Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
práve ide o ekológiu, voda nahradila chemické rozpúšťadlá, ktoré sa z farby vyparovali do ovzdušia ale predstava, že niečo čo obsahuje vodu si nastriekam na železný plech ma desí ak zlezie farba musela to byť úplne odfláknutá robota, v rámci mojich experimentov som si lakoval kapotu dvojzložkovým akrylom, nebolo to tip top, ale tá farba drží do teraz už 6. rok bez hrdze a poškodenia
Water based farby, ale aj riedidlove sa bezne pouzivaju v lakovniach (aj u velkych znaciek) stale. Nie len u nas. Od 2007 sa zmenila norma obmedzujuca obsah organickych rozpustadiel vo farbach a v inych materialoch. Ale stale sa pouzivaju. Ine materialy na vodnej baze nie su aj tak ( plnic, tmel, zaklad na plasty, odmastovace...- chemia). Pri vodou rieditelnych nedochadza k blednutiu ani inemu zhorseniu kvality pri dodrzani postupu. ( zideniu farby po oprave tiez nie - zla priprava, podmienky pri striekani). Vacsina pistoli je aj pre vodne aj riedidlove farby. V kabine som rozdiel nepostrehol. Lak, ktory ide na farbu vodou rieditelny nie je (lak+tuzidlo+riedidlo 2K). Kazdopadne na zelezny plech by som priamo farbu nestriekal, ci uz vodnu alebo inu (predpokladam, ze tam je zaklas-plnic). A lak chrani nielen proti poskodenie, ale aj vyblednutiu ak ma UV ochranu.
Ja sa tomu venujem len ako hobby čiže detaily neovládam a s vodou som nerobil, ale zisťoval som si okolo toho a aj čo mi chalani z fachu vraveli tak z toho neboli nadšení a spomínali aj úpravy kabín pre lakovanie vodou, ale detaily neviem
No, lakovna, to je pre okolie strasna vec .. tak ak to ma pomoct toto zlepsit, tak je to fajn. Inak ale predstava olupujuceho sa Mercedesu SUV, na ktorom jazdievaju taki, no .. ved vieme, je celkom zabavna
Reklamácia nič, lebo to bolo jazdené auto, čo som kupoval od nejakého drevorubača odkiaľsi spoza Čadce a on priznal, že búrané bolo, ale ešte v Nemecku. Po nejakom čase to začalo zliezať a keď to začínalo byť moc zlé, tak išla na kapotu karbónová fólia ktorá sa dala dole až tesne pred predajom.
Lakovacia kabina ma sadu filtrov. Takze nie vsetko ide do ovzdusia. Samozrejme lakovne su rozne. Priprava sa casto robi v priestoroch mimo kabiny a pouziva sa samozrejme chemia.
Zle pre okolie, ale hlavne pre pracujucich tam. Niekedy aj bez masky. Tam je to naj citelne.
Vodou nestriekam, ked nemusim. Striekal som aj prilbu tak. Da sa to, ale vyhybam sa tomu. Dlho to schne a aj inak sa strieka.
no viem si predstavit. tam ECO asi tiez nejak neprospieva.
ohladom intervalu., ja mam rocny interval vymeny oleja, a to ma M270 motor ma skoro 6L napln!!! cumel som na to jak puk. (servisak na mna tiez, nakolko po 3000km som prisiel na prvu vymenu - robim to pri kazdom aute po zabehu)
ECO som pouzil presne raz, ciste zo zvedavosti., neplanujem to pouzivat. mne je uprimne u prdele jedno ci tam usetrim deci na benzine alebo nie.
inak tiez nemam nejake mega velke najazdy, posledne auto som predaval (r.v. 2007, december), ked malo nejak 55000, teraz v decembri.
inak stale nerozumiem tomu ze ked ja mam dochladzovane turbo vodou - typujem teda koli jeho ochrane, tak co potom motor ktory je turbobenzin a nema toto dochladzovanie. tam ked predsa po 3 hodinach dialnice zastanes na pumpe, tak to turbo ti musi po case proste odist. plus teda turbobenzin predsa pracuje este s teplotou vacsou ako turbodiesel...
