Jaroh ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď, inú som ani nečakal. Som čakal, že sa vyjadríš aspoň prilbám. Keď sa zavádzal eCall do áut, očakávalo sa, že zachráni ročne 2500 životov z cca 35 tisíc, čo ročne na cestách umieralo. To predstavuje 7,14% a musí to byť, ide predsa o každý život, to sú tvrdé dáta, musí to byť v autách, nech to stojí, čo to stojí, predpoklad bol 4-8% umrtí ročne. Nedebatujeme. Bude to a basta. Reálne čísla sú nakoniec nižšie. Druhá strana mince, holandský lekári na to upozorňujú už cez 30 rokov, sú na to štúdie (aj z reálnych pitiev), nemecký, britský, španielsky, taliansky lekári to potvrdzujú posledných 10+ rokov, že 70% cyklistov mohlo žiť, keby malo na svojej ctenej hlávke 25€
prilbu s certifikátom z Decathlonu, Lidla, Tesca, či iného obchodu. 37% cyklistov mohlo prežiť zrážku s automobilom, čo ide 90km/h, keby malo na sebe prilbu. Čo spraví EU na základe tvrdých dát? Zmenil sa tvar predných častí áut a odhad je, že to má zachrániť 1-2% cyklistov. Takže ak sa rozhodujeme na za základe dát a stačí 1-2% na to, aby sme sa pretlačila bezpečnostná zmena hypoteticky, prečo sa ignoruje 70% šanca na záchranu života? Či už zrazu na každom živote nezálež? Tvrdé dáta už zrazu netreba? Keby zajtra prišlo Volvo, že má vystrelovaciu kapotu, čo stojí 5 tisíc € a odhadom záchráni 3% cyklistov, už to EU tlačí do áut, lebo treba zachraňovať životy. Ale naraziť si na kokos prilbu za 25€ a vedieť, že takto prežije 70% cyklistov, to nie.
peter120 nie každý býva na mieste, kde je dobrá verejná hromadná doprava a sú aj ľudia, čo musia v rámci práce cestovať, nie každý deň, ale musia. Napríklad ty máš v profile, že si okres Ilava. Samotná Ilava je malé mesto, v najširšom mieste má niečo cez 2km, to prejdeš za 30 minút peši, či bikom za do 10 minúť. A teraz si predstav, že bývaš v obci Šípkov, do Ilavy je to cca 38km, Google maps tvrdí, že 40 minút autom. Verejnou hromadnou dopravou, ak začínaš ráno o 8:00 v práci, tak 5:25 ti odchádza bus so Šípkova do Bánoviec, tam ideš na bus do Trenčína a prídeš tam 6:50, ak nič nemešká a musíš čakať na vlak o 7:21, čo ide do Ilavy a príde tam 7:38 (ak nemešká) a ešte v rámci Ilavy sa musíš prepraviť do práce ešte v rámci Ilavy. Jasne, môžeš povedať, že som naschvál vybral tú obec, ale len tak od pohľadu som vybral. Určite bude v okolí dosť podobných obcí, ktoré na tom budú podobne a nemusia robiť tí ľudia v Ilave, ale Dubnici (jednej aj druhej), Nemšovej. V momente, keď ti pravidelne mešká vlak a ty máš kvôli tomu meškať pravidelne do práce, tak skorší spoj ide 4:22 a si o 6:38 v Ilave. Po obede ide verejná hromadná doprava z Ilavy do Šípkov o 13:22 a príchod 15:26, čo ako pracujúci nestíhaš, ďalší spoj 13:48 alebo 14:48 a príchod 17:50, ďalší spoj 17:45 alebo 18:22 a príchod 20:09. Chceš ísť do divadla, či kina, ak nechytíš spoj 20:48 z Ilavy s príchodom o 23:37, ďalší ide 4:48 ráno. A obcí čo je na tom podobne, máš desiatky. Spolužiak na výške chodil do Brezna na základnú školu a gympel. Z ich obce išli za deň 2 autobusy, jeden ráno o niečo pred 6, príchod 6:30 do Brezna, druhý odchádzal o 14tej, do ich obce prichádzali 2 spoje z Brezna, jeden odchádzal o 10 ráno, ďalší o 18tej večer. To je všetko. S súčasnej dobe už ani ten bus do Brezna nemajú, ani okolité dediny, Musia cestovať busom do Podbrezovej a odtiaľ vlakom do Brezna, zase majú len 2 spoje za deň pre každý smer a ráno na 8:00 sa tam nevieš dostať, najskôr na 8:30. Otec je z malej obce pri Dunajskej Strede. chodil tam na základnú aj strednú školu. Za komunistov im tam z ich obce chodili 2 spoje, jeden 5:20 a ďalší 6:20 a za 15 minút boli v Dunajskej strede. Opačne chodili jeden o 14tej a další o 17tej. Nestihol si? 13km šlapeš pešo. V súčasnosti to máš kúsok lepšie, vieš tam prísť o 7:15, 8:15 a 9:45 a potom každé cca 3 hodiny. Posledné 3 spoje idú 16:20 (nestíhaš ak robíš 8:00-16:30), 17:16 a 18:20, ďalší ide ráno o 4:20.