Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Salama nebuď zlý! ;)
Zobraziť komentár 13.12.2016 - 19:37:59
00
arrow_leftHosť napísal:
no ja mám MT6tky a nemyslím, že by nebrzdili :)



lenže MT6 niesú komplet karbónové ako MT8..... stačí čítať fóra a recenzie používatelov..

okrem toho že mali chybnú sériu/e ktoré netesnily...tak brzdný účinok 8čiek je mizerný....myslelo sa na gramy na úkor použitelnosti....

a keď už taký pavúk ako ja usúdi že tie brzdy ho teda nie zrovna presvedčivo zastavia keď je treba.. to už je čo povedať :D
Zobraziť komentár 13.12.2016 - 20:23:25
00
mozno len moc brzdis...ale nie, nemal som ich ale nepredpokladal som ze by to bola taka katastrofa :)
Zobraziť komentár 13.12.2016 - 20:40:52
00
keby si ma poznal.... tak by si tú časť o brzdení nikdy nenapísal :D o tom by tu z fóra vedel zatial lto napísať :D
Zobraziť komentár 13.12.2016 - 20:51:58
00
arrow_leftAdMich napísal:
RTM používajú asi tri firmy a rámy sú trikrát tak drahé ako u prepregov.

odpoved od Unna bola > Prepreg, rtm is super heavy
Zobraziť komentár 13.12.2016 - 23:51:02
00
marecej to ti napísal zjavný odborník. Super heavy pri RTM sú iba oceľové formy.
Zobraziť komentár 14.12.2016 - 05:22:57
00
misopetrovic to, že sú karbónové s tým nemá nič. Naopak, uhlíkové vlákno nasýtené epoxidom nemá žiadnu tepelnú rozťažnosť. Má rozmerovú stálosť. Magura tiež vyrába komponenty technológiou RTM (je to zákazník mojich nemeckých kolegov). To, že netesnia, je však chyba konštruktérov.
Zobraziť komentár 14.12.2016 - 05:29:27
00
arrow_leftAdMich napísal:
marecej to ti napísal zjavný odborník. Super heavy pri RTM sú iba oceľové formy.

hmm, zdá sa, že "mýtus Unno" začína dostávať prvé trhliny...
Zobraziť komentár 14.12.2016 - 08:33:20
00
S tou tuhostou ramov to tiez nie je take jednoznacne, napr. Damien Oton v rozhovore spominal, ze lahsi jazdci potrebuju menej tuhe ramy (pri jazdenie na urovni EWS) ako jazdci tazsi, ze prilis tuhy ram nie je pozitivna vlastnost. Napr. aj pri kolesach je ziadana urcita pruznost, prilis tvrde kolesa maju horsiu trakciu oi (a jazdi sa napr. vpredu pruznejsi model a vzadu tuhsi).
Zobraziť komentár 14.12.2016 - 09:02:22
01
arrow_leftAdMich napísal:
marecej to ti napísal zjavný odborník. Super heavy pri RTM sú iba oceľové formy.

nejake konkretne priklady?
Zobraziť komentár 14.12.2016 - 09:33:27
00
arrow_leftHosť napísal:
lenže MT6 niesú komplet karbónové ako MT8..... stačí čítať fóra a recenzie používatelov..

okrem toho že mali chybnú sériu/e ktoré netesnily...tak brzdný účinok 8čiek je mizerný....myslelo sa na gramy na úkor použitelnosti....

a keď už taký pavúk ako ja usúdi že tie brzdy ho teda nie zrovna presvedčivo zastavia keď je treba.. to už je čo povedať :D

tak ja som ich necital a jazdim ich uz 2 roky.. ano mali zlu seriu ale natu spravili recall
takze ked pridem tak mi ich zadarmo odvzdusnis aby si videl ze presvedcivo ubrzdia aj mna? :)
Zobraziť komentár 14.12.2016 - 09:45:06
00
Tak napríklad najprestížnejšie značky sveta cyklistiky robia RTM (Resin Transfer Moulding) alebo po slovensky vstrekovanie živice. Ja spolupracujem cez dva roky s firmou TIME, ktorú predstavovať netreba. Cena jednej formy, pre jeden rám a jednu veľkosť sa pohybuje od 20K eur, vynásob si to veľkosťami od XXS po XL a taktiež tromi-štyrmi modelmi. K tej závratnej sume treba pripočítať cenu stroja na RTM, ďalšie formy na "barany", predstavce, pedále, vidlice...k*revsky drahá technológia, ktorú si môže dovoliť naozaj iba pár výrobcov a preto aj tie biky stoja, čo stoja - najlacnejší rám (holý, bez nástreku) stojí 3K. Na biku z TIME nájdeš "made in EU" čo znamená Francúzsko a Slovensko v podstate.
Živicu berú kvalitnú od nás (SikaAxson), podobnú moduláciu od nás berie aj LOOK, či Magura, DT Swiss, Mavic (posledný traja menovaný, iba na malé veci, brzdové páky, korunky vidlíc...). Platíš veľa za technológiu a spracovanie, keby to malo byť ťažšie ako prepregy tak by to asi nik nekúpil, však?
Preto Unno napísal, že "super heavy", lebo je ozaj heavy zohnať prachy na tú technológiu a ešte viac heavy je priznať pred zákazníkom, že na to skrátka nemajú (dúfam, že raz budú mať, v Španielsku mám tiež šikovných kolegov).
U prepregov je to iné - dajú sa kúpiť lacné, drahé, dajú sa urobiť doma "kolene". Nič extra. Potrebuješ akurát mrazničku a autokláv, pri novších nízkoteplotných (do 120°C) ani ten nie.
Keď si to vezmem, kúpiš prepreg z Talianska (tí sú v tom celkom šikovný) alebo lacnejší z východu, rezačkou narežeš potrebné tvary, naukladáš do formy (hliníkovej, nie oceľ ako pri RTM), formu zavrieš, natlačíš vzduch, aby dosadli všetky rohy, hrany, oblúky, vykúriš tomu, nech to zreaguje a hotovo, Potom vyberieš z formy, vytŕčajúce tkaniny orežeš, dáš vypáliť znovu, nech živica dostane mechanické vlastnosti a hurá do lakovania.
Zobraziť komentár 14.12.2016 - 10:08:54
011
no ale ja som sa pytal na priklad lahkeho rtm ramu nie na opis technologie, lebo co sa divam na time tak vazia kilo a to zrovna lahke nie je
Zobraziť komentár 14.12.2016 - 10:12:30
00
AdMich Tento tvoj príspevok ešte pls nakopíruj do témy o "predražených bajkoch" ;)
Zobraziť komentár 14.12.2016 - 10:29:28
05
marecej Tak som ťa zle pochopil...ale zas keď kilo nie je pre teba ľahké, tak neviem no :-)

Kristina No v Číne je iná situácia...prepregy pre specialized a ďalších robí 3000 číňanov za 3doláre mesačne, ďalších 3000 ich ukladá do foriem....preto nemusia investovať do technológie, keďže z troch predaných karbónových Stumpjumperov za 3K zaplatia 3000 robošov :-)

A ešte taká pikoška z TIME - vyrábajú veľa XXS a XS rámov pre číňanov. Čínske tímy nechcú moc jazdiť na bikoch, ktoré vyrábajú u nich, radšej kupujú drahšie, tuhšie z EU...ale uniká mi ten dôvod, prečo... :-)


Naposledy upravil AdMich dňa 14.12.2016 - 10:54:47, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 14.12.2016 - 10:47:03
00

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up