je to nejake dinve, mam v okoli mrte ludi (asi kazdeho co poznam) co maju turbo motor a neriesia ziadne schladenie po dojazde, proste chyti, vypne a vybavene. a zatial nikto nic. ziaden problem. jedine co riesi snad kazdy koho poznam je ten upchaty filter velkych castic (ten nastastie nemam, nakolko som sa pri poslednych 10 autach stastne vyhol dieselu. )
ja som momentalne po cerstvom repase turba (odisla turbina - prasknuta manzeta na privadzanie a odvadzanie oleja), takze co mi na to povedal mechanik:
takze praskla ta manzeta, olej v turbe vlastne ani nie tak chladi, ako vytvara klzne lozisko, pretoze ziadne realne lozisko by nevydrzalo tie teploty ktore su v turbe 900°C+ no a vlastne tym, ze ten olej je tak zohriaty a nedochladi sa aspon trochu, resp. v turbe este su take tlaky a teplota, olej ma tendenciu "krystalizovat" proste sa tam vytvaraju pevne castice a tie potom zadieraju turbinu (akoby si nasypal do loziska piliny) a tym padom turbo nevie v tych tlakoch otacat vrtulou, ktora sa zasekava tym padom daco prdne... mne praskla ta manzeta a vzhladom na vysoke tlaky, ktore si nevedelo turbo regulovat praskla aj hadica vzduchu... ukazalo sa to tak, ze na turbine z tej vnutornej casti bolo vidno cierny povrch, akoby zadymeny...
a co sa DPF tyka, tak to prepalovanie je nastavene podla potreby... ak snimac zaznamena tusim 60% upchania, spusti regeneraciu... vtedy je pridavana nafta a vzduch, cize turbo dava zase vacsie tlaky a zvysuje sa spotreba... problem je, ked sa upcha na viac, ako 60% potom uz pocitacova regeneracia nestaci... musi sa vybrat a dat "prepalit" chemicky...
edit: Po vypnutí motora sa zastaví aj tok oleja v okolí horúcich ložísk. Tenký film oleja sa tak skoro určite spáli. To vytvorí tvrdý karbón, ktorý poškodí dovtedy mazané ložiská. Vodou chladené ložiská takéto nápory znášajú síce lepšie, no nie donekonečna.
Farby sa striekaju v odsavanej kabine, v maske a v obleku (teda to povazujem za povinnost). Takze tam pracovnik az tak netrpi.
Ta farba je sice vodou rieditelna, ale stale je to farba s urcitym zapachom a stale sa usadza vsade aj v dychacich cestach ako kazda ina. Len je (mala by byt) teda menej skodliva.
Skor som myslel, ze priprava ako tmelenie, brusenie, striekanie zakladov, lestenie (a to je stale dost bordel, aj ked akoze so znizenym obsahom podla normy)
casto robia (skoro vzdy) mimo kabiny. Ak ten priestor nie je odsavany tak vzduch co je tam je dost znecisteny. Vela krat vidim chalanov ako to robia bez masky. Po nejakom case tam to prestanes vnimat , ale v sebe to mas. Aj ked to nie je hned vidiet, telo trpi dost. Nie je problem sriekat akou kolvek farbou, bez toho aby si sa nicil.
Sorry ak sa to netyka az tak aut a som moc OT.
Sme sa dnes dozili krasneho jubilea bez poruchy Akurat trebalo menit capy riadenia +oleje, filtre, rozvody... Motor je tam stary 2,5 lturbodiesel euro 2, no bez *****, snad este 100000 posluzi. 15 rocne volvo s70
Boli to 2 km po starte.
800 000? Dobry gazda a poctivy japonec, krasne cislo. No ta doba uz skoncila. v 2020 kupit 8 rocnu jazdenku bude riadny risk...
