Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Sa mi nechce čítať všetko a reagovať na každého zvlášť, ale za seba poviem, že za istých okolností sú tie asistenčné systémy vcelku užitočné.
ACC (VW):
- áno, spomaľuje, následne môže zrýchľovať takým lekvarovym tempom. Lenže acc ma tri režimy reakcií na iné vozidlo - šport, normal a Eko. Autá s voliteľnými režimami jazdy majú ešte asi aj komfort. Od tohto režimu záleží kedy začne brzdiť a ako bude zrychlovat v režime acc.
- predbiehanie s ACC a front assist sa treba podľa mňa naučiť - keď predbiehas štýlom, že sa nalepis meter za obiehaneho, tak samozrejme pri vyboceni a zrychlovani to vyhodnotí ako nebezpečenstvo a dupne na brzdy - mňa tento systém práve naučil to, že lepšie a bezpečnejšie predbehnem, keď som v nejakej vzdialenosti od vozidla vpredu a nie nalepeny, keď ani nič dopredu nevidím
- v hmle pri pohybujúcich sa prekazkach je dosť užitočný, keďže nejde o kameru, ale radar, ktorému vadí akurát sneh na kryte (to je samozrejme mínus, ale nič nie je dokonalé)
LA (VW):
- asi ho už takmer ani nevnímam a len občas zacitim spätnú väzbu do volantu a vôbec ho nevypinam
- tiež sa da nastaviť reakcia a spôsob fungovania aspoň čiastočne
- cez hustý dážď, hmlu a sneh naozaj nefunguje (ako by aj mohol, keď ani x krát dokonalejšie ľudské oko nevidí vtedy poriadne)
- jazdím krížom krazom aj po okresných cestách a naozaj už nemám pocit, že by ma nejako obmedzoval pri vyhybani sa prekážkam aj bez smeroviek
Ešte by som spomenul jeden veľmi užitočný systém, a to sledovanie mŕtveho uhla. Veľakrát sa mi stalo, že som v zrkadle auto nevidel, ale asistent mi ukazoval, že tam je. Zo začiatku som aj zvykol otáčať hlavu, lebo som mu neveril, ale takmer vždy fungoval spoľahlivo. Raz mi trochu zblbol, keď som šiel zo Slovakia ringu, kde auto dosť polievali a potom mi to ukazovalo vpravo odo mňa prekážku, hoci tam boli len stromy okolo cesty.
Suhlasim so vsetkym, pekny priklad od niekoho, kto to ma zazite v znacke, kde to aj funguje dobre
Este medzi velmi uzitocne veci radim cuvaciu kameru a tzv Rear traffic alert - funkcia upozornenia na objekty prichadzajuce zo stran pri cuvani. To tiez zabrani nejednej zbytocnej nehode.
Jj, u VW grupy sa daju vypnut asistenti 2x klikmi cez tlacitka na volante resp. lavu packu. Lane assist je hned prvy v menu.
Niekedy ho nechavam zapnuty, vacsinou ale vypinam. Ostatne nechavam zapnute.
S ACC sa treba najprv vediet zzit a naucit sa jeho reakcie. Potom je to velky pomocnik.
Mna ale nedavno na sluzobke vystrasil protikolizny system. Pridaval som do lavotocivej zakruty do kopecka /mostik cez potok so zabradlim po kraji/ a tesne pred zakrutou mi skocilo auto na brzdu, kedze zaregistrovalo zabradlie. Toto bolo vyslovene neprijemne a vystrasilo ma to.
Vyborna je naopak kontrola priestoru za vozidlom pri vycuvavani, ako tu uz bolo spominane.
