Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
No vsak samozrejme. V dnesnej dobe dat tolko za auto a riskovat, ze o dva roky ma na dovolenke na zapade nepustia do centra mesta... Nehovoriac o problemoch s DPF, vstrekmi, karbonizaciou a celkovou spolahlivostou tych boxer dieslov. Benzin by bral kazdy.
no, bavil som sa s odbornikom na tieto motory a dozvedel sa, ze tieto motory fakt mali vyrazne problemy v prvych rocnikoch 2008, 2009, do 7/2010. proste skolacke chyby ako poddimenzovane loziska, ich ulozenie v bloku, dokonca slabe klukove hriadele. neskor ze je to viacmenej o poctivosti pri opatere, sposobe jazdy, kvalitnom palive. o tom ako kto ignoruje, alebo neignoruje, ze dpf filter v aute ma a ci o tom vobec vie. lebo ak niekto si kupi diesel, len preto, ze je skrob a navyse chodi len po pochybnych pumpach, kde maju najlacnejsie palivo, auto mu zle startuje a neriesi to, auto mu dymi, slabo taha a neriesi to, auto zacne vydavat nove zvuky a neriesi to, tak to je proste necitlivy pristup. tam pramenia problemy s DPF, vstrekmi, turbom, karbonizaciou, vsetko to spolu suvisi. diesel sa jazdi za studena pianko a horuci sa nevypina hned, ale sa necha trosku na volnobehu vychladnut. kto to nerobi, zaraba si na problem. a koli karbonizacii sa meni olej radsej castejsie a ignoruju sa longlife marketingove kecy. my sme mali doteraz v rodine dieslov vseliakych dost vela na to, aby som vedel, co presne diesel potrebuje. a co som sa docital na forach, drviva vacsina problemov, ktore sa tam opisovali sa tykali aut bud skorsich rocnikov tohto diesla, alebo/aj to boli auta z 2., 3., x-tej ruky, podovazane, o ktorych sa nevedelo, co maju vlastne skutocne za sebou a asi boli aj velmi "vyhodne" kupene. ked sa to objavilo u novsich rocnikov, tak tam uz boli menene casti motora, alebo cele a podobne. ak som to dobre pochopil tak, to robili tak, ze niekto vybral motor z novsieho rocnika, dal do neho stary motor a novy motor dal do stareho auta, ktore kupil lacno s pokazenym motorom. stary motor predal nejakemu zufalcovi ako aj zvysok noveho auta a znizil si tak svoje utrpenie. zjednodusene povedane, hoci je to komplikovane dost. takze ano, problemy tieto motory v prvych 2,5rokoch vyroby vraj skutocne mali a pokazili si tym povest az dodnes. ja som sa to dozvedel dnes. stale sa ale nikomu nepodarilo presvedcit ma, ze subaru diesel, kupeny ako novy, rv. od druhej polovice 2010 a novsi, po prvom majitelovi, ktory sa staral, by mal mat nejaky nestandartny predvcasny problem. a uz vobec nie pri aute, ktore jazdilo bud okresky cca 25km vzdialenosti do 100km/h, alebo dialnicne useky dlhe 150km rychlostou do 140km/h tachometrovych. a este si zadefinujme pojem "problemy s DPF". Niektori tym myslia existenciu DPF vo vyfukovom potrubi ako taku (a jeho logicku a nevyhnutnu nutnost ho po uplynuti servisneho intervalu vypalit). Ano je to problem pre motor, dusi ho to, je to nieco, co vo vyfuku nema co robit, ale uz peknych par rokov to je v kazdom vyfuku kazdeho diesla, lebo take su predpisy. Nutnost dat vypalit dpf filter, ked na to pride cas nie je problem, ale ocakavana investicia, kazdy servisny zasah ma svoj interval, to ako keby sme sa teraz bavili o hociakom aute s rozvodovym remenom, ze jezis, to je hrozne auto, ze potrebuje po 100-150tisicoch/10 rokoch vymenit rozvody. Ked sa niekto po 150tisic km spamata, alebo dokonca dozvie, ze ma nejaky dpf filter v aute, o com mozno ani netusil a nechapal princip jeho fungovania a ani funkciu, tak to potom aj tak vyzera so vsetkym inym, za to auto nemoze. este horsi sok zaziva niekto, kto kupi auto, ktore ma zhruba taketo kilometre, teda cca 150 a dpf sa mu ozve hned. Takito potom vypisuju po internetoch vacsinu toho odstrasujuceho balastu. mam kamarata, ktory mal dlho stareho golfa diesla, kupeneho noveho v SR, bol jeho prvy majitel a ma teda dobru skusenost s dieslom od VW. Na tom zaklade si ide kupit novy VW, opat diesel, ze vraj lebo ma normu euro6 a moze s nim ist do velkych miest na zapade. neuvedomuje si vsak, tri veci: 1. ten motor, co mal v starom golfe bol ten isty, co v oktavke SDI, 2. ten motor nemal DPF, a nebol to ani common rail, 3. to, ze ho s tym novym autom za 40litrov pustia do centra Pariza bude pravda tak rok-dva, max. tri a potom ho uz aj tak nepustia, lebo nepustia ziaden diesel, ktory nebude mat najnovsiu normu. Mam taky pocit, ze kym si ludia zvyknu na DPF v diesloch, kym pochopia, ze common rail lepsie ide, ale menej vydrzi ako SDI v starej octavke, tak sa diesle prestanu vyrabat a polka aut bude elektrickych. ALe stale je a bude dopyt po diesloch kvoli spotrebe. Pretoze kym 2,0TD ma spotrebu pod 7L, benzin o tom istom objeme tej istej znacky ma o 3-4L vyssiu. Potreboval som to zo seba dostat, dost mi to pomohlo.