Na firme sme mali peugeot 1,9 td s 430t bez opravy motora alebo turba. Pokial viem 1 starter a 2 hadice od turba. Zhavice neratam. Teraz je na firme znova peugeot ale motor je 3l tusim z iveca. Od spolahlivosti to ma strasne daleko.
v Opli na Poliankach bolo Combo 1,9 hladky diesel.... jeden vodic, poctivec.... 900 000 km a auto vyzeralo a aj islo jak nove.....
zaklad je, zabudnite na longlife oleje/vymeny............ ja longlife davam tiez do svojho Sharana (2006) , ale menim ho po 15 000km tak ako aj vsetky filtre (olej, vzduch, klima, palivo).... tych par evry navyse ma nezabije.... robim si to sam takze ma nikto neodrbava...... Sharan ma 380 000km a motoricky ide jak hodinky..... kopec inych veci uz bolo vymenenych ale inak..... auto jak lusk... take sa uz nevyrabaju!!!
chcem sa spytat na vas nazor, teda poradit sa, v aprili mi pride nove auto, budem mat samozrejme havarijnu poistku, ale kedze bolo dost drahe uvazujem este nad dodatocnym zabezpecenim, alarm je od vyroby v ramci vybavy, uvazujem vsak pripnut na podvozok gps tracker cidlo (pasivny odber 2mA) ktore by malo na jedno nabitie vydrzat cca 180dni. teda riesit pripadne odcudzenie vozidla. viem ze profici to nakladaju do skrinovych dodavok a oplechovsnych garazi kym prezru potencialne gps vysielace, ale aj tak, nie je to luxusna znacka ako mercedes, audi ci bmw, ani land rover ci volvo. voz ma krpytovane keyfree uzamykanie aj startovanie bezklucove, je to dostatocne podla vas ?
co si o tom myslite ? travim niekolko tyzdnov v roku na orave a ked citam co sa tam kradne (touran 2008 apod), tak mam obavy aj o novu karu ktora ma prist.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Reklamácia nič, lebo to bolo jazdené auto, čo som kupoval od nejakého drevorubača odkiaľsi spoza Čadce a on priznal, že búrané bolo, ale ešte v Nemecku. Po nejakom čase to začalo zliezať a keď to začínalo byť moc zlé, tak išla na kapotu karbónová fólia ktorá sa dala dole až tesne pred predajom.
Zle pre okolie, ale hlavne pre pracujucich tam. Niekedy aj bez masky. Tam je to naj citelne.
Vodou nestriekam, ked nemusim. Striekal som aj prilbu tak. Da sa to, ale vyhybam sa tomu. Dlho to schne a aj inak sa strieka.
skusal si sledovat dopravne znacky?
kolko potom ide ten typek, co ho prave predbieha?
ohladom intervalu., ja mam rocny interval vymeny oleja, a to ma M270 motor ma skoro 6L napln!!! cumel som na to jak puk. (servisak na mna tiez, nakolko po 3000km som prisiel na prvu vymenu - robim to pri kazdom aute po zabehu)
ECO som pouzil presne raz, ciste zo zvedavosti., neplanujem to pouzivat. mne je uprimne u prdele jedno ci tam usetrim deci na benzine alebo nie.
inak tiez nemam nejake mega velke najazdy, posledne auto som predaval (r.v. 2007, december), ked malo nejak 55000, teraz v decembri.
inak stale nerozumiem tomu ze ked ja mam dochladzovane turbo vodou - typujem teda koli jeho ochrane, tak co potom motor ktory je turbobenzin a nema toto dochladzovanie. tam ked predsa po 3 hodinach dialnice zastanes na pumpe, tak to turbo ti musi po case proste odist. plus teda turbobenzin predsa pracuje este s teplotou vacsou ako turbodiesel...
