Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
čo ti tak vadí ten automat? tak nemci si poväčšine už nekúpia manuál... aj v teréne keď sa pohybuješ je ten automat pohodlnejší ako sa hrať furt so spojkou... a tá DSG je vlastne manuál, len to radí roboticky... pred 10 rokmi keď som auto vyberal, tiež som nechal automat, keby som musel dnes vyberať, tak už by som šiel po automate, už ma to nejak omrzelo to kvaltovanie radšej mať stále obe ruky na volante a keď tak si radiť pádlom... aj veci ako tempomaty, zjazdové asistenty atď majú väčší zmysel s automatom
corsair joggera som mu nenukal prave preto, ze nie su 4*4 (ani hybrid ani automat;)), inak pohoda, spoko, 7mLpg, ani k tomu lpg netreba mat neopodstatnene predsudky zihadlo 5
Kedysi by som motor 999 3valec vysmial ci zdaleka obisiel, ale momentalne som nic lepsie (rozumne,ekonomicke,jednoduche) nenašiel.
Ps, edit: na (nebratislavske) dialnicne rovinky a dolekopce je skor to sprevodovanie 6. stupna, s lpg nema nic spolocne
corsair joggera som mu nenukal prave preto, ze nie su 4*4 (ani hybrid ani automat;)), inak pohoda, spoko, 7mLpg, ani k tomu lpg netreba mat neopodstatnene predsudky zihadlo 5
Kedysi by som motor 999 3valec vysmial ci zdaleka obisiel, ale momentalne som nic lepsie (rozumne,ekonomicke,jednoduche) nenašiel.
Ps, edit: na (nebratislavske) dialnicne rovinky a dolekopce je skor to sprevodovanie 6. stupna, s lpg nema nic spolocne
no teraz mam len 80KW a 240NM a je to malo aj na male auto, ked mam v zadu 3 kufe naradia, v kopčekoch ledva obieham... príslop,huty,brestová,donovaly,zazrivá.... pod 2L nejdem....denne jazdím cez kopce ,aj dom je na kopci.
v zime do dolin s chlpatými lyžami... nie na parkoviska v jasnej
Ak nové auto, tak by som motor až tak neriešil ale skôr by som išiel po benzíne, močovina je starosť navyše a v budúcnosti zdroj problémov... Kamióny to majú všetky a keď sa to začne kaziť tak sa v tom len topia peniaze... Marliv hľadáčiku som mal aj dlhý logan 0.9+LPG, nemusí to byť zlé auto. Trojhrnček fabiu som mal kedysi ako náhradné vozidlo (namiesto fabie 1.6 16v) týždeň a tiež nebola až taká zlá, odhovárali to tí, ktorí o tom nevedeli nič... Na dlhšie trasy je ale fakt lepší lepší motor...
Izzy68Ešte si počkaj, ešte nieje doma, zajtra ti poviem... Ale je to na prvý dojem veľmi pohodlné sedenie a za päť minút som mal posklápané všetky sedačky v podlahe, v ten deň som prvý krát videl to auto zvnútra... Automat v osobnom aute je super tiež. Ručná brzda je nožná ?
ddemo RG 2004-2007 4q 2.8... spotreba... Ale to pohodlie!
čo ti tak vadí ten automat? tak nemci si poväčšine už nekúpia manuál... aj v teréne keď sa pohybuješ je ten automat pohodlnejší ako sa hrať furt so spojkou... a tá DSG je vlastne manuál, len to radí roboticky... pred 10 rokmi keď som auto vyberal, tiež som nechal automat, keby som musel dnes vyberať, tak už by som šiel po automate, už ma to nejak omrzelo to kvaltovanie radšej mať stále obe ruky na volante a keď tak si radiť pádlom... aj veci ako tempomaty, zjazdové asistenty atď majú väčší zmysel s automatom
lebo s automatom auto nerozhupeš, ked sa ti zahrabe som si to skusil s novým pasatom. 3x sma ho tlačili. ja soms a s manulaom vyhrabal . stačí trochu mokreho hlbšieho snehu ,rovnako je to s tlačidlovpu ručnou.. mame to v druhom aute.. neviem kde bývaš ale, u nas je pravidelne sneh... aj ked tuto zimu len mokrota
Xtrail či pathfinder alebo nejaká mahindra je v pohode podľa mňa na toto, lyže do toho dáš, bajk tiež... alebo alternatívy...
