Ahojte,prosím vás o radu. Mám doma horský bicykel Specialized Myka ( http://www.dookie.cz/damske-horske-mtb-kolo-specialized-myka-ht-26-2014/d-100851/ ),teraz som na nom dávala meniť plášte za tenšie. Chcela by som ísť na ňom cca o tri mesiace na dlhšiu viacdňovú trasu ,dokopy okolo 1200 km,pôjde nás asi 30 cyklistov, ale neviem či je dobrý nápad ísť na horskom,či si nemám radšej zaobstarať krosový,alebo najlepšie cestný. Celkovo myslím,že táto kúpa bola chyba,jazdím skôr po ceste,niekedy po prašných cestách a preto si myslím,že lepší by bol asi krosový. Myslíte si,že na tomto horskom by som bola vo velkej nevýhode oproti tým,ktorí budú mať krosové a cestné ? Alebo stačí,že mám plášte tenšie a pôjde sa mi dobre ? Dakujem vopred za každú odpoved a radu
Tazko odpovedat, nepozname tvoju vykonnost ani vykonnost ludi s ktorymi pojdes. Taktiez si neuviedla pocet dni za ktore chcete tu prociu kilometrov prejst. Vybavenie budes mat zo sebou na bajku alebo ti ho bude vozit sprievodne vozidlo?
Bude to trvať 8 dní,denne prejdeme v priemere 130 km. Ja zatial kondíciu naberám,trénujem,pretože doteraz som jazdila len rekreačne,občas ked sa mi chcelo Preto zvažujem,že by som ho predala a kúpila vhodnejší,aby som si naň zvykla ešte pred cestou. Vybavenie bude viezť sprievodne vozidlo. V popise vybavenia uviedli,že može byť aj horský ale so slik pneumatikami.
skor by som to naozaj videl na ten cestak, tam ani tak nejde o pneumatiky ako o velkost kolies, prevody, geometriu. 130km nieje problem ani pre horsky bajk ale neviem co to s tebou spravi urobit ich 8 dni za sebou. Ved si vyskusaj urobit tolko kilometrov v ramic treningu ako sa budes citit bezprostredne po a napr. na druhy den rano
Dakujem ti za pomoc Kolesá mám 26,ja si tiež myslím,že by som asi mala zvoliť čo najvhodnejši typ bicykla na cesty kedže nie som skúsená a vytrénovaná cyklistka. Tak ho čo najskôr asi predám a kúpim si krosový alebo cestný,nech už trénujem na takom,na akom pojdem aj naostro
prípadne fitness ak ti nesedia barany a nemáš rada moc natiahnutý- športový posed, ak budeš jazdiť len asfalt tak je to lepšia voľba ako kros a určite aj trochu ľahší, čo je najmä na ceste a v kopcoch dosť cítiť
Ak máš nahodené užšie sliky, neriešil by som to cesťákom alebo krosom. Kros bude mať podobné jazdné vlastnosti ako tvoj. Na rýchlosť 25-30 km/hod. máš vhodné prevody. Cesťák je na rekreačné túry zase "kostitras" a musela by si si aj zvykať na úplne iný posed.
raz som si dal za 2 dni cez 300 km na HT so slikami, dalo sa no šiel som si sám vlastným tempom a zastavil som kedy som chcel, otázne je aké to bude vo väčšej skupine, kde bude viac ľudí a aká bude ich výkonnosť a na čom budú jazdiť, ak bude mať väčšina cesťáky, tak na mtb to bude trochu handicap a bude to stáť o dosť viac síl
No ako neskusena a nevytrenovana cyklistka,by som na tvojom mieste aj zvazil ucast na takomto tripe.Ono dat 1200 kilakov za 8 dni neni len tak "Pod sem klobaska,zjem ta"... Nejde len o ten bajk,ale ci na to vobec mas,aby si to dala.Tym Ta nechcem odradzovat,ale urcite to este nechaj prejst hlavou
Ak jazdíš prevažne cesty a mierny teren - polné, prašné alebo makadamové spevnené cesty, tak určite by ti bol vhodnejší crossový. Všeobecne crossový má predovštkým vačšie kolesá (oproti klasickému 26" horskému, jasné, že to neplatí pre 29" horský), užšie plášte a tak je oveľa menší odpor na cestách ako na horskom. Ak by tvoj horský bol 29", riešenie by bolo jednoducho crossové plášte a hotovo. Jasné, že aj na 26" by užšie plášte pomohli, ale predsa pre menšie kolesá by za crossovým na cestách zaostával. Crossový má aj vačšie prevodníky čo využiješ na rovine a dolu kopcom na vačšiu rýchlosť. Ja som dlhé roky (celú strednú a výšku) jazdil na obyčajnom 26" horskom, potom som nejaký čas mal aj crossový (28") až som nakoniec skončil na 29" horskom. Absolvoval som aj niekoľko dlhších viac dňových výletov na tom starom horskom a crossovom a môžem jednoznačne povedať, že na cestách je to trápenie na 26" horskom. Myslím, že sa ti ho oplatí predať a čo najskôr zohnať nejaký ten crossový za predpokladu, že aj do budúcna budeš naďalej jazdiť cesty a ľahší terén a teda ho využiješ. Jasné, že ho nebudeš kupovať na jeden výlet. Spomínaš aj cestný, to moc neodporúčam. Ano, je rýchly, veľmi ľahko sa na nom šlape na ceste, no je to tvrdý bicykel limitovaný na hladké cesty. Ten nezvláda ani ľahký terén a tak nieje moc všestranný. To je pre tých, ktorých to fakt baví. To je môj názor.
