Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Štyri popredné európske firmy zamerané na nabíjanie elektromobilov sa spojili s cieľom vytvoriť najväčšiu sieť nabíjacích staníc v Európe. Nová aliancia sa volá Spark a jej členmi sú talianska Atlante, nemecká Ionity, holandská Fastned a francúzska Electra.

Aliancia zahŕňa 11-tisíc nabíjacích miest a 1 700 nabíjacích staníc v 25 krajinách. Od júna budú mať zákazníci v Európe prístup k ultrarýchlemu nabíjaniu až do 400 kW a budú môcť platiť prostredníctvom ľubovoľnej aplikácie člena aliancie Spark. (reuters, čtk)
02.04.2025 - 22:36:33
01
Najpredávanejšie elektricke vozidla (EV+PHEV) na svete za február 2025
celkovo 1.2 miliona áut,
medziročný rast 49% (BEV +58%)
EV+PHEV tvoria 19 % svetového predaja áut (čisté elektromobily 13%)
V top 20 - 10x BYD

pre kontext v Číne stoji Model Y 36,820 usd a napr ten BYD Seagull 9,600 usd, Wuling 6,272 usd Geely star wish 9600 usd

V Číne sa predalo vo Feb 2025 - 26777 modelov Y v Marci to už bolo 48189 ks +80% (čo su skoro globalne predaje za Feb) :rock:

Prílohy:

Snímka obrazovky 2025-04-13 205940.png
Snímka obrazovky 2025-04-13 205940.png 60.59 KiB thumb_up0thumb_down

13.04.2025 - 21:18:46
00
som zvedavy na takyto graf o mesiac,po tychto peripetiach s tymi 2 magormi
14.04.2025 - 19:57:42
00
velmi velmi by som si prial vidiet ceny elektromobilov ocistene o akekolvek dotacie. ci uz priznane (eu, usa) alebo verejne tajomstvo (cina). pri cenovom rozdiele tesla vs byd v cine je zaujimave ze sa tych tesiel vobec tolko preda. a to maju este ine znacky ako napriklad Nio
14.04.2025 - 21:42:08
00
Tá informácia by ti bola načo? Dotácie skrátka sú organickou časťou cenotvorby a bez nich by tie produkty zrejme neexistovali. Nehovoriac o tom, že zrejme ani nie je možné vyčísliť dotácie, tak sú hlboko vrastené do ceny.
14.04.2025 - 21:49:24
00
arrow_leftmnavak napísal:
velmi velmi by som si prial vidiet ceny elektromobilov ocistene o akekolvek dotacie. ci uz priznane (eu, usa) alebo verejne tajomstvo (cina). pri cenovom rozdiele tesla vs byd v cine je zaujimave ze sa tych tesiel vobec tolko preda. a to maju este ine znacky ako napriklad Nio


dotacie su už tak 2r pase, v Číne su jednoducho EV lacnejšie na vyrobu a začína to byt vidiet aj vo zvyšku sveta. Jednoducho lepšie vozenie za menej peňazí s nižšími nákladmi wake up je koniec
15.04.2025 - 02:57:24
00
arrow_leftcanopus napísal:
som zvedavy na takyto graf o mesiac,po tychto peripetiach s tymi 2 magormi


tento mesiac myslíš ?

"V Číne sa predalo vo Feb 2025 - 26777 modelov Y v Marci to už bolo 48189 ks +80% (čo su skoro globalne predaje za Feb)"

https://x.com/justnow1907/status/1910982086091264057
15.04.2025 - 02:58:01
00
Cele je to zaujimave, ze stale ta tesla vedie, napriek cinskej konkurencii. Ten Y asi preto mu stupli predaje, ze sa vyroba rozbehla naplno.
Mna zaraza ze v Cine su tie BYDy tak lacne, a u nas v EU sa cinania prisposobili nasim cenam, a predavaju ich podobne ako ostatni. Snad nova fabrika v Madarsku stlaci ceny a potom ako sa pise vyssie bude to lacne vozenie oproti fosilnym autam aj pre tych co jazdia malo.
15.04.2025 - 09:05:35
00
kto jazdí málo, resp občasne tak to bude musieť mať neustále v sieti ... či? alebo ako to je, že na 2-3 týždne odparkuješ v zime na ulici .. predpokladám, že batéria sa samozohrieva a teda vybíja
15.04.2025 - 09:10:43
00
arrow_leftmailer napísal:
Cele je to zaujimave, ze stale ta tesla vedie, napriek cinskej konkurencii. Ten Y asi preto mu stupli predaje, ze sa vyroba rozbehla naplno.
Mna zaraza ze v Cine su tie BYDy tak lacne, a u nas v EU sa cinania prisposobili nasim cenam, a predavaju ich podobne ako ostatni. Snad nova fabrika v Madarsku stlaci ceny a potom ako sa pise vyssie bude to lacne vozenie oproti fosilnym autam aj pre tych co jazdia malo.