Stale nerozumiem jednemu - preco otec napriek Tvojmu odporucaniu ist do benzinu kupil diesel, ledva ho zabehol a potom ho zrazu za ten benzin sam od seba vymenil? Ked bol taky presvedceny, ze nafta je ta spravna cesta, co sa stalo, ze mal potrebu skoro nove auto nahradit takym istym, len s benzinom, ked este aj zerie viac? Lebo vazne netusim o ziadnom inom dovode preco by mal clovek uvazovat o diesli nez ze to menej zerie a teda prevadzka pri velkom rocnom najazde je prve roky lacnejsia (kym netreba riesit vstreky, DPF a dvojhmotu). Ale pri tom najazde 10 tisic rocne co na tom otec robil nechapem volbu diesla uz vobec, lebo s takym najazdom nema diesel naozaj ziadne vyhody, len same nevyhody vratane problemov s kratkymi trasami, zohrievanim v zime, atd.
jezis, lebo vsetky auta v rodine od 89teho su diesel. asi sa bal, ze sa na pumpe pomyli. konecne sa mi ho podarilo presvedcit (teda nie zrazu sam od seba), ze hlavne ked chce teda znova subaru, tak nech skusi aspon benzinik, ze by sa patrilo, ked je to subaru. kazde 4 roky nove auto do nakladov, lebo pri tom predmete podnikania sa uz ine naklady nedaju vymysliet. a za 4 roky ked mas v priemere 2-3 auta na 2 ludi (jazdia spolu, mama uz nesoferuje), tak ledva auta stihnu zabehnut. teraz najnovsie cez zimu bedakal, ze ma vysoku spotrebu na tom novom (hladky benzin s automatom, nizke teploty, kratsie jazdy). ze by najradsej teraz predal ten novy, keby nebol v uctovnictve a keby na tom netratil este viac. no proste tatko, ma svoj rozum a velku zotrvacnost. nevie zohladnit vsetky pre a proti, porovnat nakladovost diesela a benzinu z dlhodobejsieho hladiska pri tom malickom najazde, presne ako hovoris. takze logika v tom je taka svojska, pomerne slaba, zdielam tvoj nazor v tomto 100%ne.
DPFka odchadzaju hlavne pri motorizacii kde sa vstrekuje mocovina. ta je hlavny nicitel toho filtra a mozes jazdit akokolvek zivotnost takeho filtra je odhadom max 200-250k. motorizacia bez vstrekovania mocoviny je na tom lepsie. tam sa da povedat ze filter ma neobmedzenu zivotnost su filtre z najazdom 500k a ficia bez problemov.
Tak uz to dava zmysel ked otec auto odpisuje kazde 4 roky. Potom moze skusat vsetky verzie a moze mu to byt jedno. Akurat teda z titulu neskorsieho predaja by mohol uvazovat o preorientovani sa na benzin. Ale ak primarne nejde o ten predaj, tak mu to moze byt fakt jedno, lebo za prve 4 roky nikdy ziadny problem mat nebude ani s dieslom samozrejme.