Na predoslom aute som si ale predsalen mohol vsetko natrvalo zapinat a vypinat.
asistenti sú podľa mňa kamaráti pri defenzívnej jazde
pri agresívnej to môže obmedzovať, asi preto sa niektorým zapína front assist
asi ako hateovanie ako asistenti obmedzujú výkon a keď som sa opýtal aký, tak odpoveď som nedostal
lebo netuší, nevie a len pindanie ako je zle niečo čo ani neskúsil nezažil a nevie ako funguje
Otazka nie je, ci sa niektore moderne kur-vitka daju alebo nedaju vypnut. Otazka je, preco si tie kur-vitka mam kupovat a platit za ne, keď ich nechcem.
P. S. Vozim sa 50 rokov a zacinal som na Š 1000 MB, kde najhoršim kur-vitkom bolo plynove lanko - roztrhlo sa pri pedale nečakane a po cca 5 roztrhnuti ho bolo treba vymenit.
A kto ta kedy vobec nutil kupit si automobil, ked mas bicykel? Doba sa meni, technologie sa vyvijaju. Keby tie technologie, o ktorych sa bavime, boli naozaj tak zle, tak uz sa davno prestanu pouzivat.
Ad STK a EK. Ak mas auto v stave sposobilom pre jazdu na verejnych komunikaciach tak s nimi nemozes mat ziadny problem. A ak nie tak v tejto korupciou prerastenej diere dvacka v popolniku dokaze stale zazraky. Ale ano mozme na stk a ek nadavat, len sa potom nestazujme ze nam tu po cestach behaju polofunkcne rakvy s oslahanymi pneumatikami a dychame lakocinky za kazdym vymydlenym pajacom s vykuchanym dpf a podobnymi chutovkami. Vlastnit auto nepatri medzi zakladne ludske prava
tak pozor - v tomto state sa nerata stym ze nemas auto, pristup k internetu, mobilny telefon a ako som v poslednom case zistil uz zacina byt problem ak nemas v telefone data (ano stale nepouzivam internet v telefone)
mozte mat kopec dristov okolo toho kym vsetko z toho mate a vyuzivate. no skuste to vsetko realne zrusit a potom sem napiste (som zvedavy ako) ako sa vam zije v tejto spolocnosti. zacnete zazivat problemy o ktorych ste ani netusili ze existuju a ich riesenia nebudu prave jednoduche.
Tak ja som vyberal nove auto a prave tieto urvitka nevypnutelne a beztlacitkove televizory ma odradili od VW Group. Uz toho bolo vela a este chcem jedno normalne auto, kde sadnem, zapnem pas, zaradim a idem.
Tak som sa rozhodol pre japonca. Mazda aj Honda este razia stary normalny sofersky dizajn. Nie tie motorove telefony.
Hej Mazda je snad posledna, co sa drzi najlepsieho uzivatelskeho rozhrania.
Kedze zial uz aj BMW a Audi prechadzaju z konceptu iDrive/MMI na dotykove obrazovky, ktore su na ovladanie a bezpecnost ovela horsie ako dobre vyrieseny multifunkcny ovladac pri radiacej pake :/
Zas obzvlast Mazda ma ine negativa, ako dokonale auto nie je ziadne (ale blizil sa tomu Golf 7 ), kazde ma nejake + a -.
Ale zas u mna prevazi radsej dobra priestorova ponuka, prakticky interier a antikorozna ochrana ako nie dokonale ovladanie, ktore uz takmer neexistuje.
Sukromne mame teraz napr Golf 8 Variant (predtym 7) a bol som zvedavy, ake to bude zit s tolko kritizovanym ovladanim a vobec to nie je take zle. Zobral som aj z toho dovodu zakladne 8" radio, ktore ma na boku 2 otocne potenciometre, cize jedine downgrady oproti G7 je, ze klima sa nastavuje na dipleji (no pouzivam automaticku cely rok a len vynimocne do nej zasahujem, napr aj vyhrev sedaciek sa u G8 spusta automaticky) a to, ze chybaju po stranach tie priame volby (typu Radio, Media, Car, ...). A niektore veci sa daju teraz nastavit cez pristrojovy panel pomocou multifunkcneho volantu.
