planujem kupovat novu hydraulicku brzdu a az som sa zdesil ked mi v servise povedali ze naplnenie a odvzdusnenie bude stat cez 20E. je to normalna cena? preto sa pytam.. ma niekto navod pripadne vie poradit ako nacvaknut hadicku, naplnit kvapalinou a odvzdusnit? jedna sa o prasa xt, hadica je originalna a packa je stara DC. pripadne.. je v nitre niekto sikovny a ochotny ?
Dávnejšie som riešil tento problém s medelom Guide T (tiež základný model bez akéhokoľvek nastavenia na páke) tak by som to skúsil nasledovne:
- vytiahni koleso z rámu/ vidly,
- medzi platničky vlož buď plochý šrovbovák alebo plastové spacere proti stlačeniu brzdový platničiek, alebo montpáku - POZOR všetko nech je odmastené aby si nekontaminoval platnicky,
- jemne stlač páčku aby sa piestiky o kúsok vysunuli = týmto zmenšíš medzeru medzi platničkami,
- vlož koleso naspať
- teraz by mala páka zaberať skôr, ak nie celý postup opakovať.
Rob to pomaly a radšej na viackrát, aby piestiky neboli vysunuté až priveľmi (potom ti platničky budú permanentne drieť o kotúč a bude ich treba rozťahovať).
Keď skončíš bude treba asi nanovo vycentrovať celé prasa aby platničky nešúchali o kotúč.
Skontroloval by som aj platne, sram má minimálnu hrúbku platničiek (brzdná plocha + nosič) 3mm - všetko čo je pod je zrelé na výmenu.
Na Leveloch T je na páčke skrutka na imbus a tou si vieš nastaviť vzdialenosť páčky od gripu. Rieši to ale len problém veľkosti rúk. Dĺžka chodu je pri SRAME vlastnosť, oni to volajú modulácia - možno vyššie modely majú viac nastavení, ale nemám otestované... Ak chceš brzdy čo brzdia okamžite pri dotyku páky, tak to musíš iné značky bŕzd riešiť. A asi najlepšie na to je Shimano Saint, alebo aj XTR 4 piest 9120 je na efekt okamžitého zahryznutia veľmi dobrý. Magura MT7 tie som neskúšal pri jazde, ale na odstavenom bicykli je chod páky tiež menej tvrdý ako na Saintoch.
Aj Formule R1 maju "proklete" maly odskok platniciek... zaberaju hned, len je problem s vycentrovanim prasiatka. Akonahle kotuc co i len trocha hadze je problem to doladit bez suchania...
Uz ma prestavaju bavit moje brzdy. Neustale stelovanie, aby nesuchali ma uz zacina pekne srat.
Co som si vsimol, tak sa dostatocne nevracaju piestiky, tym padom je medzi kotucom a brzdovou dostickou velmi maly priestor.
Skusal som ichu uz tisickrat cistit, namazap piestiky brzdovym olejom, von dnu, von dnu..zas vycistit . Trchu to pomoze, ale casom sa to zhrosi. Teraz napr. som jadzil po snehu a uplne sa to zas same rozstelovalo a brzdy suchaju.
Co s tym, ked sa piesty nedostatocne vracaju a nepomaha ani ich vycistenie a namazanie?
Ten malý priestor medzi kotúčom a platničkou nie je problém. Vyššie je diskusia o tomto, kde sme sa zhodli, že výrobcovia toto majú rôzne a u niekoho sa to dá aj nastavovať.
Ty ale musíš napísať čo máš za brzdy a že či ti to šúchanie výrazne robí práve teraz v zime a snehu...na určitej značke bŕzd je to ich vlastnosť, ale neviem aké máš brzdy.
vyser sa na to - robili mi to vsetky novodobe brzdy, hope je na tom lepsie ale nemozem povedat ze 100%
zatial kazda hydraulika ktoru som mal bola dobra do vymenych prvych platniciek. potom zacali "problemy" - mimo biku snad toto ani neexistuje aby takto chodili piesty na brzdach cohokolvek.
najviac mi pomohli asi metalicke platne - menej prasia, menej zasieraju brzdu a nederu sa tak rychlo - cize tie vzd. od kotuca sa nemenia tak casto.
pouzivam stary priborovy nozik ktory natlacim medzi platnu a kotuc na strane kde sucha - tym sa mierne zatlaci piest, postalacat paku a ked sucha nadalej, par krat opakovat. ale to je moje neodborne hrube zaobchadzanie - na vlastne triko
vo vacsine pripadov staci len viac vysunut, ocistit handrickou alebo utirekou co nepusta chlpy a jemne maznut...
Per - suchanie velmi casto sposobuje nevycentrovany koruc, treba zacat tym...
Per m396 som mal na Saurone od vyroby, pojazdil som s nimi hory pekla, robili co pises, potom som sa dal zmotat na stvorpiesty a s tymi je to uplne rovnake ... pritom mam dve sady kolies, striedam origo a neorigo kotuce ... tak som to prestal riesit, proste vypnem zvuk a idem dalej ... sranda je ze niekedy potom precitnem a zistim ze uz je ticho ... ked som ich mal na bajku, mal som podozrenie ze som mohol upiect tesnenia ked som im niekedy nalozil privela, preto ta vymena, ale potom som ich vycistene namontoval na iny bajk a stale idu svoje ...