Vdaka všetkým za názory Rozmýšlala som nad tým dosť dlho či sa na tú trasu dať,ale nakoniec som si povedala,že budem trénovať a pred tým by mala byť testovacia etapa,takže tam už sebakriticky zhodnotím či to zvládam,alebo nie a uvidím ako sú na tom tí ostatní,aj s vybavením aj kondíciou,prípadne z toho odstúpim a pôjdem možno budúci rok. Ten bicykel ale naozaj nekupujem len kvoli jednorazovovemu tripu,uvedomila som si,že do hory na ňom chodím minimálne a ovela viac ho potrebujem na cestách a navyše teraz ked chcem ísť na tu dlhšiu trasu,prinútilo ma to konať,inak by som na ňom jazdila možno ešte nejaký čas kedže na kratšie vzdialenosti je to fajn. Cestný by som asi nechcela kvôli tomu,že mi pripadá velmi obmedzený,navrhnutý len na asfaltové pekné cesty,kdežto ten krosový je asi skôr multifunkčný,pripadá mi praktickejší. Samozrejme viem,že to závisí od človeka,ja osobne súhlasím s tým,že pre mňa by bol asi najvhodnejší krosový,ale chcela som počuť názory skúsenejších,aby som neurobila chybu...unáhlene ho predám a potom budem lutovať,že som sa neporadila
Neviem aky mas rozpocet, ale okrem krossoveho by som mozno pozrel aj endurance cestak alebo gravel bike. Je pohodlnejsi ako klasicky cestak, ma vzpriamenejsi posed a zoberie aj hrubsie plaste (ale stale tensie ako na horskom). Tieto biky nie su tak uzko specializovane na cesty a zvladnu aj horsi povrch ci lahky teren. Oproti krossovemu biku budu lahsie. Ale maju barany a kedze je to relativne nova kategoria bikov, ceny mozu byt vyssie ako pri krosske.
Kúpiť by som chcela niečo do 400 eur,ak by sa mi ten môj podarilo predať aspoň za 300,pôvodne som ho kúpila za 350... nie som zas taká cyklistka,že by som do bicykla vrážala velké peniaze,i ked kvalitné ( a väčinou teda i drahšie) bicykle obdivujem a príde mi to ako dobrá investícia ked ho človek plne využíva. Čisto nový by som rada kúpila ,ale asi by som naň nemala peniaze,takže ked budem pozerať,tak skôr na bazároch alebo cez známych. Inak je zaujímavý ten edurance cestný čo spomínaš,zrejme by mi vyhovoval ale ako hovoríš,tie ceny asi budú vyššie a to si zatiaľ nemôžem dovoliť. Ibaže by na tejto stranke bolo aj niečo ako Zbierka na bicykle pre chudobných cyklistov Ale nie,ak si našetrím tak možno raz vyskúšam aj niečo také ale zatiaľ sa musím uskromniť
Tak to klobúk dole za takú ochotu pomôcť ,to je úžasné Ale ja nie som v znevýhodnenej situácii,stačí ak si našetrím z brigády a môžem si kúpiť aj drahší,cítila by som sa zle ak by som o to prosila,len som žartovala kúpim si drahší bicykel ked sama naň budem mať a rozhodnem sa ,že tie peniaze chcem investovať práve doňho
Netusim co je to za akciu a teda ani aky vyskovy profil maju tie trasy, ale ja by som na rozdiel od väcsiny jednoznacne zostal pri tej Myke a len by som na nu obul slicky a natlakoval ich. Robi to uplne divy s pocitom z bajku. Krosovy bicykel je hybrid, tzn. nema vyrazne vyhody ani na ceste, ani v terene. MTB so slickmi sa krosovemu bajku na ceste plne vyrovna. A to ani nehovorim o tazsom sprevodovani krosovych bajkov - uz pri stredne narocnych kopcoch kvoli tym tazsim prevodom a zaroven aj väcsim kolesam zacina trapenie.
