely cyklus ma byt naplanovany a zvladnuty hned na zaciatku. Nie v style, sak hodime vypaleny uran potom do mora, vydrzi to tam (v schranke) 150rokov a dalej nas to nezauima (co inak mozno coskoru bude pruser jak brno).

Inak, EV su riadne mamuty, tazke jak LKT, taky maly kamionok.
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 09:57:44
04

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up