Cize ano, ovladanie je urcite horsie ako u G7, ale nie je to take, ze by som kvoli tomu auto nekupil. Prave naopak, uz mam objednany dalsi G8 ako nastupcu.
Na druhej strane ma Golf 8 oproti 7 vela citelnych a dolezitych zlepseni - priestorova ponuka, spotreba, jazdne vlastnosti... a samozrejme novu generaciu asistentov
...Ale zas u mna prevazi radsej dobra priestorova ponuka, prakticky interier a antikorozna ochrana ako nie dokonale ovladanie, ktore uz takmer neexistuje.
Toto vysvetluje asi rozdielny pohlad a ocakavania. Ja zase chcem od auta motor, prevodovku a podvozok... ostatne je druhorade.
Niekto chce "jazdit", iny "presunut sa".
Ohľadom golfu VIII, dopadol biedne v losom teste, vlastne aj octavia, aj leon. Mazda, toyota, i30, ceed boli v tomto krízovom manevry oveľa istejšie. Tazko hodnotiť prečo je tomu tak, pripadne, či už sa táto chyba/vlastnosť odstranila
Losi test je velmi specificky a nema velky vypovednu hodnotu, vela tam zavisi od X faktorov a castokrat su sportovejsie naladene auta, ktore maju miernejsie zasahy ESP v nom horsie ako tie, ktore maju vyraznejsie az neprijemne ESP zasahy.
Urcite by som sa podla toho nerozhodoval, keby to bol problem, tak by napr v porovnaniach v slalomoch, okruhoch nemohol byt na spicke triedy.
URcite su v ramci triedy vo viacerych oblastiach jednotlivo aj lepsi auta, ale ako celkovy balik "all-rounder" myslim Golf stale nema konkurenciu - super priestor, dynamicke vlastnosti, hospodarnost, komfort, pokrocile technologie.
Ad STK a EK. Ak mas auto v stave sposobilom pre jazdu na verejnych komunikaciach tak s nimi nemozes mat ziadny problem. A ak nie tak v tejto korupciou prerastenej diere dvacka v popolniku dokaze stale zazraky. Ale ano mozme na stk a ek nadavat, len sa potom nestazujme ze nam tu po cestach behaju polofunkcne rakvy s oslahanymi pneumatikami a dychame lakocinky za kazdym vymydlenym pajacom s vykuchanym dpf a podobnymi chutovkami. Vlastnit auto nepatri medzi zakladne ludske prava
Suhlasim s Tebou co sa tyka vrakov etc., avsak myslim si, ze sprisnovanie udelovania kontroly zavadzanim pravidelnych noviniek postupne odsuva cast automobilov (ano, starsich) mimo sposobilost, nakolko ani za novoty nemuseli splnat tak narocne konstrukcne podmienky. Nehovorim teraz o nastavenych svetlach, pritomnosti DPF a inych veci, ktore sa tu deju bezne ale napr. ovalita brzd. Ano, aj veteran sa da udrzat v tip top stave, ale za cenu vela €.
PS. aj bratia cesi maju novinku, 30r+ auto uz nedas od marca na biele znacky - prve prihlasenie, prepis etc., jedine na veteranske. takze je namieste kupovat 90tkove medvede z CR
EDIT:
ja poznam auto, co zhnije za 12 mesiacov, ako vzdy BMW!
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ACC (VW):
- áno, spomaľuje, následne môže zrýchľovať takým lekvarovym tempom. Lenže acc ma tri režimy reakcií na iné vozidlo - šport, normal a Eko. Autá s voliteľnými režimami jazdy majú ešte asi aj komfort. Od tohto režimu záleží kedy začne brzdiť a ako bude zrychlovat v režime acc.
