Analogicky dotycny z videa vosiel z vedlajsej cesty do krizovatky predtym, ako by musel davat prednost autu ktore natocilo video a tam cakal kym bude moct dokoncit zaradenie. Nevidim v tom absolutne ziadny problem. Ten co natacal video videl ze do krizovatky vchadza auto z vedlajsej cesty a namiesto toho aby dal dole nohu z plynu, pokracoval v pridavani aby potom musel brzdit.
nie je to tak, ze pokial nevies krizovatkou prejst (a kludne moze byt aj na semafore zelena v tvojom smere), tak do nej nemas vchadzat?
Je to tak. Na druhej strane, ak by ten s kamerou v aute lepšie "čítal situáciu" a zároveň by trochu "prehltol ego," k žiadnemu "incidentu na kamere" by nemuselo prísť. Aj keď je človek v práve, tak noha na plyn, ruka na klaksón a bazmeg, lófas a podobné lahôdky z úst v takých situáciách pomôžu naozaj len tomu, že budú zábery na internety... A to platí pre veľkú časť klipov z podobných zostrihov.
foobar: ano, len tam je dolezita tato veta z popisu: Vodič zeleného vozidla už nemá po jeho pravej strane žiadne vozidlo (vodič červeného vozidla je už v križovatke a čaká na prejazd modrého vozidla) a prejde križovatku ako prvý.
To znamena, ze aj ked je cervene auto v krizovatke, neblokuje ju - kedze zelene auto nou moze prejst.
Platí Zákon 8/2009 Z.z., § 20 : (3) Vodič nesmie vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke; to neplatí, ak vodič musí zastaviť vozidlo v križovatke z dôvodu dávania prednosti chodcom prechádzajúcim cez vozovku alebo pri odbočovaní doľava podľa § 19 ods. 4.
ano, len tam je dolezita tato veta z popisu: Vodič zeleného vozidla už nemá po jeho pravej strane žiadne vozidlo (vodič červeného vozidla je už v križovatke a čaká na prejazd modrého vozidla) a prejde križovatku ako prvý.
To znamena, ze aj ked je cervene auto v krizovatke, neblokuje ju - kedze zelene auto nou moze prejst.
Platí Zákon 8/2009 Z.z., § 20 : (3) Vodič nesmie vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke; to neplatí, ak vodič musí zastaviť vozidlo v križovatke z dôvodu dávania prednosti chodcom prechádzajúcim cez vozovku alebo pri odbočovaní doľava podľa § 19 ods. 4.
akoze neblokuje? a co ked za cervenym autom bude dalsie, ktore chce pokracovat rovno?
...a mimochodom dotycny z videa odbacal dolava
Nechce sa mi natahovat o slovicka. Jednak je tvoj priklad z krizovatky bez urcenia prednosti (vo videu ide auto s kamerou po hlavnej), ale snad ti je jasne, ze to takto nefunguje, ze zablokujes hlavnu cestu lebo...si predstav, ze v tom protismere kde siel by bol suvisly prud vozidiel povedzme na 5 minut - urcite nie je OK zablokovat ju, lebo JA chcem odbacat vlavo.
si predstav, ze v tom protismere kde siel by bol suvisly prud vozidiel povedzme na 5 minut - urcite nie je OK zablokovat ju, lebo JA chcem odbacat vlavo.
no a potom tu mas krizovatky ako je ta z Borinky na hlavnu ulicu v Stupave, kde by si v spicke mohol cakat polhodinu kym nastane taka konstelacia, ze v obidvoch smeroch mas volno - plati Slovenska mentalita: vsetci idu po hlavnej tak preco by mali pustat niekoho z vedlajsej ked oni maju prednost.
Takze jednoducho ked tam odbacam vlavo a zlava nic nejde, vojdem do krizovatky a cakam kym sa uvolni aj pravy pruh - a uprimne mi je jedno ci o 20 sekund pride zlava auto a ja ho budem blokovat
no a potom tu mas krizovatky ako je ta z Borinky na hlavnu ulicu v Stupave, kde by si v spicke mohol cakat polhodinu kym nastane taka konstelacia, ze v obidvoch smeroch mas volno - plati Slovenska mentalita: vsetci idu po hlavnej tak preco by mali pustat niekoho z vedlajsej ked oni maju prednost.