A osobne si tiez nemyslim, ze je pre rekreacneho cyklistu rozumne ist na akciu "1200 km za 8 dni". Lahko sa to z aktivnej dovolenky moze zmenit na aktivne trapenie a jedna skusobna etapa to neodhali. Po rovine tych 130 km denne nohy sice mozno aj u rekreanta zvladnu, ale zadok, chrbat, krk, ramena atd. mozu prostestovat uz na taky treti az stvrty den po tych hodinach v strnulej pozicii na bicykli podstatne viac ako nohy. A ak este budu aj kopce, tak aj nohy sa ozvu. Proste ak telo nie je zvyknute na tento typ zataze, tak to vobec nemusi byt az tak prijemny zazitok ako to vyzera na prvy pohlad. Pre rekreanta je podla mna rozumna norma na 8 dni max. do 600-700 km, cize cca polovica.
Na druhú stranu si treba povedať že väčšina tých príznakov je duševného pôvodu. Bolesť síce bude, no je to viac v hlave ako v nohách (rukách, chrbáte, ...). Pri značne obmedzenom rozpočte by som tiež ostal na tom bicykli čo máš, a ako si zvyknutá na posed a sedadlo. Podľa mňa prejsť 130km na horskom nemusí byť vôbec ťažšie z pohľadu náročnosti na telo ako na cesťáku. Na cesťáku to "vyklepe" o kus viac i keď za kratší čas. Ako to bude počas 8 dní už však neviem, zvyčajne na 4-tý deň mám krízu
Jezus Chcel by som vediet ako si dosiel na to ze vacsie kolesa su vacsie trapenie do kopca. Rozhodne kroska aj cestak bude menej trapenia v kopci ako 26ka so slickmi (teda pokial to nebude do kopca v terene, tam to bude trapenie na vsetkych troch). A mas sice pravdu ze, kroska je hybrid a ze nema vyrazne vyhody na ceste a v terene, ale to len oproti bikom na to urcenym. Inak je rozhodne lepsia na cestu ako 26 horak a zaroven lepsia v terene ako cestak.
Inak suhlasim, tolko km po sebe je na rekreacneho jazdca extrem. Dokonca aj pre "pravidelneho" (teda co ma vacsi najazd ako rekreacny) cylistu je celkom dost jazdit 120km 8dni dni po sebe. Kriza urcite pride na 3 ci 4 den a potom to moze byt naozaj len utrpenie a nie radost.
Ja uz som napisal ako som na to prisiel. Staci pozorne citat. Ale pokojne napis aj Ty nejake logicke zodvodnenie (ako som napisal ja) a presvedc nas, preco by mal byt krosovy bajk lepsi v kopci ked uz to tak rozhodne tvrdis.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
o-hocicom/financna-zbierka-pre-jozka-orema-t23573.html
A osobne si tiez nemyslim, ze je pre rekreacneho cyklistu rozumne ist na akciu "1200 km za 8 dni". Lahko sa to z aktivnej dovolenky moze zmenit na aktivne trapenie a jedna skusobna etapa to neodhali. Po rovine tych 130 km denne nohy sice mozno aj u rekreanta zvladnu, ale zadok, chrbat, krk, ramena atd. mozu prostestovat uz na taky treti az stvrty den po tych hodinach v strnulej pozicii na bicykli podstatne viac ako nohy. A ak este budu aj kopce, tak aj nohy sa ozvu. Proste ak telo nie je zvyknute na tento typ zataze, tak to vobec nemusi byt az tak prijemny zazitok ako to vyzera na prvy pohlad. Pre rekreanta je podla mna rozumna norma na 8 dni max. do 600-700 km, cize cca polovica.
Inak suhlasim, tolko km po sebe je na rekreacneho jazdca extrem. Dokonca aj pre "pravidelneho" (teda co ma vacsi najazd ako rekreacny) cylistu je celkom dost jazdit 120km 8dni dni po sebe. Kriza urcite pride na 3 ci 4 den a potom to moze byt naozaj len utrpenie a nie radost.