chcel by som od Vas radu,ake su dobre kotucove brzdy.Berme to teraz z hladiska kvality,co by ste si dali na svoj bike aby to poriadne brzdilo.Presnejsie mali by to byt nejake hydrauliky.Momentalne mam Tektro Auriga Comp a nezda sa mi ze by brzdy ucinok bol nejaky ohromujuci.Chcel by som nieco co ide uplne lahucko a nieco v takom style ze tuknem a stojim.Prosim poradte.Linky su vitane.
Dakujem
Sparomer 0,55 tam šiel s prehladom,tak sa skor zameraj na vycentrovanie strmena .
na shimanach je tam medzera tak 0,3-0,5 mm z kazdej strany
najlepsie nastavit tak ze strmen dotiahnes tak aby sa s nim dalo trosku hybat a pozeras zhora do strmena na kotuc a platnicky (najlepsie proti niecomu svetlemu), das to tak aby bola medzera z obidvoch stran, zakrutis kolesom, ked sucha (vidis ze sa dotyka), posunies, zase skontrolujes a dotahovat potom postupne na striedacku tie dva sruby
take ze chytis brzdu a dotiahnes, podla mna moc nefunguje, kotuc je dost pruzny a vzdy sa mi to pohlo pri dotahovani a potom to nesedelo
A s tym, co pise mirkovlcek ohladom zabrzdenia a dotiahnutia skrutiek strmena suhlasim a potvrdzujem, ze to je blbost, ktora moze fungovat akurat tak nahodou jednemu cloveku z miliona. Rozculuje ma aj, ked to tak predvadzaju v instruktaznych videach a niekde este aj potom roztocia koleso a sucha im to, ale rychlo to uzavru akoze hotovo ?. Bez neustaleho sledovania a upravovania polohy strmena a opatrneho postupneho dotahovania skrutiek, aby sa strmen nevychylil vplyvom utahovacieho momentu, nie je mozne mat ten kotuc naozaj presne v strede medzi platnickami.
https://youtu.be/D0uSTtDWbI8
Free stroke nema nic s platnickami. Je to cisto len mechanicke oddialenie paky od gripu a vytvorenie mrtveho chodu. Vsimni si ze ked mas srob zasrobovany tak vies packou hybat kusok aj smerom dopredu. Ked ten srob zacnes vysrobovavat tak sa packa posunie viac dopredu presne o ten kus. A ked stlacas medzi tymito dvoma polohami tak este vlastne packa netlaci na piest - z toho nazov "free stroke" - podla mna uplna zbytocnost lebo chcem aby brzdy zaberali hned . A je to v podstate aj jediny rodziel medzi SLX a XT . A to na SLX staci dat von blend a dat tam srobik. Na odvzdusnovanie to nema ziaden vplyv.
Ja nie, ale podla indicii bude free stroke u Shimana jednoducha mechanicka zarazka, ktora brani vacsiemu vysunutiu piestu v packe. Samozrejme piest musi byt v oboch krajnych polohach free stroke uz v polohe, ze otvor do expanzky je otvoreny.
Takze vplyv na vzdialenost tam bude, aj ked v reale moze byt ovplyvneny odporom pohybu valcov v strmeni vs. odpor prietoku do expanzky. V tomto bude rozdiel najma medzi roznymi vyrobcami. Uz samotny nazov free stroke vyjadruje, ze sa primarne jedna o nastavenie "mrtveho" chodu paky. Ako to v praxy ne/funguje na Shimane je uz dalsia vec.
https://nuxx.net/blog/2020/10/25/rebuilding-shimano-slx-bl-m7000-brake-levers/
Remove the pad contact adjust lever, which the pad contact adjust screw presses against. (This screw exists on both XT and SLX levers, although it’s externally blanked on SLX.) Depressing the piston with a ball end hex wrench and lifting the lever out with smooth jaw needle nose pliers makes this easier.