Takze jednoducho ked tam odbacam vlavo a zlava nic nejde, vojdem do krizovatky a cakam kym sa uvolni aj pravy pruh - a uprimne mi je jedno ci o 20 sekund pride zlava auto a ja ho budem blokovat
Stupava je v spicke priserne zapchate mesto, na bicykli tadial uz len v tych bocnych ulickach, lebo sprava sa na hlavnej na mnohych usekoch ani neda predbiehat, takze cyklista musi cakat v zapche s autami. Esta par rokov dozadu v predcovidovej ere sa to celkom dalo, ale je to cim dalej tym horsie, ako pribudaju po Zahori rozne satelity. To mesto uz je normalne zrele na obchvat, ktory tam defacto je (dialnica D2), len ako donutit tie tranzitujuce auta, aby ho aj realne vyuzivali...
Stupava je v spicke priserne zapchate mesto, na bicykli tadial uz len v tych bocnych ulickach, lebo sprava sa na hlavnej na mnohych usekoch ani neda predbiehat, takze cyklista musi cakat v zapche s autami. Esta par rokov dozadu v predcovidovej ere sa to celkom dalo, ale je to cim dalej tym horsie, ako pribudaju po Zahori rozne satelity. To mesto uz je normalne zrele na obchvat, ktory tam defacto je (dialnica D2), len ako donutit tie tranzitujuce auta, aby ho aj realne vyuzivali...
Aby D2 fungoval ako obchvat, tak by si potreboval urobiť pre Stupavu ešte jednu diaľničnú križovatku. Najlepšie s cestou III/1106 čo je ťah od Vysokej. Tak autá idúce napr. od Borinky by mohli pokračovať takto na Vysokú a napojiť sa na diaľnicu a tak obísť celé mesto.
No Stupava má problém aj so zdrojovou dopravou. Pred covidom tam žilo menej ľudí ako teraz, to tiež prispelo k nárastu dopravy. Navyše po covide ľudia ostali v autách a do hromadnej dopravy sa ich toľko nevrátilo.
JOLI to sa neda realizovat, kedze na Slovensku plati na dialniciach minimalna vzdialenost jednotlivych krizovatiek 5 km - v tomto pripade chyba myslim 300 metrov. Tato problematika sa riesila, ked nejaky investor chcel stavat domy / stvrt pri Vachalkovom rybniku, tam nie je moznost vybudovat krizovatku.
Mas pravdu, problemom je tak isto zdrojova doprava, hlavne z casti, ktore su pod Karpatmi, je problem sa dostat na hlavnu - ci uz od Borinky alebo od skoly.
Pouzivat D2 ako obchvat - no, len pri sporovlivych Zahorakoch - mnohi jednoducho "usetria" na dialnicnej znamke, kedze D2 po zjazd Stupava je zadarmo, tak radsej stoja v kolone. S takou mentalitou tazko nieco spravit... Mnohokrat je to rychlejsie poobede do Stupavy ist az po Lozorno a potom sa vratit, hoci ano - je to 10 km navyse ..
S dopravou po starej ceste 61 máme problémy aj tu od Trenčína cez Dubnicu po Ilavu, hoci ide súbežne aj D1. Tie výjazdy na diaľnicu sú tak nešťastne umiestnené, že väčšina by musela prejsť de facto celé mesto, aby sa na D1 dostali a potom sa po nej vracať na opačnú stranu.
Príklad, človek v TN pri Maxe alebo zo žel. stanice, či námestia sa potrebuje dostať do Dubnice alebo na Novú. Asi sa nebude trepať cez často upchatý starý most a cez Zlatovce, aby sa pri Mercury Markete napojil na jediný diaľničný privádzač v TN (alebo cez centrum a napojil sa naň pri Laugu), a potom celý TN obchádzal po D1 (a ak ide na Novú, po výjazde z D1 by sa musel vrátiť po 61 od Dubnice). Je to kopu km navyše a čo časovo ušetrí po diaľnici, to stratí, kým sa na diaľnicu a z nej dostane. Takýchto ľudí je X a pôjdu logicky po starej 61. Ronako aj opačný smer.