- predbiehanie s ACC a front assist sa treba podľa mňa naučiť - keď predbiehas štýlom, že sa nalepis meter za obiehaneho, tak samozrejme pri vyboceni a zrychlovani to vyhodnotí ako nebezpečenstvo a dupne na brzdy - mňa tento systém práve naučil to, že lepšie a bezpečnejšie predbehnem, keď som v nejakej vzdialenosti od vozidla vpredu a nie nalepeny, keď ani nič dopredu nevidím
- v hmle pri pohybujúcich sa prekazkach je dosť užitočný, keďže nejde o kameru, ale radar, ktorému vadí akurát sneh na kryte (to je samozrejme mínus, ale nič nie je dokonalé)
LA (VW):
- asi ho už takmer ani nevnímam a len občas zacitim spätnú väzbu do volantu a vôbec ho nevypinam
- tiež sa da nastaviť reakcia a spôsob fungovania aspoň čiastočne
- cez hustý dážď, hmlu a sneh naozaj nefunguje (ako by aj mohol, keď ani x krát dokonalejšie ľudské oko nevidí vtedy poriadne)
- jazdím krížom krazom aj po okresných cestách a naozaj už nemám pocit, že by ma nejako obmedzoval pri vyhybani sa prekážkam aj bez smeroviek
Ešte by som spomenul jeden veľmi užitočný systém, a to sledovanie mŕtveho uhla. Veľakrát sa mi stalo, že som v zrkadle auto nevidel, ale asistent mi ukazoval, že tam je. Zo začiatku som aj zvykol otáčať hlavu, lebo som mu neveril, ale takmer vždy fungoval spoľahlivo. Raz mi trochu zblbol, keď som šiel zo Slovakia ringu, kde auto dosť polievali a potom mi to ukazovalo vpravo odo mňa prekážku, hoci tam boli len stromy okolo cesty.
Suhlasim so vsetkym, pekny priklad od niekoho, kto to ma zazite v znacke, kde to aj funguje dobre
Este medzi velmi uzitocne veci radim cuvaciu kameru a tzv Rear traffic alert - funkcia upozornenia na objekty prichadzajuce zo stran pri cuvani. To tiez zabrani nejednej zbytocnej nehode.
Niekedy ho nechavam zapnuty, vacsinou ale vypinam. Ostatne nechavam zapnute.
S ACC sa treba najprv vediet zzit a naucit sa jeho reakcie. Potom je to velky pomocnik.
Mna ale nedavno na sluzobke vystrasil protikolizny system. Pridaval som do lavotocivej zakruty do kopecka /mostik cez potok so zabradlim po kraji/ a tesne pred zakrutou mi skocilo auto na brzdu, kedze zaregistrovalo zabradlie. Toto bolo vyslovene neprijemne a vystrasilo ma to.
Vyborna je naopak kontrola priestoru za vozidlom pri vycuvavani, ako tu uz bolo spominane.
Na predoslom aute som si ale predsalen mohol vsetko natrvalo zapinat a vypinat.
pri agresívnej to môže obmedzovať, asi preto sa niektorým zapína front assist
asi ako hateovanie ako asistenti obmedzujú výkon a keď som sa opýtal aký, tak odpoveď som nedostal
lebo netuší, nevie a len pindanie ako je zle niečo čo ani neskúsil nezažil a nevie ako funguje
bavím sa
P. S. Vozim sa 50 rokov a zacinal som na Š 1000 MB, kde najhoršim kur-vitkom bolo plynove lanko - roztrhlo sa pri pedale nečakane a po cca 5 roztrhnuti ho bolo treba vymenit.
samozrejme stále je možnosť nekúpiť nič....
mozte mat kopec dristov okolo toho kym vsetko z toho mate a vyuzivate. no skuste to vsetko realne zrusit a potom sem napiste (som zvedavy ako) ako sa vam zije v tejto spolocnosti. zacnete zazivat problemy o ktorych ste ani netusili ze existuju a ich riesenia nebudu prave jednoduche.
Tak som sa rozhodol pre japonca. Mazda aj Honda este razia stary normalny sofersky dizajn. Nie tie motorove telefony.