IMHO moze to byt len ta zakruzkovana cast. Na videu je to dobre vidiet. Starsi model aj s pokecom
https://bikerumor.com/2014/10/09/found-brilliant-two-chamber-pad-contact-adjust-concept-for-hydraulic-mtb-brake-levers/
Free stroke is the term used to describe how much lever pull you have on a hydraulic braking system before the pads actually start moving toward the rotor. Higher end brakes from most brands have a pad contact adjustment to let you dial in the free stroke, and the good ones actually provide a discernible effect.
Ta "valcova" expanzka - ma ju aj Shimano je technicky poriesena velky dobre, dobry napad s tym dlhym tesnenim
https://bikerumor.com/2013/08/27/eb13-fsa-hydraulic-disc-brakes-official-unveil-full-details-cutaways-actual-weights/
Pri odvzdusnovani by logicky mal byt free stroke uplne povoleny + spravna vlozka v strmeni medzi piestikmi - aby bolo spravne mnozstvo oleja v systeme.
Dorobenie free stroke (na niektore modely Shimano pacok):
https://www.youtube.com/watch?v=8XZ0FMXDVZw
Mam Zee, mozno skusim.
SHIMANO DEORE XT M785 M8000 Lever Piston Repair Part
https://www.aliexpress.com/item/1005002475759709.html
Caliper Parts For Shimano XT/M785 / M8000 / SLX675
https://www.aliexpress.com/item/32971326027.html
Sram centerline kotuc 203/180
organiky - rýchly fading, išli pekne a potom brzdíš aj očami
metallici - trebalo im čas nech sa zahrejú a potom brzdili ale vrieskali na celý les
Alligator kotúče - lacný kotúč, ALE - či organiky alebo metallici tak nástup brzdenia okamžitý, nevädli ani v bikeparku. Kotúče síce viac berú z platničiek, ale konečne to brzdí - v pohode ubrzdia 100kg kotúľajúcej sa váhy + 14kg bike + výbava. Aj pekne vyzerajú ?
Sram centerline kotuc 203/180
organiky - rýchly fading, išli pekne a potom brzdíš aj očami
metallici - trebalo im čas nech sa zahrejú a potom brzdili ale vrieskali na celý les
Alligator kotúče - lacný kotúč, ALE - či organiky alebo metallici tak nástup brzdenia okamžitý, nevädli ani v bikeparku. Kotúče síce viac berú z platničiek, ale konečne to brzdí - v pohode ubrzdia 100kg kotúľajúcej sa váhy + 14kg bike + výbava. Aj pekne vyzerajú ?
Ďalšia vec -
a) piestiky v strmenoch. Radi sa zakusuju resp jedna strana ide viac ako druhá. Stačí rozobrať, premazat, zložiť, odvzdusnit a idú pekne
b) piestiky v páčkach. Tiež sa radi zakusuju ? piesty su plastové a ked sa brdzam nakladá tak sa roztiahnu a kusnu pri kazdom ďalšom zahriati (nic moc ked to rubes dole kopcom)
Riešenie - rozobrať páku, vybrať piest a jeho koniec obrusit pod vodou - robota na 5min
Pri starych modeloch je to vyrazne (napr. 775). A novsie Zee mam len na letnom biku.
Ja som uz takmer 20 rokov v tomto verny Shimanu - na hlavnom biku 4piest (najskor 755 - 10rokov, teraz Zee - 7rokov).
Magury maju na B-D zaujmave ceny. DOT na bike nechcem, by som si pri udrzbe ublizil
https://www.bike-discount.de/en/shop/disc-brake-sets-272?attrib%5B1%5D=29&l=24&o=preis
Zaujmave, ze Magura ma pri 4piestoch prepojeny/spevneny strmen aj v strede a ma preto delene dosticky.
Je ale vidíš aka je situácia na trhu
To uz potom vymenim rovno cely bike