A to isté je aj medzi Dubnicou a Ilavou. Diaľnica sa oplatí, ak idete z Dubnice od Tesca a Koloniek, ktoré sú na južnej strane Dubnice, najbližšie k privádzaču. Ak idete do Ilavy z centra Dubnice, ZVSky alebo ZŤSky, čo sú miesta na severnej strane Dubnice, tak ísť po D1 by znamenalo prejsť celú Dubnicu na juh, pri Nemšovej sa napojiť na D1 a potom obchádzať celú Dubnicu po D1 na Ilavu. Zase kopa km navyše a časovo rovnako alebo aj dlhšie ako po starej 61. A mám pocit, že tie miesta, kam potrebuje ísť najviac ľudí, tak tie sú tu práve najďalej od privádzačov, cez celé mesto (v Dubnici aj v TN okrem Zlatoviec).
Takže kombinácia veľa miest na malom úseku + medzi nimi veľa (aj veľkých) obcí + zlý prístup na D1=skoro všetko ide po starej 61 a tak medzi TN a Ilavou v *****
- ťažko odbočíte doľava aj doprava z vedľajších na 61 všeobecne, ale najznámejšie neslávne známe miesta sú v T. Teplej od T. Teplíc, na križovatke pri Prílese a Delte a na križovatke z Novej,
- tam, kde sú kruháče, tak kolóny na 61, stačí si pozrieť Waze po 14:00,
- obísť to po D1 tiež nie je žiadne terno, nakoľko väčšina, ako som písal, by museli prejsť cez (v ***** zahustené) mesto, aby sa dostali na D1 a na výjazdoch z D1 v Dubnici a Ilave sú tie výjazdy klasické T-čka so STOPkami a odbočujete zo stoja bez pripájacieho pruhu priamo do priebežného, či už doľava alebo doprava. A keďže aj tam jazdí veľa áut, tvoria sa rady na výjazdoch z D1 a ak potrebujete odbočiť doľava, tak..... veľa šťastia.
JOLI to sa neda realizovat, kedze na Slovensku plati na dialniciach minimalna vzdialenost jednotlivych krizovatiek 5 km - v tomto pripade chyba myslim 300 metrov. Tato problematika sa riesila, ked nejaky investor chcel stavat domy / stvrt pri Vachalkovom rybniku, tam nie je moznost vybudovat krizovatku.
Mas pravdu, problemom je tak isto zdrojova doprava, hlavne z casti, ktore su pod Karpatmi, je problem sa dostat na hlavnu - ci uz od Borinky alebo od skoly.
Pouzivat D2 ako obchvat - no, len pri sporovlivych Zahorakoch - mnohi jednoducho "usetria" na dialnicnej znamke, kedze D2 po zjazd Stupava je zadarmo, tak radsej stoja v kolone. S takou mentalitou tazko nieco spravit... Mnohokrat je to rychlejsie poobede do Stupavy ist az po Lozorno a potom sa vratit, hoci ano - je to 10 km navyse ..
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Analogicky dotycny z videa vosiel z vedlajsej cesty do krizovatky predtym, ako by musel davat prednost autu ktore natocilo video a tam cakal kym bude moct dokoncit zaradenie. Nevidim v tom absolutne ziadny problem. Ten co natacal video videl ze do krizovatky vchadza auto z vedlajsej cesty a namiesto toho aby dal dole nohu z plynu, pokracoval v pridavani aby potom musel brzdit.
Je to tak. Na druhej strane, ak by ten s kamerou v aute lepšie "čítal situáciu" a zároveň by trochu "prehltol ego," k žiadnemu "incidentu na kamere" by nemuselo prísť. Aj keď je človek v práve, tak noha na plyn, ruka na klaksón a bazmeg, lófas a podobné lahôdky z úst v takých situáciách pomôžu naozaj len tomu, že budú zábery na internety... A to platí pre veľkú časť klipov z podobných zostrihov.
