Si tak naivný, že si myslýš, že keď tam už bola prerušovaná čiara, tak sa BORA jazdci zoradili za seba? Neviem čo tu chcete obhajovať. Jednoznačne išli ako k...ti bez ohľadu na to aká tam bola čiara.
neviem no... každý má svoju pravdu.. za mňa to chalani na bikoch nevymysleli 2x dobre... tlačí sa tu kampaň, každý tu vyzýva k rešpektu, ale hento mi zrovna ako rešpekt nepripadá... či zase sa bavíme len o jednostrannom rešpekte?
My sme dnes išli trasu L´Etape a každý nás poctivo predbiehal, neviem, koľko miesta vy potrebujete, ale nám úplne stačí, keď sa s autom vysunú aspoň kúsok do protismeru a je to vybavené
možno že tí cyklisti boli dve skupiny a skupina v tmavých dresoch predbiehala tú v bledých dresoch a tí sa nechceli dať , ale vážne, začínajú byť moderné skupinové výjazdy a isto nastanú také situácie , že skupina bude chcieť predbehnúť pomalšiu a tá druhá sa hecne a bude im to chcieť oplatiť.....
Takže "pani cyklisti" môžu jazdit ako uznaju za vhodne,ale od plechovkarov vyžadujú dodržiavanie predpisov.
Že vas hanba nefackuje...
to si myslím že tu nikto netvrdí
len ak niekoho tak rozčúlia dvojičky na ceste (pri 7 jazdcoch) tak je vysoko pravdepodobné že je to vodič typu "zmestím sa"
takže zhrniem to na: nie nemali ísť u nás dvojičky, ale podľa predpisov v rade pri kraji vozovky.. na druhej strane vodičovi to môže byť úplne jedno a nemá sa prečo rozčulovať, pretože ak chce dodržať predpisy a bezpečnosť bude sa za nimi viezť kým nebude priestor.
to je ako sliepka s vajcom, čo bolo skôr.. začnú cyklisti jazdiť podľa predpisov keď autá začnú brať ohľad, alebo autá začnú brať ohľad až keď cyklisti pôjdu podľa predpisov?
aha, cize dvaja vedla seba su ok, lebo aj tak musim cez druhy pruh ... no to je logika jak svina ... a ked obieham cez druhy pruh, uz to automaticky znamena ze obieham s dostatocnym odstupom ? lebo ked idu dvaja vedla seba tak ze lavy ide vedla stredovej ciary (co sa tu snazis skryte obhajovat), tak vodic ma obehnut ako ? cez aky pruh ?
Väčšina skúsených cyklistov jazdiacich a trénujúcich v skupinkách a vo dvojičkách na užších cestách sledujú premávku. Vždy si ukazujeme a hlásime auto oproti alebo za nami. Zo skúseností môžem povedať, že vždy keď ide za nami auto tak sa posúvame čo najviac na pravú stranu, aby sme umožnili predbehnutie. S výnimkou keď ide zároveň auto aj oproti. Nikdy som nezažila, že by sme nechali auto jazdiť za nami "5 minút" a neumožnili mu bezpečné predbehnutie. Veľa krát sa však stáva, že vodič prichádzajúci zozadu nemá dostatočný prehľad a silou mocou musí predbehnúť okamžite, lebo by prišiel o cenné sekundy a prehral v boji s GPSkou. Jazdu vo dvojičkách "skyte" neobhajujem. Ja ju obhajujem otvorene.
Stalo sa mi osobne aj pri sólo jazde, že ma v neprehľadnej zákrute začalo predbiehať auto a keď bolo na mojej úrovni oproti sa objavilo iné. A poviem ti, že zažila som aj následné surové vytlačenie z cesty (veď sa predsa nezrazím s protiidúcim), alebo že obe autá museli zastať a ten oproti idúci si klepkal po čele a nadával na toho čo ma obiehal v neprehľadnej zákrute.
No kludne môžete školiť vodičov pri stredovej čiare.