Ten malý priestor medzi kotúčom a platničkou nie je problém. Vyššie je diskusia o tomto, kde sme sa zhodli, že výrobcovia toto majú rôzne a u niekoho sa to dá aj nastavovať.
Ty ale musíš napísať čo máš za brzdy a že či ti to šúchanie výrazne robí práve teraz v zime a snehu...na určitej značke bŕzd je to ich vlastnosť, ale neviem aké máš brzdy.
Sorry Per ..až tak nepozerám tie profily a čo majú v nich ľudia popísané. Na Shimano brzdách si treba na tento efekt v zime zvyknúť. Horší je ale v mraze náhly prepad páky. Ale verím, že to nerobí každý model. Ja mám trochu podozrenie, že to robí to ***** kombinovanie materiálov pri Shimane. Ale zas tieto tvoje strmene sa mi nezdajú, že by mali keramické piesty. Príde mi to ako keby v zime zostávali piesty mierne pridreté.
Sorry Per ..až tak nepozerám tie profily a čo majú v nich ľudia popísané. Na Shimano brzdách si treba na tento efekt v zime zvyknúť. Horší je ale v mraze náhly prepad páky. Ale verím, že to nerobí každý model. Ja mám trochu podozrenie, že to robí to ***** kombinovanie materiálov pri Shimane. Ale zas tieto tvoje strmene sa mi nezdajú, že by mali keramické piesty. Príde mi to ako keby v zime zostávali piesty mierne pridreté.
Ahoj, ten dôvod je jednoduchý - mineralny olej, jednoducho v zime stuhne...preto musíš niekedy "pumpovat" pákou pre zabezpečenie konstantneho brzdneho účinku... Pri brzdach s DOT sa ti to nestane...
... a este k hulakajucim brzdam... treba pozriet na akej ploche sa pritlaca dosticka ku kotucu... velakrat bud len v strede alebo niekde asymetricky a to je potom zivna poda pre rozne pazvuky
Neviem či to bude s tým minerálnym olejom až taký akútny problém náhleho prepadu páky. Skôr to bude niečo s meniacou teplotou a konštrukciou Shimano systému. Neviem či v tejto téme náhodou aj v minulosti toto niekto už detailne neobjasnil. Čo to je a prečo to vzniká, ale priznám sa, že riešenie si nepamätám. Jedine z toho bolo, že ľudia prechádzali na iné brzdy.
Ja mám už tiež iné brzdy a tiež sú na minerálny olej. Dnes som šiel v mraze s brzdami pod snehom ponorenými a čuduj sa svete okamžite ako sa trochu (pár metrov) ohriali , tak slušný účinok a žiaden prepad páky.
ani raz sa my nestalo nejake "prepadavanie paky", tak ako ho popisujete u ziadnych brezd co som kedy jazdil. Ci uz to bola Forlula (ORO K24, RX, The One niekolko modelov-vzdy DOT 4), Magura (Louise BAT, TrailSport Shimano olej/Royal Blood) , Shimano asi 396-ky na zimaku-na dochadzanie do toboty (ten samozrejme nepouzivam na nejake extra jazdenie ako klasicky full... ) GRX-ka na gravelovi jazdenom celorocne a najviac v zime/ mokra jesen-zima-jar. Je pravda, ze mineral je nachylnejsi na "scernanie" Jazdievam celorocne, napriklad minule cca 5-6h neustale pod nulou priemerna teploto -1 a v snehu samozrejme bez problemov (stvrta sezona s Magura TrailSport)
Ja som sa s tým prvý krát stretol až pri 7120. Nepomohlo odvzdušnenie, ani komplet výmena oleja. Staré Zee na predchadzajucom biku mi to nerobili. Poriešenie výmenou za Code RS, lebo mi to vadilo fest.
S prepadom paky skusenosti nemam, skor s tuhnutim paky pri nizsich teplotach. Ale v lete som vymenil original SH olej za syntetiku Putolline (uz sa to tu davnejsie rozoberalo) a terajsie vyjazdy su celkom fajn. Nie je to uplne konzistentne, ale je to daleko lepsie ako to bolo (alebo som si jednoducho zvykol ).
volodaj, ako si spokojny s CODE RS? Mam objednany ebike a tam budu CODE R a tak dopredu rozmyslam, ci ich hned vymenit alebo nie
Spokojný úplne bez výhrad. Zee boli ešte trochu silnejšie, ale modulácia a chod mi prídu o dosť lepšie. Uvariť sa mi ich zatiaľ nepodarilo. Fungujú dobre bez ohľadu na vonkajšiu teplotu. Jedine ma štvú strašne vrieskajúce metalické platne keď je mokro. Shimana vrieskali menej.