To znamena, ze aj ked je cervene auto v krizovatke, neblokuje ju - kedze zelene auto nou moze prejst.
Platí Zákon 8/2009 Z.z., § 20 : (3) Vodič nesmie vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke; to neplatí, ak vodič musí zastaviť vozidlo v križovatke z dôvodu dávania prednosti chodcom prechádzajúcim cez vozovku alebo pri odbočovaní doľava podľa § 19 ods. 4.
To znamena, ze aj ked je cervene auto v krizovatke, neblokuje ju - kedze zelene auto nou moze prejst.
Platí Zákon 8/2009 Z.z., § 20 : (3) Vodič nesmie vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke; to neplatí, ak vodič musí zastaviť vozidlo v križovatke z dôvodu dávania prednosti chodcom prechádzajúcim cez vozovku alebo pri odbočovaní doľava podľa § 19 ods. 4.
akoze neblokuje? a co ked za cervenym autom bude dalsie, ktore chce pokracovat rovno?
...a mimochodom dotycny z videa odbacal dolava
no a potom tu mas krizovatky ako je ta z Borinky na hlavnu ulicu v Stupave, kde by si v spicke mohol cakat polhodinu kym nastane taka konstelacia, ze v obidvoch smeroch mas volno - plati Slovenska mentalita: vsetci idu po hlavnej tak preco by mali pustat niekoho z vedlajsej ked oni maju prednost.
Takze jednoducho ked tam odbacam vlavo a zlava nic nejde, vojdem do krizovatky a cakam kym sa uvolni aj pravy pruh - a uprimne mi je jedno ci o 20 sekund pride zlava auto a ja ho budem blokovat
https://youtu.be/tzNe9_ugtrE?si=mP8myTFjN7iWGeRJ&t=46
Takze jednoducho ked tam odbacam vlavo a zlava nic nejde, vojdem do krizovatky a cakam kym sa uvolni aj pravy pruh - a uprimne mi je jedno ci o 20 sekund pride zlava auto a ja ho budem blokovat
Stupava je v spicke priserne zapchate mesto, na bicykli tadial uz len v tych bocnych ulickach, lebo sprava sa na hlavnej na mnohych usekoch ani neda predbiehat, takze cyklista musi cakat v zapche s autami. Esta par rokov dozadu v predcovidovej ere sa to celkom dalo, ale je to cim dalej tym horsie, ako pribudaju po Zahori rozne satelity. To mesto uz je normalne zrele na obchvat, ktory tam defacto je (dialnica D2), len ako donutit tie tranzitujuce auta, aby ho aj realne vyuzivali...
Aby D2 fungoval ako obchvat, tak by si potreboval urobiť pre Stupavu ešte jednu diaľničnú križovatku. Najlepšie s cestou III/1106 čo je ťah od Vysokej. Tak autá idúce napr. od Borinky by mohli pokračovať takto na Vysokú a napojiť sa na diaľnicu a tak obísť celé mesto.
No Stupava má problém aj so zdrojovou dopravou. Pred covidom tam žilo menej ľudí ako teraz, to tiež prispelo k nárastu dopravy. Navyše po covide ľudia ostali v autách a do hromadnej dopravy sa ich toľko nevrátilo.
https://youtu.be/tzNe9_ugtrE?si=mP8myTFjN7iWGeRJ&t=46
Možno sa inšpiroval Paríži.
Mas pravdu, problemom je tak isto zdrojova doprava, hlavne z casti, ktore su pod Karpatmi, je problem sa dostat na hlavnu - ci uz od Borinky alebo od skoly.
Pouzivat D2 ako obchvat - no, len pri sporovlivych Zahorakoch - mnohi jednoducho "usetria" na dialnicnej znamke, kedze D2 po zjazd Stupava je zadarmo, tak radsej stoja v kolone. S takou mentalitou tazko nieco spravit... Mnohokrat je to rychlejsie poobede do Stupavy ist az po Lozorno a potom sa vratit, hoci ano - je to 10 km navyse ..