Predpokladam, ze to bude aj potrebou splnat europske normy, ktore su v mnohom prisnejsie ako v Cine.
Zaroven je europsky trh najnarocnejsi z pohladu ocakavani zakaznikov na kvalitu.

Inak plati ze Cina dotuje vyrobu BEV cca 8-12.000 €, tie auta su lacne aj preto.
15.04.2025 - 09:19:14
00
arrow_leftlapaloma napísal:
kto jazdí málo, resp občasne tak to bude musieť mať neustále v sieti ... či? alebo ako to je, že na 2-3 týždne odparkuješ v zime na ulici .. predpokladám, že batéria sa samozohrieva a teda vybíja
Auto bude pocas tejto doby manazovat teplotu baterie. Tak aby v zime nepremrzla a v lete sa neprehrievala. Toto nieco stoji. Kolko to je presne neviem. Podla toho sa bude dat vyratat kolko moze auto stat mimo nabijacky.
O cisto elektricke auto by som sa v tejto situacii az tak nebal. Taky mild hybrid bez pohybu 2-3 tyzdne si koleduje o vymenu malej, ale drahej baterie. Kedze tam dobijanie vacsinou nie je mozne. Po uplnom vybiti bude autorizak mat jedine riesenie - vymenu.
15.04.2025 - 10:34:20
00
no ja by som sa práve bál, jedna vec je možné znehodnotenie batérie ale druhá, že prídeš že teda sním ideš a zistíš že namiesto 90% má už lne 30% .... to naozaj aby auto mal len ten čo jazdí furt do práce a ten čo jazdí len na víkendovo ale zato potom aspoň 200 km tak bude mať proste smolu ... idem pogúgliť či niekde nie je uvedené koľko energie to takto stráca
15.04.2025 - 10:50:29
00
Po 2 tyznoch nemusis nastartovat ani spalovak, najma v zime. Auto s ktorym malo jazdim som musel v zime davat na nabijacku, alebo 30+ minut pojazdit. Vacsina elektroaut ma apku, tak si aspon vies stav nabita overit pred jazdou a necaka ta loteria ci bude dost stavy na start.
15.04.2025 - 11:07:49
00
arrow_lefttrionq napísal:
dotacie su už tak 2r pase, v Číne su jednoducho EV lacnejšie na vyrobu a začína to byt vidiet aj vo zvyšku sveta. Jednoducho lepšie vozenie za menej peňazí s nižšími nákladmi wake up je koniec

zdroj na toto tvrdenie? cely svet vini cinu z nekalych dotacii elektromobilov, EU cla su odvodeene od transprentosti ciel poslytnutych cinou (vacsinou nechcu poskytnut info) len na mrbiker sa tvrdi ze cina nic nedotuje:)

na BYD v madarsku by som sa nespoliehal. vyzera to na hlupu montovnu - drvivu vacsinu materialov aj ludi privezu z ciny a tu len zmontuju. prepodkladam ze kvoli clam a dufam ze to skoro EU pochopi..
15.04.2025 - 11:23:49
01
1-2 tyzdne nam auto stoji na parkovisku zakazdym ked ideme na svk. Zeby sme sa vratili a bola vybita baterka... Navyse, liion baterke nevadi nejak samotny mraz - vsak ludia ich skladuju nabite na nejakych ~70% v mraznicke. Ono sa zohreje ked tak len pred samotnou jazdou, nieze sa stale vyhrieva.
15.04.2025 - 11:42:28
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up