Kedze zial uz aj BMW a Audi prechadzaju z konceptu iDrive/MMI na dotykove obrazovky, ktore su na ovladanie a bezpecnost ovela horsie ako dobre vyrieseny multifunkcny ovladac pri radiacej pake :/
Zas obzvlast Mazda ma ine negativa, ako dokonale auto nie je ziadne (ale blizil sa tomu Golf 7
Ale zas u mna prevazi radsej dobra priestorova ponuka, prakticky interier a antikorozna ochrana ako nie dokonale ovladanie, ktore uz takmer neexistuje.
Sukromne mame teraz napr Golf 8 Variant (predtym 7) a bol som zvedavy, ake to bude zit s tolko kritizovanym ovladanim a vobec to nie je take zle. Zobral som aj z toho dovodu zakladne 8" radio, ktore ma na boku 2 otocne potenciometre, cize jedine downgrady oproti G7 je, ze klima sa nastavuje na dipleji (no pouzivam automaticku cely rok a len vynimocne do nej zasahujem, napr aj vyhrev sedaciek sa u G8 spusta automaticky) a to, ze chybaju po stranach tie priame volby (typu Radio, Media, Car, ...). A niektore veci sa daju teraz nastavit cez pristrojovy panel pomocou multifunkcneho volantu.
Cize ano, ovladanie je urcite horsie ako u G7, ale nie je to take, ze by som kvoli tomu auto nekupil. Prave naopak, uz mam objednany dalsi G8 ako nastupcu.
Na druhej strane ma Golf 8 oproti 7 vela citelnych a dolezitych zlepseni - priestorova ponuka, spotreba, jazdne vlastnosti... a samozrejme novu generaciu asistentov
Toto vysvetluje asi rozdielny pohlad a ocakavania. Ja zase chcem od auta motor, prevodovku a podvozok... ostatne je druhorade.
Niekto chce "jazdit", iny "presunut sa".
.
.
.
To mi nedáva veľmi zmysel. Nepoznám auto, čo by zhnilo za 12 mesiacov.
Ano Mazda3 s manualom ma o nieco soferskejsi feeling (asi naj v triede) ale objektivne podvozkovo nie je lepsia.
A co je este pre mna dolezite su sedadla a odhlucnenie, tam japonci zial stracaju.
Ano ja menim, ale aj cela siroka rodina napr kupuje auta, niekedy sa posuvaju aj v ramci rodiny a tam je bezne aj cca 8 rokov mat auto.
A 1-2x rocne menim sluzobne. Sukromne raz za cca 1-2 roky, ako kedy.
Urcite by som sa podla toho nerozhodoval, keby to bol problem, tak by napr v porovnaniach v slalomoch, okruhoch nemohol byt na spicke triedy.
URcite su v ramci triedy vo viacerych oblastiach jednotlivo aj lepsi auta, ale ako celkovy balik "all-rounder" myslim Golf stale nema konkurenciu - super priestor, dynamicke vlastnosti, hospodarnost, komfort, pokrocile technologie.
Suhlasim s Tebou co sa tyka vrakov etc., avsak myslim si, ze sprisnovanie udelovania kontroly zavadzanim pravidelnych noviniek postupne odsuva cast automobilov (ano, starsich) mimo sposobilost, nakolko ani za novoty nemuseli splnat tak narocne konstrukcne podmienky. Nehovorim teraz o nastavenych svetlach, pritomnosti DPF a inych veci, ktore sa tu deju bezne ale napr. ovalita brzd. Ano, aj veteran sa da udrzat v tip top stave, ale za cenu vela €.
PS. aj bratia cesi maju novinku, 30r+ auto uz nedas od marca na biele znacky - prve prihlasenie, prepis etc., jedine na veteranske. takze je namieste kupovat 90tkove medvede z CR
EDIT:
ja poznam auto, co zhnije za 12 mesiacov, ako vzdy BMW!