Keď mamina v Q7 bude riešiť plne auto harantov a na poslednu chvilu zbadá školitela a oproti pojde kamión určite sa rozhodne to napalit do kamionu...
alebo že obe autá museli zastať a ten oproti idúci si klepkal po čele a nadával na toho čo ma obiehal v neprehľadnej zákrute.
Presne toto je pravidelný prípad čo sa mi stáva. Ten najčerstvejší je priam ukážka arogantnosti, keď má obieha 12 t nákladiak v totálne prehľadnom úseku no na užšej ceste v klesaní. Vôbec neodhadol, že to nemusí stihnúť a oproti idúci rovnako 12 t nákladiak musel vyslovene zastaviť čo najviac pri kraji aby sa zmestil zaradiť tesne predo mňa. Ten šofér v tom druhom nákladiaku si tiež ťukal na čelo a krútil neveriacky hlavou.
No kludne môžete školiť vodičov pri stredovej čiare.
Keď mamina v Q7 bude riešiť plne auto harantov a na poslednu chvilu zbadá školitela a oproti pojde kamión určite sa rozhodne to napalit do kamionu...
Ak sa niekto obhajuje takýmto argumentom, je to jedno či obieha cyklistu, alebo fábiu. Ten arogantný na Q7 vždy "vyhrá".
Na jednu stranu Terchova-ZA, by som nesiel na bici, ked je plno - a to je v lete takmer vzdy. Je to cesta, kde je zopar miest na predbehnutie - samozrejme ak nejdu kolony aut v oboch smeroch, resp. vikendovi a "prilis" ohladuplni vodici.
Na druhu stranu je uplne jedno, ci sli cyklisti za sebou alebo vedla seba, ci su to profici alebo mamili, ci je cesta do Rosiny niekde o polovicu a niekde dokonca dvojnasobne sirsia a s krajnicou. Tu pri predbiehani aj tak musis ist autom do vedlajsieho pruhu - rozdiel je v tom ze ci polkou auta, alebo celym autom. Ked vidis dostatocne pred seba, tak ti to moze byt jedno! Ked nevidis, tak dufas, ze nic nepojde alebo ze to nebudes musiet dat celne a strhnes do cyklistu v jednorade na hrane asfaltu v tych uzkych miestach? O toto islo zadavatelovi dnesnej temy?
Cyklisti na ceste sa castokrat snazia chranit samych seba, lebo ked sa stretnu s autom, hadaj kto drvivo "vyhra" a bez ohladu na zavinenie? Ja sa napr. o.i. pre kruhacom obzriem a podla moznosti zaradim do stredu pruhu, aby ma v nom auto nevytlacilo/neohrozilo. Strata pre auto max. 0,5 sekundy. Potom okamzite idem na kraj. Niektori vodici to nepochopia nikdy, niektori uplne v pohode, s niektorymi sme si to (v mieri) museli vysvetlit na kraji vozovky, ked mali pocit, ze vrtanie si prstom do spankov je to co potrebujem od nich vidiet...
Ved ok a keby sli za sebou tak by si ich ako predbiehal? Mali by 15 metrov nie 8 ako v dvojrade.
Ak by šli za sebou, v krajnom prípade - ked sa objaví pri predbiehaní protiidúce vozidlo - sa môžu zmestiť všetky tri objekty vedľa seba. Protiidúce auto zájde na krajnicu, cyklisti v jednom rade pôjdu čím bližšie pri krajnici a predbiehajúci dokonči manéver. Toto je realita v praktickej premávke - nie teória ako by to malo byť, koľko - 150, ... centimetrov má byť vzdialené predbiehajúce auto od cyklistu, ... Vedľa seba môžu ísť cyklisti ak nejde oproti ani za cyklistami auto ako píše Kristína teda zväčša tam kde nie je hustá premávka. Samozrejme 15 cyklistov na spoločnom výjazde je chobotina. Ešte tak 7 - 8 aby dlžka kolóny cyklistov v jednozástupe bola maximálne ako je dlžka napr. kamiona.
