arrow_leftperez napísal:
si predstav, ze v tom protismere kde siel by bol suvisly prud vozidiel povedzme na 5 minut - urcite nie je OK zablokovat ju, lebo JA chcem odbacat vlavo.


no a potom tu mas krizovatky ako je ta z Borinky na hlavnu ulicu v Stupave, kde by si v spicke mohol cakat polhodinu kym nastane taka konstelacia, ze v obidvoch smeroch mas volno - plati Slovenska mentalita: vsetci idu po hlavnej tak preco by mali pustat niekoho z vedlajsej ked oni maju prednost.

Takze jednoducho ked tam odbacam vlavo a zlava nic nejde, vojdem do krizovatky a cakam kym sa uvolni aj pravy pruh - a uprimne mi je jedno ci o 20 sekund pride zlava auto a ja ho budem blokovat
30.04.2025 - 00:47:33
00
Áno, presne to je tá slovenská mentalita, o ktorej píšeš.
30.04.2025 - 08:21:02
01
foobar nema problem pouzit na cyklistov ostrekovace na ich vychovavanie ked ide autom, takze naozaj typicka slovenska mentalita.
30.04.2025 - 10:26:10
01
ktory z vas to bol? :)
https://youtu.be/tzNe9_ugtrE?si=mP8myTFjN7iWGeRJ&t=46
30.04.2025 - 10:32:58
00
mathoso, posledne dve strany su diskusia o tomto videu, nevsimol si si?
30.04.2025 - 10:35:00
01
arrow_leftfoobar napísal:
no a potom tu mas krizovatky ako je ta z Borinky na hlavnu ulicu v Stupave, kde by si v spicke mohol cakat polhodinu kym nastane taka konstelacia, ze v obidvoch smeroch mas volno - plati Slovenska mentalita: vsetci idu po hlavnej tak preco by mali pustat niekoho z vedlajsej ked oni maju prednost.

Takze jednoducho ked tam odbacam vlavo a zlava nic nejde, vojdem do krizovatky a cakam kym sa uvolni aj pravy pruh - a uprimne mi je jedno ci o 20 sekund pride zlava auto a ja ho budem blokovat

Stupava je v spicke priserne zapchate mesto, na bicykli tadial uz len v tych bocnych ulickach, lebo sprava sa na hlavnej na mnohych usekoch ani neda predbiehat, takze cyklista musi cakat v zapche s autami. Esta par rokov dozadu v predcovidovej ere sa to celkom dalo, ale je to cim dalej tym horsie, ako pribudaju po Zahori rozne satelity. To mesto uz je normalne zrele na obchvat, ktory tam defacto je (dialnica D2), len ako donutit tie tranzitujuce auta, aby ho aj realne vyuzivali... :@
30.04.2025 - 12:34:14
01
arrow_leftblackpyros napísal:
Stupava je v spicke priserne zapchate mesto, na bicykli tadial uz len v tych bocnych ulickach, lebo sprava sa na hlavnej na mnohych usekoch ani neda predbiehat, takze cyklista musi cakat v zapche s autami. Esta par rokov dozadu v predcovidovej ere sa to celkom dalo, ale je to cim dalej tym horsie, ako pribudaju po Zahori rozne satelity. To mesto uz je normalne zrele na obchvat, ktory tam defacto je (dialnica D2), len ako donutit tie tranzitujuce auta, aby ho aj realne vyuzivali... :@

Aby D2 fungoval ako obchvat, tak by si potreboval urobiť pre Stupavu ešte jednu diaľničnú križovatku. Najlepšie s cestou III/1106 čo je ťah od Vysokej. Tak autá idúce napr. od Borinky by mohli pokračovať takto na Vysokú a napojiť sa na diaľnicu a tak obísť celé mesto.
No Stupava má problém aj so zdrojovou dopravou. Pred covidom tam žilo menej ľudí ako teraz, to tiež prispelo k nárastu dopravy. Navyše po covide ľudia ostali v autách a do hromadnej dopravy sa ich toľko nevrátilo.
30.04.2025 - 12:49:10
01
arrow_leftmathoso napísal:

Možno sa inšpiroval Paríži. :lol: Tam som teda počas pár dní jazdenia po meste na bajku nevidel ŽIADNEHO cyklistu zastaviť kvôli nejakej červenej. :rock:
30.04.2025 - 13:23:49
01
JOLI to sa neda realizovat, kedze na Slovensku plati na dialniciach minimalna vzdialenost jednotlivych krizovatiek 5 km - v tomto pripade chyba myslim 300 metrov. Tato problematika sa riesila, ked nejaky investor chcel stavat domy / stvrt pri Vachalkovom rybniku, tam nie je moznost vybudovat krizovatku.
Mas pravdu, problemom je tak isto zdrojova doprava, hlavne z casti, ktore su pod Karpatmi, je problem sa dostat na hlavnu - ci uz od Borinky alebo od skoly.
Pouzivat D2 ako obchvat - no, len pri sporovlivych Zahorakoch - mnohi jednoducho "usetria" na dialnicnej znamke, kedze D2 po zjazd Stupava je zadarmo, tak radsej stoja v kolone. S takou mentalitou tazko nieco spravit... Mnohokrat je to rychlejsie poobede do Stupavy ist az po Lozorno a potom sa vratit, hoci ano - je to 10 km navyse ..
30.04.2025 - 14:08:28
01
S dopravou po starej ceste 61 máme problémy aj tu od Trenčína cez Dubnicu po Ilavu, hoci ide súbežne aj D1. Tie výjazdy na diaľnicu sú tak nešťastne umiestnené, že väčšina by musela prejsť de facto celé mesto, aby sa na D1 dostali a potom sa po nej vracať na opačnú stranu.
Príklad, človek v TN pri Maxe alebo zo žel. stanice, či námestia sa potrebuje dostať do Dubnice alebo na Novú. Asi sa nebude trepať cez často upchatý starý most a cez Zlatovce, aby sa pri Mercury Markete napojil na jediný diaľničný privádzač v TN (alebo cez centrum a napojil sa naň pri Laugu), a potom celý TN obchádzal po D1 (a ak ide na Novú, po výjazde z D1 by sa musel vrátiť po 61 od Dubnice). Je to kopu km navyše a čo časovo ušetrí po diaľnici, to stratí, kým sa na diaľnicu a z nej dostane. Takýchto ľudí je X a pôjdu logicky po starej 61. Ronako aj opačný smer.
A to isté je aj medzi Dubnicou a Ilavou. Diaľnica sa oplatí, ak idete z Dubnice od Tesca a Koloniek, ktoré sú na južnej strane Dubnice, najbližšie k privádzaču. Ak idete do Ilavy z centra Dubnice, ZVSky alebo ZŤSky, čo sú miesta na severnej strane Dubnice, tak ísť po D1 by znamenalo prejsť celú Dubnicu na juh, pri Nemšovej sa napojiť na D1 a potom obchádzať celú Dubnicu po D1 na Ilavu. Zase kopa km navyše a časovo rovnako alebo aj dlhšie ako po starej 61. A mám pocit, že tie miesta, kam potrebuje ísť najviac ľudí, tak tie sú tu práve najďalej od privádzačov, cez celé mesto (v Dubnici aj v TN okrem Zlatoviec).
Takže kombinácia veľa miest na malom úseku + medzi nimi veľa (aj veľkých) obcí + zlý prístup na D1=skoro všetko ide po starej 61 a tak medzi TN a Ilavou v špičke:
- ťažko odbočíte doľava aj doprava z vedľajších na 61 všeobecne, ale najznámejšie neslávne známe miesta sú v T. Teplej od T. Teplíc, na križovatke pri Prílese a Delte a na križovatke z Novej,
- tam, kde sú kruháče, tak kolóny na 61, stačí si pozrieť Waze po 14:00,
- obísť to po D1 tiež nie je žiadne terno, nakoľko väčšina, ako som písal, by museli prejsť cez (v špičke zahustené) mesto, aby sa dostali na D1 a na výjazdoch z D1 v Dubnici a Ilave sú tie výjazdy klasické T-čka so STOPkami a odbočujete zo stoja bez pripájacieho pruhu priamo do priebežného, či už doľava alebo doprava. A keďže aj tam jazdí veľa áut, tvoria sa rady na výjazdoch z D1 a ak potrebujete odbočiť doľava, tak..... veľa šťastia.
30.04.2025 - 14:33:47
00
arrow_leftBikerChorche napísal:
JOLI to sa neda realizovat, kedze na Slovensku plati na dialniciach minimalna vzdialenost jednotlivych krizovatiek 5 km - v tomto pripade chyba myslim 300 metrov. Tato problematika sa riesila, ked nejaky investor chcel stavat domy / stvrt pri Vachalkovom rybniku, tam nie je moznost vybudovat krizovatku.
Mas pravdu, problemom je tak isto zdrojova doprava, hlavne z casti, ktore su pod Karpatmi, je problem sa dostat na hlavnu - ci uz od Borinky alebo od skoly.
Pouzivat D2 ako obchvat - no, len pri sporovlivych Zahorakoch - mnohi jednoducho "usetria" na dialnicnej znamke, kedze D2 po zjazd Stupava je zadarmo, tak radsej stoja v kolone. S takou mentalitou tazko nieco spravit... Mnohokrat je to rychlejsie poobede do Stupavy ist az po Lozorno a potom sa vratit, hoci ano - je to 10 km navyse ..