Niektoré vaše komenty sú vskutku úsmevne ... ako napríklad neodporúčanie naftových agregátov spĺňajúcich aj normu Euro 6 s tým , že im bude znemožneny vjazd do európskych metropol ... už vidím kur..a slovenského dôchodcu ako dvakrát do týždňa na nejakom Subaru alebo ochcavke zvyšuje emisie v Paríži alebo Londýne . Osobne by som aj ja sral na to sa tam trepať os. autom , resp . by som volil odstavené parkoviska bezpečne , strážené a v pohodičke sa poprechadzal po metropole radšej peši ako sa nervovať s parkovaním ... a ešte jeden : “ problémy s filtrom pevných častíc u osobných áut pri najazdení 200-250K “ ... a to už koho ***** ?! Môj dopravník s Euro 6 ktorým bežný občan nenajazdi ročne viac ako 30K a vymení ho za 8 rokov , by ho už fakt trápiť nemuselo . Druhu výmenu už s najväčšou pravdepodobnosťou nestihne pretože málokto si dnes kúpi auto aby mu vydržalo 15-30 rokov ... hovno sú dnešné diesle zle , len ľudia sú šetrilkovia / kúpia drahý diesel a tankujú na Jurky a na Tesco pumpách / a masírovaní apokaliptickymi víziami zákazom vjazdu do “veľkých “ miest . Mal som za tých 24 rokov môjho šoférovania 10 aút ... a posledné dve sú výkonné a snáď spoľahlivé diesle . Avensis 6 rokov 80K mestský režim a 0 , slovom nula porúch , ale tankujeme len a len tie naj diesle a v zime s aditivami , olej mením pred intervalom atď . Ja si smelo kúpim diesel aj nabudúce , a keď budem chcieť ísť pozrieť štetky do Amsterdamu beriem lietadlo a taxík
MageZÁno poväčšine , ja nie ...ale šetrenie tým, že tankujú “ podradny” diesel v konečnom dôsledku prerobia ... hanba ma síce fackuje , ale ako príklad uvediem “ jedného “ člena mojej rodiny , čo tankoval ochcavku dieslom z ruského suda ... celé to ***** , keď mu vybehli ojnice z bloku motora a turbo mu prepichlo kapotu , pochopil prečo som hovoril “ Vaclave , to nedelaš dobře ...”
dalsi kamos ma toyo 2.2 4D, tankoval nie v jurki, ale nejaka podobna tankstelle, uz to zmizlo z mesta, tak si ani nespomeniem jej nazov. moc neusetril, pridreta kluka - zaplakal, dal opravit, problemy s tryskami ale pretrvavaju. ci si dal povedat vlastne ani neviem, aj keby nie, neprizna sa, bude zatlkat. ale vlastne nema uz inu moznost ako tankovat lepsiu naftu, lebo ta pumpa zmizla a Jurki v TN neni. auto bolo navyse dovezene, takze nemozme to valit cisto na naftu, ale aj tak, ja si myslim, ze mozme.
Jasne, nie je nic lepsie nez mat auto s ktorym Ta o rok-dva nepustia mozno uz ani do Viedne a otocit to na vyhodu "radsej odstavim na periferii, aspon sa prejdem". Ved sa prechadzaj, ini na benzine sa dovezu kam potrebuju a nemusia vobec riesit ktora samosprava zacne diesle obmedzovat a ktora nie. Auto je o slobode pohybu a prave o minimalizacii obmedzeni. Ak niekomu nevadi, ze sa z nejakeho bodu musi presuvat inou dopravou, tak to rovno moze cestovat vlakom a nemusi si auto vobec kupovat, ze? Btw. najlepsie je toto navrhnut rodinke s batozinou na dva tyzdne a kocikom a tak. Ti budu naozaj vdacni za moznost sa presunut zo zachytneho parkoviska na verejnu dopravu / taxik s komplet obsahom auta ak sa budu chciet napr. ubytovat v nizkoemisnej zone...
A problemy s DPF az po 200-250 tisic? LOL Ludia co neziju na lazoch, tzn. jazdia 90% casu po meste a len par kilometrove trasy, jazdia len so studenym motorom a DPF sa ani nema kedy vypalit. Takze nie, diesel s DPF naozaj nie je vhodny pre kazdeho a nie, problemy s DPF nenastavaju az po 200k.
A preco by niekto mal menit auto po 8 rokoch s najazdom 80 tisic? Ano, opät to suvisi s tym, ze nedochadza z lazov, cize nemusi denne stravit v aute desiatky km. Nie vsetci su otrokmi imidzu a potreby vlastnit vzdy najnovsi model, takze su aj ludia, co pouzivaju jedno auto aj dvojnasobok casu.