a to volas bezpecne predchadzanie hej? realita je taka ze ten co sa ponahla na to aj tak nema auto alebo schopnosti a bude ich predbiehat dlho, objavis sa nakladiak a tak v strachu o svoj zivot to proste strhne do cyklistov a bude vymalovane. Zatial co keby predchadzal len 8m vlacik tak uz je davno pred nimi oproti tomu co by este bol len v polovici manevru. To je realita predbiehania.
scarinko - nie bezpečné ale realita, bezpečná jazda cyklistu na ceste neexistuje, to čo vravíš ty že cyklisti vedľa seba je len viac nebezpečné, osemmetrový dvojvláčik je v poriadku že predbehne rýchlejšie ale pri predbiehaní dvadsiateho piateho vláčika môže sa môže v protismere objaviť auto a vtedy by bolo dobre ak by cyklisti tvorili jednovláčik
to je pre to ze si zvyknuty na tu realitu tam kde jazdis, ja prejdem za ciaru a ta realita sa razom zmeni a zasadne.
v zasade ma ziadne AT auto nikdy neohrozilo, za to ked ma nejake auto ohrozilo v AT bolo to slovenske auto.
A cim dalej ides tak ta realita je lepsia. V zasade to je koli tomu ze cim dalej si od SK tym menej SK vodicov tam je.
Je to len o hlave.
no určite - Rakúsko - dokonalí ľudia, aj tam sa nájde dezolát, gauner, pod vplyvom alkoholu ktorý ked mu drbne v bedni ta s partiou zmláti v krajnom prípade ak sa budeš na ceste moc roztahovat tak ťa odkráglujú
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
My sme dnes išli trasu L´Etape a každý nás poctivo predbiehal, neviem, koľko miesta vy potrebujete, ale nám úplne stačí, keď sa s autom vysunú aspoň kúsok do protismeru a je to vybavené
Že vas hanba nefackuje...
Že vas hanba nefackuje...
to si myslím že tu nikto netvrdí
len ak niekoho tak rozčúlia dvojičky na ceste (pri 7 jazdcoch) tak je vysoko pravdepodobné že je to vodič typu "zmestím sa"
takže zhrniem to na: nie nemali ísť u nás dvojičky, ale podľa predpisov v rade pri kraji vozovky.. na druhej strane vodičovi to môže byť úplne jedno a nemá sa prečo rozčulovať, pretože ak chce dodržať predpisy a bezpečnosť bude sa za nimi viezť kým nebude priestor.
to je ako sliepka s vajcom, čo bolo skôr.. začnú cyklisti jazdiť podľa predpisov keď autá začnú brať ohľad, alebo autá začnú brať ohľad až keď cyklisti pôjdu podľa predpisov?
Väčšina skúsených cyklistov jazdiacich a trénujúcich v skupinkách a vo dvojičkách na užších cestách sledujú premávku. Vždy si ukazujeme a hlásime auto oproti alebo za nami. Zo skúseností môžem povedať, že vždy keď ide za nami auto tak sa posúvame čo najviac na pravú stranu, aby sme umožnili predbehnutie. S výnimkou keď ide zároveň auto aj oproti. Nikdy som nezažila, že by sme nechali auto jazdiť za nami "5 minút" a neumožnili mu bezpečné predbehnutie. Veľa krát sa však stáva, že vodič prichádzajúci zozadu nemá dostatočný prehľad a silou mocou musí predbehnúť okamžite, lebo by prišiel o cenné sekundy a prehral v boji s GPSkou. Jazdu vo dvojičkách "skyte" neobhajujem. Ja ju obhajujem otvorene.
