Kategórie
Bike-techServis vidlíc, tlmičov a teleskopických sedloviek # údržba # vidlica # tlmič # oprava # poradenstvo # náhradné diely # technické otázky # servisovanie
mam otazku, kolko vas priemerne stoji servis vasho (vzduchoveho) Fox tlmica a kde si ho davate servisovat? Ja ho musim zaslat priamo do Slovkolexu pretoze potrebujem vymenit jeden diel aby som si ho mohol servisovat neskor sam, ale ta cena ma celkom dviha zo stolicky (108 Euro).. Hadam to bude jednorazova investicia.
resp. ak by mal niekto doma pokazenu/zlomenu dhx 5, odkupil by som ju na nahradne diely
posledný komentár: 17. 8. 2025 o 12:31
Akcia -14% FOX Float DPS Trunnion Remote Up Factory PTL SV EVOL tlmič, 165x45 mm
509 €
-14%
MOC 649 €
savings RockShox Vivid Ultimate RC2T Standard tlmič, 230 x 65 mm
579 €
savings
MOC 909 €
-9% RockShox SIDLuxe Ultimate RL 3P Standard tlmič pre Specialized Epic Evo, 190x45 mm
455 €
-9%
MOC 569 €
savings RockShox Super Deluxe Ultimate Flight Attendant RC2T tlmič, 185x55 mm
709 €
savings
MOC 1 049 €
-30% RockShox Deluxe Ultimate RCT Trunnion tlmič, 205 x 60 mm, OEM
329 €
-30%
MOC 469 €
savings RockShox servisný kit pre tlmiče DELUXE, 200 hod/1 rok
47,99 €
savings
MOC 83,99 €
To že dole stráca farbu je znakom toho že tam nebol olej a jazdila hore-dole nasucho. Rozober dolej nový olej vymeň gufera prachovky tesnenia a jazdi ďalej. Neviem či sa to ošúchané dá nejak opraviť možno leštidlom na lak ale to nie som istý.
cena nových nôh s robotu rataj cez 200e
dolej olej a jazdi, prípadne vymen guferá, a dojazdi ju kolko pojde
Potreboval by som radu od skusenejsich. Kupil som si pouzivany bike asi pred mesiacom a vidlica Fox 34 performance Elite ma odrete vnutorne nohy. Vedel som o tom a pôvodny majitel hovoril ze pri jazdeni nebol ziaden problem s tym. Servis bol vraj urobeny v suspension clinik v auguste. Vidla netečie a ma dobry chod avsak mne sa nepaci a mam pocit ze tie nohy stracaju farbu ako keby sa viac ošuchavali. Čo to môze sposobovat?
Este mozes vyskusat http://www.sendhit.net. Keby si to vyskusal, postni fotky, pls. Chcel by som vidiet ako to vyzera v reale po oprave.
https://tyresandsoles.com/2019/12/06/first-look-sendhit-scratch-cover/
Otazka je ci su vnutorne nohy osetrene....vobec nemusia byt na odpis. Ak nie su osetrene (rozumej zahladene/diery zalepene) objednaj si rovno nove gufera. Pred tym nez ich nahodis ocisti vsetky skrabance alkoholom (denaturak, isopropyl). Zakvapni gelovym sekundacom tak aby vyplnil vsetky diery kopcovito. (da sa pouzit aj dvojzlozkovy epoxid a da sa kupit aj priamo cierny) Ked to poriedne vytvrne zober 1000 smirgel a brus az kym tie oderky so zavretymi ocami nebudes citit. Nemusis sa bat, smirgel ti neposkodi elox, ale snaz sa aplikovat len na vypukle casti. Ked to bude vsetko hladke vymen gufera a mal by si byt ok. Ja som toto musel robit zatial na kazdej vidlici a fungujem tak dodnes.
Este k argumentu ze bola v susp. clinic...dost pochybujem ze by ju zoservisovali bez osetrenia vnutornych noh...