Inak GAZ - tá dodávka je tiež super, uzávierky, redukcia, bez posilovača riadenia a akýchkoľvek zbytočných zdrojov porúch - len to už nieje príliš civilné auto, dodávka na lesnícke účely...
audi už nemá v ponuke nejakého vyššieho kombíka? tí s tým kedysi začali..
keď nechceš SUV, tak multivan by asi tiež už bol moc? alebo buchanku, to máš krásne mechanické všetko, len tá spotreba a dynamika 🤣
za mna je urcite vw caddy super, mam sice iba prednokolku, s retazmi som vysiel vsade(nahodene za 5min), podvozok odolny a vyssi a robia aj 4kolu, ako bonus verzia maxi .
lebo s automatom auto nerozhupeš, ked sa ti zahrabe som si to skusil s novým pasatom. 3x sma ho tlačili. ja soms a s manulaom vyhrabal . stačí trochu mokreho hlbšieho snehu ,rovnako je to s tlačidlovpu ručnou.. mame to v druhom aute.. neviem kde bývaš ale, u nas je pravidelne sneh... aj ked tuto zimu len mokrota
Súhlas s zihadlo 5
Chápem, že automaty a asistent systémy sú pre bežného súčasného vodiča +
Pri aktuálnych autách vodič už nemá ako získať cit pre auto.
manuálne ovládanie ak vieš ako na to je neprečúrateľné
pozná sa to v extrémoch kde "playstation" nestačí
Čo je zlé na LPG? 1/5 Talianska jazdí na LPG a tiež tam majú celkom slušné kopce. Na Balkáne tiež LPG celkom fičí. Subaru do Legacy, Outback a Forester modelov tiež dávalo LPG. Tie autá jazdili od teplého Španielska po vrcholky Álp až po sever Škandinávie. V ktorej časti slovenskej divočiny vlastne žiješ, že je nutnosť mať 4x4? Nechcem urážať, ale poznám ľudí z Kremnice, Štiavnice, Oravskej Lesnej a okolia, z Popradu, Brezna a okolia a skoro nikto nemá 4x4, dokonca aj ľudia z ich okolia. Väčšina má predný náhon. Preto ma to zaujíma. Časť z nich nosí v zime reťaze, niektorí staré deky, či koberce na položenie, keby zapadli. Primitívny trik, ktorý nám dokonca v Bratislave v autoškole hovorili, že ak prídete niekam, kde je veľa snehu a chcete tam parkovať, treba si na tom mieste ujazdiť sneh, stačí párkrát dopredu a dozadu a trocha do strán. A ono to pomáha.
Nechápem ani tú fóbiu, že automat je pre ženy a neschopných mužov. Mal som možnosť vyskúšať niekoľko typov automatov a aj niečo s nimi najazdiť a nemám pocit, že by sa mi zmenšil pipik.
Inak po novom, že v niektorých štátoch už je možné lyže prepravovať len mimo kabíny auta, minimálne v Rakúsku to platí, čo viem. Ja som nerozbrobraný Favorit veľ. 58 či Koyouk veľ. 58 dostal do Saxa. Dokonca 2x, aj keď okrem šoféra by si tam už nikto nesadol a to je 3,7m dlhý hatchback. Keď som dal dole predné koleso na biku, už sa zmestil aj spolujazdec.
Už dávnejšie som videl test Dustera na offroadovej trati. Prešiel ju celú, dokonca len ako FWD, na pár miestach mal problém, ale to bolo spôsobené skôr pneumatikami určenými na cestu, nie do terénu.
hlavne tu uz pisal ze ma cestu k baraku nespevnenu a so sklonom 20p aj tie trasy kde bezne jazdi sú vsetky v zime na 4x4.... takže ak niekto potrebuje a vyuzije 4x4 je to prave zihadlo
[
kukám aj po tom outbacku po roku 2014 maju zmený dizel ,kde poriešili muchy. v NDR sa najdu slušne kusky s manualom do 15.. automaty si strčte niekam do zadnej časti
Povazujem sa za fanusika Subaru, ale ten diesel by som si nestruhol, toboz nie v manuali. Resp hej, keby mi tu 2014ku teraz niekto vytiahol za dobry peniaz zanovnu, zabudnutu v dochodcovej garazi…
Ad motor: https://www.subarusti.cz/cs/informace/18-proc-umira-naftovy-boxer-diesel-motor-a-jak-tomu-predchazet
Ano, v 2014 (tusim uz koniec 2013?) robili zmeny, ale co som cital, boli zadrete kluky aj po tom roku. U manualov, pokial sa s nimi nejazdilo opatrne, nemali skore vymeny oleja a nemali dvojhmotu vzdy v super stave, je ten problem logicky vypuklejsi. Perfektne to auto jazdi, lubil som ho, ale netrufol som si riskovat opravu za 6+k.
... V ktorej časti slovenskej divočiny vlastne žiješ, že je nutnosť mať 4x4? Nechcem urážať...