Stalo sa mi osobne aj pri sólo jazde, že ma v neprehľadnej zákrute začalo predbiehať auto a keď bolo na mojej úrovni oproti sa objavilo iné. A poviem ti, že zažila som aj následné surové vytlačenie z cesty (veď sa predsa nezrazím s protiidúcim), alebo že obe autá museli zastať a ten oproti idúci si klepkal po čele a nadával na toho čo ma obiehal v neprehľadnej zákrute.
Keď mamina v Q7 bude riešiť plne auto harantov a na poslednu chvilu zbadá školitela a oproti pojde kamión určite sa rozhodne to napalit do kamionu...
Presne toto je pravidelný prípad čo sa mi stáva. Ten najčerstvejší je priam ukážka arogantnosti, keď má obieha 12 t nákladiak v totálne prehľadnom úseku no na užšej ceste v klesaní. Vôbec neodhadol, že to nemusí stihnúť a oproti idúci rovnako 12 t nákladiak musel vyslovene zastaviť čo najviac pri kraji aby sa zmestil zaradiť tesne predo mňa. Ten šofér v tom druhom nákladiaku si tiež ťukal na čelo a krútil neveriacky hlavou.
Keď mamina v Q7 bude riešiť plne auto harantov a na poslednu chvilu zbadá školitela a oproti pojde kamión určite sa rozhodne to napalit do kamionu...
Ak sa niekto obhajuje takýmto argumentom, je to jedno či obieha cyklistu, alebo fábiu. Ten arogantný na Q7 vždy "vyhrá".
Na druhu stranu je uplne jedno, ci sli cyklisti za sebou alebo vedla seba, ci su to profici alebo mamili, ci je cesta do Rosiny niekde o polovicu a niekde dokonca dvojnasobne sirsia a s krajnicou. Tu pri predbiehani aj tak musis ist autom do vedlajsieho pruhu - rozdiel je v tom ze ci polkou auta, alebo celym autom. Ked vidis dostatocne pred seba, tak ti to moze byt jedno! Ked nevidis, tak dufas, ze nic nepojde alebo ze to nebudes musiet dat celne a strhnes do cyklistu v jednorade na hrane asfaltu v tych uzkych miestach? O toto islo zadavatelovi dnesnej temy?
Cyklisti na ceste sa castokrat snazia chranit samych seba, lebo ked sa stretnu s autom, hadaj kto drvivo "vyhra" a bez ohladu na zavinenie? Ja sa napr. o.i. pre kruhacom obzriem a podla moznosti zaradim do stredu pruhu, aby ma v nom auto nevytlacilo/neohrozilo. Strata pre auto max. 0,5 sekundy. Potom okamzite idem na kraj. Niektori vodici to nepochopia nikdy, niektori uplne v pohode, s niektorymi sme si to (v mieri) museli vysvetlit na kraji vozovky, ked mali pocit, ze vrtanie si prstom do spankov je to co potrebujem od nich vidiet...
Ak by šli za sebou, v krajnom prípade - ked sa objaví pri predbiehaní protiidúce vozidlo - sa môžu zmestiť všetky tri objekty vedľa seba. Protiidúce auto zájde na krajnicu, cyklisti v jednom rade pôjdu čím bližšie pri krajnici a predbiehajúci dokonči manéver. Toto je realita v praktickej premávke - nie teória ako by to malo byť, koľko - 150, ... centimetrov má byť vzdialené predbiehajúce auto od cyklistu, ... Vedľa seba môžu ísť cyklisti ak nejde oproti ani za cyklistami auto ako píše Kristína teda zväčša tam kde nie je hustá premávka. Samozrejme 15 cyklistov na spoločnom výjazde je chobotina. Ešte tak 7 - 8 aby dlžka kolóny cyklistov v jednozástupe bola maximálne ako je dlžka napr. kamiona.
v zasade ma ziadne AT auto nikdy neohrozilo, za to ked ma nejake auto ohrozilo v AT bolo to slovenske auto.
A cim dalej ides tak ta realita je lepsia. V zasade to je koli tomu ze cim dalej si od SK tym menej SK vodicov tam je.
Je to len o hlave.