Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
400 000, ale neplánujem sa ho čoskoro zbavovať.
Ale ako som písal vyššie, rozvody sú remeň a toto je len časovanie vačiek
Nemas to pomylene? Rozvody su prave to casovanie vaciek. A je sakra dolezite aby boli spravne zlozene/nastavene (aby sa nestretol piest a ventil).
To ostatne su nekriticke "sprostosti" - neznicia ti motor (alternator, cerpadlo, klima, ???). Volakedy sa na to pouzival klinovy remen alebo silonky
Nemas to pomylene? Rozvody su prave to casovanie vaciek. A je sakra dolezite aby boli spravne zlozene/nastavene (aby sa nestretol piest a ventil).
Mám 3,nebudem predsa trocháriť
1. Remeň na príslušenstvo - alternátor, klíma, posilňovač a tak podobne
2. Rozvodový remeň - kľuka, jedna vačka, vodná pumpa...
3. Krátka reťaz: iba synchronizácia vačiek hore na motore.
Po prasknuti tej retaze ti sacie ventily urcite nepojdu, ale motor moze byt navrhnuty tak, ze sa ventily a valce ani teoreticky stretnut nemozu.
Ale tipek spomina pripad, ked sa aj pri pretrhnuti retaze motor uplne doje.... https://www.youtube.com/watch?v=08VYLAQ5xr0&t=120s
A uz je to tu, akurat mi obchod napisal, ze tie pneumatiky nikde nie su (ked som vcera objednaval, pisali, ze ich maju na externom sklade nadostac). Tak mozem postupne skusat drahsie alternativy kym to niekto realne bude mat...
Na slovensku este 10 rokov na 100% mat budu. Vidim ako to tu v Holandsku funguje s elektro autami, tak aj ked ich je naozaj vela, tak stale je cena, doba nabijania a dojazd obmedzujuci pre vela ludi. To ze sa ti auto vie v zime samo vybit lebo si ohrieva baterku je len ceresnicka na torte.
Za zvazenie mozno stoji nejaky hybrid, kde sa daju dosiahnut velmi pekne spotreby.
No hybrid je podľa mňa blbosť, zložité. V zime sa ti baterka sama nevybije, neviem kde na to chodíš.
Ide mi skôr o to, že vidím aké sú ceny paliva (tipujem že sa dostanú aj ďaleko cez 2€), momentále ešte staré spalovacie šroty sa predávajú za draho. Palivo možno časom nebude/bude na prídel.
Už teraz je enormný záujem o elektromobily, tie si vieš doma/v práci zo slnka skoro zadara nabiť. Palivo si moc nevyrobíš. Dojazd po európe je pre mňa dostačujúci.
Asi to bude mať rýchly spád, prechod na elektromobilitu. Uvidíme ako to dopadne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale ako som písal vyššie, rozvody sú remeň a toto je len časovanie vačiek
Nemas to pomylene? Rozvody su prave to casovanie vaciek. A je sakra dolezite aby boli spravne zlozene/nastavene (aby sa nestretol piest a ventil).
To ostatne su nekriticke "sprostosti" - neznicia ti motor (alternator, cerpadlo, klima, ???). Volakedy sa na to pouzival klinovy remen alebo silonky
Mám 3,nebudem predsa trocháriť
1. Remeň na príslušenstvo - alternátor, klíma, posilňovač a tak podobne
2. Rozvodový remeň - kľuka, jedna vačka, vodná pumpa...
3. Krátka reťaz: iba synchronizácia vačiek hore na motore.
Zastav sa v Trebaticach v lakovni a hneď vieš na čom si
Ford 2.2 TDCi Q4WA ešte tá 175 koňová euro 4 verzia. Originál je to nejaký PSA, ale tam už viac neviem.
Zrejme nieco na tento styl
https://www.youtube.com/watch?v=08VYLAQ5xr0&t=300s
Nevyzera to na jednoduchu vymenu a podla videa sa ta retaz obcas aj pos... moze.
Tiež je vlastnosť týchto motorov, že keď ti prasknú rozvody, tak si to odnesú zdvihátka ale ventily a piesty idú ďalej
Ale tipek spomina pripad, ked sa aj pri pretrhnuti retaze motor uplne doje....
https://www.youtube.com/watch?v=08VYLAQ5xr0&t=120s
Za zvazenie mozno stoji nejaky hybrid, kde sa daju dosiahnut velmi pekne spotreby.
Ide mi skôr o to, že vidím aké sú ceny paliva (tipujem že sa dostanú aj ďaleko cez 2€), momentále ešte staré spalovacie šroty sa predávajú za draho. Palivo možno časom nebude/bude na prídel.
Už teraz je enormný záujem o elektromobily, tie si vieš doma/v práci zo slnka skoro zadara nabiť. Palivo si moc nevyrobíš. Dojazd po európe je pre mňa dostačujúci.
Asi to bude mať rýchly spád, prechod na elektromobilitu. Uvidíme ako to dopadne.