Zaver: Kazdy si moze kupit co chce a kazdy pouziva auto inak / ma inu motivaciu. Ale motivacia na kupu noveho diesla je len setrenie na palive, nic ine. A ak si niekto dnes kupi dieslovu jazdenku s DPF a dvojhmotou, tzn. chce setrit na palive a ma aj rozum, tak urcite sa jej zbavi skor, nez nastane potreba drahych servisnych zasahov. A vzdy sa najde na SK niekto, kto si tu dieslovu kopku problemov od neho kupi, lebo ved nizsia spotreba a to je to podstatne.
Ramon1 preto som sa pytal, lebo co pozeram ludi okolo seba, tak ked si kupili naftak na nejaky maly lacny mestsky osobak, tak ze z dovodu spotreby...ale malokto z nich ma taky rocny najazd, aby mu to vyssiu obstaravajucu cenu a servisne naklady prebilo.. viem ze boli akcie ze dizel za cenu benzinu a podobne, chapem ze ked predajca da cenu a je sikovny, tak nejaky nemotorista po tom skoci... len sa cudujem ludom, pre ktorych je ta uspora dolezita, ze si to neprepocitaju poriadne a len pozru vyrobcom udavanu spotrebu na 100km a doba vecnych komorkovych dizlov, ktore mohli jazdit aj na druzstevnu naftu je uz prec dost dlho
JezusAle prosim ta netrep ! Ako vieš čím som bol ja motivovaný pri kúpe môjho autá ... kupoval som auto s Euro 6 s emisiami Co2 176 a vieš koľko by mal ten tvoj ospevovany benzín TSI približneho výkonu 204HP ? 212 !!! Spotreba vyššia o 3-5 litrov a krútiacim momentom nižším o 100nm . Na dusík tam mám močovinu , takze som viac čistejší ako Ježíš ...IMHOooooó
MageZ áno Avensis som kupoval ako auto na dovolenku a pre ženu ... Tucson mal v meste 12,5-13,5 litrovú spotrebu ... na diaľnici 12 a avensis s 4 bikami 7,8
Jazdenku diesla kupis casto lacnejsie ako benzin. Pri niektorych modeloch mas plnu prdel lacnych naftakov a benzinov je malo a drahe. Cim starsi, tym je ten rozdiel vacsi. A tam sa lacne jazdenie moze zo dna na den zmenit na velku investiciu.
Ako vieš čím som bol ja motivovaný pri kúpe môjho autá ... kupoval som auto s Euro 6 s emisiami Co2 176 a vieš koľko by mal ten tvoj ospevovany benzín TSI približneho výkonu 204HP ? 212 !!! Spotreba vyššia o 3-5 litrov a krútiacim momentom nižším o 100nm
Tucson mal v meste 12,5-13,5 litrovú spotrebu ... na diaľnici 12 a avensis s 4 bikami 7,8
Takze aka bola ta Tvoja motivacia ak nie spotreba Ty setrilek?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A problemy s DPF az po 200-250 tisic? LOL Ludia co neziju na lazoch, tzn. jazdia 90% casu po meste a len par kilometrove trasy, jazdia len so studenym motorom a DPF sa ani nema kedy vypalit. Takze nie, diesel s DPF naozaj nie je vhodny pre kazdeho a nie, problemy s DPF nenastavaju az po 200k.
A preco by niekto mal menit auto po 8 rokoch s najazdom 80 tisic? Ano, opät to suvisi s tym, ze nedochadza z lazov, cize nemusi denne stravit v aute desiatky km. Nie vsetci su otrokmi imidzu a potreby vlastnit vzdy najnovsi model, takze su aj ludia, co pouzivaju jedno auto aj dvojnasobok casu.
Zaver: Kazdy si moze kupit co chce a kazdy pouziva auto inak / ma inu motivaciu. Ale motivacia na kupu noveho diesla je len setrenie na palive, nic ine. A ak si niekto dnes kupi dieslovu jazdenku s DPF a dvojhmotou, tzn. chce setrit na palive a ma aj rozum, tak urcite sa jej zbavi skor, nez nastane potreba drahych servisnych zasahov. A vzdy sa najde na SK niekto, kto si tu dieslovu kopku problemov od neho kupi, lebo ved nizsia spotreba a to je to podstatne.
MageZ áno Avensis som kupoval ako auto na dovolenku a pre ženu ... Tucson mal v meste 12,5-13,5 litrovú spotrebu ... na diaľnici 12 a avensis s 4 bikami 7,8
Tucson mal v meste 12,5-13,5 litrovú spotrebu ... na diaľnici 12 a avensis s 4 bikami 7,8
Takze aka bola ta Tvoja motivacia ak nie spotreba Ty setrilek?