Jano, takymito vylevmi znechutis aj tie veci, co spomenies a mozu byt dobre (lpg, Duster)
Inak, to este potrva, aby bol u nas problem/realna pokuta za lyze vnútri, pri nahodnej kontrole (ak po pripadnom prijati zakona nenabehnu policajti pod kopec, k vleku). Viac problemov ako lyze v obale spôsobí napr. lekarnicka, lyziarky ci box na naradie
Súhlas s zihadlo 5
Chápem, že automaty a asistent systémy sú pre bežného súčasného vodiča +
Pri aktuálnych autách vodič už nemá ako získať cit pre auto.
manuálne ovládanie ak vieš ako na to je neprečúrateľné
pozná sa to v extrémoch kde "playstation" nestačí
Aku vyhodu ma palenie spojky na manuale na 4x4 oproti hydromenicu?
:)... V ktorej časti slovenskej divočiny vlastne žiješ, že je nutnosť mať 4x4? Nechcem urážať...
Jano, takymito vylevmi znechutis aj tie veci, co spomenies a mozu byt dobre (lpg, Duster)
Inak, to este potrva, aby bol u nas problem/realna pokuta za lyze vnútri, pri nahodnej kontrole (ak po pripadnom prijati zakona nenabehnu policajti pod kopec, k vleku). Viac problemov ako lyze v obale spôsobí napr. lekarnicka, lyziarky ci box na naradie
Dolný kubín -Benova lehota. k domu mam ,ako so už písal ,peknú polnu cestu s 22% sklonom. spodna rovna časť je slabo odhrnaná ,horná vôbec ,600mnm. aj kamoši s SUV 4 mrlmlu ked idu hore
od polky decembra tam mam sneh, teraz s prestavkami oteplenia, do polky marca.
cesta sa v zime vyjazdí do kolají, preto zdvihnutý podvozok, fordak to nedáva s rezervou, aj ked to mam najazdene.
kombik, preto že vozim servisne naradie, bedničky s materielom, bike, lyže atd..
všade čítam o chách ale všetko su to stare ročníky, aj v tom članku stare 2008 až 2012.. s velkým nájazdom, ja pozerám po 2015-16 s najazdami okolo 100-120 max nie u nás
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Kedysi by som motor 999 3valec vysmial ci zdaleka obisiel, ale momentalne som nic lepsie (rozumne,ekonomicke,jednoduche) nenašiel.
Ps, edit: na (nebratislavske) dialnicne rovinky a dolekopce je skor to sprevodovanie 6. stupna, s lpg nema nic spolocne
LPG si nechaj to je tak na bratislavske rovinky
Tak neviem ci mozem vyslovit to zaklinadlo tu na fore, ale Outback by mohol byt?
A nemyslis RT..? Ktory rok a motorizaciu mas... ? Je v tom aj Stow and Go..?
s 2,8 CRDI rataj tak priemerne so 9,5 l spotrebou...
Kedysi by som motor 999 3valec vysmial ci zdaleka obisiel, ale momentalne som nic lepsie (rozumne,ekonomicke,jednoduche) nenašiel.
Ps, edit: na (nebratislavske) dialnicne rovinky a dolekopce je skor to sprevodovanie 6. stupna, s lpg nema nic spolocne
no teraz mam len 80KW a 240NM a je to malo aj na male auto, ked mam v zadu 3 kufe naradia, v kopčekoch ledva obieham... príslop,huty,brestová,donovaly,zazrivá.... pod 2L nejdem....denne jazdím cez kopce ,aj dom je na kopci.
v zime do dolin s chlpatými lyžami... nie na parkoviska v jasnej
Marliv hľadáčiku som mal aj dlhý logan 0.9+LPG, nemusí to byť zlé auto. Trojhrnček fabiu som mal kedysi ako náhradné vozidlo (namiesto fabie 1.6 16v) týždeň a tiež nebola až taká zlá, odhovárali to tí, ktorí o tom nevedeli nič... Na dlhšie trasy je ale fakt lepší lepší motor...