Príklad, človek v TN pri Maxe alebo zo žel. stanice, či námestia sa potrebuje dostať do Dubnice alebo na Novú. Asi sa nebude trepať cez často upchatý starý most a cez Zlatovce, aby sa pri Mercury Markete napojil na jediný diaľničný privádzač v TN (alebo cez centrum a napojil sa naň pri Laugu), a potom celý TN obchádzal po D1 (a ak ide na Novú, po výjazde z D1 by sa musel vrátiť po 61 od Dubnice). Je to kopu km navyše a čo časovo ušetrí po diaľnici, to stratí, kým sa na diaľnicu a z nej dostane. Takýchto ľudí je X a pôjdu logicky po starej 61. Ronako aj opačný smer.
A to isté je aj medzi Dubnicou a Ilavou. Diaľnica sa oplatí, ak idete z Dubnice od Tesca a Koloniek, ktoré sú na južnej strane Dubnice, najbližšie k privádzaču. Ak idete do Ilavy z centra Dubnice, ZVSky alebo ZŤSky, čo sú miesta na severnej strane Dubnice, tak ísť po D1 by znamenalo prejsť celú Dubnicu na juh, pri Nemšovej sa napojiť na D1 a potom obchádzať celú Dubnicu po D1 na Ilavu. Zase kopa km navyše a časovo rovnako alebo aj dlhšie ako po starej 61. A mám pocit, že tie miesta, kam potrebuje ísť najviac ľudí, tak tie sú tu práve najďalej od privádzačov, cez celé mesto (v Dubnici aj v TN okrem Zlatoviec).
Takže kombinácia veľa miest na malom úseku + medzi nimi veľa (aj veľkých) obcí + zlý prístup na D1=skoro všetko ide po starej 61 a tak medzi TN a Ilavou v *****
- ťažko odbočíte doľava aj doprava z vedľajších na 61 všeobecne, ale najznámejšie neslávne známe miesta sú v T. Teplej od T. Teplíc, na križovatke pri Prílese a Delte a na križovatke z Novej,
- tam, kde sú kruháče, tak kolóny na 61, stačí si pozrieť Waze po 14:00,
- obísť to po D1 tiež nie je žiadne terno, nakoľko väčšina, ako som písal, by museli prejsť cez (v ***** zahustené) mesto, aby sa dostali na D1 a na výjazdoch z D1 v Dubnici a Ilave sú tie výjazdy klasické T-čka so STOPkami a odbočujete zo stoja bez pripájacieho pruhu priamo do priebežného, či už doľava alebo doprava. A keďže aj tam jazdí veľa áut, tvoria sa rady na výjazdoch z D1 a ak potrebujete odbočiť doľava, tak..... veľa šťastia.
Mas pravdu, problemom je tak isto zdrojova doprava, hlavne z casti, ktore su pod Karpatmi, je problem sa dostat na hlavnu - ci uz od Borinky alebo od skoly.
Pouzivat D2 ako obchvat - no, len pri sporovlivych Zahorakoch - mnohi jednoducho "usetria" na dialnicnej znamke, kedze D2 po zjazd Stupava je zadarmo, tak radsej stoja v kolone. S takou mentalitou tazko nieco spravit... Mnohokrat je to rychlejsie poobede do Stupavy ist az po Lozorno a potom sa vratit, hoci ano - je to 10 km navyse ..
Len v okolí BA máš niekoľko výnimiek, ktoré nemajú ani 2 km medzi križovatkami.
https://www.google.com/maps/dir/48.2006438,17.2292629/48.2138099,17.2195212/@48.2086239,17.2162381,15z/data=!4m2!4m1!3e0!5m1!1e1?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQyOC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
alebo
https://www.google.com/maps/dir/48.2025062,17.2339692/48.2119271,17.2592393/@48.1921118,17.2170668,13.75z/data=!4m2!4m1!3e0!5m1!1e1?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQyOC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D