Len v okolí BA máš niekoľko výnimiek, ktoré nemajú ani 2 km medzi križovatkami.
https://www.google.com/maps/dir/48.2006438,17.2292629/48.2138099,17.2195212/@48.2086239,17.2162381,15z/data=!4m2!4m1!3e0!5m1!1e1?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQyOC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
alebo
https://www.google.com/maps/dir/48.2025062,17.2339692/48.2119271,17.2592393/@48.1921118,17.2170668,13.75z/data=!4m2!4m1!3e0!5m1!1e1?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQyOC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
30.04.2025 - 14:38:50
01
To je mozne, len co som pisal, je oficialne stanovisko, preco to presne na Tebou preferovanom mieste, nemohli postavit, co si aj sam myslim, ze je skoda.

Toto bol plan: https://www.shpsk.eu/projekty/d-2-stupava-lozorno-sr-muk-stupava-sever/149

Vysledok je zrejmy kazdy den :-)
30.04.2025 - 14:54:26
01
arrow_leftperez napísal:
mathoso, posledne dve strany su diskusia o tomto videu, nevsimol si si?

prepac, fakt necitam vsetko :-D
30.04.2025 - 21:09:21
00
V Dubnici pri Kauflande na odbočke z hlavnej cesty 61 na jednosmerku ku Slovnaftke a Kauflandu ma z diaľky vytrúbil vodič (podľa kamaráta rozvoz z Bistra 33 (PUB 33)) a ešte pri prejazde okolo nás sa díval na mňa a klepal si ukazovákom na čelo za to, že som stál na kraji cesty (ľavou nohou tam, kde končí vozovka a začína tráva a pravou vedľa nej) a práve fotil kamaráta s 3 bežkyňami z behu mieru (oni stáli viac na tráve) a pritom som si dovolil zabrať 0,5 metra pravého kraja šírky jednosmerky, do ktorej sa v pohode zmestia 2 autá vedľa seba a na odbočke je cesta ešte širšia, ale chudák vodič to mal pri rýchlosti odhadom 60 km/h kvôli mne asi dosť ťažké, že nemohol rezať odbočku úplne vpravo popri tráve (odbočenie v uhle 35-40° vpravo z hlavnej cesty) a musel zatočiť s väčším oblúkom, aby nás obišiel, tak mal zatočiť z hlavnej cesty o pár metrov neskôr a stále by sa pohodlne zmestil do jednosmerky aj keby stojím 1 meter od kraja. Podľa mňa takýto človek by nemal mať vodičský, ak ho dokáže rozčúliť takáto banalita a ešte kvôli tomu trúbi a gestikuluje ako keby musel kvôli nám zadupnúť brzdy.

Miesto, kde sme cca stáli:
https://www.google.com/maps/place/Tov%C3%A1rensk%C3%A1,+018+41+Dubnica+nad+V%C3%A1hom/@48.9632557,18.1790036,19z/data=!4m6!3m5!1s0x4714999586fae695:0x40a27ae64fabdd01!8m2!3d48.9633509!4d18.1789937!16s%2Fg%2F11g62z0dy5?utm_campaign=ml-ardi&g_ep=Eg1tbF8yMDI1MDUxNF8wIJvbDyoASAJQAQ%3D%3D
22.05.2025 - 23:51:06
00
neskutocne
https://www.noviny.sk/krimi/1060893-video-jazda-pri-ktorej-zomrela-23-rocna-spolujazdkyna-vodic-isiel-udajne-rychlo-a-bez-zapnutych-svetiel
23.05.2025 - 23:35:20
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektronika a svetlá / Svetlá)
keyboard_arrow_up