Izzy68Ešte si počkaj, ešte nieje doma, zajtra ti poviem... Ale je to na prvý dojem veľmi pohodlné sedenie a za päť minút som mal posklápané všetky sedačky v podlahe, v ten deň som prvý krát videl to auto zvnútra... Automat v osobnom aute je super tiež. Ručná brzda je nožná ?
ddemo RG 2004-2007 4q 2.8... spotreba... Ale to pohodlie!
lebo s automatom auto nerozhupeš, ked sa ti zahrabe
Inak GAZ - tá dodávka je tiež super, uzávierky, redukcia, bez posilovača riadenia a akýchkoľvek zbytočných zdrojov porúch - len to už nieje príliš civilné auto, dodávka na lesnícke účely...
keď nechceš SUV, tak multivan by asi tiež už bol moc? alebo buchanku, to máš krásne mechanické všetko, len tá spotreba a dynamika 🤣
Chápem, že automaty a asistent systémy sú pre bežného súčasného vodiča +
Pri aktuálnych autách vodič už nemá ako získať cit pre auto.
manuálne ovládanie ak vieš ako na to je neprečúrateľné
pozná sa to v extrémoch kde "playstation" nestačí
Nechápem ani tú fóbiu, že automat je pre ženy a neschopných mužov. Mal som možnosť vyskúšať niekoľko typov automatov a aj niečo s nimi najazdiť a nemám pocit, že by sa mi zmenšil pipik.
Inak po novom, že v niektorých štátoch už je možné lyže prepravovať len mimo kabíny auta, minimálne v Rakúsku to platí, čo viem. Ja som nerozbrobraný Favorit veľ. 58 či Koyouk veľ. 58 dostal do Saxa. Dokonca 2x, aj keď okrem šoféra by si tam už nikto nesadol a to je 3,7m dlhý hatchback. Keď som dal dole predné koleso na biku, už sa zmestil aj spolujazdec.
Už dávnejšie som videl test Dustera na offroadovej trati. Prešiel ju celú, dokonca len ako FWD, na pár miestach mal problém, ale to bolo spôsobené skôr pneumatikami určenými na cestu, nie do terénu.
a nasleduje presviedčanie že 2kolka ti bude stačiť ..... prečo ?
kukám aj po tom outbacku po roku 2014 maju zmený dizel ,kde poriešili muchy. v NDR sa najdu slušne kusky s manualom do 15.. automaty si strčte niekam do zadnej časti
Povazujem sa za fanusika Subaru, ale ten diesel by som si nestruhol, toboz nie v manuali. Resp hej, keby mi tu 2014ku teraz niekto vytiahol za dobry peniaz zanovnu, zabudnutu v dochodcovej garazi…
Ad motor:
https://www.subarusti.cz/cs/informace/18-proc-umira-naftovy-boxer-diesel-motor-a-jak-tomu-predchazet
Ano, v 2014 (tusim uz koniec 2013?) robili zmeny, ale co som cital, boli zadrete kluky aj po tom roku. U manualov, pokial sa s nimi nejazdilo opatrne, nemali skore vymeny oleja a nemali dvojhmotu vzdy v super stave, je ten problem logicky vypuklejsi. Perfektne to auto jazdi, lubil som ho, ale netrufol som si riskovat opravu za 6+k.
Jano, takymito vylevmi znechutis aj tie veci, co spomenies a mozu byt dobre (lpg, Duster)
Inak, to este potrva, aby bol u nas problem/realna pokuta za lyze vnútri, pri nahodnej kontrole (ak po pripadnom prijati zakona nenabehnu policajti pod kopec, k vleku). Viac problemov ako lyze v obale spôsobí napr. lekarnicka, lyziarky ci box na naradie
Chápem, že automaty a asistent systémy sú pre bežného súčasného vodiča +
Pri aktuálnych autách vodič už nemá ako získať cit pre auto.
manuálne ovládanie ak vieš ako na to je neprečúrateľné
pozná sa to v extrémoch kde "playstation" nestačí
Aku vyhodu ma palenie spojky na manuale na 4x4 oproti hydromenicu?
Jano, takymito vylevmi znechutis aj tie veci, co spomenies a mozu byt dobre (lpg, Duster)
Inak, to este potrva, aby bol u nas problem/realna pokuta za lyze vnútri, pri nahodnej kontrole (ak po pripadnom prijati zakona nenabehnu policajti pod kopec, k vleku). Viac problemov ako lyze v obale spôsobí napr. lekarnicka, lyziarky ci box na naradie
Dolný kubín -Benova lehota. k domu mam ,ako so už písal ,peknú polnu cestu s 22% sklonom. spodna rovna časť je slabo odhrnaná ,horná vôbec ,600mnm. aj kamoši s SUV 4 mrlmlu ked idu hore
od polky decembra tam mam sneh, teraz s prestavkami oteplenia, do polky marca.
cesta sa v zime vyjazdí do kolají, preto zdvihnutý podvozok, fordak to nedáva s rezervou, aj ked to mam najazdene.
kombik, preto že vozim servisne naradie, bedničky s materielom, bike, lyže atd..
všade čítam o chách ale všetko su to stare ročníky, aj v tom članku stare 2008 až 2012.. s velkým nájazdom, ja pozerám po 2015-16 s najazdami okolo 100-120 max nie u nás