je to nejake dinve, mam v okoli mrte ludi (asi kazdeho co poznam) co maju turbo motor a neriesia ziadne schladenie po dojazde, proste chyti, vypne a vybavene. a zatial nikto nic. ziaden problem. jedine co riesi snad kazdy koho poznam je ten upchaty filter velkych castic (ten nastastie nemam, nakolko som sa pri poslednych 10 autach stastne vyhol dieselu. )
ja som momentalne po cerstvom repase turba (odisla turbina - prasknuta manzeta na privadzanie a odvadzanie oleja), takze co mi na to povedal mechanik:
takze praskla ta manzeta, olej v turbe vlastne ani nie tak chladi, ako vytvara klzne lozisko, pretoze ziadne realne lozisko by nevydrzalo tie teploty ktore su v turbe 900°C+ no a vlastne tym, ze ten olej je tak zohriaty a nedochladi sa aspon trochu, resp. v turbe este su take tlaky a teplota, olej ma tendenciu "krystalizovat" proste sa tam vytvaraju pevne castice a tie potom zadieraju turbinu (akoby si nasypal do loziska piliny) a tym padom turbo nevie v tych tlakoch otacat vrtulou, ktora sa zasekava tym padom daco prdne... mne praskla ta manzeta a vzhladom na vysoke tlaky, ktore si nevedelo turbo regulovat praskla aj hadica vzduchu... ukazalo sa to tak, ze na turbine z tej vnutornej casti bolo vidno cierny povrch, akoby zadymeny...
a co sa DPF tyka, tak to prepalovanie je nastavene podla potreby... ak snimac zaznamena tusim 60% upchania, spusti regeneraciu... vtedy je pridavana nafta a vzduch, cize turbo dava zase vacsie tlaky a zvysuje sa spotreba... problem je, ked sa upcha na viac, ako 60% potom uz pocitacova regeneracia nestaci... musi sa vybrat a dat "prepalit" chemicky...
edit: Po vypnutí motora sa zastaví aj tok oleja v okolí horúcich ložísk. Tenký film oleja sa tak skoro určite spáli. To vytvorí tvrdý karbón, ktorý poškodí dovtedy mazané ložiská. Vodou chladené ložiská takéto nápory znášajú síce lepšie, no nie donekonečna.
Ta farba je sice vodou rieditelna, ale stale je to farba s urcitym zapachom a stale sa usadza vsade aj v dychacich cestach ako kazda ina. Len je (mala by byt) teda menej skodliva.
Skor som myslel, ze priprava ako tmelenie, brusenie, striekanie zakladov, lestenie (a to je stale dost bordel, aj ked akoze so znizenym obsahom podla normy)
casto robia (skoro vzdy) mimo kabiny. Ak ten priestor nie je odsavany tak vzduch co je tam je dost znecisteny. Vela krat vidim chalanov ako to robia bez masky. Po nejakom case tam to prestanes vnimat , ale v sebe to mas. Aj ked to nie je hned vidiet, telo trpi dost. Nie je problem sriekat akou kolvek farbou, bez toho aby si sa nicil.
Sorry ak sa to netyka az tak aut a som moc OT.
Inak kamos na benzinovej Honde Legend s automatom spravil cca 800 tisic kym ju vymenil. Ale hovoril, ze to uz sa pomalicky rozpadala.
800 000? Dobry gazda a poctivy japonec, krasne cislo. No ta doba uz skoncila. v 2020 kupit 8 rocnu jazdenku bude riadny risk...
zaklad je, zabudnite na longlife oleje/vymeny............ ja longlife davam tiez do svojho Sharana (2006) , ale menim ho po 15 000km tak ako aj vsetky filtre (olej, vzduch, klima, palivo).... tych par evry navyse ma nezabije.... robim si to sam takze ma nikto neodrbava...... Sharan ma 380 000km a motoricky ide jak hodinky..... kopec inych veci uz bolo vymenenych ale inak..... auto jak lusk... take sa uz nevyrabaju!!!
tracker je tu:
http://www.minitechnika.sk/GPS-lokator-s-vydrzou-az-180-dni-d109.htm
co si o tom myslite ? travim niekolko tyzdnov v roku na orave a ked citam co sa tam kradne (touran 2008 apod), tak mam obavy aj o novu karu ktora ma prist.