Ale ak je medzi R a RS taký veľký rozdiel ako pri Guide, tak ich asi budes meniť. To boli úplne iné brzdy čo sa chodu týka. Veľmi mi chýbalo prepakovanie, lebo páčka mala dosť dlhý chod než začala zaberať. Preto som ich menil za SLX a tie potom po prvej zime za Code.
matko001 len cena. Našiel som dobrú ponuku na bike-markt. 200€ za brzdy zhodene z nového biku aj s kotúčmi, tak som neváhal. Nastavovanie vzdialenosti platničiek mi za cenový rozdiel nestalo.
Uvidim teda, ake budu CODE R, mozno casom vymenim len paky za CODE RSC. Prepakovanie je inak nieco, co mi na SH brzdach vadi, preto mam nahodene XT 4-piesty s XTR race pakami (bez prepakovania), ale ako som pisal, uvidim ake to bez prepakovania bude na CODE brzdach a potom sa rozhodnem co dalej.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
- vytiahni koleso z rámu/ vidly,
- medzi platničky vlož buď plochý šrovbovák alebo plastové spacere proti stlačeniu brzdový platničiek, alebo montpáku - POZOR všetko nech je odmastené aby si nekontaminoval platnicky,
- jemne stlač páčku aby sa piestiky o kúsok vysunuli = týmto zmenšíš medzeru medzi platničkami,
- vlož koleso naspať
- teraz by mala páka zaberať skôr, ak nie celý postup opakovať.
Rob to pomaly a radšej na viackrát, aby piestiky neboli vysunuté až priveľmi (potom ti platničky budú permanentne drieť o kotúč a bude ich treba rozťahovať).
Keď skončíš bude treba asi nanovo vycentrovať celé prasa aby platničky nešúchali o kotúč.
Skontroloval by som aj platne, sram má minimálnu hrúbku platničiek (brzdná plocha + nosič) 3mm - všetko čo je pod je zrelé na výmenu.
Co som si vsimol, tak sa dostatocne nevracaju piestiky, tym padom je medzi kotucom a brzdovou dostickou velmi maly priestor.
Skusal som ichu uz tisickrat cistit, namazap piestiky brzdovym olejom, von dnu, von dnu..zas vycistit . Trchu to pomoze, ale casom sa to zhrosi. Teraz napr. som jadzil po snehu a uplne sa to zas same rozstelovalo a brzdy suchaju.
Co s tym, ked sa piesty nedostatocne vracaju a nepomaha ani ich vycistenie a namazanie?
Ty ale musíš napísať čo máš za brzdy a že či ti to šúchanie výrazne robí práve teraz v zime a snehu...na určitej značke bŕzd je to ich vlastnosť, ale neviem aké máš brzdy.
zatial kazda hydraulika ktoru som mal bola dobra do vymenych prvych platniciek. potom zacali "problemy" - mimo biku snad toto ani neexistuje aby takto chodili piesty na brzdach cohokolvek.
najviac mi pomohli asi metalicke platne - menej prasia, menej zasieraju brzdu a nederu sa tak rychlo - cize tie vzd. od kotuca sa nemenia tak casto.
pouzivam stary priborovy nozik ktory natlacim medzi platnu a kotuc na strane kde sucha - tym sa mierne zatlaci piest, postalacat paku a ked sucha nadalej, par krat opakovat. ale to je moje neodborne hrube zaobchadzanie - na vlastne triko
Per - suchanie velmi casto sposobuje nevycentrovany koruc, treba zacat tym...
Ty ale musíš napísať čo máš za brzdy a že či ti to šúchanie výrazne robí práve teraz v zime a snehu...na určitej značke bŕzd je to ich vlastnosť, ale neviem aké máš brzdy.
brzdy mam v profile
Shimano M396
ivast
hej ked sa to "rozjadi" tak je obcas ticho
Ahoj, ten dôvod je jednoduchý - mineralny olej, jednoducho v zime stuhne...preto musíš niekedy "pumpovat" pákou pre zabezpečenie konstantneho brzdneho účinku... Pri brzdach s DOT sa ti to nestane...
Ja mám už tiež iné brzdy a tiež sú na minerálny olej. Dnes som šiel v mraze s brzdami pod snehom ponorenými a čuduj sa svete okamžite ako sa trochu (pár metrov) ohriali , tak slušný účinok a žiaden prepad páky.
volodaj, ako si spokojny s CODE RS? Mam objednany ebike a tam budu CODE R a tak dopredu rozmyslam, ci ich hned vymenit alebo nie
Preco RS a nie rovno RSC?
Ale ak je medzi R a RS taký veľký rozdiel ako pri Guide, tak ich asi budes meniť. To boli úplne iné brzdy čo sa chodu týka. Veľmi mi chýbalo prepakovanie, lebo páčka mala dosť dlhý chod než začala zaberať. Preto som ich menil za SLX a tie potom po prvej zime za Code.
matko001 len cena. Našiel som dobrú ponuku na bike-markt. 200€ za brzdy zhodene z nového biku aj s kotúčmi, tak som neváhal. Nastavovanie vzdialenosti platničiek mi za cenový rozdiel nestalo.