Potreboval by som radu od skusenejsich. Kupil som si pouzivany bike asi pred mesiacom a vidlica Fox 34 performance Elite ma odrete vnutorne nohy. Vedel som o tom a pôvodny majitel hovoril ze pri jazdeni nebol ziaden problem s tym. Servis bol vraj urobeny v suspension clinik v auguste. Vidla netečie a ma dobry chod avsak mne sa nepaci a mam pocit ze tie nohy stracaju farbu ako keby sa viac ošuchavali. Čo to môze sposobovat?
Mas dva problemy:
1. skrabance na nohach - to sa osetrit da, ako tu uz bolo vyssie spominane. Dolezite je aby sa odstranili ostre hranky, ktore by ti mohli "rozrezat" guferko a nebude dobre tesnit. Potom ti bude cez poskodene gufero tiect olej a zaroven tahat bordel dnu do vidlice.
2. osuchany elox - ten uz spat nevratis. Je to znakom toho, ze predosly majitel servis vidlice hoodne podcenil.
Moja rada znie:
Opravit skrabance, nahodit nove gufera a vymenit mazaci olej v spodnych nohach. Ak bude elox miznut aj nadalej tak su K.O. klzne puzdra v spodnych nohach vidlice. Tie sa samostatne vymenit nedaju, musel by si kupit nove spodne nohy a na to si nachystaj tak 200+ Eur. Ak by toto bol tvoj pripad (drzim palce aby nebol) tak by som to uz vzhladom na celkovy stav a nutnu investiciu neriesil a dojazdil tu vidlu az kym nebude uplne na odpis...
PS: Na tvojom mieste by som dal preventivne skontrolovat aj tlmic
aký konkrétne? Prípadne daj link keď máš ,pls. Ja mám jeden malý tukanec na manitou vidle na dirtaku. Celý sendhit kit určite nevyužijem. Alebo keď má niekto záujem zložiť sa na ten kit nech píše PM.
mam toto:
https://dofal.sk/tesniace-hmoty-a-lepidla/157-versachem-epoxidovy-tekuty-kov-25-ml.html
Ale este som neskusal...zatial drzi sekundac tak neriesim
Druha vec .. neviem ako Fox, ale u RS sa puzdra este nsatavuju, kedze vrtanie noh je konicke /spravny termit?/ .. cize posunom puzdra v nohe sa nastavuje vola. Co sa musi, kedze neexistuje rovnako vyrobene ani vnutro noh ani vonkajsie nohy /Formula napr. sklada vidlice tak, ze meraju roztece laserom, RS na to serie, alebo aspon kedysi sral. MZ to napr. kedysi nemuseli riesit, pretoze bola plne otvorene olejova patrona, ktora olejom nejaku volu zatesnila pri jazde/. Ak je moc velka vola, vidla vakla, ak je mala, deru sa vnutorne nohy .. bez ohladu na olej vo vnutri /casty jav RS vidlic napr., ale aj Fox evolution ... aspon tie starsie/. Lenze .. niekedy tie puzdra sfine nechcu zostat v nastavenej polohe a je problem .... Lapierre sa s tym kedysi babral, neviem ako daleko pokrocil.
Ak by niekto chcel doplniť dielňu o náradie na púzdra, tak sa dá zohnať https://www.bikeparts.com/BPC152561/barnett-bicycle-institute-fork-bushing-tool-fbt-3-nls
Ja som si v dobách minulých dal vyrobiť niečo podobné, no je pravda, že ho využijem tak 10x za rok. Dnešné vidlice sú na tom s puzdrami slušne a od roku cca 2014 sa to dramaticky zlepšilo naprieč celým spektrom vidlíc.
Občas sa však aj v dnešnej dobe vyskytne vidlica, pri ktorej ide každá noha samostatne úplne hladko, ale po nasunutí komplet nôh do seba je trenie výrazné = vnútorné nohy potrebujú určitú silu na to aby sa zasunili do vonkajších. (samozrejme toto sa dá skúšať po vybratí gufér a všetkých vnútorností - len so samotnými vonk./vnút. nohami)
Toto je zvyčajne problém presnosti nôh - nie sú rovnobežné ich osi v niektorom smere. V tomto prípade sa dá nedá dokonale hladký chod dosiahnuť, jediná možnosť je skúsiť šťastie s lepším kusom.